tender.insanity 19.01.2010 18:14:13 | |
---|
January: Miten Opeth nyt tähän liittyy? Ne on Ruåtsista, mutta Yngwie syö enemmän donitseja kuin Opethin basisti. |
LaMotta 19.01.2010 18:47:23 (muokattu 19.01.2010 21:54:39) | |
---|
Sen sanon että noiden kitarasankareiden musiikki on yleensä ihan turhaa. Ihan sama vaikka soittaisivat 100 nuottia sekunnissa. Evvk. Yliarvostettua touhua koko kitaransoitto. Kerran katsoin A Järvisen DVDn. En sen jälkeen koskenut kitaraan kolmeen (3) päivään. Ja yks tyyppi näki kerran Frank Marinon livenä Suomessa, ei oo soittanut sen jälkeen Johnny B Goodia. Niin, ja Martti Syrjä kusi S R Vaughanin kitarakamoihin. Hymiö. Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia |
Alfauros 19.01.2010 19:31:47 | |
---|
jarkkok: Evvk. Yliarvostettua touhua koko kitaransoitto. Mitäs täällä sitten teet |
imppa86 20.01.2010 00:07:30 | |
---|
Ja onha se Satchin oppilaina myös olleet muuan Steve Vai ja John Petrucci...munsta noi kaikki on iha hyviä kepittäjiä. |
geeza 20.01.2010 10:08:49 | |
---|
imppa86: Ja onha se Satchin oppilaina myös olleet muuan Steve Vai ja John Petrucci...munsta noi kaikki on iha hyviä kepittäjiä. Petruccin soololevy on muuten älyttömän kova! "I was wearing my wolf shirt, and this bitch was all like "rARLKEGLEKLAR!!!1!one" and then she just jumped my bones!" |
Ianuarius 20.01.2010 10:50:08 | |
---|
Toni123: Petruccin soololevy on muuten älyttömän kova! Jep, sain just postissa ton tabikirjan ja näyttäis vähän siltä, että se on hieman liiankin kova. :D And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. |
Vladi 20.01.2010 11:07:25 | |
---|
January: Jep, sain just postissa ton tabikirjan ja näyttäis vähän siltä, että se on hieman liiankin kova. :D Petrucci käyttää aika paljon meikän soittotyyliin nähden todella ihmeellisiä sormituksia ja otteita. Toisaalta kyseessä on teknisesti todella taitava soittaja, että ihmekkös tuo. :D Kyllä se siitä. |
Räkkipeli 20.01.2010 11:21:33 | |
---|
Vladi: Toisaalta kyseessä on teknisesti todella taitava soittaja, että ihmekkös tuo. :D Tästä ollaan oltu vähän eri mieltä, kun luet ketjua vähän taaksepäin. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Raist 20.01.2010 11:45:27 | |
---|
|
kiriminni 20.01.2010 11:47:23 | |
---|
Ja vielä totaalinen lavakarisman puute, typerät aurinkolasit sekä pulipää. 80-luvulla hällä oli karismaa,ei aurinkolaseja ja pitkät kiharat hiukset(ehkä Mr.Satriani kyllästyi föönaamiseen.Herran tekniseen puoleen en ota kantaa kun maailmassa on teknisiä taitureita pilvin pimein. Biisin kokonaisuus ratkaisee ei mikään kikkailu. |
Vladi 20.01.2010 11:51:04 | |
---|
Räkkipeli: Tästä ollaan oltu vähän eri mieltä, kun luet ketjua vähän taaksepäin. Arvon Räkkipeli, sallinette minun korjata mutta te taidatte varmaan tarkoitta kitaransoittaja Joe Satriania kun taas minä tarkoitan kitaransoittaja John Petruccia. Ei herra Petruccin teknisiä taitoja käy kiistäminen? Ei oo mitään henk. koht *ittuilua sua kohtaan, tänään vaan lapsettaa. ;) Kyllä se siitä. |
Ianuarius 20.01.2010 12:00:27 | |
---|
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. |
Jucciz 20.01.2010 12:02:41 | |
---|
kiriminni: 80-luvulla hällä oli karismaa,ei aurinkolaseja ja pitkät kiharat hiukset(ehkä Mr.Satriani kyllästyi föönaamiseen.Herran tekniseen puoleen en ota kantaa kun maailmassa on teknisiä taitureita pilvin pimein. Biisin kokonaisuus ratkaisee ei mikään kikkailu. Hei, vinkkivinkki: ei tartte painaa enteriä kun tekstinsyöttöboksin rivi tulee täyteen. Muusikoiden.net rivittää viestit automaattisesti ja lopputulos näyttää tällöin paremmalta. Mut olipahan vaan hirveää kuultavaa tuo äskeinen Petrucci-räpellys: kaiken lisäksi kitarasta ei saanut mitään selvää (parin) alimman oktaavin osalta soolon aikana, kun soundi oli niin muhjua. |
Ianuarius 20.01.2010 12:04:05 (muokattu 20.01.2010 12:04:39) | |
---|
Jucciz: Mut olipahan vaan hirveää kuultavaa tuo äskeinen Petrucci-räpellys: kaiken lisäksi kitarasta ei saanut mitään selvää (parin) alimman oktaavin osalta soolon aikana, kun soundi oli niin muhjua. No se muhjuisuushan tosta just tekee niin loistavan. Kaikki parhaat kitaristit osaa vetää ihan täysillä jotain muhjua tollasten muuten tylsien tilusoolojen väliin. E: Plus niitä ei oo silloin mitään mahollisuutta tabittaa mitenkään, mikä lisää vaan uskottavuutta entisestään. And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives. |
Räkkipeli 20.01.2010 12:07:12 (muokattu 20.01.2010 12:09:36) | |
---|
Vladi: Arvon Räkkipeli, sallinette minun korjata mutta te taidatte varmaan tarkoitta kitaransoittaja Joe Satriania kun taas minä tarkoitan kitaransoittaja John Petruccia. Ei herra Petruccin teknisiä taitoja käy kiistäminen? Ei oo mitään henk. koht *ittuilua sua kohtaan, tänään vaan lapsettaa. ;) Eiköhän se ole niin että mun sisälukutaito on ollu aina vähän mitä on. :P En jaksa enää edes pahoitella näitä.. :D Perttuchihan on oikein hyvin sisäistänyt tekniikan soittamisessa, ei käy kiistäminen. Itse en vaan pidä tyypin musiikista ja soundista, mutta ne onkin toisenlaisia juttuja. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
kiriminni 20.01.2010 12:08:21 (muokattu 20.01.2010 12:11:45) | |
---|
Välillä kyllä tuntuu tuo Satrianin soitto liiankin suunnitellulta. On sillä ainakin huumorintajua joskus soitossa.Vetänyt muutaman kerran täysin sävellajin vierestä riffiä ja saanut vielä toimimaan. Aina soittamisessa tulee lopulta seinä vastaan joku juttu ei vaan kitaralla ole teknisestikään mahdollista.Hyvä viulusti tiluttaa kitaristit mennen tullen. Kosketinsoittaja taas saa sointuja joihin tarvitaan kaksi kitaristia. Rajansa on aina hyvä tuntea ettei sekoa. Vinkkivinkki ei auttanut.Tää laatikko on liian leveä 21:9 pitäis olla 16:9. |
tender.insanity 20.01.2010 12:42:28 | |
---|
Aika karsean kuuloinen tuo Petruccin pätkä. Taitava ja tekninen on, mutta en näe oikein eroa Petruccin ja vaikkapa Farerin välillä. Täysillä vain, oli taustalla mitä tahansa ja swiippiä sinne tänne. Tuollaista jaksa kuunnella. Petrucci oli parhaimmillaan Images & Words -levyllä (kuten koko Dream Theater). Sen jälkeen ollut alamäkeä. Toistaa itseään. Parhaat biisit kautta aikojen on aina menneet 4/4 taikka sen variaatioissa. Vituttaa tuommoinen 15/16 - 7/8 - 25/32 - 11/16 kierto. Tulee pää kipeäksi sellaista kuunnellessa. |
aalataur 20.01.2010 14:02:57 (muokattu 20.01.2010 14:06:31) | |
---|
Kyllä Satiainen on hyviä piisejä tehnyt. Sinisessä Unessa Lento on musta hyvä levy ja monta hyvää rallia. Can't Slow Downhan olis ihan mahti rokkipläjäys jos joku muu laulais kuin herra itse..One Big Rush, Back to Shalla-Bal Ja vaikka Crystal Planet -biisi. Hyvä on. Hieman kyllä muut levyt jää mulla ton FiaBD varjoon. Sätcsh Buugie on kans hyvä. Tekniikkaakin piisaa, ainakin mun mielestä. |
Vladi 20.01.2010 14:13:19 | |
---|
aalataur: Kyllä Satiainen on hyviä piisejä tehnyt. Sinisessä Unessa Lento on musta hyvä levy ja monta hyvää rallia. Can't Slow Downhan olis ihan mahti rokkipläjäys jos joku muu laulais kuin herra itse..One Big Rush, Back to Shalla-Bal Ja vaikka Crystal Planet -biisi. Hyvä on. Hieman kyllä muut levyt jää mulla ton FiaBD varjoon. Sätcsh Buugie on kans hyvä. Tekniikkaakin piisaa, ainakin mun mielestä. Komppaan. Ja mun mielestä kaikki soittajat vois ottaa mallia Satrianin kyvystä soittaa hienoja melodioita, kuunnelkaa vaikkapa Cryin'. Kyllä se siitä. |
Epämuusikko 20.01.2010 14:21:51 | |
---|
Täällähän on erikoismiehet lauteilla. Iso hymy, otetaan yhteiskuva! Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |