![]() 09.01.2007 16:15:07 (muokattu 09.01.2007 16:18:24) | |
---|---|
IMO tämä on suurin ongelma tässä vaiheessa. IMO?! kannattaa soittaa muutakin kuin Buudumia Kukapa ei, mutta mitä paremmin tekniikka on kunnossa, sitä enemmän sitä tulee soitettua. Kun tuntuu että ei tollanen puhtaalla soundilla soitettava Hendrix onnistu oikein... mutta kyllä nuo menevät vielä aika selkeästi "yli taitojen". Tuntuu että itse A. Laihollakin menee :) Toinen keino on soittaa myös hitaampaa matskua (esim. Gary Mooren tuotannosta löytyy The Loner, Still Got The Blues, Parisienne Walkways, jne). Täytyy kokeilla. Tilusooloja soittaessa käy helposti niin että heittää bendit & vibrat "sinne päin" ja taas äkkiä näpit valmiiksi seuraavaa nopeaa kohtaa varten. Tätä tapahtuu paljon. Minkä huomaa siitä että se todellinen nopeus ei ole viellä sitä mitä useimmat Bodomin soolot vaativat. Keskity liikuttamaan etupäässä rannetta, ei sormia tai koko kättä ja yritä saada se menemään taimissa. Ajan kanssa onnistuu! Oon tainnu siis vibrata väärin. (Vaikka haaveilein tulla muuksikin kuin makuuhuone kitaristiksi, niin loppujen lopuksi hauskaa on oltava soitettaessa, ja soittamalla musiikkia josta en pidä, se tuntuu pakko leivältä.) Olen Stratocaster_90 | |
![]() 09.01.2007 16:25:22 | |
Kukapa ei, mutta mitä paremmin tekniikka on kunnossa, sitä enemmän sitä tulee soitettua. Kun tuntuu että ei tollanen puhtaalla soundilla soitettava Hendrix onnistu oikein... (Vaikka haaveilein tulla muuksikin kuin makuuhuone kitaristiksi, niin loppujen lopuksi hauskaa on oltava soitettaessa, ja soittamalla musiikkia josta en pidä, se tuntuu pakko leivältä.) Luulisi että alkaa se pudumikin pikku hiljaa kyllästyttämään. Oletko edes yrittänyt tutustua muuhun musiikkiin? Jossain vaiheessa elämääsi voit huomata että on olemassa paljon muutakin. Ja monenlaisen musiikin kuuntelu vaikuttaa varmasti itse soittoon. Olisi sunkin hyvä osata sitä Hendrixiä soittaa, mutta mikäs siinä sitten kun ei halua. On olemassa muitakin kuin Hendrix ja jos oikeasti yrittäisit tutustua, huomaisit ehkä kuinka neroksta musiikkia sekin on. | |
![]() 09.01.2007 16:28:40 (muokattu 09.01.2007 16:29:39) | |
Olisi sunkin hyvä osata sitä Hendrixiä soittaa, mutta mikäs siinä sitten kun ei halua. On olemassa muitakin kuin Hendrix ja jos oikeasti yrittäisit tutustua, huomaisit ehkä kuinka neroksta musiikkia sekin on. Siis kivan kuulosta se musiikki on, mutta vaikeaa. Mä kyllä kuuntelen, soitan, harjoittelen, ajattelen muutakin musiikkia... Mutta fania ei hevillä murreta. Olen Stratocaster_90 | |
![]() 09.01.2007 16:36:43 (muokattu 09.01.2007 16:48:37) | |
Mä kyllä kuuntelen, soitan, harjoittelen, ajattelen muutakin musiikkia... Mutta fania ei hevillä murreta. Ei se tarkoita että sä et enää olis fanittamasi bändin fani. Jos kuuntelet muut musiikkiakin kuin bodomia niin olisi kiva tietää mitä? E: Bendit ja timing kuulostaisi kusevan aika pahasti, mutta muuten ihan kvian kuuloista soittoa. Hyvät taidot menevät hukkaan mikäli käytät niitä vain bodomin soitteluun. Niin ja tuon Kissimg the Shadowsin vedit todella hyvin paria sweeppiä lukuunottamatta. Taitava síe oot. | |
![]() 09.01.2007 18:56:37 (muokattu 09.01.2007 19:03:10) | |
Niin ja tuon Kissimg the Shadowsin vedit todella hyvin paria sweeppiä lukuunottamatta. Taitava síe oot. MINUN mielestäni teidän tulisi tietää myös eräs tärkeä seikka: en harjoittele erityisen paljon. Soitan joka päivä noin 1 ½ tuntia, mutta yleensä nämä pari vuotta soittaneet tilu hirmut ovat sitä yli 5 tuntia päivässä tyyppiä. Ja joo, noi sweeepit meni aivan päin helvettiä =) En ollut treenannut niitä kuin vasta ~120 tempoon asti. Jos kuuntelet muut musiikkiakin kuin bodomia niin olisi kiva tietää mitä? Siinä on joitain joita osaan soittaa vähintän kaksi sekuntia: Metallica, Norther, Guns N´Roses, Michael Angelo Batio, Sinergy, Necrophagist, Sonata Arctica, Judast Priest, Dio, Led Zeppelin, Iron Maiden, Offspring, Nirvana, Teräsbetoni, Lynyrd Skynyrd, Symphony X... Mutta Metallica ja Norther lienee ne eniten soitetut tuosta rykelmästä. Olen Stratocaster_90 | |
![]() 09.01.2007 18:59:04 (muokattu 09.01.2007 19:03:32) | |
MINUN mielestäni teidän tulisi tietää myös eräs tärkeä seikka: en harjoittele erityisen paljon. Soitan joka päivä noin 1 ½ tuntia, mutta yleensä nämä pari vuotta soittaneet tilu hirmut ovat sitä yli 5 tuntia päivässä tyyppiä. Joo, mutta ei sillä ole väliä jos harjoittelet hyvin. | |
![]() 09.01.2007 19:04:02 | |
Katso aikaisempi viestini. Olen Stratocaster_90 | |
![]() 09.01.2007 19:16:13 (muokattu 09.01.2007 19:16:24) | |
Tää on ollu täällä jo kerran mut laitan toisenkin kerran. Tossa dont cryn soolo by Guns N' Roses. tykkäättekö saundista? itse pidän, aika slash mainen. soittelen siis tossa Epi LP std ebonylla ja käytän behringer x amppia, vaikka onkin behringeriksi on yllättävän hyvä :) vahvarina on marsun mg15 cdr. ja puol vuotta olin soittanu kun ton äänityksen tein. http://www.youtube.com/watch?v=3WT5Tv9raS4 | |
![]() 09.01.2007 19:31:20 | |
Katso aikaisempi viestini. Jätkä editoi hei! :) | |
![]() 09.01.2007 19:34:47 | |
Tää on ollu täällä jo kerran mut laitan toisenkin kerran. Tossa dont cryn soolo by Guns N' Roses. tykkäättekö saundista? itse pidän, aika slash mainen. soittelen siis tossa Epi LP std ebonylla ja käytän behringer x amppia, vaikka onkin behringeriksi on yllättävän hyvä :) vahvarina on marsun mg15 cdr. ja puol vuotta olin soittanu kun ton äänityksen tein. http://www.youtube.com/watch?v=3WT5Tv9raS4 Taisin viimeksikin kommentoida, kommentoinpa uudestaan. Soundi on ihan hyvä, ehkä hieman liikaa kaikua mun makuun. Edelleenkin ihmettelen, että miten hyvin sun bendit menee kohdilleen noin vähän soittaneena, ja se on hienoa! Eli korvat kunnossa. Vähän haparointia siellä oli, mutta puolen vuoden soiton jälkeen se nyt on vielä ihan perusteltua. Yksi juttu pisti silmään, eli pikkaat plektralla pelkästään alaspäin. Eihän se noin rauhallisessa menossa haittaa välttämättä, mutta pidemmän päälle on hyvä opetella vuoropikkausta, eli ylös-alas-pikkausta. Do you know who I am? | |
![]() 09.01.2007 19:41:49 | |
Yksi juttu pisti silmään, eli pikkaat plektralla pelkästään alaspäin. Eihän se noin rauhallisessa menossa haittaa välttämättä, mutta pidemmän päälle on hyvä opetella vuoropikkausta, eli ylös-alas-pikkausta. Tällä tyypillä on bendit hanskassa, joten silloin voi päätellä että vuoropikkaus ei :) Näin se vain tuppaa olemaan aloittelijoilla. Käyttääköhän Slashkään alternatea? Katsoin ton "School Of Rock" elokuvan, ja teki mielioppia tollasia rock sooloja, mutta en löydä yhtään hyvää. Viitsisikö joku kertoa Olen Stratocaster_90 | |
![]() 09.01.2007 19:57:44 (muokattu 09.01.2007 20:01:12) | |
