Aihe: Squier VS. Fender
1 2 3 4 5
booriss
24.01.2005 08:49:56
Äläs yleistä. Minkäs vuoksi ammattimuusikoista suurin osa sitten kuitenkin tuntuu suosivan ison F:n soittimia? Ja vertailuun vaikuttaa aika hitosti soittimien valmistusmaa. Olisi ihan kiva nähdä jonkinlainen lähde noille "sanomisille".

Tämä on niitä asioita, joista saa taittaa peistä vaikka maailman tappiin asti. Viimeksi soittamani Fenderin strato hakkasi kyllä vaikka kaikki kokeilemani Squierit yhteensä kuusi-nolla. Mutta huonoja fenkkuja löytyy ihan varmasti, samoin hyviä Squiereita.

Elä yleistä, ammattimuusikoit soittaa kalliimmalla kuska heillon enenpi rahaa
Dr. Muff
24.01.2005 11:54:42
Elä yleistä, ammattimuusikoit soittaa kalliimmalla kuska heillon enenpi rahaa

Ei välttämättä Suomessa ;)
I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin
MKK
24.01.2005 11:55:17
Aloittaja on loistava provosoimaan kilpahaukkumiseen ja -kehumiseen... "kumpi parempi, tämä p-ska ja tämä hyvä"... ja jengi alkaa suu vaahdossa ja naama peruslukemilla miltei totisina puolustella omaa nurkassa makaavaa kitaraa...

Kiitos Simosiili, loistavaa tekstiä, sait jengin mukaan... Miltei kahden vuoden takaa kirjoituksesi jaksaa nostattaa tunteita.

t,
Mika

Kumpi on parempi teiän mielestä?!
itelläni on squierin tosi hyvä malli, eikä hintakaan ole taivaissa, kun vertaa fenkkuihin..ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempiu..;)
mitä järkeä siis ostaa fenkkua?!
Oravat jyrää!
Kadonneen soundin jäljillä....
samueld
24.01.2005 16:04:02

Ei välttämättä Suomessa ;)

Mäkin väitän, että insinööreillä ja paperimiehillä on muusikoita paremmat hankkimisen edellytykset. En ole kyllä mikään näistä itse...
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Hotakainen
25.01.2005 14:45:38 (muokattu 25.01.2005 14:49:48)
Ostinpa tässä hiljattain ihan heräteostoksena käytetyn Squier Affinity Straton hintaan 120e ja täytyy sanoa, että keppi on kaikin puolin hintansa väärti.

Kolmepalainen leppäbody, jossa ruskea sunburst. Kaulamikillä lähtee heleä pulliaissoundi ja tallahumppari on yllättävän tehokas. Lisäksi tämä pitää virettä suht hyvin, vaikka kielet on jotku 009-042 lirut. Kaula sopii käteen just eikä melkein, eivätkä nauhanpäät törrötä. Helpposoittoinenkin siis.

Vanha kitara lähtee kyllä nyt myyntiin.
Thomasj
01.03.2005 22:47:35 (muokattu 01.03.2005 22:48:01)
Ostin itse Squier Tele Customin, joka kuuluu Standard-sarjaan.Täytyy kyllä myöntää että on erinomainen kitara.Tehty indonesisassa mutta viimeistely on kaikin puolin hyvää,eikä ole mitään rosopintoja tms. Ainut minkä huomasin oli että säätönappulat kiertyivät vähän vinoon.Laatutavaraa.
StJerky
02.03.2005 13:59:12
Minulla oli 80-luvulla tosi hyvä Squier Strato. Vieläkin harmittaa kun vaihdoin pois. Nykyiset näyttäisi olevan ihan eri luokkaa (huonompaa).
Hesrock
02.03.2005 19:30:16 (muokattu 02.03.2005 19:33:22)
Ihan sama onko skeba mikä kunhan se on hyvä soittaa, eikö niin? Hinnalla ei oo väliä paskan vertaa jos skeba on muuten unelma soittaa! Itsellä on Strato-kopio ja kaverilla puoliakustinen HB, joka maksoi reippaasti enemmän, mutta tykkään enemmän vaikken ehkä paljon enemmän omastani.
Haaveissa on joskus tottakai ostaa aito Fenderi, semmonen Sunburst ja kivan punanen

