Aihe: Ehkä maailman kovin kitaristi??
1 2 3 4 5
Eemil
07.10.2003 23:10:50
Mainitkaa joku kitaristi kuka on kaikkien mielestä soitoltaan miellyttävää kuultavaa. Joka osa-alueella, eli sävellys, tekniikka, tatsi, saundi jne.
Mun on ainakin tosi vaikee kuvitella et joku sanois että Steve Lukather ei ole näiden kriteerien mukaisesti hyvä. Ja tarkoittas sitä. Ja olis kuullu sen soittoa enemmän kuin kolme biisiä Totolta.
Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200€. Tiedustelkaa perkeleet.
skinkarde
08.10.2003 01:13:47
steve lukather, steve vai, joe satriani, steve morse, andy timmons, ty tabor, dweezil zappa, dan spitz... on kait niitä vaikka kuinka hirveästi.. ei jaksa luetella
-skag!-
PoLFus
08.10.2003 08:10:23

Frank Zappa, Steve Vai, Dweezil Zappa, Joe Satriani
~ why everybody always pickin' on me? ~
Dick Parker
08.10.2003 08:44:04
Yngwie ja Francesco on molemmat huippusäveltäjiä. These guys know how to play emotionally correct.
shcircus
08.10.2003 08:58:16
Yngwie ja Francesco on molemmat huippusäveltäjiä. These guys know how to play emotionally correct.

hoho, repesin
vierivä kives ei sammaloidu.
Keppi
08.10.2003 09:22:03
Mainitkaa joku kitaristi kuka on kaikkien mielestä soitoltaan miellyttävää kuultavaa.

Siinäpä se! Kun sellaista ei olekkaan. Tuosskin kun nyt muutama on jo kirjoittanut oman suosikkinsa, ni heti tuli eriäviä mielipiteitä.

En siis haluu tässä sanoo, että tämmöstä keskustelua ei saisi käydä. Haluisin kuitenkin kommentoida, ett jo kauan sitt on todistettu, ett kitaralla voi soittaa todella nopeasti. Niinkun tossa Angelon tapauksessa nähdään, ni kyllähän se sukkelaan käy. Samalla tavalla joku on joskus todistanut, ett "autolla" voi ajaa melkein 2000 km/h, kun sen rakentamiseen ja suunnitteluun oikein panostaa. Eriasia sitt, voidaanko sitä pitää enää autona, kun siinä on joku suihkumoottori tai kun sillä nyt ei oikeen voi ajaa sillätavalla, miten autolla on totuttu.

Siis rajojahan voi aina yrittää rikkoa, mutt sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden tai järkevyyden kanssa. Esim. ton Angelon soundi on niin huippuunsa viritetty, että melkein pelkkä ajatuskin tuottaa hallittua ääntä;) Jos tommonen on jonkun mielestä hyvä soundi, niin se on mielipideasia. Minun mielestä ei ole. Se on vaan sellainen kitarasoundi, ett se mahdollistaa todella nopean soiton...ja sillä päästään äärimmäisiin suorituksiin. Minun mielestäni tämä Angelo ei kuitenkaan ole maailman kovin kitaristi. Jos jonkun mielestä on, niin hän on siinä varmasti ihan yhtä oikeassa, kun minä omassa väitteessäni.

Ihan oikeesti...saatte te täällä väitellä tästä asiasta, eikä mua mitenkään ota edes päähän tällainen väittely. Varmasti ihan hyvä aihe tämäkin. Haluun vaan sanoo, ett sillä ei loppuenlopuks ole juurikaan merkitystä...
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
Snowblind
08.10.2003 10:18:16

Ainakin nopeampi kuin Yngwie
mulla on meinaten kyseisen herran No Boundaries levy ja kun vertaa yngwien soittoon.. huhhuh
mut ei toi Jason Beckerii päihitä!

Fareri päihittää nuo kaikki varmaan nopeudessa. Mutta tyylissä Farerin päihittää vaikka Fareri itse. Se vasta karmeaa tuubaa onkin. Todellakin meinaa pää räjähtää jos sitä vähänkään pidempää "kuuntelee".

www.francescofareri.com
Syökää sieniä ja kukoistakaa!
Eemil
08.10.2003 17:04:00
Siinäpä se! Kun sellaista ei olekkaan.

Nimenomaan se oli ideakin. Ja esimerkkinä käytin Lukatheria. Totta kai on joku joka ei pidä jostain osa-alueesta.
Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200€. Tiedustelkaa perkeleet.
PerttuS
08.10.2003 17:12:45
Mitä ootte mieltä Michael Angelosta?
En minä tuota pokkana voinut kuunnella..
Viljo
09.10.2003 10:19:08

eiköhän Steve Vai kepitä aika tavalla
V.A.I
Salieri
09.10.2003 13:27:09
Minä tykkään kuunnella hyviä ja nopeita kitaristeja mutta tämä Angelo oli kyllä jotain todella mautonta! Ei näin. Eikä muuten päihittänyt Ynkkaa.

