Aihe: Tilutus
1 2 3 4 5
Hannu H.
02.09.2003 09:16:04

No kysynpä sitten että minkäs ohjeiän annatte tiluttamisenaloittajille? 4 vuotta soittanut? 10 vuotta soittanut? 20 vuotta soittanut?
:-)
R.Cooley
02.09.2003 12:25:45
tärkeämpi se vasen käsi on, ei auta mitään vaikka oikea käsi jyystäisi 600bpm nopeudella jos vasen käsi on heikko, eikä pysy messissä

Osittain, mutta pikkaus käsihän on "auto-pilotilla" ja vasemmalla valitaan nuotit. Vasempaan käteen en ole nopeutta treenannu vielä... on kiireitä..
Minusta tulee isona melodinen tiluttaja
Einari
02.09.2003 18:23:36 (muokattu 02.09.2003 18:24:11)
Ootteko muuten huoman et bluesmiehet ja monet rock fanit pitää esim Jacksoneit tiluttelijoitten kitaroina ja katsoo pitkin nenänvarttaan tiluttelijoit. Tää johtuu kuitenkii vaa siit et ne itekii haluais olla yhtä nopeit mut kärsivällisyys ei riitä!!!!!!!!!!!

Eikä tiluttelu oo mitää epämusikaalist, kuunnelkaapa vaikka Satrianin musaa
Gypsy
02.09.2003 18:31:40
Ootteko muuten huoman et bluesmiehet ja monet rock fanit pitää esim Jacksoneit tiluttelijoitten kitaroina ja katsoo pitkin nenänvarttaan tiluttelijoit. Tää johtuu kuitenkii vaa siit et ne itekii haluais olla yhtä nopeit mut kärsivällisyys ei riitä!!!!!!!!!!!

Eikös jacksonit oo tiluttelijoiden kitaroita? Mitäs luulisit mihin soittoon jacksonit on kehitetty?
85423321
04.09.2003 18:40:28 (muokattu 04.09.2003 18:43:40)
Tutkiskelin netistä huvikseni Jason Beckerin, ym. legendaaristen tiluttajien soitantaa, ja ensiksi pisti korvaan todella karmea kitarasoundi. Kuulostaa aika hirveältä kun jyystetään säksättävällä treblevoittoisella soundilla nuotteja yhtenä puurona. Varmaankin soundivalinta liittyy siihen, että nuotit saisi erottumaan selvästi toisistaan. Jason soitti kyllä aika hyvin myös cleanilla, ei siinä mitään.

Ps. Kuka soittaa nopeimmin 5th capricen?
"Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!" -?
Antti1
04.09.2003 21:26:50
Eikös jacksonit oo tiluttelijoiden kitaroita? Mitäs luulisit mihin soittoon jacksonit on kehitetty?

No ei ne kaikki nyt ihan pelkkään heviin.. Mutta hevikepukoitahan nuo pääosin ja siinä asiansa hyvin ajaa. Vaan mikäpä estää vetämästä niillä vaikka humppaa? Ulkonäkö ja asennevammat kenties? Soundit ei ainakaan mun mielestä.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Gypsy
04.09.2003 21:37:15 (muokattu 04.09.2003 21:40:47)
No ei ne kaikki nyt ihan pelkkään heviin.. Mutta hevikepukoitahan nuo pääosin ja siinä asiansa hyvin ajaa. Vaan mikäpä estää vetämästä niillä vaikka humppaa? Ulkonäkö ja asennevammat kenties? Soundit ei ainakaan mun mielestä.

Mutta kuitenkin jacksonit nyt yleensä on niitä, missä on floyd rose, 24 nauhaa, ohut kaula, tasanen otelauta... ja kun ajattelee mihin aikaan jacksonit on tullu

Oon mä nähny telkkarissa jollain suomalaisella humppatyypillä valkosen charvelin missä on floyd rose, hain evä otelautamerkit, 24 nauhaa..
Antti1
04.09.2003 21:56:05 (muokattu 04.09.2003 21:57:52)
Mutta kuitenkin jacksonit nyt yleensä on niitä, missä on floyd rose, 24 nauhaa, ohut kaula, tasanen otelauta... ja kun ajattelee mihin aikaan jacksonit on tullu

Oon mä nähny telkkarissa jollain suomalaisella humppatyypillä valkosen charvelin missä on floyd rose, hain evä otelautamerkit, 24 nauhaa..

