Urmas Potkuri 18.04.2005 23:39:25 | |
---|
eli soitto on vaan teknistä suorittamista ja yritetään näyttää mitä kaikkea osataan..kun bb king soittaa yhden sävelen on siinä enemmän asiaa kun michael angelolla kahden oktaavin skaalassa.. Aah! Palautatte uskoani musiikin mahdollisuuksiin. Olin jo melkein luovuttanut ja uskoin tyylitajun olevan vain fraasi menneiltä ajoilta. Tekniikka on hyvä, mutta jos siitä tulee itsetarkoitus, niin jotain on vialla. Musiikki on kuitenkin se tärkein asia. Mutta onhan se niinkin, että mitä useamman nuotin sitä pystyy aikayksikössä soittamaan, niin todennäköisyys että edes yksi niistä menee kohdalleen kasvaa suoraan verrannollisesti nopeuteen nähden....;) Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
ejhfi 19.04.2005 07:06:54 | |
---|
Aah! Palautatte uskoani musiikin mahdollisuuksiin..... Veit arkkikansleri sukat suustani ja sait siitä hyvästä plussan. Ei lisättävää :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Soma city ward 19.04.2005 09:04:12 | |
---|
Mutta saahan niitä kitaristeja olla n. 2 kertaa enemmän kuin basisteja, ku rokkibändissä on yleensä 2 kitarasankaria... Kyllähän niitä yrittäjiä nykyään löytyy kohtuu paljon itseni mukaan lukien ja se varmaan johtuu pitkälti siitä, että kitara on monelle olosuhteisiin nähden helpompi valinta, kuin vaikkapa rummut(tila,häiriintyvät asukkaat). Kiippareita sitten ei hevin takia juuri kukaan soita siitä yksinkertaisesta syystä, että niitä käytetään siinä suht vähän. Kitaralla kun saa soittaa joka biisissä lähes koko ajan. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä |
J.Hollström 19.04.2005 10:50:03 | |
---|
Mutta saahan niitä kitaristeja olla n. 2 kertaa enemmän kuin basisteja, ku rokkibändissä on yleensä 2 kitarasankaria... Tai 3 x basistien lukumäärä (esim. Iron Maiden, Lynyrd Skynyrd etc.). Kyllä näitä kitaristeja lauteille mahtuu. Joka jameissa sali on täynnä kitaristeja ja basisteja on se yksi. Saapahan soittaa kokoajan... Eli jos haluaa paljon soittoaikaa niin basso on hyvä valinta. Rock'n'roll forever man... |
WanhaWetäjä 19.04.2005 12:11:21 (muokattu 19.04.2005 12:12:06) | |
---|
Aah! Palautatte uskoani musiikin mahdollisuuksiin. Olin jo melkein luovuttanut ja uskoin tyylitajun olevan vain fraasi menneiltä ajoilta. Tekniikka on hyvä, mutta jos siitä tulee itsetarkoitus, niin jotain on vialla. Musiikki on kuitenkin se tärkein asia. Mutta onhan se niinkin, että mitä useamman nuotin sitä pystyy aikayksikössä soittamaan, niin todennäköisyys että edes yksi niistä menee kohdalleen kasvaa suoraan verrannollisesti nopeuteen nähden....;) Varmasti on vaikeempi soittaa hitaassa tempossa vain muutama sävel ja saada niihin jotain sisältöä kuin kelata niitä vuosikausia treenattuja skaaloja valonnopeudella...mitenkään tekniikkaa väheksymättä! Onhan se hianoo kuunnella noita virtuooseja joskus,mä olen niin vanha äijä(47v)ja humpan polttama,en mä jaksa enää niin innostua..no nuorena kuuntelin lähinnä Al Di Meolaa,Ritenouria,Methenya ja Carltonia,eli fuusio-osastoa,ei toi hevi-tilutus oikeen ole iskenyt,no ne Purplet ja Heepit tuli aikanaan kuunneltua. Mutta mitä vaan soittaakin,niin kyllä se tyylitaju on yks tärkeimmistä jutuista,ja monipuolisuus toinen,eli ite olen soittanut nuoresta alkaen sekä bassoo että kitaraa, myöhemmin myös kiippareita,missään en ole virtuoosi,mutta uskottavasti pärjään kaikilla :-) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
