Kontiak 17.06.2009 14:55:20 (muokattu 17.06.2009 14:56:43) | |
---|
aalataur: Tälläinen kysymys väliin: voisiko joku mainita nimeltä tunnettuja "tekniikkaguruja" jotka käyttävät paljon economya ja toisaalta sellaisia, jotka eivät juuri käytä vaan vannovat alternaten nimiin? Soundista on minusta vaikea kuulla tätä ainakaan minun korvalla... econymymiehiä: Frank Gambale, Ynkkä, George Bellas, Jucciz("tekniikkaguru" @ internetin keskustelufoorumit). alternatemiehiä: Petrucci, Steve Morse, Jucciz ("tekniikkaguru" @ internetin keskustelufoorumit) Ei kai siinä saundillisesti isoja eroja olekaan, jos ylös- ja alaslyönnit ovat samankuuloisia. Ynkältä on economyn suhteen pari hyvää riffiä kuunneltavaksi: Eclipseltä Motherless Childin pääriffi ja Blitzkrieg Alchemylta. |
SomethingWild 17.06.2009 17:42:22 | |
---|
aalataur: Tälläinen kysymys väliin: voisiko joku mainita nimeltä tunnettuja "tekniikkaguruja" jotka käyttävät paljon economya ja toisaalta sellaisia, jotka eivät juuri käytä vaan vannovat alternaten nimiin? Soundista on minusta vaikea kuulla tätä ainakaan minun korvalla... Tsekkaa ihmeessä tekniikkaguru Marshall Harrison youtubesta. Jätkä on vienyt economy-pikkauksen astetta pidemmälle ottamalla mukaan oikean käden vapaat sormet. Ei oleee! |
Jucciz 17.06.2009 18:55:07 (muokattu 17.06.2009 18:59:00) | |
---|
vox10: No jotenkin silti ASIAAN kuulumattomiin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika totaalinen rimanalitus... Kerropa, mitä sä sitten ihan rehellisesti odotit tältä kaverilta tähänastisen ulosannin perusteella? Aika rohkeaa angstata pelkän nimimerkin takaa, varsinkaan kun ei näytä olevan mitään oikeaa sanottavaa. Vähän niinkuin olisi jäänyt tällä viikolla viikkorahat saamatta. Millainen jäsenkuvaus, sellainen pää. Off-on-off-topic: Björnisen soittoa on muuten jokseenkin vähemmän puuduttavaa kuunnella yli minuutin verran putkeen kuin vaikkapa Ynkän. Ilman muuta Ynkkä-Björninen -vastakkainasettelu on onnistunut lähtökohta keskustelulle. |
Kontiak 17.06.2009 19:25:45 (muokattu 17.06.2009 19:39:15) | |
---|
Näinhän tää näissä legendaarisissa jucciksen jumalaisissa väliintuloissa aina menee. Jucciz tulee ja sekoittaa, räksyttää puolivillaisia ja leikkii enkeliä sädekehällä. Sitten ilmestyy joku juki68 kertomaan, että hei pitäisi asiastakin puhua ja miten jucciz on elintärkeä muusikoiden.netin asiakeskustelulle tabloineen ja pilkunnussimisineen. Sen jälkeen jucciz kääntääkin kelkkansa huomauttelijan suuntaan ja kuten aina, esiintyy kuin maahanlaskeutunut ristus. Lupaa tietysti korjata mielipiteitään ja käytöstään, jos näkee itse siihen tarvetta. Sehän siinä just se hauskin juttu onkin, että sehän ei koskaan näe sitä tarvetta. Jucciz: Kerropa, mitä sä sitten ihan rehellisesti odotit tältä kaverilta tähänastisen ulosannin perusteella? Aika rohkeaa angstata pelkän nimimerkin takaa, varsinkaan kun ei näytä olevan mitään oikeaa sanottavaa. Vähän niinkuin olisi jäänyt tällä viikolla viikkorahat saamatta. Millainen jäsenkuvaus, sellainen pää. Off-on-off-topic: Björnisen soittoa on muuten jokseenkin vähemmän puuduttavaa kuunnella yli minuutin verran putkeen kuin vaikkapa Ynkän. Ilman muuta Ynkkä-Björninen -vastakkainasettelu on onnistunut lähtökohta keskustelulle. Juu älä sä Björnisistä ja Malmsteeneista huoli. Sun pitää ensin selvittää itsesi kanssa muutama muu juttu. Asettele vaikka ensin mut ja sut vastakkain tämän ketjun topicista puhumisen suhteen. Löytyykö sulla sankari mitään ketjun otsikkoon liittyvää tästä ketjusta? EI LÖYDY! Ei se mun nimimerkin takaa löydy se ratkaisu, se ratkaisu on siinä, että sulla on tuollainen jäsenkuvaus ja silti sä et tajua. |
Jucciz 17.06.2009 20:15:57 | |
---|
Mun mielestä väittelyn kliimaksi tulee siinä kohtaa, kun vastapuoli pamauttaa tiskiin pitkään ja huolellisesti valmistellun, kiireettä kypsyneen verbaaliakrobatian taidonnäytteen: "sä et tajua". Timanttia, sano. |
Kontiak 17.06.2009 20:45:22 (muokattu 17.06.2009 20:48:35) | |
---|
Jucciz: Mun mielestä väittelyn kliimaksi tulee siinä kohtaa, kun vastapuoli pamauttaa tiskiin pitkään ja huolellisesti valmistellun, kiireettä kypsyneen verbaaliakrobatian taidonnäytteen: "sä et tajua". Timanttia, sano. Väittelyn? LOL. |
Jucciz 17.06.2009 20:53:28 | |
---|
Kontiak: Väittelyn? LOL. Omien argumentointitaitojensa rajallisuuden tiedostaminen on tärkeä askel kohti tosiasioiden ymmärtämistä. Hyvä, jatka tästä. Mä menen nyt saunaan ja luultavasti jatkan jossain muussa ketjussa seuraavan kerran. Kuolleen hevosen mätkiminen... |
Kontiak 17.06.2009 23:25:38 | |
---|
Jucciz: Omien argumentointitaitojensa rajallisuuden tiedostaminen on tärkeä askel kohti tosiasioiden ymmärtämistä. Hyvä, jatka tästä. Mä menen nyt saunaan ja luultavasti jatkan jossain muussa ketjussa seuraavan kerran. Kuolleen hevosen mätkiminen... No, kun eläimiin alettiin sekaantua, niin ilmoitan, että haluan tehdä sun kanssa Viking Kongin. Löytyykö sulta aikaa? :) |
d3monilaama 18.06.2009 00:03:53 | |
---|
Jatkakaa nyt isot miehet jossain muualla tätä? ;) Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. |
Arde135 18.06.2009 00:15:27 | |
---|
SomethingWild: Tsekkaa ihmeessä tekniikkaguru Marshall Harrison youtubesta. Jätkä on vienyt economy-pikkauksen astetta pidemmälle ottamalla mukaan oikean käden vapaat sormet. http://www.youtube.com/watch?v=JslLRgpNhhc Huomaa myöten myös jollain kummalla tapaa sen että hitaasti on aloitettu. |
Kiksaus 18.06.2009 10:13:33 (muokattu 18.06.2009 10:20:15) | |
---|
SomethingWild: Tsekkaa ihmeessä tekniikkaguru Marshall Harrison youtubesta. Jätkä on vienyt economy-pikkauksen astetta pidemmälle ottamalla mukaan oikean käden vapaat sormet. Tsekkasin ihan huvikseen ton tyypin videoita. Täytyy sanoa, että täydellinen esimerkki kitaristista jolla on hyvä tekniikka, mutta ei mitään sanottavaa. Todella puuduttavan kuuloista kamaa. Ainakin se Giant Steps oli ihan hirvee. Ja economy/hybrid listaan lisäisin vielä Shawn Lanen (puuduttavan kuulosta, mutta ihan naurettavan hyvä tekniikka). "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Räkkipeli 18.06.2009 10:50:58 | |
---|
Kiksaus: Tsekkasin ihan huvikseen ton tyypin videoita. Täytyy sanoa, että täydellinen esimerkki kitaristista jolla on hyvä tekniikka, mutta ei mitään sanottavaa. Todella puuduttavan kuuloista kamaa. Ainakin se Giant Steps oli ihan hirvee. Joo. Tekniikkaa taas löytyy mutta se tärkein puuttuu minusta. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
vox10 18.06.2009 11:30:28 | |
---|
TODELLA musikaalista soittoa. Heti pystyy bongaamaan kaikki ne lukemattomat vaikutteet eri kitaristeilta ja varsinkin eri musiikkityyleista. Silti lisäten vielä omaa juttuaan kehiin. |
Krice 18.06.2009 14:15:41 | |
---|
aalataur: Entäpä kun mulla on normaalipikkauksessa pleku hieman kulmassa kieliin ("sahauskulma") niin pitäisikö sama kulma säilyä economyssa ja sweepeissä? Ei sillä ole merkitystä kunhan sen saa toimimaan. Muutenkaan economy (mielestäni huono ja jopa tarpeeton termi) ja sweeppaus ei liity plektran asentoon millään tavalla. Plektraahan voi pitää siinä asennossa kuin huvittaa. |
Kontiak 18.06.2009 14:19:35 | |
---|
Kannattaa tsekata myös Derryl Gabel, joka voitti sooloskaban ja pääsi soittamaan George Lynchin levylle. Sisällössä löytyy: Harmonically I'm using arps from Eflat melodic minor over the Bflat 7#5/D chord. The arps are Cm7, Aflat7, Fm7, and Dm7flat5. Over the EflatM7flat5 chord I'm using the B diminished arp. Now don't let that confuse you. You might be thinking (diminished arp over a M7flat5 chord? This guy is nuts!) Well, I'm hearing the EflatM7flat5 chord as the upper extention of an F13#9flat5 chord. Over the Fm/M7flat5 I finish up the B diminished arp and then go into the Em7flat5flat9 arp which both can be found in the Fm/M7flat5 scale. I end the lick by landing on the A note which is the seventh of the BflatM7flat5 chord. To get more mileage out of this lesson, analyze how the notes of the solo fit with the chords. Have fun! http://derryl_gabel.tripod.com/Sweep_Dreams.ptbhttp://derryl_gabel.tripod.com/lessons.html |
SomethingWild 18.06.2009 16:37:27 | |
---|
Kiksaus: Tsekkasin ihan huvikseen ton tyypin videoita. Täytyy sanoa, että täydellinen esimerkki kitaristista jolla on hyvä tekniikka, mutta ei mitään sanottavaa. Todella puuduttavan kuuloista kamaa. Ainakin se Giant Steps oli ihan hirvee. Ja economy/hybrid listaan lisäisin vielä Shawn Lanen (puuduttavan kuulosta, mutta ihan naurettavan hyvä tekniikka). Joo eihän tuolla Marshallilla oo musillisesti juuri annettavaa, mutta silti ihan hyviä tekniikka vinkkejä siltä saa. Mun käsittääkseni Lane oli enemmän noita alternate miehiä, ei ilmesesti pitänyt miltä sweeppaus kuullostaa. Ei oleee! |
Jucciz 18.06.2009 16:39:51 | |
---|
SomethingWild: Joo eihän tuolla Marshallilla oo musillisesti juuri annettavaa, mutta silti ihan hyviä tekniikka vinkkejä siltä saa. Mun käsittääkseni Lane oli enemmän noita alternate miehiä, ei ilmesesti pitänyt miltä sweeppaus kuullostaa. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1428579 |
SomethingWild 18.06.2009 17:18:45 | |
---|
Jucciz: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1428579 Anteeksi kun en tiennyt, että foorumeilla täytyy puhua aina puhdasta kirjakieltä, eikä oma murre saa näkyä kirjoituksista. Uskon, että joitakin pikkumie...käyttäjiä saattaa ottaa semmoinen päähän. Ei oleee! |
Kontiak 18.06.2009 17:20:27 | |
---|
LEAVE JUCCIZ ALONE!!!!!!!!!!!!!!! |
Räkkipeli 18.06.2009 17:20:56 (muokattu 18.06.2009 17:23:15) | |
---|
Täytyy myöntää että en aina ymmärrä Jucciczen noita äidinkieli-huomioita. Mitä väliä sillä on missään foorumilla? Ja etenkin, se ei muuta maailmaa tai puhujaa jos joku huomauttaa asiasta jossain nettifoorumilla, korkeintaan aiheuttaa nyrpeyttä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |