Aihe: opettelitko itse vai..
1 2 3 4
Migo
21.12.2004 21:47:13
Joskus nuoruusvuosina kävin tunneilla, mutta eipä siitä tullut mitään kun ei tuo teoria silloin kiinnostanut halusi vaan soittaa korkealta ja kovaa...Mutta nyt on tullu ihan itsekseen opeteltua jo monta vuotta.
r.andy
29.12.2004 09:59:25
olen soitto tunneilla ja aluksi iskä opetti minua.
Rock n roll all nite
Kapt. Bratislava
29.12.2004 10:46:56
Soittotunneilla tietenkin.
Parempi kuolema kuin tappio. -Bilal
Late__
29.12.2004 11:34:03
Aluksi kun sain akustisen niin opettelin korvakuulolta jotain. Sitten aloin käymään akustisen kitaran tunneilla (ryhmäopetusta, ei yksityinen).
Siellä perusasioita ja joitakin tajuttoman helppoja biisejä. Sitten sain sähkökitaran, mutta sain sen lukukauden keskellä joten päätin käydä akustisen loppuun. Sähkökitarajuttuja treenasin guitar pron avulla, biisejä ja yritin jotain sooloillakin. Ja silloin jo kun sain akustisen niin treenasin noita biisejä, tosin akustisen lyhyellä kaulalla oli hieman vaikea vetää joitain kohtia.

Ensi vuonna aloitan sähkökitaratunnit, jotta saan parempaa infoa sooloista.

Mutta siis itse kysymykseen. Tunneilla olen siis käynyt mutta tuskin olisin ihan tällä tasolla jos en olisi guitar pron kautta treenannut.
Juunas666
29.12.2004 15:32:06
Itse oon opetellu. 1v 1kk olen soittanut. Pitäisi vielä harjoitella paljon lisää...
ejhfi
29.12.2004 21:53:42

Pääasiassa itse ja bändien kanssa loput.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
kyuss
30.12.2004 00:36:09
Itse olen opetellut. Ehkä olisi pitäny mennä tunneille :)
JCM
30.12.2004 01:49:10

Eli oletko opetellu soittamaan yksin vai oletko käynyt soittotunneilla?? Itse opettelen yksin.

Alone in the dark...
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
kimmokel
30.12.2004 01:52:19

Itse opetellut. Saa soittaa sillon kun huvittaa, eikä oo turhia paineita.
Aandöör jollii rooker!
nahkalipsi
31.12.2004 18:08:51
itse, ja sen kuulee soittamisesta.

noh, kaveri opettaa välil juttuja. itse asiassa kiitokset hänelle :)
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
Montte
31.12.2004 20:33:54
Nyt 3-vuotta ollut akustisella kitaralla tunneilla. Sähkökitaraa soiteltu nyt 2-vuotta itse...
Vain Stratocasterilla On Merkitystä.....
Pande
31.12.2004 21:33:41

Yksin, niin yksin... :¨¨¨¨(

Niin ja 17-vuotiaana vasta viimein sain kitaran. *kyynel*
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
JartZA
01.01.2005 13:03:14
Lähinnä yksin opettelin, alussa tosin isoveli opetti hieman perusasioita.
Cool - groovy - morning - fine
Aerodactev
01.01.2005 13:10:18 (muokattu 01.01.2005 13:11:48)
Olen opetellut soittamaan kitaraa aivan itse.

11-vuotiaana opettelin perussoinnut Ilpo Saastamoisen "Kitarasäestyksen opas" -kirjasta. Sen jälkeen (m.)netti, isän vanhat klasarikitaraopukset ja Suuri Kitarakirja ovat olleet apunani.
Kaiken lisäksi tein aikamoisen tempauksen ja opettelin vääräkätisen soiton - olen siis oikeasti vasenkätinen.
Musiikin teoria oli jo aloittaessa melko hanskassa, koska olin aiemmin soitellut pianoa (ja senkin opettelin alkusysäystä vaille itse, Michael Aaronin pianokoulusta)

Soittaisin kyllä paremmin, jos olisin opettajan hommannut, tai jos motivaatio olisi suurempi.

EDIT: ja lisäksi kitaraa soittaessa ajattelen aina soivat sävelet pianon koskettimiston mukaan.
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk!
IDU
21.01.2005 20:29:57
Kitaratunneille kovasti tekisi mieli, mutta 50-60€/kk 4:stä tunnista
ei oikein houkuta. Eihän tunnissa kerkeä kuin ottaa kitaran käteen vai? Ehkä tässä työelämään siirtyessä raskii tunneille mennä. Muutaman vuoden kitaran aina välillä ottanut kaapista pölyttymästä ja rämpytelly samoja juttuja aina :/

Jokunen päivä sitten ostin äänikortiksi audigy 2:n jotta pääsisin tietsikalla efektisoftia testaamaan ja saisin uutta inspistä soitteluun ( 10 wattinen vahvari kaapissa joka rupee ulvomaan hulluna kun yrittää säädellä namikoita), mutta eipä tuota saanut toimimaan :,(
Chimera
22.01.2005 13:38:17
Aluksi yksin ja sitten kävin kuitenkin välissä parikin vuotta kitaratunneilla ja kyllähän siellä kehittyi pikkuisen nopeammin kun kotona ei kuitenkaan olisi tullut harjoiteltua yhtä aktiivisesti ellei olisi ollut soittoläksyjä. Viimeiset viitisen vuotta kuitenkin olen taas itekseni soitellut ja taitotaso on suunnilleen sama kuin juuri neljä-viisi vuotta sitten.
Tervetuloa #Muusikoiden.net -IRC-kanavalle QuakeNet-verkkoon! Rentoa keskustelua musiikista vailla nipottamista.
bibly
14.02.2005 14:17:17
no, pari kertaa viikkoon jo reilun vuoden opetuksella, mutta opetus ei oo ihan opetusopetus, vaan bändiharkoissa on teacher mukana.. sitten itekseen everyday..
zippiz
14.02.2005 16:38:38
Yksikseni opettelen,tosin poikakaveri opetti aluks jotain ihan perusjuttui,mut niin...
Elämä on...
Urmas Potkuri
14.02.2005 23:52:50

Silloin kun setä oli nuori oli kovasti paljon ELMU-toimintaa. Siellä sain teoriaa ja alemmuuskompleksin. Alemmuuskompleksia olen sitten hoitanut itseopiskelulla ja alkoholilla. Alkoholi autaa :)
Mrhnmrh
15.02.2005 00:16:25
Ihan ite, tosin nyt haluttais opetella teoriaa enemmän jonku opastuksella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)