padaa@dadaa! 18.08.2009 09:08:31 | |
---|
Väsykäsi95: Meikä vaihtoi 9->11 settiin. "Ykstoistasissa" on paljon parempi tatsi nääs! En todellakaan tykkää kuminauha tatsista siellä pitää olla jotain vastusta siellä sormenpäissä. Ja kaiken lisäksi bendit tuntu menevän vähän övereiksi yseillä. Mä vaihdoin toisinpäin tässä kesällä. Mutta taidan vaihtaa takaisin 11-settiin sitten aikanaan. |
oiva tumpeloinen 18.08.2009 17:38:00 | |
---|
kid ego: Se onkin ainoa mesta koko Suomessa mistä niitä viitsii ostaa. Kimppatilauksina ollaan kans otettu ulkomaasta mikä on vielä halvempaa. Mut Kitarapajalta oon tosiaan aina hakenut. Ne sais muuttaa tohon keskustaan niin ei tarttis raihnaisen kuluttajan kävellä aina niin kauas. :D Paja on joskus ainakin antanut kustomoida setin ilmaiseksi, kun nätisti pyytää. Jos niillä vain on irtokielinä haluamiasi paksuuksia. Irtokieliä ei kannattane ostaa, ne on kohtuullisen kalliita verrattuna koko pakettiin. Olikohan punomattomat tyyliin 2 euroa/kpl ja punotut 4 euroa/kpl. Jotain semmoista kuitenkin. |
R.Cooley 21.08.2009 10:49:27 | |
---|
10 setti on itselle ollut erittäin hyvä, 11 menee jo turhan raskaaksi ja 9 settillä cleani soitto on vähän vaisu. Mutta paras setti on se mihin on tottunut ja mikä tuntuu itsestä hyvältä. |
leevism 07.03.2011 18:44:31 | |
---|
mitä kieliä kannattaa käyttää jotka sopivat parhaiten kaikkiin vireisiin |
Antti1 07.03.2011 18:47:29 | |
---|
leevism: mitä kieliä kannattaa käyttää jotka sopivat parhaiten kaikkiin vireisiin Kaikkiin vireisiin sopii parhaiten kaikki kielet. Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
Christeraser 07.03.2011 19:50:32 | |
---|
leevism: mitä kieliä kannattaa käyttää jotka sopivat parhaiten kaikkiin vireisiin Riippuu valtiosta |
Ianuarius 07.03.2011 20:32:48 | |
---|
leevism: mitä kieliä kannattaa käyttää jotka sopivat parhaiten kaikkiin vireisiin Varmasti riippuu siitä, millä eniten soitat. Jos kielet on C-vireessä enemmän ku E-vireessä, niin luulisin että kannattaa pistää paksummat, eli jostain .011 ylöspäin, etteivät mene ihan spagetiksi. Jos soittelet droppivireillä ja normilla ja jollain erikoisvireillä ihan koko ajan sekaisin, niin suosittelen pistään kaks (vaikka sitten toinen joku halvempi) kitaraa ja molempiin kielet vireen mukaan. |
Hillboy 07.03.2011 23:14:27 | |
---|
Sen voin sanoa, että Ibanezin kitaroihin normi E-vireellä ei kannata 10-settiä paksumpia laittaa. Ainakaan jos on floikkatyyppinen talla. S ei ainakaan tykänny... ei riitä säätövara jousissa eikä meinaa kielet edes mahtua tallan lukkoihin (WTF!). Palaan 10-settiin takaisin heti seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä, ettei tarvi tässä Eb-vireessä yhtään kauempaa kituuttaa. Tulitikkukaula basahtaa basgaksi jos viritän E:hen. - L ps. floikkatallan sustaini on lähes nolla : D "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
Spike 08.03.2011 00:12:40 | |
---|
Hillboy: Sen voin sanoa, että Ibanezin kitaroihin normi E-vireellä ei kannata 10-settiä paksumpia laittaa. Ainakaan jos on floikkatyyppinen talla. S ei ainakaan tykänny... ei riitä säätövara jousissa eikä meinaa kielet edes mahtua tallan lukkoihin (WTF!). Palaan 10-settiin takaisin heti seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä, ettei tarvi tässä Eb-vireessä yhtään kauempaa kituuttaa. Tulitikkukaula basahtaa basgaksi jos viritän E:hen. Et vaan osaa. Laita lisää jousia. Ja kiristä sitä kaularautaa. |
Hillboy 08.03.2011 16:44:45 (muokattu 08.03.2011 16:45:58) | |
---|
Spike: Et vaan osaa. Laita lisää jousia. Ja kiristä sitä kaularautaa. ZR-tallaan ei lisää jousia voi laittaa. On vain 2, eli täytyis tilata järeämpi pari. 11-setin G kieli on sellanen vaijeri, ettei mtn järkeä. Se hyvä puoli tuossa kyllä toisaalta on, että nyt sustainia on edes jonkun verran kun tallan jouset on ihan tappiin asti kiristetty (ylikin, kun vähän modasin parilla prikalla kiristys"pultin" pituutta ja samalla jousien kiinnityskohdat siirtyivät kauemmas toisistaan). Kaulan puolesta oikeasti pelottaa, kun virittää E:hen, jotenkin kaulan muoto tuntuu muuttuvan toisista kohdin enemmän kuin toisaalta, joten pelkkä kaularaudan säätö ei riitä. Pitänee muuttaa tallan korkeutta samalla, jotta saa kaikki nuotit soimaan samalla tavalla. - L "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
kimurantti1 08.03.2011 16:58:55 | |
---|
Hillboy: ps. floikkatallan sustaini on lähes nolla : D Ei se huono sustaini useinkaan tallan vika ole. Kokeile joskus kunnollista floikkakitaraa. ;-D |
Sakmongkol 10.03.2011 00:12:32 | |
---|
kimurantti1: Ei se huono sustaini useinkaan tallan vika ole. Kokeile joskus kunnollista floikkakitaraa. ;-D Teoriassa kuitenkin samassa kitarassa on aina huonompi sustain floikalla kuin jollain muulla tallaratkaisulla. |
cr4b 10.03.2011 01:30:30 (muokattu 10.03.2011 01:34:04) | |
---|
Sakmongkol: Teoriassa kuitenkin samassa kitarassa on aina huonompi sustain floikalla kuin jollain muulla tallaratkaisulla. Teoriassa joo, mutta aika vähän on olemassa sellaisia kitaramalleja, joissa vertailun vuoksi täsmälleen sama skeba olisi saatavilla sekä kiinteätallaisena että floikallisena. Mulla on yksi neck-through-body -kiinteätallainen, jossa on about sama sustain kuin toisessa pulttikaula-floikkatallaisessani, vaikka kyseessä on saman valmistajan keppi. Eniten merkitystä loppujen lopuksi lienee sillä, miten tärkeäksi pitkä sustain on arvosteltu skeban suunnitteluvaiheessa, oli siinä nyt sitten mikä talla tahansa. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
kimurantti1 10.03.2011 03:07:22 | |
---|
Sakmongkol: Teoriassa kuitenkin samassa kitarassa on aina huonompi sustain floikalla kuin jollain muulla tallaratkaisulla. Miksi? Ihan samalla tavalla tavan stratotalla kelluvaksi säädettynä on kahden paalun varassa jousten ja kielten vastavedossa, kuin floikkakin. |
tender.insanity 10.03.2011 07:55:45 | |
---|
Mä olen ihan .009 -setteihin tykästynyt. Normaalivireessä kun kitarani ovat, niin ysisetillä mennään. .010 -settiä olen joskus Eb -vireessä käyttänyt ja yksi kitarani on dropped C:ssä, niin siinä on muistaakseni .011 -setti. Päähäni on jotenkin iskoistunut ajatus, että kun vire laskee puoli sävelaskelta, niin kielten paksuus nostetaan .001:llä. Tietysti myös riippuu kitaran käyttötarkoituksesta. Joskus mulla oli Epiluurin LP, jossa oli .011 -setti sekä E- että Eb-vireissä. Tuota luuttua käytin lähinnä riffittelykitarana. Mulla on jotenkin herkät sormenpäät, että sooloilu ja bendailu varsinkin on vähän tuskaista paksuilla kielillä. Toki tottumiskysymyshän se on ja taiteilijan pitää kokea tuskaa, jotta esitettävään kipaleeseen tulee fiilistä mukaan =) |
Sakmongkol 10.03.2011 12:23:07 | |
---|
kimurantti1: Miksi? Ihan samalla tavalla tavan stratotalla kelluvaksi säädettynä on kahden paalun varassa jousten ja kielten vastavedossa, kuin floikkakin. Tavan stratotallassa ei ole kielilukkoja. |
Antti1 10.03.2011 12:49:56 | |
---|
Sakmongkol: Tavan stratotallassa ei ole kielilukkoja. Miten kielilukot vaikuttavat sustainiin? Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
Sakmongkol 10.03.2011 12:53:49 | |
---|
Antti1: Miten kielilukot vaikuttavat sustainiin? Negatiivisesti. |
Antti1 10.03.2011 12:56:25 (muokattu 10.03.2011 12:56:46) | |
---|
Sakmongkol: Negatiivisesti. Miten se negatiivinen vaikutus tapahtuu? Miksi? Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
Sakmongkol 10.03.2011 13:00:52 | |
---|
Antti1: Miten se negatiivinen vaikutus tapahtuu? Miksi? Kielilukot tappavat resonanssin molemmista päistä kitaraa. |