Aihe: Marty Friedmanin tekniikka
1 2 3 4
LaXu
03.02.2005 19:02:29
Marty kuuntelee itse paljon japanipoppia/-iskelmää. Soittelinpa tuossa äsken Sayuri Ishikawan levyn päälle ja huomasin, että melodioista tulee rytmiikaltaan ja melodioiltaan yllättävän Friedmanmaisia (ja toisaalta samalla iskelmämäisiä).

Kumma juttu että vaikka japanihumppa on sinänsä hyvin paljon samanlaista kuin kotimainen humppa mutta jostain syystä sitä jaksaa kuunnella.

Niin että koittakaapas tuota.

Onko tuo nyt mikään ihme, kun Friedman soittelee nykyään Nanase Aikawan bändissä ja käsittääkseni asuu Japanissa? Tuolla Music For Speeding levyllä onkin japanilaisesta rockista ja popista enemmänkin vaikutteita.
Pande
03.02.2005 19:27:08

Onko tuo nyt mikään ihme, kun Friedman soittelee nykyään Nanase Aikawan bändissä ja käsittääkseni asuu Japanissa? Tuolla Music For Speeding levyllä onkin japanilaisesta rockista ja popista enemmänkin vaikutteita.

Tuota uusinta levyä en ole vielä kuullut, mutta huomaa ne japani-vaikutteet kyllä noilla aiemmillakin soololevyillä (Introduction ja True Obsessions).

Marty sanoo sivuillaan ettei käytä tai ajattele skaaloja, vaan ennemminkin "patterneja" ja kannustaa soittajia käyttämään omia korviansa jäykkien skaalojen sijaan.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
Pande
07.02.2005 13:32:14

Väännän just omaa sovitusta Over The Rainbowista niin ei jouda :P

Tuumailin että olis aika jees saada semmonen "kirjasto" johon keräis eri soittajien parhaimpia lickejä arkistoon... Vaikka www-sivuiksi nysväisi, joihin ptb-linkit. Yksin siinä on liian iso homma mutta porukalla ehkä vois onnistua.

Heh. No nyt tuli tehtyä nuo molemmat. :P

Sain just valmiiksi ton Over The Rainbowinkin, ja oon kyllä tyytyväinen lopputulokseen: www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pande-overtherainbow.ptb

PS. Sori offtopic.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
JTL
08.02.2005 08:05:02

Friedman oli yksi niistä kitaristeista jotka insiroivat mua aloittamaan kitaran soiton.

Lempikitaristini.
DAVE MUSTAINE is a god!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)