Henko 06.02.2005 16:36:06 | |
---|
Kuuntele muuta bändiä, älä hätäile. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
PoLFus 06.02.2005 17:14:11 (muokattu 06.02.2005 17:14:45) | |
---|
Kuuntele muuta bändiä, älä hätäile. Tää on muuten aika hyvä. Itse oon ajatellut näin: Komppikitaristia ei kuulu kuulla hänen soittaessaan, mutta kuuntelija huomaa sen, jos hän ei soita. "Hippi mieheksi." - Mirrinsane |
Volle 06.02.2005 17:18:45 | |
---|
Itse oon ajatellut näin: Komppikitaristia ei kuulu kuulla hänen soittaessaan, mutta kuuntelija huomaa sen, jos hän ei soita. Päteekö tämä nyt sitten myös esim. rokkitrioon, jossa on rummut, kitara ja basso? :) Nam. |
PoLFus 06.02.2005 17:28:19 | |
---|
Päteekö tämä nyt sitten myös esim. rokkitrioon, jossa on rummut, kitara ja basso? :) Hmm...Joo. "Hippi mieheksi." - Mirrinsane |
viltsu-79 06.02.2005 18:22:46 | |
---|
Hitaasti soitettaessa on tärkeää (ja vaikeaa) säilyttää intensiivisyys. Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin (ja kaljan)virrata, niin teillä ei ole mitään hätää! |
Henko 07.02.2005 13:06:06 | |
---|
Komppikitaristia ei kuulu kuulla hänen soittaessaan, mutta kuuntelija huomaa sen, jos hän ei soita. Kyllä sieltä mun mielestä saa kuulua että vetääpä tiukasti komppia. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
Ostinaatio 07.02.2005 14:17:48 | |
---|
Komppikitaristia ei kuulu kuulla hänen soittaessaan, mutta kuuntelija huomaa sen, jos hän ei soita. Kyl sen tota pitää minusta kuulua. Joskus basisteista ajatellaan näin, sellasista taustemmista. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
Bee-äf 09.02.2005 12:33:21 | |
---|
Jos on tilaisuus, niin kannattaa opetella soittamaan bassoa ja/tai rumpuja siinä kitaran ohessa, vaikka vähänkin. Tota minäkin kannatan. Moni kitaristi luulee soittavansa taimissa, vaikka se viimeinen tarkkuus olisikin aika lailla perseellään. Bändi voi kuitenkin kuulostaa suhtkoht hyvältä kun komppiryhmä jaksaa pitää sen kasassa. |
Henko 09.02.2005 12:58:02 | |
---|
Jos on tilaisuus, niin kannattaa opetella soittamaan bassoa ja/tai rumpuja siinä kitaran ohessa, vaikka vähänkin. Tämä ihan senkin takia, että oppii paremmin tekemään biisejä, kun ymmärtää muistakin soittimista vähän kuin omasta. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
...And Justice For All 09.02.2005 13:28:00 | |
---|
Mullakin parani taimi heti kun rupesin rumpuja paukuttamaan, auttaa kylla Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
superfly 09.02.2005 13:29:51 | |
---|
Tää on muuten aika hyvä. Itse oon ajatellut näin: Komppikitaristia ei kuulu kuulla hänen soittaessaan, mutta kuuntelija huomaa sen, jos hän ei soita. Itse ajattelin näin enemmänkin basistista. Komppikitaristi kyllä tulee ainakin maallikolle selvemmin esiin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Henko 09.02.2005 15:17:12 | |
---|
toisaalta unohtakaa se komppaaminen. Jatkuvaa sooloa vaan. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
ejhfi 09.02.2005 17:40:04 | |
---|
Tullaksesi hyväksi komppikitaristiksi suosittelen soittamista, soittamista ja soittamista ja vielä kerran soittamista muun rytmiryhmän mukana. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Spike 09.02.2005 19:49:22 | |
---|
Säädät kitaran hihnan mahdollisimman alas, voi saman tien opetella soittamaan siellä, eikä pitämään sitä keppiä kiinni turvassa kiinni. Ei pahalla. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Ostinaatio 09.02.2005 20:03:45 | |
---|
Säädät kitaran hihnan mahdollisimman alas, voi saman tien opetella soittamaan siellä, eikä pitämään sitä keppiä kiinni turvassa kiinni. Ei pahalla. Mahdollisimman alas? Ei nyt sentään. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
superfly 09.02.2005 20:14:41 | |
---|
Säädät kitaran hihnan mahdollisimman alas, voi saman tien opetella soittamaan siellä, eikä pitämään sitä keppiä kiinni turvassa kiinni. Ei pahalla. Paljon tyylikkäämpää se on lähempänä leukaa pitää kuin polvissa. Soittoergonomiakin on paljon parempi. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Ze Kink 09.02.2005 20:35:05 | |
---|
Muista opetella soittamaan hitaasti. Moni kykenee sahaamaan vaikka maailmanloppuun asti mutta soitappa kunnolla vaikkapa sad but truen riffiä nopeuttamatta ja kunnolla. Sanoisin että vaikeaa, vaikka tässä moni huutakin nyt mulle että toi on ihan sigge helppo wtf oot iha p*ska.. Eli: Moni poika se nopeudellaan kehuskelee mutta sehän se vasta tosimies on joka himonsa hillitsee. Joo, koittakaa soittaa timessä tempoon 20. Ei ole todellakaan helppoa. Ja monet osaa vetää nopeasti, mutta time on niin kauhea, että ei sitä kestä kymmentä sekuntia pidempään. |
MV 09.02.2005 22:35:25 | |
---|
No toi taimissa veto on tärkeetä ainakin... Opettele myös soittamaan kaikilta kieliltä hyvin... Sahaamaan, vetämään downstrokeja jne... mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Jackson Dinky 10.02.2005 09:29:50 | |
---|
No toi taimissa veto on tärkeetä ainakin... Opettele myös soittamaan kaikilta kieliltä hyvin... Sahaamaan, vetämään downstrokeja jne... Hoho! Tää oli paha. :) Jau jau! |
gogo 10.02.2005 12:57:08 | |
---|
Malcolm Youngiin. Piste. No joo, kyllähän se Mal aika ässä komppari on. Mutta ei todellakaan kannata jäädä tätä tuijottamaan, maailmassa on niin paljon erilaisia rytmikitaratyylejä -ja tapoja (jopa rock'n'rollissa, ks. Keith Richards), reggaessa jne. jne. Ettei se Mal mikään absoluuttinen totuus ole. oksettaa. |