![]() 11.09.2009 10:54:54 (muokattu 11.09.2009 10:55:45) | |
---|---|
velsa: se se vasta on kovin tylsää ja itseään toistavaa ku lauma laivamuusikoita rupeaa Santanan tuotantoa tapailemaan.............ja sen ne tekee jostain syystä aina....vaikka nimenomaan toisin toivottaisiin....8D Hei...se ei ole tylsää, se on kammottavaa, varsinkin jos kyseessä on kotimainen trio ja särökitara tulee jostain tehosekottimesta tyyliin Solton!Tai jopa midihai(t)arista, puhun nyt ihan omasta kokemuksesta ;-) Pahimmassa tapaukseesa minkä oon kuullut taustat tulee sekulta, joskus jopa itse soolokitarakin, äijät on soittavinaan, midifile on kopsattu suoraan netista, oikeen uskottavaa ja tyylitajuista toimintaa! Monella kitarasankarilla on oma tunnistettava juttunsa, B.B. ja Carlos lienee "tylsimmästä" päästä, ainakin mitä tulee soiton monipuolisuuteen, mun mielestä.Se ei tietenkään muuta sitä tosiasiaa että molemmat ovat tehneet hienoa musaa omalla persoonallisella tavallaan. Santanan eka lp kolahti myös muhun juniorina, mutta kai tässä on kyse vaan ns "aikansa kutakin" -ilmiöstä, en mä jaksa muitakaan nuoruuden "idoleita" kauheesti kuunnella. | |
![]() 11.09.2009 12:10:23 | |
Ja mites se on Santanan vika, että leipääntyneet laivamuusikot ei jaksa kuunnella toisiaan soittamassa samaan tyyliin ? :D Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! | |
![]() 11.09.2009 15:27:47 | |
antnis: Ja mites se on Santanan vika, että leipääntyneet laivamuusikot ei jaksa kuunnella toisiaan soittamassa samaan tyyliin ? :D Tua noi...nyt pölähti vähän yli hilseen, voisitko suomentaa lausumasi "ei jaksa kuunnella toisiaan soittamassa samaan tyyliin"?Täh? Tiedätkö muuten mikä on yks Suomen vähäjäsenisimmistä yhdistyksistä? "Raittiit laivamuusikot ry"... | |
![]() 11.09.2009 17:47:06 | |
Tää keskustelu palautti mun mieleeni just sen, että soitin Siban pääsykokeessa Santanaa.. ekassa JA tokassa vaiheessa :) | |
![]() 11.09.2009 18:07:56 | |
opaa: Tää keskustelu palautti mun mieleeni just sen, että soitin Siban pääsykokeessa Santanaa.. ekassa JA tokassa vaiheessa :) Muistoja juu, taisi olla -79 juhannuksena kun ensi kerran (...ja viimeisen :)) vetäisin Samba Pa Tin julkisesti YLEN radioauton kautta valtakunnan verkkoon. | |
![]() 11.09.2009 19:23:12 | |
WanhaWetäjä: Tua noi...nyt pölähti vähän yli hilseen, voisitko suomentaa lausumasi "ei jaksa kuunnella toisiaan soittamassa samaan tyyliin"?Täh? Tiedätkö muuten mikä on yks Suomen vähäjäsenisimmistä yhdistyksistä? "Raittiit laivamuusikot ry"... Samaan tyyliin kuin kalle siis :D Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! | |
![]() 11.09.2009 22:48:55 | |
antnis: Ja mites se on Santanan vika, että leipääntyneet laivamuusikot ei jaksa kuunnella toisiaan soittamassa samaan tyyliin ? :D Saatanan syytä on koko laivamuusikoiden olemassa olo....8D Kauas on pitkä matka........ | |
![]() 11.09.2009 22:57:10 (muokattu 11.09.2009 23:45:12) | |