IMO?! "In my opinion" :-) Kukapa ei, mutta mitä paremmin tekniikka on kunnossa, sitä enemmän sitä tulee soitettua. Kun tuntuu että ei tollanen puhtaalla soundilla soitettava Hendrix onnistu oikein... Sitä suuremmalla syyllä. Jos soittaminen ei luonnistu puhtaalla soundilla, tekniikka EI ole kunnossa. Kompressoitu metallisärö vain peittää kämmejä. Tuntuu että itse A. Laihollakin menee :) Heh. Hyvä pointti. Mutta se onkin A. Laiho! Tätä tapahtuu paljon. Minkä huomaa siitä että se todellinen nopeus ei ole viellä sitä mitä useimmat Bodomin soolot vaativat. Täysin samaa mieltä. Minun mielestäni todellinen nopeus = millä nopeudella pystyt soittamaan puhtaasti, hallitusti ja hyvällä soundilla... (Vaikka haaveilein tulla muuksikin kuin makuuhuone kitaristiksi, niin loppujen lopuksi hauskaa on oltava soitettaessa, ja soittamalla musiikkia josta en pidä, se tuntuu pakko leivältä.) Tässä makuuhuonekitaristin/harrastelijan/aloittelijan ei pitäisi neuvoa, mutta kyllä musiikin ammattilaiset hanskaavat suvereenisti melkeinpä kaikki tyylilajit. Bändipuolella taas ratkaisee hyvin pitkälti omaperäisyys (siis biisien lisäksi). Suomessa ei liene kovin suurta tilausta CoB-coverbändeille :-) Metallica, Norther, Guns N´Roses, Michael Angelo Batio, Sinergy, Necrophagist, Sonata Arctica, Judast Priest, Dio, Led Zeppelin, Iron Maiden, Offspring, Nirvana, Teräsbetoni, Lynyrd Skynyrd, Symphony X... No nyt päästiin asiaan. Esim. GNR:n slovareista voi oppia sointuja, näppäilyä, freaseerausta, vibraa, bendejä...vaikka mitä. Jos pystyt soittamaan ne hyvän kuuloisesti alusta loppuun, olet kova tekijä. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp | |
![]() 09.01.2007 19:58:59 | |
Ostinpa tuollaisen Behringer-merkkisen kitaran torilta 50 eurolla. Pakkohan se sitä oli sitten testata ja ihan hyvä peli on hintaisekseen. Eli tässä olisi tällainen pikainen kyhäelmä, jonka äsken väsäsin: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=249679&type=hi Soittokokemusta löytyy senverran että joskus kuutisen vuotta sitten vähän melodioita tapailin kitaralla, sitten tuli parin vuoden paussi jonka jälkeen opettelin soinnut ja barreet. Sen jälkeen oli taas parin vuoden melkein totaalinen soittotauko ja nyt olen sitten taas vuodenverran soitellut vähän aktiivisemmin. Kompit rupeaa pikkuhiljaa pysymään ihan hyvin kasassa, mutta tuo sooloilu tuottaa välillä aika ylitsepääsemättömiä ongelmia. Jotain kommenttia jos jaksatte heittää niin olisi ihan jees. Soitan myös bassot tuossa biisissä. Hyvä meininki, ei voi muuta sanoa. Tätä kuunteli oikein ilokseen! "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp | |
![]() 09.01.2007 20:09:19 | |
Tällä tyypillä on bendit hanskassa, joten silloin voi päätellä että vuoropikkaus ei :) Näin se vain tuppaa olemaan aloittelijoilla. kulkevatko ne jotenkin käsi kädessä? jos osaat bendata, et osaa alternatea ja toisinpäin? Käyttääköhän Slashkään alternatea? Silläpä taasen ei ole mitään merkitystä, alternate on aika pitkälti ensimmäinen tekniikka - ainakin pikkauksen puolella - jota kannattaa harjoitella. se on se peruspikkaustekniikka. Pitäisikö kaikki sitten soittaa juuri niin kuin alkuperäisesittäjä soittaa? eiköhän se ole paras soittaa siten, miten itsestä tuntuu. Katsoin ton "School Of Rock" elokuvan, ja teki mielioppia tollasia rock sooloja, mutta en löydä yhtään hyvää. Viitsisikö joku kertoa Pentatonisella skaalalla alat itse jamittelemaan. Punttisika #3 Runkku monsteri #4 Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu | |
![]() 09.01.2007 20:12:22 (muokattu 09.01.2007 20:13:04) | |
Tällä tyypillä on bendit hanskassa, joten silloin voi päätellä että vuoropikkaus ei :) Näin se vain tuppaa olemaan aloittelijoilla. Nojaa, alternate tulee melkein väkisin jossain vaiheessa, kun alkaa tuo yhteen suuntaan pikkaaminen rajoittaa. Bendit tulee ajan myötä; hienoa, että joku on panostanut niihin heti alussa. Käyttääköhän Slashkään alternatea? Tottakai käyttää, mutta se ei ole mitenkään nopea pikkaamaan. Nopeammat lirutukset vetelee legatolla lähinnä. Katsoin ton "School Of Rock" elokuvan, ja teki mielioppia tollasia rock sooloja, mutta en löydä yhtään hyvää. Viitsisikö joku kertoa Hurriganes, AC/DC, Deep Purple + kaikki muut 70-luvun suuruudet, kyllä sitä rokkia löytyy. Kuunteleppa noita ja opettele siistiltä kuulostavat jutut. Bookkeeper: No nyt päästiin asiaan. Esim. GNR:n slovareista voi oppia sointuja, näppäilyä, freaseerausta, vibraa, bendejä...vaikka mitä. Jos pystyt soittamaan ne hyvän kuuloisesti alusta loppuun, olet kova tekijä. Samaa mieltä, paitsi vibraatosta. Slash käyttää vibraa yllättävän vähän. Tykkää enemmän noista suorista ja kauniista bendeistä. Eikä sen vibra mikään täydellisen hallittu olekaan. E: Vähän myöhästyin... Do you know who I am? | |
![]() 09.01.2007 20:22:13 | |
Samaa mieltä, paitsi vibraatosta. Slash käyttää vibraa yllättävän vähän. Tykkää enemmän noista suorista ja kauniista bendeistä. Eikä sen vibra mikään täydellisen hallittu olekaan. No ei. Mutta vibran voi tehdä omalla tyylillä, vaikka soolo ei olisikaan oma ;-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp | |
![]() 09.01.2007 20:52:03 (muokattu 09.01.2007 20:52:11) | |
Katsoin ton "School Of Rock" elokuvan, ja teki mielioppia tollasia rock sooloja, mutta en löydä yhtään hyvää. Viitsisikö joku kertoa Kuuntele ja soita bluesia, niin saat tuollaiseen rokkiin mitä parhaimmat eväät. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg | |
![]() 10.01.2007 10:16:20 (muokattu 10.01.2007 10:24:20) | |
Samaa mieltä, paitsi vibraatosta. Slash käyttää vibraa yllättävän vähän. Tykkää enemmän noista suorista ja kauniista bendeistä. Eikä sen vibra mikään täydellisen hallittu olekaan. Juu, tuo on itsekin tullut huomattua Slashin soitossa. Bendeihin ja vibraattoon itse tullut tässä keskityttyä lähiaikoina aika paljon. Eli siis Paul Gilberttiä, Ynkkää ja Satriania on tullut kuunneltua. Kyseisillä herroilla imo melko täydelliset vibraatot. :) öriöri. | |
![]() 10.01.2007 20:31:21 | |
Hyvä meininki, ei voi muuta sanoa. Tätä kuunteli oikein ilokseen! Kiitoksia kommentista :) Pistänpä tuon linkin vielä uudestaan, kun se on jo ehtinyt hautautumaan tuonne edelliselle sivulle: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=249679&type=hi Heittäkää nyt edes joku säälikommentti jos kehtaatte :) | |
![]() 11.01.2007 22:20:20 | |
edelliselle sivulle: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=249679&type=hi Tosi menevän kuulosta ja se kuulostaa mukavan letkeeltä eikä miltään pakkosoitolta ja kuten aiemmin joku mainitsi että "tästä tulee hyvä mieli"- siitä todellakin tulee.;) Tässä vähän uutta omaa soittoa: http://www.youtube.com/watch?v=kVVsh08LG9E Yritin mahdollisimman puhtaasti soittaa jotten pilaisi hyvää biisia :/ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)