Aihe: Dave Murray?
1 2 3 4 5
lavaamo
08.02.2005 21:51:37
Kyllähän toi murray ja smith ovat toimineet aika suurena innoittajana soittoon ja toimivat kyllä vieläkin.

Kovia kitaristeja!!!
Fadead
08.02.2005 21:56:05
ite en noista Judas Priestin biiseistä ole koskaan löytänyt mitään ihmeellisiä kitarakuvioita tai -sooloja...

Höh, oletkos koskaan kuunnellut Painkilleria?

Niin ja Dave on Dave. Iron Maiden olisi huonompi ilman Davea.
Tyhmät teot johtuvat siitä, että jokainen on oman itsensä orja.
Hevi!
08.02.2005 22:26:53

Höh, oletkos koskaan kuunnellut Painkilleria?

Niin ja Dave on Dave. Iron Maiden olisi huonompi ilman Davea.

en tiiä... aika paljon oon kuunnellu priestiä, koneella on sitä ja yhen levyn omistan... siis eihän ne nyt huonoja oo, mut ei vaa oo muhu kolahtanu..
Cletus Awreetus
09.02.2005 20:03:03
Mitä ihmettä täällä nyt itketään? Murray on ihan saatanan hyvä soittamaan, sehän on totuus. Livenä nyt on ihan ymmärrettävää että antaa mennä tuhatta ja sataa, onhan se sentään Iron Maiden ja temmot on helposti 200 yläpuolella. Vanhoilla Maiden-lätyillä pistää sitten semmosta settiä, että monelta rupsahtaa paskat pöksyyn... ja kuset kans.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
toxic
09.02.2005 21:02:51
Mitä ihmettä täällä nyt itketään? Murray on ihan saatanan hyvä soittamaan, sehän on totuus. Livenä nyt on ihan ymmärrettävää että antaa mennä tuhatta ja sataa, onhan se sentään Iron Maiden ja temmot on helposti 200 yläpuolella. Vanhoilla Maiden-lätyillä pistää sitten semmosta settiä, että monelta rupsahtaa paskat pöksyyn... ja kuset kans.

Livenä murray kuulostaa paremmalle kuin levyillä. Wratchildin soolo rock in riossa... BOjoijoijijng!

Julma totuus.
Safaweb
09.02.2005 21:05:01
Livenä murray kuulostaa paremmalle kuin levyillä. Wratchildin soolo rock in riossa... BOjoijoijijng!

Murray kuulostaa aina hyvälle :)

Killersin (albumi, jolla Wrathchild julkaistiin) ja Rock In Rion välissä tasan 20 vuotta. Eikö Dave olisi edes pikkasen kehittynyt siinä välissä?
Frozen Flamen uusi The Burning Breeze EP on saatavilla. OSTA!!!!! 5 euroa + pk....
KTR
09.02.2005 21:19:44
Murray kuulostaa aina hyvälle :)

Killersin (albumi, jolla Wrathchild julkaistiin) ja Rock In Rion välissä tasan 20 vuotta. Eikö Dave olisi edes pikkasen kehittynyt siinä välissä?

No jaa.. Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki?

Tiedostan kyllä itsekin kommenttini hölmöyden.
Finnish Rhyacophila
09.02.2005 21:56:09
Iron Maiden olisi huonompi ilman Davea.

Iron maiden ei olisi mitään ilman Davea. Murrayn tatsi on yhtä kuin Iron Maiden. Ja mulle on iha sama onks kuinka tekninen vai ei, kunhan kuulostaa hyvältä. Gers ei kuulosta hyvältä, mut adrian kuulostaa. Adrian ja Dave on ne ainoot oikeet kitaristit Maideniin.
Ritchie on läski ja ruma. Ja hidas.
Hevi!
09.02.2005 22:13:46

Iron maiden ei olisi mitään ilman Davea. Murrayn tatsi on yhtä kuin Iron Maiden. Ja mulle on iha sama onks kuinka tekninen vai ei, kunhan kuulostaa hyvältä. Gers ei kuulosta hyvältä, mut adrian kuulostaa. Adrian ja Dave on ne ainoot oikeet kitaristit Maideniin.

mun mielestä ei oo kyl Gersissäkää mitää vikaa... Ja on parempi ku on kolme skebaa mun mielest... tai se tuo (varsinkin livenä) lisää mahdollisuuksii...
toxic
09.02.2005 23:13:58 (muokattu 09.02.2005 23:15:08)
mun mielestä ei oo kyl Gersissäkää mitää vikaa... Ja on parempi ku on kolme skebaa mun mielest... tai se tuo (varsinkin livenä) lisää mahdollisuuksii...

Dii-i. On kerssilläkin hyviä sooloja. Fear of the dark, wasting love jne.

Mutta ne nopeat soolot eivät ole kylläkään mitään haboja, paitti holy smokessa :D

Ja dave murraysta vielä: Ne ilmeet :D

Edit: Ne ilmeet, ne ilmeet!
Hevi!
09.02.2005 23:22:20

Dii-i. On kerssilläkin hyviä sooloja. Fear of the dark, wasting love jne.

Mutta ne nopeat soolot eivät ole kylläkään mitään haboja, paitti holy smokessa :D

Ja dave murraysta vielä: Ne ilmeet :D

Edit: Ne ilmeet, ne ilmeet!

ihan loistavi :D:D:D se suu on vähä kova :D
toxic
09.02.2005 23:32:08
ihan loistavi :D:D:D se suu on vähä kova :D

On :D

Mutta, mutta...

Onkos se rainmaker muuten daven säveltämä?
kysynpähän vua.
StJerky
10.02.2005 00:30:50 (muokattu 10.02.2005 00:31:26)
On :D

Mutta, mutta...

Onkos se rainmaker muuten daven säveltämä?
kysynpähän vua.

On ja ainakin seuraavat muut:
Charlotte the Harlot
Still Life
Deja Vu
Prophecy
Public Enema No 1
Judas Be My Guide
Chains Of Misery
Nomad
Thin Line Between Love&Hate
Age Of Innocence

On loistava soittaja ja aina harvoin kun tekee piisin niin se on hyvä.

Oli toki soittajana parhaimmillaan alkuaikoina. Katsokaa vaikka Early Days DVD. Edelleen yksi parhaista "munsta"
toxic
10.02.2005 00:43:13
On loistava soittaja ja aina harvoin kun tekee piisin niin se on hyvä.

Oli toki soittajana parhaimmillaan alkuaikoina. Katsokaa vaikka Early Days DVD. Edelleen yksi parhaista "munsta""

Olen täysin samaa mieltä :)

Dave Murrayllä näyttäisi olevan oikea "asenne" musiikkiin, ainakin rock in rion haastattelun ja early days dokumentin perusteella.
leather rebel
10.02.2005 13:26:11
Komppijutut kaikenkaikkiaan helppoja, biisit sointukuluiltaan usein samanlaisia...

Ootkos muuten huomannut että useat bluesbiisit ovat sointukuluiltaan aika samanlaisia?

...ja jos ei ränkytetä niitä vitossointuja niin ne murretaan, ja sekin on loppuunkulutettu loppu. Mikä tässä osoittaa Dave Murrayn olevan hyvä?

Joo, kyllä se on munkin mielestä ihan helvetin tyylitajutonta ja väärin soittaa femmasointuja hevissä.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
zzy
10.02.2005 13:33:11
Joskus tullu kuunneltua enemmänkin, tätä nykyä en sanoisi huippukitaristiksi.. smithillä paremmat soolot vaikkei olisikaan niin tekninen. Kiteytettiin joskus veljen kanssa maidenin (etenki daven) soolot termiin: pulunpaskasoolo.
Brian May jr.
10.02.2005 14:53:15 (muokattu 10.02.2005 14:54:11)
Ootkos muuten huomannut että useat bluesbiisit ovat sointukuluiltaan aika samanlaisia?

Olen, mutta niitäkin muutamia on onneksi osattu käyttää aika monipuolisesti.

Joo, kyllä se on munkin mielestä ihan helvetin tyylitajutonta ja väärin soittaa femmasointuja hevissä.

Lueppas uudestaan. En sanonut, että olisi helvetin tyylitajutonta ja väärin käyttää vitossointuja hevissä. Lähinnä se, että ne akustiset biisit(tai ainakin ne jotka alkavat akustisesti, muistaakseni Dance with Death-levyllä on yksi ellei parikin tällaista) pohjautuvat kahden sävelen murrettuihin vitossointuihin. Kyllä ne nyt _vähän_ uudempaa voisivat keksiä. MINUN mielestäni se lisäksi kuulostaa ihan hemmetin tönköltä.

Jotkut on ehkä käsittäny niin että Maiden ei oo musta ollenkaan hyvä bändi tuon ekan kommenttini perusteella. No käypääs nyt tsiigaamassa toi profiilini vielä. Ja kuten jo aiemmin sanoin, kuuntelen kyllä Maidenia, mutta se ei kitaristeista johdu. Enkä muuten väitä että johtuisi teidänkään kohdalla täysin, näin ehkäistäkseni väärinkäsityksiä.

Mä vedän tähän kohtaan rajan enkä kommentoi enää tähän keskusteluun, vaikka tulkitsisitte kirjoitukseni miten väärin.(saas nähä pitääkö toi)
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Hern ndez
10.02.2005 15:58:47
Dave Murray on osa Maidenin sielua. Onhan se sentään Steven jälkeen pitkäaikaisin jäsen. Ja ehdottomasti paras koko kolmikosta vaikkei muutkaan huonoja oo.
Hevi!
10.02.2005 16:03:38

Olen, mutta niitäkin muutamia on onneksi osattu käyttää aika monipuolisesti.

Lueppas uudestaan. En sanonut, että olisi helvetin tyylitajutonta ja väärin käyttää vitossointuja hevissä. Lähinnä se, että ne akustiset biisit(tai ainakin ne jotka alkavat akustisesti, muistaakseni Dance with Death-levyllä on yksi ellei parikin tällaista) pohjautuvat kahden sävelen murrettuihin vitossointuihin. Kyllä ne nyt _vähän_ uudempaa voisivat keksiä. MINUN mielestäni se lisäksi kuulostaa ihan hemmetin tönköltä.

Jotkut on ehkä käsittäny niin että Maiden ei oo musta ollenkaan hyvä bändi tuon ekan kommenttini perusteella. No käypääs nyt tsiigaamassa toi profiilini vielä. Ja kuten jo aiemmin sanoin, kuuntelen kyllä Maidenia, mutta se ei kitaristeista johdu. Enkä muuten väitä että johtuisi teidänkään kohdalla täysin, näin ehkäistäkseni väärinkäsityksiä.

Mä vedän tähän kohtaan rajan enkä kommentoi enää tähän keskusteluun, vaikka tulkitsisitte kirjoitukseni miten väärin.(saas nähä pitääkö toi)

se on Dance OF Death xD (pilkunnussintaa- kivaa :) nii no voihan tosta olla montaa mieltä, mutta esim Journey manis on kyllä jo ihan kunnon soinnut, jos et oo pannu merkkille, että kyllä ne nekin taitaa :) olen vähän samaa mieltä kyllä tosta nimikkobiisin rauhallisen intron kanssa, siinä se on vähän tönkkö, mut sit ku tulee se melodia, ni aih ;) mut missään muussa biisissä en kyllä löydä mitään tönkköä... ja sanoit muuten et ei mikään hyvä säveltäjä? Eikö esim. The thin line between love and hate ole ainakin todella hyvä? lukisin Maidenin parhaimmistoon..
Brian May jr.
10.02.2005 18:59:05 (muokattu 10.02.2005 19:00:35)
se on Dance OF Death xD (pilkunnussintaa- kivaa :) nii no voihan tosta olla montaa mieltä, mutta esim Journey manis on kyllä jo ihan kunnon soinnut, jos et oo pannu merkkille, että kyllä ne nekin taitaa :)

En mä oo koskaan sanonut, etteikö vitossoinnut ole kunnon sointuja. Käyttelenhän mä niitä itekkin, jos pitää saada soundista vähän hevimpää tai pelkistetympää. Se vaan että siitä tulee hieman liian pelkistettyä jos ne murtaa kahdeksi erilliseksi säveleksi.

mut missään muussa biisissä en kyllä löydä mitään tönkköä...

Ei tarvitsekaan. Onhan se kuitenkin sinun mielipiteesi.

The thin line between love and hate ole ainakin todella hyvä? lukisin Maidenin parhaimmistoon..

Lue pois, mutta itse en edes muista kuulleeni koko biisiä. Tulen arvostelemaan sitten kun olen kuullut.

No siinä meni se vannomus, etten heittäisi enää kommenttia tähän ketjuun. Kokeillaanpa uusiksi ja sanotaan, että edellämainitut asiat ovat _vain_minun_mielipiteitäni_ ja että te muut voitte olla hiljaa asiasta. Maidenin innokkaat fanit voivat tehdä kaikkensa, eikä se muutu miksikään.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)