Mun mielestä sinänsä tyhmää koko tollanen hevikeppi/blueskitara -jako. Onhan jotkut kitarat toki "sopivampia" johonkin tiettyyn asiaan kuin toiseen. Jos ei muuten niin ainakin ulkonäön puolesta. Mutta mitä hel**tin väliä sillä on? Säännöt on tehty rikottaviksi. Miksei bluesia voisi soittaa ohutkaulaisella kitaralla jos sellaisesta pitää? Kyllä niitä soundeja aina voi ties millä säätää mieleisikseen. Mä ainakin valitsen kitarani sillä kriteerillä että sen täytyy olla hyvä soittaa ja että se soi kunnolla. Ja tuohon soimiseen eivät mikit liity millään tapaa, ne voi aina vaihtaa mieleisikseen.

Tyhmää vuodatusta, tiedän.

EDIT: Ja älä nyt Gypsy käsitä että sua syyttäisin ahdasmielisyydestä, kunhan keskustelen tästä asiasta näin yleisesti.

Vittu mä alaan skulaa metallia ukon vanhalla Landolalla.. :)
Gypsy
04.09.2003 22:02:10 (muokattu 04.09.2003 22:13:43)
Mä nyt vaan tarkotin sitä, että noihan on suunniteltu tommoseen nopeenpaan ja hevimpään vetämiseen. Sillonhan ne on hevikitaroita. Hevikitaroiks suunnitellut on hevikitaroita. No, kuitenkin, tottakai niilläkin voi vetää ihan mitä vaan lystää. Vetäähän jotkut hirveetä tilua es-335:llakin. Vähän niinkun voihan ralliautollakin ajaa hiljaa

EDIT: Ja älä nyt Gypsy käsitä että sua syyttäisin ahdasmielisyydestä, kunhan keskustelen tästä asiasta näin yleisesti.

Ei käyny mielessäkään. EDIT: tosin kun näin tarkemmin ajattelee niin olenhan mä tämmönen ahdasmielinen juntti tässä asiassa, eli ei käy mun silmään, että vaikka slash vetää Jacksonilla. TOsin sehän soitti jacksoneilla alkuaikoina ja bc richeillä. Ja kyllähän joe perrylläkin on ollu vaikka minkänäkösiä heviskittoja. No, kuitenkaan mun mielestä näin ulkonäöltään hevikitarat ei sovi koville rock kitaristeille

Vittu mä alaan skulaa metallia ukon vanhalla Landolalla.. :)

On mullakin ollu joskus paska landola mihin mä pistin parin markan sähkishumbukkerin kiinni ja hirveellä säröllä vedin
Antti1
04.09.2003 22:16:44 (muokattu 04.09.2003 22:22:10)
Vähän niinkun voihan ralliautollakin ajaa hiljaa

Tuossa onkin tuo ikuinen pulma: viitsiikö sillä ralliautolla ajaa hiljaa kun tietää että tehoja riittää vaikka mihin? Helposti tulee näillä hevikitaroilla soitettua nopeampaa kamaa ja muilla kitaroilla herkisteltyä hiukan enemmän. Näin siis ainakin mulla. Mutta täytyy ottaa huomioon se, että myös Lada kulkee rekan tms. suuren auton imussa pirun lujaa. Eli ei ole ollenkaan sanottua ettei sillä Landolalla tiluteltaisi oikeastikin. Tosin viralliseen ralliin en välttämättä Ladalla lähtisi.

Ei käyny mielessäkään.

No sepä hyvä ettei kaikki aina vetele hernareita mitä turhimmista asioista.

On mullakin ollu joskus paska landola mihin mä pistin parin markan sähkishumbukkerin kiinni ja hirveellä säröllä vedin

Älä kiusaa.. Kaveri sai juuri akustisen ja kirjaimellisesti heitti vanhan varastoon. Arvaa himottaako käydä hakemassa tuo juuri kyseistä raiskausoperaatiota ajatellen kun mikkikin jo löytyy?!

EDIT: No, kuitenkaan mun mielestä näin ulkonäöltään hevikitarat ei sovi koville rock kitaristeille

Vaan kukapa ei olisi tota mieltä? Sinänsä se lespa nyt kuuluu Slashille, mutta en mä sanoisi hepulia saavani vaikka se soittaisi vaikka millä wangcasterilla.

