ushimir 13.05.2007 21:03:51 | |
---|
Siis kumman käden kämmen sitte siinä oikein lepää?=) Käsitin että sammutat oikealla kädellä kun menet ohuemmille kielille ...wai?(tarkoittaa VAI?) |
Borstra 16.05.2007 15:10:54 (muokattu 16.05.2007 15:56:18) | |
---|
Edit: Ei enää mittän Keep on Rocking |
Gizmo86 16.05.2007 16:20:53 | |
---|
Huomasin sitten että pikkurilli heiluu miten sattuu yleensä soitossa.Esim 1234 harjotuksissa pikkurilli nousee tajuttoman korkealla ja kun soittaa nimettömällä niin pikkurilli yrittää mennä väkisin koukkuun :S Pitäs kyllä opetella pois tommonen ku tuntuu häiritsevän soittoa kyl.Varmaan parhaiten saa opeteltua vaan kovalla treenillä eli treenata pikkurillin/nimettömän käyttöä?Muut sormet pelaa kyl hyvin harmittaa vaan ku itseopiskeltuna tulee näitä virheitä mitä ei heti huomaa ja joutuu korjailemaan... |
Kirk_Hammett 16.05.2007 17:30:14 | |
---|
miten menee sointu C# tartteen nopeesti vastauksen! You know it's sad but true... |
-Aleksi- 16.05.2007 18:57:00 | |
---|
miten menee sointu C# tartteen nopeesti vastauksen! C barrena mut yks nauha ylempää.. |
Janne-91 22.05.2007 11:47:27 | |
---|
onko ite mahollista oppia proksi? käymättä musa-opistolla /teoria tunneilla. voiko teorian opetelle ite?? why can't you just understand :D |
thaav 22.05.2007 14:23:15 | |
---|
Voi sen. Löytyyhän noita oppaita ja kirjoja vaikka kuinka, joista voit oleellisen poimia. Kirjastoon pänttäämään vaan. Mutta hyvää soittajaa sinusta ei tule kuin soittamalla, tätä lajia ei harrasteta lukemalla. Lisäisin kuitenkin, että itseopiskelu on motivaatiolaji, jos haluaa päästä mihinkään. Kokeneemman kitaristin opissa opit keskittymään olennaiseen, ja muutenkin sitä oppinee paremmin ja nopeammin, jos vain jaksaa ahkerasti harjoitella ja keskittyä opetukseen. Eli kyllä ne tunnit on ihan suositeltavia, mutteivät toki pakollisia. Itse olen käynyt kitaratunnilla noin 10 kertaa joskus vuosia sitten. Nyt kohta kaksi vuotta itsenäisesti soittaneena hevi rullaa hyvin, vaikkei teoriasta niin hajua olekaan. (: |
InYourFace90 23.05.2007 14:24:04 | |
---|
Voi sen. Löytyyhän noita oppaita ja kirjoja vaikka kuinka, joista voit oleellisen poimia. Kirjastoon pänttäämään vaan. Mutta hyvää soittajaa sinusta ei tule kuin soittamalla, tätä lajia ei harrasteta lukemalla. Lisäisin kuitenkin, että itseopiskelu on motivaatiolaji, jos haluaa päästä mihinkään. Kokeneemman kitaristin opissa opit keskittymään olennaiseen, ja muutenkin sitä oppinee paremmin ja nopeammin, jos vain jaksaa ahkerasti harjoitella ja keskittyä opetukseen. Eli kyllä ne tunnit on ihan suositeltavia, mutteivät toki pakollisia. Itse olen käynyt kitaratunnilla noin 10 kertaa joskus vuosia sitten. Nyt kohta kaksi vuotta itsenäisesti soittaneena hevi rullaa hyvin, vaikkei teoriasta niin hajua olekaan. (: Musta tekniikat sun muut oppii nettiä/kirjoja selailemalla parhaiten. Teoria on helpoin omaksua opettajan avulla. Up The Irons! |
-Cale 23.05.2007 19:26:36 (muokattu 23.05.2007 21:21:15) | |
---|
Huomasin sitten että pikkurilli heiluu miten sattuu yleensä soitossa.Esim 1234 harjotuksissa pikkurilli nousee tajuttoman korkealla ja kun soittaa nimettömällä niin pikkurilli yrittää mennä väkisin koukkuun :S Pitäs kyllä opetella pois tommonen ku tuntuu häiritsevän soittoa kyl.Varmaan parhaiten saa opeteltua vaan kovalla treenillä eli treenata pikkurillin/nimettömän käyttöä?Muut sormet pelaa kyl hyvin harmittaa vaan ku itseopiskeltuna tulee näitä virheitä mitä ei heti huomaa ja joutuu korjailemaan... Mulla on samaa ongelmaa. Olisi pitänyt heti alusta lähtien treenata pikkurilliä tasavertaisesti muiden sormien kanssa, aluksi en juurikaan käyttänyt pikkurilliä paitsi soinnuissa. Nyt olen ehkä alle pari vuotta reenannut sitä aika epäsäännöllisesti, pitäisi kyllä ottaa asiakseen. |
ushimir 01.06.2007 17:42:34 (muokattu 02.06.2007 18:48:16) | |
---|
Mulla on samaa ongelmaa. Olisi pitänyt heti alusta lähtien treenata pikkurilliä tasavertaisesti muiden sormien kanssa, aluksi en juurikaan käyttänyt pikkurilliä paitsi soinnuissa. Nyt olen ehkä alle pari vuotta reenannut sitä aika epäsäännöllisesti, pitäisi kyllä ottaa asiakseen. Tämä ei ole kovinkaan suuri ongelma se menee pois harjoitellessa ja keskittyessä siihen. Niin ois kysymys vibratosta: Vatkataanko yleensä kieltä noissa bendi vibratoissa niin että heilutetaa siitä ei bendatusta sävelestä siihen bendattuun säveleen monta kertaa itse en uskoisi sen olevan näin. Vai onko? Niinku vaikka: AbHrAbHrAbH |
