Master of reality 03.04.2004 16:35:10 | |
---|
Minkä takia se Janick Gers on siinä bändissä? Ihan hyvin ne on kahdella kitaristilla pärjännyt. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Eddie 03.04.2004 16:47:53 | |
---|
Minkä takia se Janick Gers on siinä bändissä? Ihan hyvin ne on kahdella kitaristilla pärjännyt. Ei kai ne halunneet heivata hyvää kitaristia mäkeen? "If you like metal, you´re my friend." |
telenaattori 03.04.2004 23:21:36 | |
---|
Holy smoken 2. soolo (murray) on vähän perhanan hyvä. maailman paras kasarihevirokkitilu. siinä on sitä kaivattua täppäystä lopussa. |
Paperilyhty 12.04.2004 21:29:12 | |
---|
Mitä mieltä Dance of Death -kappaleiden vaikeudesta, minusta eivät ole kovinkaan mahdottomia. Opettelin nääs puolet korvakuulolta :D Nämä oon opetellu: Paschendale Dance of Death Rainmaker Wildest Dreams No More Lies(jotenkin) Journeyman(jotenkin) New Frontier Soolotko myös? Pistähän tabulatuuria tulemaan. Ainakin Paschendaleen ja New Frontieriin. Mielestäni Killersin ekan soolon loppukohta on aika paha, tai ainakin minulla kuulostaa pelkästään typerältä. Se menee suunnilleen niin, että E--12--0--0--14--0--0--15--0--0--17--0--0--15--0--0--14--0--0--12 tai ainakin sinne päin. Fear Of The Darkin jälkimmäinen soolo on myös aika hankala saada menemään oikein, ainakin jos nuotti nuotilta yrittää soittaa. Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan. |
Rokkariarvid 12.04.2004 23:12:34 | |
---|
Soolotko myös? Pistähän tabulatuuria tulemaan. Ainakin Paschendaleen ja New Frontieriin. En minä sooloja nuotilleen, vaan kuulomuistilta levyltä ja improvisoiden siitä sitten.. Mielestäni Killersin ekan soolon loppukohta on aika paha, tai ainakin minulla kuulostaa pelkästään typerältä. Se menee suunnilleen niin, että E--12--0--0--14--0--0--15--0--0--17--0--0--15--0--0--14--0--0--12 tai ainakin sinne päin. Minä soitan tuon kohdan silleen, että en näpäytä vapaata e-kieltä vain kahdesti, vaan niin monta kertaa (että kuulostaa hyvältä) kuin noiden "päänuottien" eli 17 ja 15 jne. väliin mahtuu.. Kuulostaa minun korvaan paremmalta, ja aivan kuin itse Davekin soittaisi tuon kohdan tuolla samalla tavalla. Kokeile ja vertaa... Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH# |
leather rebel 13.04.2004 11:16:01 | |
---|
Gers = ihme jätkä Heh.. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Starlia 13.04.2004 13:04:23 | |
---|
Maideniltahan on tullut ihan asiallisiakin nuottikirjoja. Siis niitä joissa on kunnon tabit, soolot, ja kaikki mitä tarvitsee. Ei siis niitä, mitä F-musiikissa yms myydään. Ainakin olen törmännyt seuraaviin HYVIIN nuottikirjoihin: Killers Piece Of Mind Powerslave/Somewhere In Time Seventh Son Of A Seventh Son No Prayer For The Dying Näistä kaikissa muissa paitsi Powerslave/SIT-kirjassa oli jopa kaikki soittimetkin liitetty mukaan. NPFTD ja 7th Son olivat ainakin japsi-versioita, joten niitä ei täällä päin paljoa liiku. |
Rokkariarvid 13.04.2004 14:18:06 | |
---|
Minä oon nähny kirjastossa asiallisia nuottikirjoja maidenilta (FOTD, SSOASS, NPFD...) Mulla itellähän on Brave New World -kirja. Yksikään noista ei ole huono.. Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH# |
Safaweb 13.04.2004 16:37:03 | |
---|
Vinkkinä vaan, että jos Murray vetää soolot studiossa lonkalta (ei varmaankaan kaikkia sooloja) niin ei kannata olettaa, että niitä voisi itse oppia soittamaan. En usko, että Murraykaan edes osaa kaikkia soolojaan soittaa, jos ne on improna vedetty. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
Robert 13.04.2004 18:27:58 | |
---|
Vinkkinä vaan, että jos Murray vetää soolot studiossa lonkalta (ei varmaankaan kaikkia sooloja) niin ei kannata olettaa, että niitä voisi itse oppia soittamaan. En usko, että Murraykaan edes osaa kaikkia soolojaan soittaa, jos ne on improna vedetty. Tuskin kovin moni pystyisi soittamaan korvakuulolta soolon, jonka on joskus lonkalta vetänyt. Sen sijaan että opettelee nuotti nuotilta jonkun toisen sooloja, niin kannattaa opetella asteikot eri asemista, ja kaikkia "soolokikkoja" (bendit, vibratot, sweepit...), ja kehittää omia sooloja. No, jotkut Trooperin soolot voi kyllä opetella, kun niissähän on suht selkeät melodiat. IMHO Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Paperilyhty 14.04.2004 20:44:58 | |
---|
Minä soitan tuon kohdan silleen, että en näpäytä vapaata e-kieltä vain kahdesti, vaan niin monta kertaa (että kuulostaa hyvältä) kuin noiden "päänuottien" eli 17 ja 15 jne. väliin mahtuu.. Kuulostaa minun korvaan paremmalta, ja aivan kuin itse Davekin soittaisi tuon kohdan tuolla samalla tavalla. Kokeile ja vertaa... Nii-iiin. Kyllähän se ehkä enemmän joltain tremolopikkaukselta kuulostaa kuin juuri tasan tarkkaan parilta nollakieleltä. Pääasiallinen ongelma onkin se, että en saa niitä 12, 14, 15 jne. kuulostamaan tarpeeksi "vahvoilta" verrattuna nollakieliin, ja juuri nämä "päänuotit" ovat kyseisen kohdan juttu. Sitten on vielä se, että pitääkö tässä alkaa harkita jonkun efektin ostamista, kun levyltä kuuluu soolon lisäksi kaunis "wiiiuwiuwiuwiuuutilutilutilu"-soundi (hehe) ja itse soittaessa kuulen vain soolon ja nuottia nuotin perään. Onko vika minussa soittajana vai siinä, että efektit puuttuvat? (Oma todennäköinen veikkaus: ensimmäinen). Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan. |
D_Steele 14.04.2004 20:50:34 | |
---|
Sano maidenin biisi missä on täppiä, niin olet mun kaveri. Paschendalen intro. Oonko sun kaveri? Elämä on kovaa... NIIN MÄKIN! |
D_Steele 14.04.2004 20:57:50 | |
---|
Minkä takia se Janick Gers on siinä bändissä? Ihan hyvin ne on kahdella kitaristilla pärjännyt. No joo onhan ne Janickin soolot aikamoista räpellystä. Toisaalta se on kyllä aika kova lavalla. Heiluu siellä ku heinämies ja heittelee kitaraansa ja saa sen vielä kiinnikkin. No tulipa taas viksu juttu. Elämä on kovaa... NIIN MÄKIN! |
Rokkariarvid 15.04.2004 15:28:14 | |
---|
Nii-iiin. Kyllähän se ehkä enemmän joltain tremolopikkaukselta kuulostaa kuin juuri tasan tarkkaan parilta nollakieleltä. Pääasiallinen ongelma onkin se, että en saa niitä 12, 14, 15 jne. kuulostamaan tarpeeksi "vahvoilta" verrattuna nollakieliin, ja juuri nämä "päänuotit" ovat kyseisen kohdan juttu. Sitten on vielä se, että pitääkö tässä alkaa harkita jonkun efektin ostamista, kun levyltä kuuluu soolon lisäksi kaunis "wiiiuwiuwiuwiuuutilutilutilu"-soundi (hehe) ja itse soittaessa kuulen vain soolon ja nuottia nuotin perään. Onko vika minussa soittajana vai siinä, että efektit puuttuvat? (Oma todennäköinen veikkaus: ensimmäinen). Empäs tiedä tuohon vastausta, pitäs varmaan ottaa 50/50 :D Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH# |
seventh son 18.04.2004 15:05:26 | |
---|
Minä oon nähny kirjastossa asiallisia nuottikirjoja maidenilta (FOTD, SSOASS, NPFD...) Mulla itellähän on Brave New World -kirja. Yksikään noista ei ole huono.. ei nuo kaikki kirjat ole niin tarkkoja..... oon kokeillu noita maidenin kirjoja paria ja jotku niistä on ihan paskoja. on toki hyviäkin mutta se että kirjassa lukee iron maiden ei tarkota että maidenin tyypit sen niin soittaa.... life is pain...
so get used to it. |
Miekkonen 18.04.2004 16:03:57 | |
---|
No Prayer For The Dyingin nuottikirjankin Minäpä olen löytäny nämä kirjat: Iron Maiden - the real live one Iron Maiden - No prayer for the dying Iron Maiden - The original guitar styles of iron maiden. Ja monta muuta Off-topic. |
Rokkariarvid 18.04.2004 19:26:09 | |
---|
että kirjassa lukee iron maiden ei tarkota että maidenin tyypit sen niin soittaa.... Ei tietenkään.. Tietysti on joitain paskoja kirjoja , mutta on myös ihan hyviä. Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH# |
Paperilyhty 19.04.2004 13:06:54 | |
---|
Ei mitään lisättävää mihinkään tässä, kävinpä vain lukemassa ja koetan saada samalla selville, kuinka pitkä allekirjoitus voi olla. Don't mind me. -That's a nice little set,isn't it, that's a cozy ten minutes -What are we going to do, we've got nothing to play here...
-I'll tell you what we're gonna have to do...
-What?
-Jazz odyssey! |
Rokkariarvid 19.04.2004 17:16:17 | |
---|
Ei mitään lisättävää mihinkään tässä, kävinpä vain lukemassa ja koetan saada samalla selville, kuinka pitkä allekirjoitus voi olla. Don't mind me. S P eli selvä pyy :D Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH# |
The Clairvoyant90 09.10.2006 19:25:37 | |
---|
Mielestäni Clansmanissa ja paschendalessa on vaikeimmat soolot. Muuten mistä löytys Drifteriin kunnollisia tabuja, haluis alkaa reenaan sitä ku se kuulostaa ihan joltain sirkus musiikilta.:) |