Krice 22.09.2012 17:41:53 | |
---|
jniska: Helvetti, just noinpäin on saakelisti vaikeempi bendata, ku se bendi pitää tehdä ennen ääntä etkä voi kuunnella et nyt se on kohillaan. Tuotakin voi opetella, että miten paljon pitää venyttää että soi oikealla korkeudella ja sitten vain muistaa sijainnin. Kun on yli 20 vuotta soittanut kitaraa niin aika harvoin tulee vastaan sellaista teknisesti todella haastavaa, mutta onhan niitäkin. Esimerkiksi Sea Of Liesin (Symphony X) täppäys. Liekö tuota oppisi muuta kuin todella ahkerasti hinkkaamalla. |
Kontiak 22.09.2012 18:39:51 (muokattu 22.09.2012 18:40:04) | |
---|
jniska: Ei oo ongelmaa ?? Helvetti, just noinpäin on saakelisti vaikeempi bendata, ku se bendi pitää tehdä ennen ääntä etkä voi kuunnella et nyt se on kohillaan. Vai oonko mä TAAS väärässä ? Eihän kaikki sitä ongelmana pidä, jos ovat esmes jo harjoittelunsa sillä saralla tehneet. Perustilu: http://www.youtube.com/watch?v=-TCosGI8_zU&feature=related http://www.truthinshredding.com |
Räkkipeli 22.09.2012 21:38:38 | |
---|
Krice: Esimerkiksi Sea Of Liesin (Symphony X) täppäys on itseasiassa paljon helpompi kuin tuo Govanin pätkä. |
Ambitus 23.09.2012 05:51:27 | |
---|
Krice: Tuotakin voi opetella, että miten paljon pitää venyttää että soi oikealla korkeudella ja sitten vain muistaa sijainnin. Kun on yli 20 vuotta soittanut kitaraa niin aika harvoin tulee vastaan sellaista teknisesti todella haastavaa, mutta onhan niitäkin. Esimerkiksi Sea Of Liesin (Symphony X) täppäys. Liekö tuota oppisi muuta kuin todella ahkerasti hinkkaamalla. Kun on yli 20 vuotta soittanut, on Sea Of Liesin täppäykset perskamaa. Jos sä VÄITÄT et toi Guthrien setti lähtee sulta yks yhteen, niin be my guest! Video kehiin! Jos sen teet, niin mä vastaan sulle mihin tahansa haasteeseen. |
Ianuarius 23.09.2012 10:37:03 | |
---|
Kylläpä on taas jotenki sellanen fiilis, että kaikki ottaa tän aiheen jotenki ihan liian henkilökohtasesti. Joku tyyppi sanoo, että toi on ihan iisi basga. Ehkä se troollaa, ehkä ei. Who cares? No pakkohan tässä ny on selvittää kuka on porukan paras kitaristi! :) The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
vvaltsu 23.09.2012 10:46:45 | |
---|
Ianuarius: Kylläpä on taas jotenki sellanen fiilis, että kaikki ottaa tän aiheen jotenki ihan liian henkilökohtasesti. Joku tyyppi sanoo, että toi on ihan iisi basga. Ehkä se troollaa, ehkä ei. Who cares? No pakkohan tässä ny on selvittää kuka on porukan paras kitaristi! :) Kyse taitaa olla nyt siitä, että Krice väittää pystyvänsä vetämään tuon Guthrien jutun, ja myö muut tiedetään, ettei se pysty. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
Ianuarius 23.09.2012 10:48:49 | |
---|
vvaltsu: Kyse taitaa olla nyt siitä, että Krice väittää pystyvänsä vetämään tuon Guthrien jutun, ja myö muut tiedetään, ettei se pysty. Nii kyllä mä tiedän. Entä sitten? Mitä väliä sillä on... pystyy eli ei? Jos se pystyy, niin mitä sitten? Kukaan ei enää kyseenalaista mitään mitä se sanoo? Jos se ei pysty niin mitä sitten? Te ootte oikeassa? Ketä kiinnostaa oikeasti? :D The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
vvaltsu 23.09.2012 12:08:24 | |
---|
Ianuarius: Nii kyllä mä tiedän. Entä sitten? Mitä väliä sillä on... pystyy eli ei? Jos se pystyy, niin mitä sitten? Kukaan ei enää kyseenalaista mitään mitä se sanoo? Jos se ei pysty niin mitä sitten? Te ootte oikeassa? Ketä kiinnostaa oikeasti? :D No eihän millään ole internetissä mitään väliä, jos tuolle linjalle lähdetään. Mut on se mun mielestä aika typerää retostella tuohon tyyliin. Jos se kerta lähtee, niin sitten lähtee ja videota kehiin. Omituista egonsa pönkittämistä tuommonen jonniijjoutava louskutus, että "tänkin mä pystysin vetämään, mut ei huvita opetella". Helevetti. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
Ianuarius 23.09.2012 12:14:21 | |
---|
vvaltsu: Omituista egonsa pönkittämistä tuommonen jonniijjoutava louskutus, että "tänkin mä pystysin vetämään, mut ei huvita opetella". Helevetti. Niin, no mun mielestä sen voi vaan jättää omaan arvoonsa. Jos joku haluaa pönkittää egoaan tolleen, niin senkus. Mitäpä se täällä ketään haittaa. Enemmänki tuntuu, että Guthriesta on luotu jonkinlainen uskonnollinen tunnus ja jos joku sanoo jotain vähättelevää siitä, niin heti ollaan heinähangot ojossa lynkkaamassa porukkaa, tyyliin: se on meidän mielestä paras kitaristi mitä on ja jos sun mielestä sen juttuja on helppo soittaa, niin samalla haukut meitä paskoiksi ja idiooteiksi. :) The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
ReBeat 23.09.2012 12:17:37 | |
---|
vvaltsu: Omituista egonsa pönkittämistä tuommonen Mä pystyisin vetämään ton! Ehkä kolmen sekunnin pätkissä.... :D |
Krice 23.09.2012 14:59:57 | |
---|
vvaltsu: Kyse taitaa olla nyt siitä, että Krice väittää pystyvänsä vetämään tuon Guthrien jutun Taisin puhua jotakin harjoittelusta... Yksi pätkä kuitenkin mistä innostuin on tuo Guthrien hauska tyyli vetää arpeggiot täppäämällä ja sitten siirtymällä toiselle kielelle: http://www.youtube.com/watch?v=VC_-2hpzQt0 Itselleni uusi idea ja hyvin Guthrie opettaa tuon. Jos ajattelee sitä miksi Govan on niin nopea niin sen soitossa yhdistyy perusnopeus (ei legatolla eikä täppäyksellä aiheutettu), teorian osaaminen ja tietty sen päälle vielä nopeat täppäykset. Hevikitaristit usein keskittyy aika pitkälle legato/täppäyksiin eikä niiden perusnopeus (pick-per-note) ole välttämättä kovin ihmeellinen. Sama juttu bendauksissa, jos niitä ei ole tottunut tekemään niin ne voivat tuntua vaikeilta. Harjoittelua sekin vaatii. Minulla on muutakin tekemistä kuin opetella jazzia tai ylipäätään soittaa kitaraa, mutta tuota täppäys-arpeggiota voisi opetella kun on vapaa-aikaa. Varsinkin nopeat siirtymät on todella tärkeitä jos hakee sitä nopeutta, joka sinällään on minulle aika samantekevää. |
Kontiak 23.09.2012 15:31:55 | |
---|
vvaltsu: Kyse taitaa olla nyt siitä, että Krice väittää pystyvänsä vetämään tuon Guthrien jutun, ja myö muut tiedetään, ettei se pysty. Missä se Krice niin väitti? http://www.truthinshredding.com |
Kiksaus 24.09.2012 23:18:05 | |
---|
Eikös toi arpeggioiden täppääminen oo tuttu jo Romeon vedoista? Esim. just se sea of lies? "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
Krice 25.09.2012 08:41:08 | |
---|
Kiksaus: Eikös toi arpeggioiden täppääminen oo tuttu jo Romeon vedoista? Esim. just se sea of lies? Voi hyvinkin olla. Itse en ole aikaisemmin tajunnut, että myös otelautakädellä voi täpätä. Siis varsinkin etusormella. Kun aloitin tuota Guthrien täppäystä niin en saanut aluksi ohutta e-kieltä soimaan etusormella, mutta parin minuutin harjoittelun jälkeen sekin toimi. Aloitin 114bpm:llä (1 nuotti per klikki), sitten 120 ja lopuksi 130. Onhan tuo vielä n. 5 kertaa hitaammin kuin tuossa videolla, mutta en jaksanut harjoitella kuin 10 minuuttia. Seuraavaksi vaan aloittaa vaikka 120:stä jne. |
jniska 25.09.2012 08:59:08 | |
---|
Krice: Kun on yli 20 vuotta soittanut kitaraa niin aika harvoin tulee vastaan sellaista teknisesti todella haastavaa... Lauantaina just juttelin pitkät tovit soitosta ja sen haastavuudesta yms. Varre Vartiaisen kanssa. Pidän Varrea aika kovan tason kitaristina ja silti Varre sanoi että joka päivä tulee uutta vastaan mitä ei hallitse. Mut eihän siinä, sähän oot varmaan paljon pitemmällä noin teknisesti. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
Ianuarius 25.09.2012 09:10:13 (muokattu 25.09.2012 09:10:22) | |
---|
jniska: Mut eihän siinä, sähän oot varmaan paljon pitemmällä noin teknisesti. Voi jeesus... :D The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Räkkipeli 25.09.2012 09:12:00 | |
---|
jniska: Lauantaina just juttelin pitkät tovit soitosta ja sen haastavuudesta yms. Varre Vartiaisen kanssa. Pidän Varrea aika kovan tason kitaristina ja silti Varre sanoi että joka päivä tulee uutta vastaan mitä ei hallitse. Mut eihän siinä, sähän oot varmaan paljon pitemmällä noin teknisesti. Kricehän pesee kaikki tällä palstalla vähintään! |
John Titor 25.09.2012 12:37:17 | |
---|
Krice: Voi hyvinkin olla. Itse en ole aikaisemmin tajunnut, että myös otelautakädellä voi täpätä. Miten sä sitten soitat esmes sen Sea of Liesin siirtymisen takaisin E-kielelle? Ykkössormihan siinä iskee sen äänen. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
arppah8 25.09.2012 12:46:59 | |
---|
Krice vois kyllä tuubittaa jonkun Govan-coverin. Odotan mielenkiinnolla. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Lennu 25.09.2012 13:23:01 | |
---|
arppah8: Krice vois kyllä tuubittaa jonkun Govan-coverin. Odotan mielenkiinnolla. Ei sen tarvii, ihan oikeasti. no is any good musics maked anymore... |