Noi hevikitarat on sinänsä yleensä aika linjakkaan näköisiä (tosin ei kaikki: warlock, beast yms.), mutta kunnon rokkiukolla kuuluu olla sitä tiettyä rujoutta ulkonäössään että se on uskottavan näköinen mun silmissä. Se noista hevikepukoista usein mun mielestä puuttuu.
littlemick
04.09.2003 22:39:58 (muokattu 04.09.2003 22:40:59)

Eikä tiluttelu oo mitää epämusikaalist, kuunnelkaapa vaikka Satrianin musaa

Kyllä mäkin pidän jacksoneit tilukeppeinä, niitähän ne on
samanlailla kun ferrari on urheiluauto, mutta oon mä nähny
bluesäijiä jotka vetää tosi hyvin jacksonillä ja vastaavilla
ja myöskin tiluttelijoita jotka vetää gibson 335:lla
se olisikin tylsää jos kaikilla tietyn genren muusikoilla
olisi samanlainen kitara

toi nenänvartta pitkin katsominen on totta mutta
niin on sama juttu toisinpäinkin kokemuksieni mukaan
tiluttajakaverini naureskelevat gibsonin 335:lle ja twin reverbeille ja kaikelle muulle kivikautiskamalle

ja se ei pidä paikkaansa että tiluäijille vittuilevat
ovat kateellisia kun ei itse pysty soittaan nopeasti
se on mulle ok jos joku haluaa tiluttaa
mutta omasta mielestäni se on yleensä epämusikaalisen kuuloista jason beckerin kitarointi etupäässä

itse olen helvetin nopea soittaan sormilla bassoa
eli en tarkoita otelautakättä vaan näppäilykättä
jä myöskin pystyn kitaralla vetään downstrokepikkausta
nopeemmin kun yksikään tuntemani tilumies
jotka on treenannu pikkautekniikkaansa loputtomiin
mutta silti en käytä ikinä tota abilityä hyväkseni
mun mielästäni se kuulostaa paskalta mutta kukin tavallaan

ja minunkin mielestä satriani on ihan ok kuten myös randy rhoads,alexi laiho,zakk wylde,roope latvala.....
mut ei ne mun lempikitaristeja ole

ps steve vai ja jason becker on MUN mielestäni maailmankaikkeuden surkeimmat tunnetut kitaristit
littlemick
04.09.2003 22:57:17
mun lempparikitaristeja on esim:
johnny thunders,Sylvain Sylvain,slash,joe perry,Glen Buxton,
Strings,ace frehley,keith richards,jimi hendrix ja monet muut

mutta en mä väitä että noi ois parempia kun ynkat ja
steve vait ynnä kumppanit mä vaan satun pitään noista tyypeistä. (kyllä mä monesti haukun ynkkia sun muita kavereille mutta mä vaan diggaan väitellä noista jutuista koska se on hauskaa kun suurin osa ihmisistä ainakin mun tuntemistani kokee sen lähes henkilökohtaisena loukkauksena jos haukkuu jotain heidän idolia ihan kun ne olis niiden veljiä tai vastaavaa, outoa?)
85423321
04.09.2003 23:20:15

Joo, olen tainnut nähdä myös tuon. Eikö näytäkin aika huvittavalta, kun iskelmäbändin kitaristi tiluttaa tuhatta ja sataa, ja eläkeläiset pyörii tanssilattialla?

Tässä muuten aika nopeeta tilua:

http://www.angelo.com/Time_Traveler_solo.mp3

Onkohan tuo edes kitara mikä tuossa soi? Ainakin välillä kuulostaa ihan joltain syntetisaattorilta.
"Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!" -?
skinkarde
05.09.2003 01:59:04 (muokattu 05.09.2003 01:59:23)
ps steve vai ja jason becker on MUN mielestäni maailmankaikkeuden surkeimmat tunnetut kitaristit

haluan kyllä kuulla jotain perusteluja tuolle jutulle.
beckerin nopeimmat jutut kyllä on ihan hirveätä kuunneltavaa, mutta steve vai ??? se kaveri on niin yhtä sen kitaransa kanssa että ei oo järkeä, ja soittaa erittäin luovasti ja melodisesti.
-skag!-
PoLFus
05.09.2003 07:33:52

Aivokuloot idiootti vasuribasisti (lukee kuvauksessa) :) -----------------------------------------------selittää kaiken
~ why everybody always pickin' on me? ~
Gypsy
05.09.2003 11:55:14 (muokattu 05.09.2003 11:59:52)
Joo, olen tainnut nähdä myös tuon. Eikö näytäkin aika huvittavalta, kun iskelmäbändin kitaristi tiluttaa tuhatta ja sataa, ja eläkeläiset pyörii tanssilattialla?

Ei ei, nimenomaan oli kyse siitä, että se ei tiluttanu, vaan se myös soitti sillä heviskeballa sitä humppaa. Eli ei tiluttanu. Ja ton kirjotin just siihen, että kyllähän millä vaan kitaralla voi mitä vaan vetää

steve vai ja jason becker on MUN mielestäni maailmankaikkeuden surkeimmat tunnetut kitaristit

No, mä yhdyn tohon. Kyllä mä myönnän että joka toisessa autotallissa on huonompia kitaristeja, mutta kuulusista tyypeistä noi on kyllä huonot. Ja ihan siks että en mä niitten soitossa nää mitään. Ja vielä omasta mielestäni toi jason becker on huonompi. Mun mielestä jason beckerin soitto kuulosti aivan kauheelta

EDIT: Kyllä mä myönnän että joka toisessa autotallissa on huonompia kitaristeja

Tai empä tiiä.

No, tää on kuitenkin MUN MIELIPIDE.
littlemick
05.09.2003 12:09:42
haluan kyllä kuulla jotain perusteluja tuolle jutulle.
beckerin nopeimmat jutut kyllä on ihan hirveätä kuunneltavaa, mutta steve vai ??? se kaveri on niin yhtä sen kitaransa kanssa että ei oo järkeä, ja soittaa erittäin luovasti ja melodisesti.

steve vaista en ole vaan digannut ikinä
ja onhan se kaikkien aikojen taitavimpia
ja omaperäisimpiä kitaristeja. omaan korvaan se
vaan sattuu kuulostammaan täydeltä paskalta.
kakarana muhun teki helvetinmoisen vaikutuksen
virtuoosimainen kitarointi mutta edes silloin mä en
pitänyt steve vain soitosta

mutta kyllä mä tietty arvostan sen äijän tekemisiä ja
sehän treenaa vieläkin todella järjestelmällisesti
vähän niinku joku huippu-urheilija kyllä mä sille
hattua nostan.
Dick Parker
05.09.2003 13:05:38
No, mä yhdyn tohon. Kyllä mä myönnän että joka toisessa autotallissa on huonompia kitaristeja, mutta kuulusista tyypeistä noi on kyllä huonot. Ja ihan siks että en mä niitten soitossa nää mitään. Ja vielä omasta mielestäni toi jason becker on huonompi. Mun mielestä jason beckerin soitto kuulosti aivan kauheelta

EDIT:

Tai empä tiiä.

No, tää on kuitenkin MUN MIELIPIDE.

No jaa, oletkos kuullut kaikki Beckerin biisit? Jokaisella on paskat hetkensä, myös Jasonilla, mutta on se pirun kova kitaristi. Ja sitä paskempia kuuluisia kitaristeja löytyy mahdottoman paljon.
Gypsy
05.09.2003 13:31:18
No jaa, oletkos kuullut kaikki Beckerin biisit? Jokaisella on paskat hetkensä, myös Jasonilla, mutta on se pirun kova kitaristi. Ja sitä paskempia kuuluisia kitaristeja löytyy mahdottoman paljon.

Enpä voi vannoo kaikkia kuulleeni kun en tiedä kuinka paljon miehellä on biisejä. No, kuitenkin tosi paljon olen kuullu plus jotain demoja ja videoita nähny. Mä en vaan ymmärrä sen soittoo enkä nää siinä mitään hyvää. Se soittaa paljon mutta kuitenkin niin vähän, jos ymmärrät mitä tarkotan
R.Cooley
05.09.2003 13:31:55
Oon kaks videoo nähny, huonot saundit oli ainakin, kummassakaan ei ollut taustaa pelkkä skeba..
Minusta tulee isona melodinen tiluttaja
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)