Jucciz 19.02.2005 00:15:22 | |
---|
"Kromaattinen skaala on toimiva kun vaan valkkaa oikeat äänet. Kantsii harjotella joka kohdasta otelautaa kaikilla sormituksilla." Tuonkin tekstin kirjoittaja ei varmaan osaa itse yhtään kunnon sooloa soittaa. On rassukalla pätemistarve. Nii-in. Tukea väittämällesi saat vaikkapa tsekkaamalla kaikki sooloskabat, joihin olen osallistunut. Kahlaa sen jälkeen läpi koko http://mp3.jucciz.com Nyt pidetään ikävää. |
Jucciz 19.02.2005 00:28:39 | |
---|
Jucciz on hyvä kitaristi mutta sillä on helvetillinen nopeuskammo... Pah. Nopeus on siisti juttu biiseissä, joissa on muutakin siistiä kuin nopeus. Itseisarvona sen nostamista jalustalle en ole ikinä ymmärtänyt. Toki kuuntelen mieluummin harvoja harkittuja, maukkaita nuotteja kuin sormet verillä treenattuja tilutuspatterneja tai asteikkoja ylös alas. Ei tämä asia puhumalla parane. Ja se kromaattisen asteikon suosittelu ei oikeasti ollut mikään vitsi. Vaikkapa e-mollisoinnun päälle kromaattinen asteikko tarjoaa rutkasti enemmän mielenkiintoisia vaihtoehtoja kuin e-molliasteikko. Tai heavy E phrygian. ;) |
moottorisaha 19.02.2005 01:56:06 | |
---|
Itseisarvona sen nostamista jalustalle en ole ikinä ymmärtänyt. No tästä olen kyllä täysin samaa mieltä, ja uskon että lähes jokainen muukin tältä foorumilta on. Eiköhän muuten kaikki tiluttamisesta pitävät henkilöt pitäisi vaikkapa Farerin musiikkia aivan helvetin hyvänä? :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Jormaz 19.02.2005 02:26:28 (muokattu 19.02.2005 02:29:41) | |
---|
|-------------------------------------------------------------| |-t12p5h8-t12p5h8-t12p5h8-t12p5h8--------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-t12p4h7-t12p4h7-t12p4h7-t12p4h7--------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------| |-------------------------------------------------------------|
Muuta sun ei tartte osata. Tossa on pääkallosoolon alkeet.
Alkoholit-on-vaihtoehto |
Ostinaatio 19.02.2005 02:26:28 | |
---|
No tästä olen kyllä täysin samaa mieltä, ja uskon että lähes jokainen muukin tältä foorumilta on. Eiköhän muuten kaikki tiluttamisesta pitävät henkilöt pitäisi vaikkapa Farerin musiikkia aivan helvetin hyvänä? :) Ehkäpä näin. Mutta ei kysymys ole ainoastaan siitä, että tiluttaa epäpuhtaasti. Vaikka tiluttaisi täysin puhtaasti ja biitissä niin ei se silti ole mikään kitarisminmultikliimaksi tai silleensä. Ei minullakaan mitään ole nopeata soittamista vastaan, mutta joissain jutuissa se tuntuu kyllä nousseen itseisarvoksi. Mutta ehkä tällä palstalla sitten heijastuvat käänteiset arvot, omat kokemukseni perustuvat lähinnä sellaisten ihmisten näkemyksiin joita olen tavannut. Onhan se nyt ihan perusteetonta yrittää sanoa, että joku soittaja olisi objektiivisesti määriteltävissä huonoksi. Oli se Hendrix, Ynkkä tai Erkki, Fareri, Fripp, Scofield tai kukavaan. Voi vaan sanoa oman mielipiteensä toisen soitosta ja siitäkin on syytä avautua vain sopivassa paikassa. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
moottorisaha 19.02.2005 03:38:59 | |
---|
Ehkäpä näin. Mutta ei kysymys ole ainoastaan siitä, että tiluttaa epäpuhtaasti. Vaikka tiluttaisi täysin puhtaasti ja biitissä niin ei se silti ole mikään kitarisminmultikliimaksi tai silleensä. En ymmärtänyt tätä ihan täysin. Tarkoitatko siis että Fareri soittaa epäpuhtaasti? En ainakaan itse mitään sellaista ole havainnut (esim. niissä saatanallisissa sweepeissä ei ole mitään sivuhäiriöääniä, mitä niihin yleensä helposti tulee, varsinkin tuollaisilla tapposäröillä), mutta hänen soittonsa ja biisinsä ovat silti aivan järjetöntä paskaa. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
KTR 19.02.2005 15:39:51 | |
---|
Todetaan nyt vielä tähän, että oppiakseen tiluttamaan joutuu treenaamaan kyllä epämusikaalisia juttuja. Ihan niinkuin vain tekniikan kehittämiseksi. Se vaan kannattaa tajuta, ettei sitten soittele niitä sormitreenejä soolon tilalle. |
Paskaskitta 19.02.2005 20:03:16 | |
---|