ankkiz 05.06.2007 21:33:32 (muokattu 06.06.2007 18:57:34) | |
---|
Hmmm... Teenköhän jotain väärin bendatessani, kun sormissa nahka pääsee vähän liikkumaan, joka aiheuttaa sitten sen, että nahka repeää kynnen alta ja tulee ihana haava, joka taas tekee soitosta helvettiä. Useimmiten se repeää juuri keskisormesta, vaikka se onkin vain nimettömän apuna. Edit: Ja siis vain kieltä kattoon kohti venyttäessä (E,B,G) Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Numb 06.06.2007 10:53:55 | |
---|
En osaa sanoa teetkö mitään väärin, mutta valtaosalla kitarapelimanneista ei ole vastaavaa vaivaa. Ei sen pitäisi ihan heavylla revetä edes. Annapas sille paranemisaikaa pari viikkoa, ja koeta sitten uudelleen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
-J.- 08.06.2007 20:22:25 | |
---|
OIsko tuosta ''rake''tuksesta videota kellään laittaa.. en vaan tajuu. En saa oikeastaan mitään ääntä tulemaan! If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
ushimir 17.06.2007 15:15:48 | |
---|
OIsko tuosta ''rake''tuksesta videota kellään laittaa.. en vaan tajuu. En saa oikeastaan mitään ääntä tulemaan! Raketuksessa tulee vaan naksumis ääni yhdestä kielestä eli sammutat nyt vaikka neljällä Vasemman käden sormella ja soitat kielen ei se sen kummempi ääni ole. laita vaikka 2 sormea otelaudan päälle ja sammuta kielet ja soita. e-----3----5-----7 b---x----x-----x- g-x----x----x-- Kuullostaa: naks naks tii naks naks tii naks naks tii |
ankkiz 08.07.2007 23:46:08 | |
---|
Itselläni tulee aina tehtyä sormilämmittelyjä ~30min ennen soiton alusta (En tee sitä pakosta, vaan koska tykkään jopa siitä). Niin tuli mieleen, että olisikohan ideaa laittaa isän vanhaan paskaskebaan (jota kukaan ei soita) kiinni vaikka joku 12setti? Ajattelin että sitten kevyemmällä setillä soitto sujuisi kuin tanssi, mutta sitten tuli pelko, että ehkä oppisinkin huonon tavan painaa liian kovaa? Muilla kokemuksia? Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua. |
Numb 09.07.2007 21:01:21 | |
---|
Minulla on akustisessa 12-13 setit, sähkiksessä LP -skaalalla 11 ja fenkku -skaalalla 10. Ei mitään ongelmia. Helpottaahan se 10 -setillä soittamista, jos pystyy myös 13 -setillä vetämään. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Matti Meikäläinen 22.07.2007 10:47:44 | |
---|
Millaissia oikean kädentyylejä on soittaa ilman plektraa? Oon kokeillu tota etusormella alsvedot ja peukulla ylösvedot tyyliä mutta siinä alkaa sattumaan välillä sormet, kun nahka osuu kieliin. Olisiki va myös opetella tälläinen tyyli kuin tuolla ketälaulaa tuon: http://www.youtube.com/watch?v=NF4qFN8f-E8 |
ushimir 26.07.2007 17:37:18 | |
---|
Olen pahoillani mutta en saa ikinä vastauksia tarpeeksi niin idiootti kun olen kysyisin tätä: Mul ois kysymys kun tässä videossa: http://www.youtube.com/watch?v=PG28 … 4ggsI0&mode=related&search= Michael romeo tekee tommosii missä mennään koko skaala hammer-oneilla ja sitte ohuella E- kielellä täpätään niin millä tossa ne kielet dempataan esim. E|-----------------------------------------------------------h12h13h15t19p15... B|---------------------------------------------------h13h15---------------------- G|---------------------------------------h12h14h15------------------------------ D|---------------------------h12h14h15------------------------------------------ A|---------------h12h13h15------------------------------------------------------ E|--h12h13h15------------------------------------------------------------------- Oon aika huono tabin tekijä mut tommoset eli kun vaihdetaan kieltä niin miten dempataan siis ettei vapaat kielet jää soimaan? Mitens itse? Sori. |
thaav 28.07.2007 14:31:33 | |
---|
No aika loogista olisi käyttää plekukättä demppaamaan ylimääräiset. Tuossahan siis vain naputellaan otelautakädellä, eli plekukäsi on muutenkin toimettomana ennen noita tappinkeja. Raaagh hevi metal raagh |
ushimir 28.07.2007 14:45:24 | |
---|
No aika loogista olisi käyttää plekukättä demppaamaan ylimääräiset. Tuossahan siis vain naputellaan otelautakädellä, eli plekukäsi on muutenkin toimettomana ennen noita tappinkeja. Ite niin vedän etu sormella dempaten niin oikeella voi näyttää pirun sarvii yleisölle=) |