Aihe: Stemmat
1 2 3 4
Imper
23.02.2004 14:13:09

No älkää nyt PORATKO yksistä harmonioista dudet! Onhan teillä sentään kantakaupungin leveimmät kaulukset! Vakosametti sopii sulle, ei mulle!
Everyone is a per-son
Ben_D
23.02.2004 19:34:53

Onkos kelllään sanoo suoraan mitään hyvää linkkiä, josta löydän tietoa tosta paljon mainostetusta kontrapunktista vai mikä lie?
hörhö
23.02.2004 21:06:54 (muokattu 24.02.2004 11:46:19)

Onkos kelllään sanoo suoraan mitään hyvää linkkiä, josta löydän tietoa tosta paljon mainostetusta kontrapunktista vai mikä lie?

Eipä taida netistä löytyä. Kirjastoa suosittelen. Kysele vaikkapa tuolta klasaripalstalta, mitä kirjaa sibiksessä käyttävät.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Humu
24.02.2004 16:54:57
Niin...että siitä sitt semmonen pehmonen lasku. Sibiksen kirja käteen ja menoks!:D
Ben_D
24.02.2004 17:10:43

Niin...että siitä sitt semmonen pehmonen lasku. Sibiksen kirja käteen ja menoks!:D

Juu ei Sibiksen kirjat nyt juurikaan kiinnosta. Mä luulen, että Suuri Kitarakirja ja Internet tarjoaa mulle sen tietämyksen, jonka tässä vaiheessa tarvin.
Humu
24.02.2004 18:03:25
Internetistä ei juurikaan löytyny juttua mistään kontrapunktista eikä suuressa kitarakirjassakaan sitä muistaakseni edes mainita...
...ja nämä herrat puhuu ihan perusasiasta?! Ihmetyttää?!
hörhö
24.02.2004 21:30:04

Internetistä ei juurikaan löytyny juttua mistään

Jos kaikki tietämys löytyisi netistä, niin kirjamyynnillä menisi huonosti. Tiedät varmaan, että kaikkea tietämystä ei ihmisillä ole mitään mielenkiintoa lähteä ilmaiseksi julkaisemaan. Se teettäisi vain turhaa työtä.

kontrapunktista eikä suuressa kitarakirjassakaan sitä muistaakseni edes mainita...

Paljonkos Suuressa Kitarakirjassa puhutaan säveltämisestä noin muuten? Eli soinnutuksesta, kappaleen rakenteista, melodian tekemisestä, rytmiikasta, jne.?

...ja nämä herrat puhuu ihan perusasiasta?! Ihmetyttää?!

Stemmojen kirjoittaminen liittyy säveltämiseen. Biisien tekemisessä perusasioita joo. Kitaran soitto on eri asia.
hörhö
23.03.2004 14:49:43

Sori, kun nosti, mutta löysin hyvän linkin väännetystä aiheesta.

http://www.musique.umontreal.ca/personnel/Belkin/bk.C/C.pdf
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)