Henko 19.04.2005 13:56:15 (muokattu 19.04.2005 13:57:17) | |
---|
Ihan sama. Kaikki tehkööt sitä mistä saa parhaat fiilikset. By the way, rumpuja on viime vuosina myyty kuulemma enemmän kuin pitkiin aikoihin, ja aika paljon vielä alle kymmenvuotiaile. Varautukaa rumpaleiden räjähtävään kasvuun tulevaisuudessa. Edit: Taidanpa aloittaa sen esteratsatusharrastuksen, että poikkean vähän muista. Aprillia vittu. Kaikki on aprillia. |
dismal 19.04.2005 14:46:13 | |
---|
Kyllä noita kitaristeja tosiaankin on paljon, mutta eipä tuo nyt suuremmin häiritse. Mitä nyt jos meinaa bändiä kasata tai moiseen liittyä niin kitaristeja riittää liikaakin siinä missä muiden instrumenttien taitajia ei, kuten onkin jo aiemmin todettu. Ei siis auta ku erottua joukosta, mieluiten edukseen. Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink. |
Da Make 19.04.2005 22:06:39 | |
---|
Oikein hyvä kirjoitus. Mulla on sellanen perstuntuma, että helvetinmoisia tiluttajia on nykyään 10 tusinassa, mutta just nämä perusjutut ja rytmikitarointi on täysin unohtunut. Tätähän, tätähän minä. Sen vaan kuulee kun musiikki kaupoissa vierailee kuinka siellä ne 15 jullit "vetelee" jotain sinneppäin sweeppauksia täysillä. "Vedä se toinen Bodomin biisi nyt, lisää vähän säröä vielä.." |
Skebaristi 19.04.2005 22:33:45 | |
---|
Tätähän, tätähän minä. Sen vaan kuulee kun musiikki kaupoissa vierailee kuinka siellä ne 15 jullit "vetelee" jotain sinneppäin sweeppauksia täysillä. "Vedä se toinen Bodomin biisi nyt, lisää vähän säröä vielä.." Tuosta tuli mieleen yhdet bodomin lapset jotka olivat musaliikkeessä tiluttamassa kilpaa niin kovalla volyymilla, että Orangea testatessa en kuullut omaa soittoa ollenkaan. "Tiätsä sen Waspin yhen biisin? Joo kyllä mä tiiän. Nonii soitetaan se! Joo!" Meinasin jo sanoa näille pojille, että pitäisivät treeninsä jossain muualla. :) Joo, off topic. Niin ja minua ei tuo kitaristien suuri määrä haittaa. Se vaan harmittaa, että basisteja on niin vähän. :( Aivan |
Lord of the strings 20.04.2005 12:37:18 | |
---|
Ja komppikitaristin löytäminen bändiin on melkein yhtä vaikeaa kuin basistin löytäminen. Kaikki tahtoo olla soolokitaristeja... Bändeihin halutessani yleensä ilmoitan itseni komppikitaristiksi. Saatan tosin (Esim. Jamit ja joskus muuten vaan) soitella soolojakin kun on niitäkin tullut jonkinverran harjoiteltua. En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Saher-leivokset IHKK #14| Pastilli? |
Mrezzye 20.04.2005 15:08:07 | |
---|
Se on se fallinen kapine joka viehättää. Huilu on toki myös hieman miehistä vehjettä muistuttava, mutta silti niin naisellinen. Rumpujen soittoa ei oikein voi aloittaa kerros/rivitaloasunnossa. Koskettimet on alussa ihan pirun tylsä soitin, ennen kuin oppii soittamaan sitä kunnolla -> monien innostus lopahtaa alkuunsa. Basistit taas ovat epäonnistuneita kitaristeja. Kitara vaan nyt sattuu olemaan sellainen jokamiehen soitin, joka on helppo saada nuotiosoittoon riittävälle asteelle ja haastetta riittää vaikka pidemmällekin. Soveltuu soitettavaksi myös yöllä ilman vahvistinta jne. jne. Tottahan se on, että vähemmän soittajia olisi toisaalta kiva juttu, mutta onpahan sitten enemmän "ihailijoita" keikoilla, jotka ymmärtää instrumentin päälle edes jotain. Parhaille soittajille löytyy kuitenkin ihan hyvin kysyntää, joten ei kannata olla mustankipeä ympärillä pyöriville tusinakitaristeille. Jauza! Dean ML (F?) ´79:n osto harkinnassa. Kokemuksia ja jopa tarjouksia saa pistää pikaviestinä! |
Urmas Potkuri 20.04.2005 17:23:15 | |
---|
Se on se fallinen kapine joka viehättää...... ????Häh??? Ei minusta ole fallinen kapine. Enämpi on naisellinen. Näkee sen jo muodoistakin. ;) Viehättää juuri se naisellisuus. Jos olet kitarallesi hyvä, se laulaa aivan iiiihastuttavasti. Aivan kuin........Feministit, pyydän anteeksi. Ei ole tarkoitus halventaa naisia. pikemmin palvoa. ;D Mutta ihmettelen kyllä minäkin, miksi kitaristien ns. runsaus ärsyttäisi. Soittamisen pitäisi olla hauskaa ja hauskaa pitäisi olla kaikilla. Tosin moni muukin asia on hauskaa, mutta silti....... Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Mrezzye 20.04.2005 17:37:18 | |
---|
Ei minusta ole fallinen kapine. Kauhee peeniksen jatke se minusta on. Hirrrveee K***ä! Akustiset on naisellisen pyöreitä toki. Jauza! Dean ML (F?) ´79:n osto harkinnassa. Kokemuksia ja jopa tarjouksia saa pistää pikaviestinä! |
Urmas Potkuri 20.04.2005 17:52:42 (muokattu 20.04.2005 18:05:23) | |
---|
Kauhee peeniksen jatke se minusta on. Hirrrveee K***ä! Akustiset on naisellisen pyöreitä toki. Eikä ole ainakaan minun telecasterini, kun sen nimikin Blondi ja se on kiltti tyttö.....:D Lisäys: Ja kun joku kuitenkin kysyy, että otanko minä kitaran sänkyynkin, niin vastaan että tiätenkin olisin ottanut, mutta Rouva kielsi ottamasta. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
secondarymind 20.04.2005 18:30:10 | |
---|
Ja kun joku kuitenkin kysyy, että otanko minä kitaran sänkyynkin, niin vastaan että tiätenkin olisin ottanut, mutta Rouva kielsi ottamasta. Mä kyllä joskus pelehdin kitarani kanssa sängyssäkin. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
J.Hollström 20.04.2005 18:47:35 | |
---|
Ei minusta ole fallinen kapine. Enämpi on naisellinen Joo, kyllähän se minullakin alkoi se kiinnostus siitä kun pääsi reiän kohdalta rämpyttelemään. Rock'n'roll forever man... |
Mrezzye 20.04.2005 18:58:48 | |
---|
Joo, kyllähän se minullakin alkoi se kiinnostus siitä kun pääsi reiän kohdalta rämpyttelemään. Minä pääsin reiän kohdalta rämpyttelemään vasta myöhemmällä iällä, kun olin jo soitellut kitaraa hyvän tovin. Jauza! Dean ML (F?) ´79:n osto harkinnassa. Kokemuksia ja jopa tarjouksia saa pistää pikaviestinä! |
Soma city ward 21.04.2005 08:47:19 | |
---|
Tuota fallisuuden tuntua vielä lisää se, kun rokkikukot nostelee sitä kitaran kaulaa taivaisiin päin:) Ilo ilman viinaa on teeskentelyä |
Hannu H. 21.04.2005 10:22:41 (muokattu 21.04.2005 10:22:52) | |
---|
Ei häiritse. Osasta näitä uusia kitaristeja ei edes tule olemaan haittaa bändiä hakevalle. Heistä tulee makuhuoneiden Steve Vaita, John Petrucceja ja Statcheja ja tiluttavat miditaustojen päälle =) "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
Da Make 21.04.2005 15:06:48 | |
---|
Ei häiritse. Osasta näitä uusia kitaristeja ei edes tule olemaan haittaa bändiä hakevalle. Heistä tulee makuhuoneiden Steve Vaita, John Petrucceja ja Statcheja ja tiluttavat miditaustojen päälle =) Totta tämäkin, kukin tavallaan. Ainahan tämä on ollut ensisijaisesti itsensä viihdyttämistä mukavan harrastuksen parissa. Urheilu erikseen. |