Aihe: Hyvä kitaristi, huono saundi
1 2 3 4 5 6 7
Tawsky
18.10.2012 08:10:02
Ihme kun ei ole Dimebaggia mainittu täällä. Vasta opin oikeastaan hänen soitostansa pitämään mutta olihan sillä nyt aivan kamala soundi. Persoonallinen ja omintakeinen kuitenkin.

Toinen kuuluukin henkilökohtaisiin suosikkeihini, eli Alex Lifeson. Tässä on kyllä neuvoteltavaa, mutta joka levyllä ja jokaisella keikalla ei soundi mielestäni ole ollut paras mahdollinen. Uusimmalla lätyllä, Clockwork Angelsilla on mielestäni soundi ihan hanskassa, mutta sitten esim Rush in Rio-dvd:llä kitara on ihan järkyttävä kaiku/särövalli. http://www.youtube.com/watch?v=c2jBLGuVx_o
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Räkkipeli
18.10.2012 09:46:40
ADEHD: Ihme kun ei ole Dimebaggia mainittu täällä.

Ehkä sen takia että tyypillä oli ylivoimaisesti asenteellisin, murskaavin ja persoonallisin saundi mitä kellään kolleegallansa. Se oli jopa shokeeraava, ja täten pelästyttää ihmisiä, niinku sinua. :D Siinä saundissa on sitä jotain!

Joskus huvittaa, kun jotkut kitisee Dimen soundia, että millainen sen soundin sitten olisi Panterassa pitänyt olla? Joku kihisevän middlekäs peavey -soundi? :D Ei toimi, ei toimi..
Tawsky
18.10.2012 10:15:41
Räkkipeli: Ehkä sen takia että tyypillä oli ylivoimaisesti asenteellisin, murskaavin ja persoonallisin saundi mitä kellään kolleegallansa. Se oli jopa shokeeraava, ja täten pelästyttää ihmisiä, niinku sinua. :D Siinä saundissa on sitä jotain!

Joskus huvittaa, kun jotkut kitisee Dimen soundia, että millainen sen soundin sitten olisi Panterassa pitänyt olla? Joku kihisevän middlekäs peavey -soundi? :D Ei toimi, ei toimi..

Ehkäpä, ehkäpä. Kyllähän se musiikkiin sopii mutta mielestäni se on silti huono. Ainakin jos sitä käsitellään kontekstin ulkopuolella, eli siis pelkkänä kitarasoundina.
Nyt voi taas joku sanoa että eihän siinä mitään järkeä ole, niinkuin ei olekaan, mutta niitä soundejahan tänne tultiin arvioimaan.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Räkkipeli
18.10.2012 10:17:52
ADEHD: Ehkäpä, ehkäpä. Kyllähän se musiikkiin sopii mutta mielestäni se on silti huono. Ainakin jos sitä käsitellään kontekstin ulkopuolella, eli siis pelkkänä kitarasoundina.
Nyt voi taas joku sanoa että eihän siinä mitään järkeä ole, niinkuin ei olekaan, mutta niitä soundejahan tänne tultiin arvioimaan.

Joo eipä sillä paljoa bluussia ränkytetä. Mutta toisaalta, jokainen blues-soundi minkä olen kuullut elämäni aikana on sysipaskoja Claptonista lähtien, jos ajattelen niitä metallimusiikkiin. Eli niinku sanoit, ei mitään järkeä.
antnis
18.10.2012 10:35:22
Juu mutta Dimebagin soundi oli välillä aika hirveä jopa Panteran musiikkiin. Tai no "jopa", eihän se mikää huono bändi ollu.
Räkkipeli
18.10.2012 11:20:08
antnis: Juu mutta Dimebagin soundi oli välillä aika hirveä jopa Panteran musiikkiin. Tai no "jopa", eihän se mikää huono bändi ollu.

Sehän oli täydellinen niiden musiikkiin. Rokkijuntit, bluusjuntit sun muut ikäloput ei tajua. ;)
antnis
18.10.2012 12:04:13
Räkkipeli: Sehän oli täydellinen niiden musiikkiin. Rokkijuntit, bluusjuntit sun muut ikäloput ei tajua. ;)

Oot vaan katkera kun toiset meistä ovat kuunnelleet Cowboys From Helliä kun se ilmestyi ja ite et ollut vielä silloin ees syntynyt ;D
Räkkipeli
18.10.2012 12:12:55 (muokattu 18.10.2012 12:13:54)
antnis: Oot vaan katkera kun toiset meistä ovat kuunnelleet Cowboys From Helliä kun se ilmestyi ja ite et ollut vielä silloin ees syntynyt ;D

Joo, synnyin kun Dimebag kuoli. Kyllä nyt vituttaa.
Jucciz
18.10.2012 12:35:40
Kyllä Dimebagin soundi oli myös mun mielestä aivan hirveä millä tahansa mittapuulla. Taitava soittaja ja tymäköitä riffejä, mutta aivan jäätävän kamala soundi - niin yksinään kuin bändinkin seassa. Moni muu soundi olisi toiminut paljon paremmin - vähemmän kylmä, kolkko ja riipivä. Pakkoko siitä oli tommosta ihme sirinäsurinaa tehdä?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Räkkipeli
18.10.2012 14:53:16
Jucciz: Kyllä Dimebagin soundi oli myös mun mielestä aivan hirveä millä tahansa mittapuulla. Taitava soittaja ja tymäköitä riffejä, mutta aivan jäätävän kamala soundi - niin yksinään kuin bändinkin seassa. Moni muu soundi olisi toiminut paljon paremmin - vähemmän kylmä, kolkko ja riipivä. Pakkoko siitä oli tommosta ihme sirinäsurinaa tehdä?

Mut sähän ootkin tanssimusiikkijuntti ja kohta ikäloppukin vielä. :D

Mutta kuten sanoit, Dimebagin kitarasoundin lyömättömyys ei ole makuasia. Moni muu asia on.
jniska
18.10.2012 19:39:44
Räkkipeli: Joo, synnyin kun Dimebag kuoli. Kyllä nyt vituttaa.

Et sitten vissiin nähny Panteraa jäähallissa vuonna 1991. Silloisella keikalla ainakin oli ihan hyvät skittasaundit.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
vvaltsu
18.10.2012 20:31:55
Jucciz: Kyllä Dimebagin soundi oli myös mun mielestä aivan hirveä millä tahansa mittapuulla. Taitava soittaja ja tymäköitä riffejä, mutta aivan jäätävän kamala soundi - niin yksinään kuin bändinkin seassa. Moni muu soundi olisi toiminut paljon paremmin - vähemmän kylmä, kolkko ja riipivä. Pakkoko siitä oli tommosta ihme sirinäsurinaa tehdä?

Joku totesi kerran, että Dimebagilla oli maailman paras paska soundi. Naulan kantaan, sano.
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
hallu
18.10.2012 21:09:18
Räkkipeli: Joo eipä sillä paljoa bluussia ränkytetä. Mutta toisaalta, jokainen blues-soundi minkä olen kuullut elämäni aikana on sysipaskoja Claptonista lähtien, jos ajattelen niitä metallimusiikkiin. Eli niinku sanoit, ei mitään järkeä.

Ettet nyt vaan sortuisi aliarvioimaan metallimusiikin mahdollisuuksia;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Räkkipeli
19.10.2012 10:06:12 (muokattu 19.10.2012 10:17:25)
hallu: Ettet nyt vaan sortuisi aliarvioimaan metallimusiikin mahdollisuuksia;-)

No oma bändi sovittaa rootsia aika paljonkin metalliin myös soundillisesti, jos siitä lähdetään.

Et sitten vissiin nähny Panteraa jäähallissa vuonna 1991. Silloisella keikalla ainakin oli ihan hyvät skittasaundit.

Jos mä oon syntynyt -04, miten voisin olla paikalla -91?
Tympee Huttunen
19.10.2012 10:45:20 (muokattu 19.10.2012 10:45:48)
Randy Rhoadsin soundi on aika ajoin ollut oudon pahvinen.
Kefiiri
19.10.2012 10:52:15 (muokattu 19.10.2012 10:54:00)
Räkkipeli: Jos mä oon syntynyt -04, miten voisin olla paikalla -91?

Oho. Olen kuvitellut että olet yli 10-vuotias :)
julkke
19.10.2012 10:58:34

Lastinen: Randy Rhoadsin soundi on aika ajoin ollut oudon pahvinen.

Rhoadsi kärsi käsittääkseni huonosta studiotyöskentelystä, livenä oli ihan kivat soundit.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jucciz
19.10.2012 13:16:20
Räkkipeli: Mut sähän ootkin tanssimusiikkijuntti ja kohta ikäloppukin vielä. :D

Näinpä. Olen huolellisesti laajentanut laitearsnaaliani ainoana tavoitteenani mahdollisimman tyylinmukaiset tanssimusiikkikitarasoundit.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
arppah8
19.10.2012 14:04:57

Jucciz: arsnaaliani

Mikäs eläin se tämä? :D
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Kefiiri
19.10.2012 14:15:24
arppah8: Mikäs eläin se tämä? :D

Se on alatyylisen arse-naalin kultturellimpi serkku.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)