BeeKoo 03.04.2005 14:27:57 | |
---|
Tiedän. Mutta haluaisin silti nukutuksen. No, miksi? "Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every
day I'll be playing like blazes in a few weeks.
Fact: If this really worked everyone would be doing it." |
Hohhoijaa 03.04.2005 17:29:27 | |
---|
osta huuliharppu Tää! © |
gypsi 03.04.2005 18:56:55 | |
---|
No, miksi? Koska se on niin pelottavaa. Jos oon nukutettuna, niin mun ei tarvii vaivata päätäni sillä. |
JS 03.04.2005 19:37:53 (muokattu 03.04.2005 19:38:19) | |
---|
Siis ihan tajutonta... Mä pystyn saamaan mun plekukäden ehkä about kymmenen kertaa tehokkammaksi... :D Siistiä... Täähän saataa olla todella great juttu... So Sayeth the Dark Lord Of Shred
kalamies#20 >-)))> |
RekoS 03.04.2005 20:24:59 (muokattu 03.04.2005 20:25:27) | |
---|
En käsitä kuinka joku voi pelätä leikkausta noin kovaa? osoita olevasi kova jätkä ja suoriudu siitä kunnialla, älä murjota :P ite ottasin sata kertaa mieluummin puudutuksen ku nukutuksen... |
gypsi 03.04.2005 20:33:36 | |
---|
ite ottasin sata kertaa mieluummin puudutuksen ku nukutuksen... No joo, ehkä vois vielä käsileikkauksessa mennä. Mutta kelaa nyt jos sulta leikattais jotain sisäelimiä? |
BeeKoo 04.04.2005 15:26:19 | |
---|
Koska se on niin pelottavaa. Jos oon nukutettuna, niin mun ei tarvii vaivata päätäni sillä. Omalla kohdallani on käynyt niin, että kun on nukutuksessa parsittu tai ryöstetty jotakin paikkaa, niin seurauksena on aina ollut heräämisestä muutaman tunnin sisään ihan reipas laatta. Johtuu kuulemma nukutuksessa käytetyistä aineista. Paikallispuudutuksessa ei ole vastaavaa ongelmaa luonnollisestikaan ollut. "Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every
gypsi 04.04.2005 16:05:04 | |
---|
Omalla kohdallani on käynyt niin, että kun on nukutuksessa parsittu tai ryöstetty jotakin paikkaa, niin seurauksena on aina ollut heräämisestä muutaman tunnin sisään ihan reipas laatta. Johtuu kuulemma nukutuksessa käytetyistä aineista. Paikallispuudutuksessa ei ole vastaavaa ongelmaa luonnollisestikaan ollut. Mä en oo laatannut, vaikka oon leikkauksissa nukutettuna ollutkin. |
Eddie 04.04.2005 16:17:29 | |
---|
Leikata pitäis mutta mulla on kauhee sairaalakammo... Mullakin oli jonkin sortin sairaalakammo, mutta se helpottaa, usko pois. Mulla alkoi umpisuoli viime viikolle vihoitteleen, eli tuli jumalattomat mahakivut ja tuskat. Yritin kuvitella, että kyllä se siitä itsestään paranee, mutta lopulta oli pakko myöntää, että leikkaushan tässä lienee edessä. Sairaalassa sitten mua testailtiin, ja kaikkia piikkejä ja muita epämukavia operaatiota tuli useaan otteeseen, muttei niihinkään jaksanut oikein kiinnittää huomiota sen ekan pistoksen jälkeeen. Testien perusteella mut määrättiin leikattavaksi. Toissapäivänä mut leikattiin, ja jännitin hiukan ennen leikkausta. Leikkaksen jälkeen sitten ihmettilin, että tässäkö tää nyt olikin. Emmä tiedä, voiko umpisuolen poistoa verrata mihinkään käsileikkaukseen, mutta ainakin mua tämä kokemus kasvatti sen verran, etten enää pyri välttelemään sairaalakäyntejä. Sinne sairaalaan joudut kuitenkin jossain vaiheessa iän karttuessa halusit tai et, niin eikö olisi parempi hoitaa sen ensimmäinen kerta mahdollisimman nopeasti alta pois ettei tarvi sitten vanhemmiten kusta housuunsa? |
Eddie 04.04.2005 16:19:17 | |
---|
No joo, ehkä vois vielä käsileikkauksessa mennä. Mutta kelaa nyt jos sulta leikattais jotain sisäelimiä? Emmä ois umpisuoltani puudutuksella antanut leikata. |
gypsi 04.04.2005 19:08:58 | |
---|
Emmä ois umpisuoltani puudutuksella antanut leikata. En minäkään. Multa leikattiin myös aikoinaan umpilisäke. |
BeeKoo 05.04.2005 00:10:14 | |
---|
Mä en oo laatannut, vaikka oon leikkauksissa nukutettuna ollutkin. Vituttaa se tokkura yksinäänkin, vaikkei pitkää sylkeä tulisikaan. "Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every
Micolo 05.04.2005 09:09:37 (muokattu 05.04.2005 09:11:03) | |
---|
Joo on mäkin ton leikkauksen kannalla ja vahvasti, multa murtu noin 1.5 vuotta sitten vasemmastä ranteesta vene-luu, noh aattelin että kyyllähän se siitä parantuu. siinä vuoden arkaillen soiteltuani murtuneella kädellä tulin tulokseen että ei saatana kai se on sinne lekurille mentävä. Viime syksynä leikattiin kitara sivussa 4kk ja nyt on sellanen into tehä musaa ja soittaa sitä et luulen että tosta huilista ei ollu muuta kun oikeestaan hyviä seurauksia. ja nyt kärsii soittaa niin rankalla kädellä että. Sitäpaitsi kun leikkauksesta herää niin on pikkusen hyvä fiilis, voi heittää hoitsuillee hullua läppää, kun on ihan höyryissä. Kauneus on kuuntelijan korvassa... |
Blashyrk 05.04.2005 21:31:10 | |
---|
Joko tiedät koska leikkaus on..... Vai ootko menos ? |
RekoS 05.04.2005 21:47:39 | |
---|
No joo, ehkä vois vielä käsileikkauksessa mennä. Mutta kelaa nyt jos sulta leikattais jotain sisäelimiä? niin niin, totta kai sillon nukutus mutta tarkotan että olis ihan kiva nähä mitä omalle ruumiinosalle tehdään |
Swing 07.04.2005 21:29:02 (muokattu 07.04.2005 21:32:14) | |
---|
Koska se on niin pelottavaa. Jos oon nukutettuna, niin mun ei tarvii vaivata päätäni sillä. Voi varmaan "leikkaukseen vielä sitoutumatta" neuvotella niiden narkkareiden (=nukutuslääkäri) kanssa vaihtoehdoista. Itsellä hyviä kokemuksia puudutuksesta: ensin parsivat ja laittoivat ruuveja ja rautalankaa polveen ja sitten ottivat raudat veks. Ei tuntunut missään, tosi ammattimaista puuhaa. Edit: No siinä rautojen laittamisen ja poisottamisen välissä oli kolme kuukautta ;-) |
lasol 08.04.2005 10:04:45 | |
---|
Rupeet hakkaan kannuja niinkun Rick Allen |
Mrezzye 08.04.2005 12:58:25 | |
---|
Eipä taideta paljon isompia leikkauksia yläraajoihin tehdä ilman nukutusta. Epiduraalipuudutusta kun ei voi tehdä kuin vyötäröltä alaspäin, koska silloin on vaarana on sydänpysähdys, ja mikään tavallinen paikallispuudutus ei ehkä riitä jos kunnolla puukotetaan. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
edgehill 08.04.2005 20:38:05 | |
---|
Moro. Multa leikattiin joku aika sitten kasvain vasemman käden peukalon/ranteen yhtymäkohdan tienoilta. Operaatio kesti noin tunnin ja tehtiin puudutuksessa. Puudutettiin siten, että tohtori vei kaulan vierestä vasemman solisluun alle neulan ja hieman liikutteli neulaa etsiessään hermoa. Kun löytyi niin ruisku tyhjäksi siihen kohtaan. Ei tuntunut missään, hieman nipisti. Lisäksi annettiin joku rauhoittava lääke. Leikkaussalin täti kysyi, että laitetaanko musiikkia (ehdotti Groove FM:ää). Mökä päälle. En edes huomannut leikkauksen alkamista. Kun kysyin että milloin aloitetaan niin sanoivat, että operaatio on jo hyvässä käynnissä. Puudutus siis tehosi :-) Nukutuksen olisi voinut valita, sanoivat että ei eroa puudutukseen kotiutumisen tms. suhteen. Halusin olla hereillä joten valitsin puudutuksen. Käsi puutui olkapäästä alaspäin olkapää mukaan lukien. Aivan totaalipuudutus, ei mitään havaintoa käsivarren olemassaolosta puudutuksen kestäessä. Hetken kuluttua hiffasin, että leikkaussalin leikkausvalaisin oli kuin peili. Sain siis seurata puukottamista siitä. Leikkaus meni hyvin, kotiin pääsin parin tunnin kuluttua. Saattaja on tarpeellinen. Puudutus oli niin tehokas, että vasta seuraavana aamuna sain kauheesti ähertämällä sormenpään värähtämään. Puutuneen käsivarren kanssa sai muuten olla varovainen...tulee helposti kipeetä kun ei huomaa vaikkapa vääntymistä tai polttoa yms. Nukutuksessa ei tätä ongelmaa. Iltapäivällä kättä sai jo jonkin verran liikuteltua. Kaksi viikkoa tiukassa siteessä, sen jälkeen varovaista kuntoutusta. Ehkä kannattaa yrittää jos tosiaan käden saa kuntoon leikkaamalla?? t. edgehill |