Aihe: Kävipä hassusti sormelle!
1 2 3
Teme007
14.06.2005 21:04:44
Kattokaapa tää kuriositeettina

http://www.mangore.com/hands.html
Timesby
14.06.2005 21:10:06

Esim en saa koukistettua pikkurilliä, ilaman että nimetön koukistuisi, oikeassa kädessä taas voin tehdä niin. En saa pikkurilliä suoraan, jos nimetön ja keskisormi ovat taivutettuna kämmentä vasten.. ja kaikkia tällaia ongelmia on ilmennyt.

Mä sanoisin, että nuo on ihan normaalia. Minulla on terveet kädet ( :) ) ja en silti onnistu taittamaan pikkurilliä kämmeneen ilman, että nimetönkin taittuisi. Enkä myöskään kykene suoristamaan rilliä jos nimeton ja keskari on kammentä vasten.

Mitenkäs te muut kotikokit? Pystyttekö noihin temppuihin?
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
ruiskumestari
14.06.2005 21:21:11
Mä sanoisin, että nuo on ihan normaalia. Minulla on terveet kädet ( :) ) ja en silti onnistu taittamaan pikkurilliä kämmeneen ilman, että nimetönkin taittuisi. Enkä myöskään kykene suoristamaan rilliä jos nimeton ja keskari on kammentä vasten.

Mitenkäs te muut kotikokit? Pystyttekö noihin temppuihin?

Ei, koska pikkurillillä ja nimettömällä on yhteinen jänne tjsp. Eli tuo on ihan tavallista.

No kitaristi pystyy kyllä soittoasennolla hyvin ehkäisemään noita vaivoja, mutta toista se on viulisteilla. Viulun soittoasento on muutenkin niin epäergonominen että monet viulistit kärsivät nivelreumasta tjs.
JE
14.06.2005 21:26:59
Kuinka monta astetta saatte venytettyä sormianne "taaksepäin"? :D

Suorasta sormista katottuna mulla menee noin 110 astetta.

Ja kuinka moni saa peukalon kiinnni sen käteen takakautta?

Sitte liian offtopiciksi:

Laittakaa kynä etu- ja pikkusoremn päälle, ja yrittäkää saada sormet menemään siitä välistä niin ettei kynä tipu.
secondarymind
14.06.2005 22:13:58
Sitte liian offtopiciksi:

Laittakaa kynä etu- ja pikkusoremn päälle, ja yrittäkää saada sormet menemään siitä välistä niin ettei kynä tipu.

Mä vähän jatkan tätä offtopicia vielä. Tehkää toi:

http://www.pentrix.com/videos/video.php?v=sh_fingerpass.swf
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Tony Narrows
15.06.2005 00:03:52
Esim en saa koukistettua pikkurilliä, ilaman että nimetön koukistuisi, oikeassa kädessä taas voin tehdä niin. En saa pikkurilliä suoraan, jos nimetön ja keskisormi ovat taivutettuna kämmentä vasten.. ja kaikkia tällaia ongelmia on ilmennyt.
EN ymmärrä,koska ennen ne molemmat kädet ovat toimineet ihan normaalisti ja samalla tavalla. Soittaessa esim sävelet näin

--1--3-4--

1. etusormi
3. nimetön
4. pikkurilli

pikkurilli ei taivu enää otelaudalle vaan se jännittyy jotenkin oudosti kun painan nimettömän sormen otelautalle,toisaalta jos soitan nuotit toisessa järjestyksessä ongelmaa ei ole.
Sama juttu olisi jos yrittäisin soittaa:

----------4
--------3--
------2----
----1-------

1. etusormi jne.
Pikkurilli ei vain taivu enää. Ennen lämmittelin tällä sweeppaamaan,mut nyt en edes pysty soittamaan tätä.
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
Alias Tonza
julio
15.06.2005 00:31:25
en ikänä enää napsuttele sormia. sattu jo tuota lukiessa niin sormiin kuin sieluunkin.
emmätiä
Vasenniplaaja
15.06.2005 22:37:45
Ai saatana. Voimia kaikille.

Eilen punnerruksia tehdessä muljahti oikean käden peukalo aika hassusti paikaltaan. No, on se tuota ennenkin tehnyt ja hyvin pysyy pleku kädessä (toistaiseksi).

Ja karateharkoissa sattuu ja tapahtuu kaikkea mielenkiintoista. Reilu vuosi sitten katkesi oikean jalan isovarpaasta jänne. No, parani sitten siinä vuoden ajan ja nyt toukokuussa siihen tippui punttisalilla tankolukko päälle! Voi saatana että vitutti!

Sattuupa näitä. Kyllä minä soitan kitaraa niin kauan kuin jompikumpi käsi toimii ja aivoista on edes limbinen järjestelmä jäljellä.
Aria ariari isa, vena amiria asaria.
janik
15.06.2005 22:46:57
Noniin, tänään oli treenit ja yllättävän hyvin pystyi soittamaan, vaikka siis on käsi kipsissä:) palm mutet ei toimi.
-------------------------Fahrenheit
Lennu
16.06.2005 04:27:38

Ei? Eiköhän se ääni tuu siitä kun sormen pää napsahtaa tohon peukun tyveen.

Ahhahhah!! Kaikenlaista...

Sormien naksuttelu on kyllä kivaa. Kerran kipristelin ja naksuttelin varpaita uidessa silleen, että ukkovarpaalla painelin keskimmäistä. Meni perkele sijoiltaan, luiskahti sinne jalkapohjan puolelle. Ikävää yrittää pysyä pinnalla ja toisella kädellä yrittää paniikissa saada varpaan takaisin sijoilleen.
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J
wrshredder
17.06.2005 12:50:52
Koittakaa ny joku selvittää mistä se ääni tulee. ko jäi mietityttämään,
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Lord of the strings
17.06.2005 13:26:14
Koittakaa ny joku selvittää mistä se ääni tulee. ko jäi mietityttämään,

Nivelvoiteeseen tulee joku kupla joka poksahtaa.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
wrshredder
17.06.2005 13:29:58
Nivelvoiteeseen tulee joku kupla joka poksahtaa.

Meinaaks? pitäiskö se niin kovaa ääntä.. Oon yhä ton mun jänneteorian puolella..
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
janik
17.06.2005 14:49:35
Tiede-lehden asiantuntija vastaa kysymykseen nivelten naksumisesta näin:

"Nivelen yli kulkee lihasten päihin kiinnittyneitä jänteitä. Nivel liikkuu, kun lihas supistuu ja vetää jänteen kireälle. Liukuessaan nivelpintojen ja luunreunojen ylitse jänteet ja jännekalvot voivat luiskahdella kohoumien ja syvennysten välillä ja aiheuttaa naksuvia ääniä. Äänet ovat yleisiä ja vaarattomia eivätkä viittaa mihinkään sairauteen. Naksahtelu ei ole vihje nivelen löysyydestä, vaan myös tiukat ja vahvat nivelet voivat naksahdella."
TheRagDoll
17.06.2005 15:01:35

Jee jee sain meneen välistä tippumatta:)
Mua Saa Pelätä.
JCM
17.06.2005 15:03:37

Eilen kun kielsin poikaani tekemästä pahojaan ja napsautin sormia samalla, niin oikeankäden keskisormen rystysen päällä oleva jänne putosi pois siitä katkesi jotkut helvetin sidokset. Onko jollain muulla käynyt näin? Ensiavussa ei ollut ketään kuullutkaan tämmöisestä ennen:) 3viikkoa käsi paketissa, ei tartte paljon kitaraa soitella, saatana! Pitäis varmaan kehitellä kitaraan joku lakaisuautomaati:D

Eikä?!

WATH?? ..no huhhuh. Nyt kävi jo huono tsäkä.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
guano
17.06.2005 16:00:15
Kuinka moni ehti naksuttaa sormia ensimmäisen, toisen ja ketkä vasta kolmannen sivun aikana?
Super-Jari
17.06.2005 16:15:16
Mulle kävi tiistaina töissä niin että pamautin vasaralla itseäni vasempaan etusormeen. Keskiviikkona ei tuntunu vielä mitään, mutta eilen eikä tänään pysty kunnolla taittamaan sormea. Tai siis pystyy, mutta se käy aika kipeästi.

Vasara vasaralla sormeen. Vitun idiootti. Ihminen on itsensä pahin vihollinen.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
janik
17.06.2005 19:59:45
Kuinka moni ehti naksuttaa sormia ensimmäisen, toisen ja ketkä vasta kolmannen sivun aikana?

Ei se naksutteleminen ilmeisesti mitään vaarallista ole, en siis naksutellu sillon ku toi jänne meni vaan napsautin siten ku esim musiikin tahdissa napsutellaan:)
wrshredder
17.06.2005 21:48:50
Tiede-lehden asiantuntija vastaa kysymykseen nivelten naksumisesta näin:

"Nivelen yli kulkee lihasten päihin kiinnittyneitä jänteitä. Nivel liikkuu, kun lihas supistuu ja vetää jänteen kireälle. Liukuessaan nivelpintojen ja luunreunojen ylitse jänteet ja jännekalvot voivat luiskahdella kohoumien ja syvennysten välillä ja aiheuttaa naksuvia ääniä. Äänet ovat yleisiä ja vaarattomia eivätkä viittaa mihinkään sairauteen. Naksahtelu ei ole vihje nivelen löysyydestä, vaan myös tiukat ja vahvat nivelet voivat naksahdella."

HA! mä olin oikeessa, niinku melkein aina! jee!1
"I SUREENDÖ I SUREENDÖ , IM GIVIN AP THE ROUL OF PRETEENDÖ , I SUREENDÖ I SUREENDÖ , KÄNT JU FIIL TÖ LAAV I ????... I SUREEENDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!! dauuudiuudaudidiidau..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)