Confidentum: Muistoja juu, taisi olla -79 juhannuksena kun ensi kerran (...ja viimeisen :)) vetäisin Samba Pa Tin julkisesti YLEN radioauton kautta valtakunnan verkkoon. Yks vanha kaveri kertoi vetäneensä kerran jossain keikalla Sampa Patin, 70 luvulla ja sit sil tuli joku pikku kipsi, tai jotain, ei muistanu miten se menee jne. Veti kitarasta volumen kiinni, ja oli sen jälkeen vaan soittavinaan sitä, meni kuulema täydestä 8D Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. | |
![]() 16.09.2009 15:42:22 (muokattu 16.09.2009 15:51:31) | |
Olen kasvanut musiikkiin Santanan myötä vai miten tuon nyt sitten sanoisi. Santana oli tärkein syy aloittaa kitaran soitto (A.Järvisen lisäksi tietty). Ei Carlosta voi miksikään kitaravirtuoosiksi kutsua, mutta ei tarvitse olla "universumin nopein tilulilu" ollakseen hyvä ja inspiroiva kitaristi. Tuotanto on tullut tutuksi jo 70-luvun kultaisilta ajoilta ja pakko myöntää, että viime vuodet eivät ole ainakaan itseäni järin innostaneet. Jotenkin steriiliä ja laskelmoitua musiikkia, tosin helmiäkin löytyy. Mutta asiaan vihkiytymättömille suosittelen tutustumaan hieman groovenpaan tuotantoon. Albumi The Swing Of Delight on mielestäni kovan luokan tuotos, eikä vähiten kokoonpanon vuoksi (mm. Herbie Hancock, Ron Carter, Wayne Shorter, Harvey Mason, Tony Williams). Shorter puhaltelee sulosointuja fonillaan ja Hancockin Rhodesit säestää. Mukaan on mahtunut lisäksi yksi lattaribiisikin. Hancockhan myös heitti joskus keikkaa livenä Santanan kanssa. Toinen hieno tuotos on Caravanserai. Hieman saanut arvostelua osakseen (mukamas) Carloksen vaatimattoman esiintulon myötä. Oli kuulemma kärsinyt vielä alemmuuskopleksista soitettuaan edellisellä albumilla John McLaughlinin kanssa. Niin tai näin, tykkään ko. albumista. EDIT: vai olisiko ollut sittenkin Borboletta (mahtava kokonaisuus tämäkin)...pahus ku alkaa muisti pätkiä. | |
![]() 17.09.2009 08:17:55 | |
Santana on yksi idoleistani ja on loukkaavaa kirjoituista näiltä"muusikoilta",jotka halveeraavat häntä ja yhdistävät nämä puheensa laivamuusikoihin ynnä muihin.Itse vetelen kyllä mielelläni Santanan tyyliin ja olen siitä ylpeä ja olen kehittänyt siltä pohjalta omanlaisen soittotyylin ,missä on ripaus vaikutteita myös muilta kitaristeilta.Ei voi ajatella,että on vain yksi hyvä tai oikeanlainen kitaristi.Semmoiset kitaristit jotka on vetänyt uskollisesti omalle tyylilleen vähintään sen 30-40 vuotta ei voi olla huono.Miettikääpä siitä ns."muusikonalut" | |
![]() 17.09.2009 09:56:35 | |
klapiton: Santana on yksi idoleistani ja on loukkaavaa kirjoituista näiltä"muusikoilta",jotka halveeraavat häntä ja yhdistävät nämä puheensa laivamuusikoihin ynnä muihin.Itse vetelen kyllä mielelläni Santanan tyyliin ja olen siitä ylpeä ja olen kehittänyt siltä pohjalta omanlaisen soittotyylin ,missä on ripaus vaikutteita myös muilta kitaristeilta.Ei voi ajatella,että on vain yksi hyvä tai oikeanlainen kitaristi.Semmoiset kitaristit jotka on vetänyt uskollisesti omalle tyylilleen vähintään sen 30-40 vuotta ei voi olla huono.Miettikääpä siitä ns."muusikonalut" Melkoista. Eli, koska sinä satut pitämään Santanaa arvossa, eivät muut saa esittää (edes perusteltua) kritiikkiä? Tuskin tässä kukaan on halveerannut ketään, vaan aika asialinjallahan tässä on mielipiteet suuntaan ja toiseenkin olleet, mutta kaikenhan voi titetysti tulkita kuten haluaa. "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" | |
![]() 17.09.2009 10:08:39 | |
Artist: Melkoista. Eli, koska sinä satut pitämään Santanaa arvossa, eivät muut saa esittää (edes perusteltua) kritiikkiä? Tuskin tässä kukaan on halveerannut ketään, vaan aika asialinjallahan tässä on mielipiteet suuntaan ja toiseenkin olleet, mutta kaikenhan voi titetysti tulkita kuten haluaa. No just joo!kyllä aika moni soittaja mun tietääkseni pitää myös Santanaa arvossa.Nämä kommentit mitä luin on oikeastaan melko huonosti perusteltuja,tää ketju kannattaa varmaan lopettaa tähän...kun se ei johda mihinkään. | |
![]() 17.09.2009 10:14:11 | |
Terve Oon kyllä aina tykännyt, vaikkakaan Santana ei ole jostain syystä koskaan kuulunut niihin kaikkein eniten innostusta herättäneiden kitaristien joukkoon. Oma, tunnistettava tyyli jolle ainakin minä nostan hattua. Nykyisessä soitannossa hivenen hämää tuo "tiluttaminen", joka kuulostaa aika väkinäiseltä, koska herra ei selvästikään ole omimmillaan tämänkaltaisessa tulkinnassa :) "Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ...hyvin". | |
![]() 17.09.2009 11:23:18 (muokattu 17.09.2009 11:24:22) | |
klapiton : Santana on yksi idoleistani ja on loukkaavaa kirjoituista näiltä"muusikoilta",jotka halveeraavat häntä ja yhdistävät nämä puheensa laivamuusikoihin ynnä muihin.Itse vetelen kyllä mielelläni Santanan tyyliin ja olen siitä ylpeä ja olen kehittänyt siltä pohjalta omanlaisen soittotyylin ,missä on ripaus vaikutteita myös muilta kitaristeilta.Ei voi ajatella,että on vain yksi hyvä tai oikeanlainen kitaristi.Semmoiset kitaristit jotka on vetänyt uskollisesti omalle tyylilleen vähintään sen 30-40 vuotta ei voi olla huono.Miettikääpä siitä ns."muusikonalut" Hoho, vai on loukkaavaa yhdistää Santana laivamuusikoihin!Hyvä, perustakaa Velsan kaa joku laivamuusikoiden vihaamo tms, ihme äijiä, rok rok, prkl!!! Mua saattais loukata myös laivakeikkaa tekevänä nuo jutut, mutta vitunko mä välitän jonkun ex-rockpierun jutuista, tuotahan se on ollut aikojen alusta, "hesalaisuus"...maksakaa mun velat niin lopetan keikat siihen paikkaan ja soitan tuota SOntAanaa vaikka kaiket päivät hymyssä suin !!! klapiton: No just joo!kyllä aika moni soittaja mun tietääkseni pitää myös Santanaa arvossa.Nämä kommentit mitä luin on oikeastaan melko huonosti perusteltuja,tää ketju kannattaa varmaan lopettaa tähän...kun se ei johda mihinkään. Onko se huonosti perusteltu että tällänen "muusikonalku" kuin mä, 52v, 30 vuotta erilaista huttukeikkaa ( mm sinun ja Velsan suuresti halveksimaa laivakeikkaakin) on tehty, esittää oman mielipiteensä mm Santanan kitaran/bändin vireestä, joka on osittain ns perseestä kun kuuntelee kahta ekaa älppäriä?Jos noita ei kuule niin ehkä ois paree vaihtaa alaa tai harrastusta... Se että Santana kolahti mulle kympillä kun olin jotain 16v, ei tarkoita sitä että mun pitäs tykätä siitä lopun ikääni, "laiva"muusikonkin maku saattaa "kehittyä", tai muuttua, miten vaan, ja kun on noita "sampapati"-osastoja ite veivannut jo vuonna 76 keikoilla niin ei enää jaksa edes kuunnella niitä. Eivät kaikki "laiva"muusikot ole kaalinsa pilalle juoneita zombeja jotka vaeltelee turpa täynnä ja elämänsä läpi laivan kongeissa, mulla on myös ns normaali elämä, iso perhe ja laskuja maksettavana. Santana on legenda jo eläessään, arvostan kovasti hänen elämäntyötänsä ja luomaansa tunnistettavaa, omaa tyyliä, niin mä arvostan monia muitakin, vaikka en heidän musiikkaan jaksaisikaan enää kuunnella.Näähän on puhtaasti makuasioita, eikö?Paitsi vireasiat on faktoja. Kritiikitön henkilöpalvonta tyyliin "Elvis on kuningas" on sitten ihan toinen juttu. | |
![]() 17.09.2009 11:56:12 (muokattu 17.09.2009 11:57:58) | |
Santanan kitaran/bändin vireestä, joka on osittain ns perseestä kun kuuntelee kahta ekaa älppäriä?Jos noita ei kuule niin ehkä ois paree vaihtaa alaa tai harrastusta... Onks tää jotenkin oleellista noiden levyjen kohdalla? Muisteles nuoruuttas, että minkä takia Santanan musa kolisi sullekin. Oisko ollut se, että on hyvä meininki noilla levyillä. Ei siinä mittään, Carlos ei varmaankaan lukiessaan näitä masennu, vaan hymyilee leveästi matkalla pankkiin. http://www.youtube.com/watch?v=mTbFNsBy73I Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin! | |
![]() 17.09.2009 12:09:39 (muokattu 17.09.2009 12:10:55) | |
WanhaWetäjä: Hoho etc. Onneks olen vasta 45vee niin voin sanoa, että "Cool down papa don't you blow your top." 8) Eiks se ole vaan hienoa, että Sootana on vedonnut niin moneen soittajaan ja ei-soittajaan, vaikka kitara ei ihan aina niin vireessä ole ollutkaan... Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! | |
![]() 17.09.2009 12:10:55 | |
antnis: Onneks olen vasta 45vee niin voin sanoa että "Cool down papa don't you blow your top." 8) Eiks se ole vaan hienoa, että Sootana on vedonnut niin moneen soittajaan ja ei-soittajaan vaikka kitara ei ihan aina niin vireessä ole ollutkaan... Vireestä puheen ollen: http://www.youtube.com/watch?v=0RA8NyvzIWk Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin! | |
![]() 17.09.2009 14:51:50 | |
WanhaWetäjä: Hoho, vai on loukkaavaa yhdistää Santana laivamuusikoihin!Hyvä, perustakaa Velsan kaa joku laivamuusikoiden vihaamo tms, ihme äijiä, rok rok, prkl!!! Mua saattais loukata myös laivakeikkaa tekevänä nuo jutut, mutta vitunko mä välitän jonkun ex-rockpierun jutuista, tuotahan se on ollut aikojen alusta, "hesalaisuus"...maksakaa mun velat niin lopetan keikat siihen paikkaan ja soitan tuota SOntAanaa vaikka kaiket päivät hymyssä suin !!! Onko se huonosti perusteltu että tällänen "muusikonalku" kuin mä, 52v, 30 vuotta erilaista huttukeikkaa ( mm sinun ja Velsan suuresti halveksimaa laivakeikkaakin) on tehty, esittää oman mielipiteensä mm Santanan kitaran/bändin vireestä, joka on osittain ns perseestä kun kuuntelee kahta ekaa älppäriä?Jos noita ei kuule niin ehkä ois paree vaihtaa alaa tai harrastusta... Se että Santana kolahti mulle kympillä kun olin jotain 16v, ei tarkoita sitä että mun pitäs tykätä siitä lopun ikääni, "laiva"muusikonkin maku saattaa "kehittyä", tai muuttua, miten vaan, ja kun on noita "sampapati"-osastoja ite veivannut jo vuonna 76 keikoilla niin ei enää jaksa edes kuunnella niitä. Eivät kaikki "laiva"muusikot ole kaalinsa pilalle juoneita zombeja jotka vaeltelee turpa täynnä ja elämänsä läpi laivan kongeissa, mulla on myös ns normaali elämä, iso perhe ja laskuja maksettavana. Santana on legenda jo eläessään, arvostan kovasti hänen elämäntyötänsä ja luomaansa tunnistettavaa, omaa tyyliä, niin mä arvostan monia muitakin, vaikka en heidän musiikkaan jaksaisikaan enää kuunnella.Näähän on puhtaasti makuasioita, eikö?Paitsi vireasiat on faktoja. Kritiikitön henkilöpalvonta tyyliin "Elvis on kuningas" on sitten ihan toinen juttu. Jos oot noin kauan soittanut niin luulisi jo nahkan senverran kovettuneen että ei ajattele kaikkia juttuja kohdistetuksi aina juuri itseensä,eli aina ottaa herneen nenään.Alan epäillä,että onko nimimerkkisi ihan jan tasalla eli oletko kenties Wanha.....vetäjä?? | |
![]() 17.09.2009 20:13:05 | |
Tähän voisi heittää Blackmoren kommentin:"kuinka monta kitaristina tarvitaan soittamaan kitara soolo?=17.Yksi soittaa soolon ja 16 muuta kertoo,kuinka sen voisi soittaa paremmin" Eli Carlosilla on oma tunnistettava uniikki tyylinsä ja mies on soittanut monia kappaleita jotka tulevat jäämään historiaan.se on hatun noston arvoinen juttu. Toisin on 99% nykyisistä "tekniikka taitureista ym turbo kuninkaista,jotka jäävät unholaan ajan kanssa,kun ei ole oikeasti mitään annettavaa.Santana kuuluu kuitenkin samaan kategoriaan Pagen,Beckin,Claptonin,Blackmoren ym kanssa.Ai niin eihän nekään mitään osaa.. | |
![]() 17.09.2009 20:24:24 | |
randy rhoads: Santana kuuluu kuitenkin samaan kategoriaan Pagen,Beckin,Claptonin,Blackmoren ym kanssa.Ai niin eihän nekään mitään osaa.. Totta kai viime kädessä makuasia, mutta Santana on mun mielestä samalla tavalla "legendaarinen kitarahahmo" kuin juurikin mainitsemasi Page - ja alleviivaan tässä legendaarisuutta ja hahmoa, en niinkään kitaraa. Beck, Clapton ja Blackmore sen sijaan ovat mun mielestä ennen kaikkea kitaristeja isolla K:lla. Täsmennän äsköistä kappaletta: Page on ehdottomasti nimensä historiankirjoissa ansainnut varsinkin studiomuusikkona, mutta jos miehen kitarismia pitäisi arvioida pelkästään hiljattain ilmestyneen Led Zeppelin -DVD:n perusteella, niin ihan kauheaa räpellystähän se oli ainakin Zepukoiden kultavuosina. Don't get me wrong: monet LZ:n biisit ovat mielestäni todella meneviä ja hyviä rokkikipaleita, mutta se Pagen livesoitanta... jotenkin ihan käsittämätöntä. Edellisen tekstin ei ollut todellakaan tarkoitus loukata ketään. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)