E: Niin, ja kaverikin osti aidon fenkun olikohan Oulusta, hinta jotain varmaan 300-500 euroo en muista, ja oon aika varma ettei se älyttömästi eroa omastani. Tottakai onhan siinä paremmat fiilikset soittaa aidolla fenkulla, mutta itse ostin hiljattain originaalit tallapalat ja odottelen niitä tässä, sieltä täältä osia pikkasen vaihtelee niin avót
SoulMan
03.03.2005 23:04:11 (muokattu 03.03.2005 23:05:05)
Koe soitin tiistaina yhdessä Studiossa 1963 vuosi mallin Fenderiä.
Tulin sitten kotiin; sormissa ja korvissa oli vielä tuntuma Fenderistä.
Kokeilin sitten himassa Silver Series Squieria. Sormia ja korvia vitutti.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
...And Justice For All
04.03.2005 18:45:36
Testasin yhellä tutulla tossa just Squierin stratoo, 80-luvun alusta. Se oli ensimmäisiä squiereita mitä tehtiin, ja huomas kyllä että taso oli erilainen verrattuna nykypäivään. Osat ja materiaali erinomaista ja kaikki pelas. Päihitti monet fenderit mitä oon testannu.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
viltsu-79
04.03.2005 19:23:33
Joo vanhat Squierit rulettaa.Kyl joku keräilijä joka omistaa niitä paljon ja Fenkkuja kans, sano että Squierit olivat laadukkaampia.Björninen ainakin soitti suht tuoreesta jenkkistratostaan nauhat ihan loppuun puolessa vuodessa joten kertoo sekin jostain.Esim siitä että paskalle pistetään yllättävän paljo hintaa ku on vaan oikea "laatu"merkki.Myös Gigsonilla männä vuosina kauheita laatuongelmia.Kyllähän ne jenkkiautotkin on kautta aikain ollu tunnettuja huonosta laadustaan ja isoista toleransseista.Japanilaiset ovat taas aina olleet täsmällisyyden mittapuu.
Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin (ja kaljan)virrata, niin teillä ei ole mitään hätää!
Black Star
04.03.2005 19:33:26

No onhan taso vaihdellu kumpaisellakin paljon, mutta onhan fenderi kyllä vähän laadultaan liioiteltu merkki joka näkyy hinnassa. mutta mitä squieriin tulee nykypäivänä, ei niitä laadullisia eroja fenderiin verrattuna kovin paljoa ole. tietysti 90-luvun alun squierithan oli aika susia sillä niitä oli kuulemma ihan lastulevystä väännetty
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above, Mad at God! Pastilli?
taikakameli
05.03.2005 15:13:01
Mä soitan 22 vuotta vanhalla Squierilla ja se hakkaa nyky-Squierit 6-0. Fenkuista en tiä.
Turha koittaa, Matlock voittaa!
digius
05.03.2005 17:11:22

Minkä arvoisia nuo JV-sarjan squierit on tänä päivänä?
Itse ostin uutena olikohan -83 ja olen kyllä edelleen tyytyväinen keppiini. Aikoinaan olisin halunnut ostaa stratoni vaalealla otelaudalla mutta jouduin ottamaan omani ruusupuisella, muistaako kukaan oliko silloin vaihtoehtoja ?
Kassu
05.03.2005 22:38:31
Fender on maailman paras kitara koska mulla on sellainen.
Jii
05.03.2005 22:46:16
Kaikki kitarat on ihan huonoja.
Squieri
05.03.2005 23:04:29
Mulla o squier standard 2000- tehty ja kyllä se iha hyvältä on tuntunu
Hohhoijaa
06.03.2005 09:48:19
Ihan sama onko skeba mikä kunhan se on hyvä soittaa, eikö niin?

Näinhän se menee joo.
...And Justice For All
06.03.2005 12:44:23
Kaikki kitarat on ihan huonoja.

Hoho! :D
Squierin joku vois olla mullakin tulevaisuudessa kakkoskeppi, jos löytys esim. käytettynä joku 80-luvun strato tai tele.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Lonesome
09.03.2005 10:29:48
Minkä arvoisia nuo JV-sarjan squierit on tänä päivänä?

Kalliita ovat. :) Pyyntiä on ollut hyväkuntoisista jopa 700 - 900 euroa. Toisaalta JV:t ovat hyvinkin vertailukelpoisia tuon verran uusina maksaviin Fendereihin imo. Ja ovat ns. muodissakin...

Itse ostin uutena olikohan -83 ja olen kyllä edelleen tyytyväinen keppiini. Aikoinaan olisin halunnut ostaa stratoni vaalealla otelaudalla mutta jouduin ottamaan omani ruusupuisella, muistaako kukaan oliko silloin vaihtoehtoja ?

Saatavana oli kahta Stratoa: '57-malli, jossa siis "vaalea" vaahterakaula ja '62-malli, jossa ruusupuinen otelauta. Vuonna -84 hinnat olivat about 2700 mk/'57 ja 3000 mk/'62, jos oikein muistan. Telecasterista oli vain yksi malli eli '52 vaahterakaulalla.

Oma sunburst '62 maksoi 1700 mk v. -90. Ei olleet Squierit silloin muodissa. Uudet oli korealaisia vanerikeppejä ja tietoisuus muutenkin nykyistä vähäisempää. No, sainpa hyvän straton edullisesti. :)
"This is my truth, tell me yours."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)