Aihe: Katkeavat kielet on terveysriski!
1 2 3 4
BigPapa
31.05.2006 17:21:13 (muokattu 31.05.2006 17:21:21)

Kai sitten kitaransoitto pitäisi kieltää ravintoloissa tai järjestää sinne ainakin kitaraton osasto, koska kitara vaarantaa terveyden.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Bald Anus
31.05.2006 20:43:33

Itellä ei kauhean usein nuo kielet katkeile... Kerran satuin tökkimään jotain lavasta ja tietenkin työnsin sormen siitä ylä-e: stä läpi.
Vaihtelin toissaviikonloppuna kieliä ja venyttelin ylä-e: tä ja pärähti poikki, perkele! D´addario XL on aina ollut luotettava, mutta tuona ainoana kertana petti minut!
Sitten kerran kun virittelin akustista ja viritin ylä-e: tä alaspäin, niin meni poikki. Miten se voi alaspäin virittäessä mennä poikki??
Niin ja puhuttiin noista DR: n kielistä. Itse olen siirtynyt käyttämään DR: n kieliä akustisellani ja olen tyytyväinen, soundaa hyvältä, eikä ole katkeillut!
Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Torniojaws
31.05.2006 21:07:30

Itse olen saanut pahoja traumoja noista kielten katkeamisista. Nykyään kun virittelen niin katson yleensä kieltä kiriessä poispäin

No mutta, silloinhan kieli pamahtaa keskelle kaulavaltimoa :)

Eipä ole pitkään aikaan itselä katkenneet kitarankielet, GHS:n 010-070-settiä käyttäen Jaskassa ja GHS:n 010-056 Schecterissä. Itse asiassa nuo Jacksonin kielet taitavat olla 1,5 vuotta vanhat ;o
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Sir Jöpötin
31.05.2006 21:11:06
Kerran satuin tökkimään jotain lavasta ja tietenkin työnsin sormen siitä ylä-e: stä läpi.

O_o Aika pro kun työntää sormen kielestä läpi. Kielen sormenläpityöntymistä olen kuullut tapahtuvan, mutta.. ;)
Meikä musiikkikaupassa: Mää otan nuita Ernie Ballin Power Slinkyjä. Myyjä: Mikä se on näistä? Meikä: Se violetti paketti. Myyjä: Mää oon muuten värisokea. Meikä: No sehän on hyvä homma! Kuolemattomia lausahduksia...
Antti1
31.05.2006 21:13:20
Kielen sormenläpityöntymistä olen kuullut tapahtuvan, mutta.. ;)

Joo, kato edellisen sivun lopusta mun viesti. Siinä pääsi kai tapahtumaan jotain ton suuntaista. :D
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Nickname
31.05.2006 21:14:29
Hui saatana! :) taidan ola ens viikolla varovainen kielien kanssa, onko muuten light kuinka ohut mediumiin verrattuna?
Se on maku asia sano Musti, kun pallejaan nuoli
Volcom
31.05.2006 21:51:21 (muokattu 31.05.2006 21:51:42)
Hmm, en edes muista milloin olisi kieli viimeksi katkennut soittaessa, tai muutenkaan.

No, Ernie Ballsien laatu... :)
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
toxic
31.05.2006 22:44:40
No mutta, silloinhan kieli pamahtaa keskelle kaulavaltimoa :)

Kiitos, taidan lopettaa kokonaan kaiken musiikkiin liittyvän ja ostaa rumpusetin.

(hymiö)
Diego
31.05.2006 23:40:16
Mulla napsahti kerran GHS:n Wylde setin paksuin kieli, se kuusikymppinen suoraan poskeen... Tuli verta ja nyt on arpi, ollut jo 2 vuotta. :)

Joku päivä lähtee henki.
Ota Mobilatia jos närästää
a22
01.06.2006 07:05:19
Vaihdon ohessa muutaman kerran uponnu tuo ohuin kieli sormenpäähän, ei sitä edes huomaisi jossei verta alkais tulee.
efunkelist
01.06.2006 08:33:13

Kiitos, taidan lopettaa kokonaan kaiken musiikkiin liittyvän ja ostaa rumpusetin.

(hymiö)

Joko oot lukenu tuolta rumpaleiden osastolta kuinka ne on telonu itseään kapuloillaan? :D

Taitaa olla basistin tontti taas se turvallisin ;)
efunkelist
01.06.2006 08:36:31

Vaihdon ohessa muutaman kerran uponnu tuo ohuin kieli sormenpäähän, ei sitä edes huomaisi jossei verta alkais tulee.

Joo, on ne hurjan teräviä. Useammin kuin kerran olen ihmetellyt että kuka vuotaa verta kun punasta sottaantuu muttei itellä tunnu missään..? Mutta onneksi noihin pikkuhaavoihin on jo ihan tottunu kun töissä tulee aina jotain skraiduja ja kotona on muutama koira jotka on aika killereitä etenkin kun niiltä on juuri leikattu kynnet.

Pitäis varman hakea apteekista nestemäistä (toimii!) laastaria kitaralaukkuun vastaisuuksien varalle.
mikahar
01.06.2006 13:43:38
Mullakin on kyllä tullu jonkinlainen "trauma" noiden kielien kanssa. Nytkin kun vaihdoin uuden setin omaan akustiseen ni koko kiristysoperaation ajan kattelin aina poispäin kitarasta aina kun kiristin uutta kieltä. Entisistä kielistä katkes ohut E-kieli ku löysäsin sitä. Tyttöystävän akustisen uudesta kielisetistä katkeili alin kieli kokoajan ku laittelin sitä. Ne oli kyllä vissiin ollu jossain kaapissa monta vuotta.:) Tämä samainen kieli teki sormeen pienen haavan vaikka oli nailonia.
VoodooFish
01.06.2006 18:08:33
http://www.youtube.com/watch?v=iAix1AAxkbI

soitelkaa tolleen niin kieli on varmasti jossain muualla ku silmässä sitte kun katkiaa ;D
"riks, raks ja poks" -korvat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)