Kyllä olis hienoa kun järjestettäs säännöllisesti soittamisen MM-kisat. Ei tarvis aina väitellä että kuka on paras jne. Esim. kuka vetää nopeimmin "Kimalaisen lennon". Ja etumikin käytöstä diskattaisiin! Vaikka tuskinpa tämäkään ratkaisisi absoluuttisesti maailman parhaan kitaristin titteliä..
Paskimmillaankin hevi on parasta.
Keppi
09.10.2003 14:23:29 (muokattu 09.10.2003 14:24:13)
Kyllä olis hienoa kun järjestettäs säännöllisesti soittamisen MM-kisat. Ei tarvis aina väitellä että kuka on paras jne. Esim. kuka vetää nopeimmin "Kimalaisen lennon". Ja etumikin käytöstä diskattaisiin! Vaikka tuskinpa tämäkään ratkaisisi absoluuttisesti maailman parhaan kitaristin titteliä..

Hyvä idea! Lyödään kaikille osallistujille Telecasteri käteen ja kytketään se suoraan vanhaan fenderin styrkkariin. Ei efektejä! Siinä sitä sitt nähtäis, kuka on kuka;)

No ei vaan. En minä oikeesti toivo, ett tollasta järjestettäs. Sitäpaitsi mihinkä se veis musiikkimaailmaa, kun nuoret kitaristit alkais vaan treenaamaan tollaseen kisaan ja jättäisivät musiikin teon kokonaan. Ei se ainakaan parempaan suuntaan menis...eikä se todellakaan mitään maailman parhaan kitaristin nimeä ratkaise...
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
Raid
12.10.2003 09:35:13
Mark Knopfler on aika hyvä kitaristi... ei tiluttele vaa soittaa ihan kunnon musaa... mitäs ootte mieltä?
Zed
12.10.2003 11:50:16

Mark Knopfler on aika hyvä kitaristi... ei tiluttele vaa soittaa ihan kunnon musaa... mitäs ootte mieltä?

Näinhän se on. Tästä oli hiljattain pitkä keskustelu.
"Penikat ei tunne sääliä, he ovat aikuisia julmempia"
RjW
12.10.2003 12:19:23
Hyvä idea! Lyödään kaikille osallistujille Telecasteri käteen ja kytketään se suoraan vanhaan fenderin styrkkariin. Ei efektejä! Siinä sitä sitt nähtäis, kuka on kuka;)

Kai kaikki on nähnyt sen Crossroadsin, jossa on kitarakilpailu Steve Vain esittämän Saatanan apurin ja nuoren bluespojun välillä? Siinähän tämä toinen soittaa juuri näin ja tietysti voittaa. (Steve Vaihan ne pätkät oikeasti soitti). Aika paska leffa, mutta sen skaban takia kannattaa katsoa!
"I ain't no goddamn son of a bitch - you better think about it baby!"
PoLFus
12.10.2003 12:38:07

juu pätkä kannatta esmes ladata netistä...hauska
~ why everybody always pickin' on me? ~
Seeker
12.10.2003 16:11:05
Hah. Vähän mä aloin nauraa tossa Time travelin soolon alussa kun Angelo alko tiluttaan. Jotenkin niin tyhmän kuulosta vaan. Sitten voi vaan kuvitella kuinka joku vääntää naama irveessä ja paskat housussa ihan täysillä ja luulee tekevänsä jotain vitun kovaa kipaletta joka jää kuitenkin pienen piirin tietoisuuteen.
axeshredder
14.10.2003 00:27:50

Onhan tuo kova kaveri juu, mutta noita on paljon muitakin paha luokittaa kuka on kovin ehkei semmosta olekkaan
randy
14.10.2003 08:41:51
Paljon nopeempi ku esmes Yngvie tai Kirk Hammet!!
Nopeushan se tekee kitaristin...
Lumiukolla on valkonen perse.
Keppi
14.10.2003 09:35:06
Kai kaikki on nähnyt sen Crossroadsin, jossa on kitarakilpailu Steve Vain esittämän Saatanan apurin ja nuoren bluespojun välillä? Siinähän tämä toinen soittaa juuri näin ja tietysti voittaa. (Steve Vaihan ne pätkät oikeasti soitti). Aika paska leffa, mutta sen skaban takia kannattaa katsoa!

No se leffa ei taida perustua tositapahtumiin?!;)
Mun mielestä se ajatus siitä kilpailusta on jo niin tyhmä. Elokuvan opetus näytti olevan se, ett kun blues ei enää riitä, ota klassinen musiikki käyttöön;)
Toivottavasti elokuvan tekijöille nyt on jo valjennut, miten korni elokuva on joskus tullut tehtyä;) En usko, että tänäpäivänä kukaan tekis enää mitään noin etovaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)