Todetaan nyt vielä tähän, että oppiakseen tiluttamaan joutuu treenaamaan kyllä epämusikaalisia juttuja. Ihan niinkuin vain tekniikan kehittämiseksi. Se vaan kannattaa tajuta, ettei sitten soittele niitä sormitreenejä soolon tilalle. Tää on hyvin sanottu. " Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain |
Vapour 21.02.2005 18:58:07 | |
---|
Eiköhän muuten kaikki tiluttamisesta pitävät henkilöt pitäisi vaikkapa Farerin musiikkia aivan helvetin hyvänä? :) Soittelinpa tässä päivänä eräänä ja kokeilin alkeellisia sweeppejä (en osaa lainkaan niitä soittaa, vasta nyt 10v. jälkeen treenailen ekoja kertoja). No, päätin treenin päätteeksi vähän irrotella --> särö 10, bass 10, mid 0, treble 10 ja TÄYSIN sattumanvaraisia nuotteja tuhatta ja sataa sviippaillen miten sattuu. ...Arvatkaapa keneltä kuulosti ;) Tube amp?!? I can make it myself! All I need is some tubes, some solder tin...and a little aubergine! |
moottorisaha 21.02.2005 19:25:02 | |
---|
Soittelinpa tässä päivänä eräänä ja kokeilin alkeellisia sweeppejä (en osaa lainkaan niitä soittaa, vasta nyt 10v. jälkeen treenailen ekoja kertoja). No, päätin treenin päätteeksi vähän irrotella --> särö 10, bass 10, mid 0, treble 10 ja TÄYSIN sattumanvaraisia nuotteja tuhatta ja sataa sviippaillen miten sattuu. ...Arvatkaapa keneltä kuulosti ;) Pistäppä ihmeessä tuollaista nettiin. Jos saat sweepit kuulostamaan tuhatta ja sataa vedettynä Farerilta niin ihmettelen kyllä ja paljon. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
JS 21.02.2005 19:54:42 | |
---|
Pistäppä ihmeessä tuollaista nettiin. Jos saat sweepit kuulostamaan tuhatta ja sataa vedettynä Farerilta niin ihmettelen kyllä ja paljon. Minä ainakin saan. Huomenna tulloo. Shredding Makes You Look Healthy |
Rapido 21.02.2005 20:48:50 | |
---|
Minä ainakin saan. Huomenna tulloo. Helkkari JS, jo on aikakin. Ei muuta kuin otelauta sauhuamaan! E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse |
moottorisaha 21.02.2005 22:02:58 | |
---|
Minä ainakin saan. Huomenna tulloo. No kiinnitinkin huomiota (en osaa lainkaan niitä soittaa, vasta nyt 10v. jälkeen treenailen ekoja kertoja) kohtaan. Sinun jäsenkuvauksestasi päätellen tiluttelua on tullut treenattua enemmänkin, ja jo 11v(?) ajan. :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Jackson Dinky 22.02.2005 06:56:04 | |
---|
Aloittelijalle tilua => Fareri :p tosin alottelijat ei osaa pikata samallalailla eikä vetää arpeggioita edes niin kuin herra ferrari. Jau jau! |
atimoc 22.02.2005 07:32:55 | |
---|
tosin alottelijat ei osaa pikata samallalailla eikä vetää arpeggioita edes niin kuin herra ferrari. Blues taisi meinata sitä, että aloittelijasta tulee aikanaan samanlainen tylsä tiluhirmu kuin Farerista, jos keskittyy harjoittelussa heti alusta alkaen vain ylinopeuskitarointiin. Tervetuloa mehtään tääll' on ihan hirveetä. |
JS 22.02.2005 14:54:05 | |
---|
Helkkari JS, jo on aikakin. Ei muuta kuin otelauta sauhuamaan! Argh, ei tullutkaan tänään... Puhuin mesessä lähes koko päivän... Shredding Makes You Look Healthy |
Kimmo72 22.02.2005 14:58:25 | |
---|
Blues taisi meinata sitä, että aloittelijasta tulee aikanaan samanlainen tylsä tiluhirmu kuin Farerista, jos keskittyy harjoittelussa heti alusta alkaen vain ylinopeuskitarointiin. Näin juuri :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Carpenter 22.02.2005 20:42:40 | |
---|
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Jackson Dinky 22.02.2005 20:51:53 | |
---|
Argh, ei tullutkaan tänään... Puhuin mesessä lähes koko päivän... Annas mese osottees :o pistä pikaviestinä ;) Jau jau! |
Mrezzye 23.02.2005 11:48:12 | |
---|
Aloittelijalle tilua => tusinahevikitaristi Aloittelijalle soittamisen perusteita ja oikeasti hyödyllisiä asioita => luultavasti paljon mielenkiintoisempi kitaristi Eri mieltä. Ei se tilu tee soittajasta tylsää. Pitää vaan muistaa kokeilla välillä muutakin Aloittelijalle tilua + Aloittelijalle soittamisen perusteita ja oikeasti hyödyllisiä asioita = paljon mielenkiintoisempi ja vielä vikkeläsorminenkin kitaristi Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |