Aihe: Hyviä dropped-vire bändejä ja biisejä
1 2 3 4 5 6
JuniperThree
20.12.2004 13:41:04
Zakk Wylde käyttää dropped-C:tä BLS:n monessa biisissä

Ja on muuten aivan loistava kielisetti se herran ghs signature series... Se paksumpi sopii loistavasti just Drop-H ja Drop-C vireisiin... Kireämmälle en uskalla ainakaan sitä paksuinta kieltä kiristää..=)
l@ho
21.12.2004 19:31:06
Ja on muuten aivan loistava kielisetti se herran ghs signature series... Se paksumpi sopii loistavasti just Drop-H ja Drop-C vireisiin... Kireämmälle en uskalla ainakaan sitä paksuinta kieltä kiristää..=)

Kuinkas paksu se setti on??
- Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP.. - Sori ruoka jäähtyy..
JuniperThree
21.12.2004 19:43:22
Kuinkas paksu se setti on??

paksumpi taitaa olla 011-70 ja ohuempi kympistä kuuskolmeen... Siitä en oo varma..
Neppimise
22.12.2004 23:51:42
Slipknottia on mukava soitella. Se nimittäin on muutakin kuin sitä ainaista mata-faka tatatatata-mättöä.
Mörrr
musamina
12.05.2005 22:49:56
Creedin My sacrifice, vire on niinkin outo kuin D-A-D-A-D-D todellinen dropped-D!
Super-Jari
12.05.2005 23:18:09
Cannibal Corpse.
Pöö, pöö, PÖÖ päkwöös än proukn
elbowski
12.05.2005 23:52:41 (muokattu 12.05.2005 23:53:44)
Joo ja SOAD on sitten Dropped-C.

Tsekkaa The Darknessin Growing On Me.

E. Niin ja Dimekin pelaili ainakin Damageplanissa Dropped-B:ssä.
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
Skebaristi
13.05.2005 07:24:14

Stam1na
Aivan
nikander
13.05.2005 08:18:41
King's X
pitk
13.05.2005 09:49:20

King's X

YEAH! Ja vire on alimmillaan A. Please come home mr. Bulbousin avausraita "Fishbowl Man" jyrähtää aika mojovasti Pinnickin ekoista sävelistä.

KX KX KX KX!
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Wk
13.05.2005 14:28:07
Ja on muuten aivan loistava kielisetti se herran ghs signature series... Se paksumpi sopii loistavasti just Drop-H ja Drop-C vireisiin...

I Agree, ite oon tiputtanu virettä just tuonne Drop-H:n asti ja soundi on silti selkeä mikä ei muilla kieliseteillä oo ollu itsestäänselvyys... kaikkia käsinpunottuja Pyramideja sun muita on tullu koitettua kun ei mitenkään uskollinen millekään kieli-valmistajalle ole, mutta toi GHS on kyllä lupaava.
-[ BoneGrinde ]-
cerulean
13.05.2005 16:13:04
Uus Metallica menee dropped-vireestä. Panteralla ei kyllä juurikaan ole droppedista meneviä biisejä. Walk ja New Level tulee äkkiseltään mieleen. Lisäksi Damageplanin levyllä moni biiseistä menee droppedissa, muutenkin tutustumisen arvoinen levy. RATM ja Audioslave. System Of A Down, Slipknot, Black Label Society, Lamb Of God, Soulfly. The Thing That Should Not Be on vähän huono dropped-vireen äidiksi kun se biisi soitetaan yksi sävelaskel alaspäin eli dgcfad.
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
tommijk
13.05.2005 17:11:43
Onhan RATMilla vaikka kuinkamonta biisiä,joissa on pudotettu D:hen.

Killing In The Name ja Testify on mukavia biisejä soitella.

Ja sit King's X niinku joku jo mainitsi. Varsinkin Dogman levyllä on hyviä juttuja.
Lock 'n' Loll
Aresius
13.05.2005 18:14:26
Shadows Fall vetää Drop-C vireestä, helppoja biisejä mm. Destroyer Of Senses. Myös Lamb Of God on hyvä, vetää Drop-D:stä
"Vittuako se minulle kuuluu, mitä minä teen." -Tapio Wilska
Jamzku
13.05.2005 19:24:09 (muokattu 13.05.2005 19:31:22)
The Thing That Should Not Be on vähän huono dropped-vireen äidiksi kun se biisi soitetaan yksi sävelaskel alaspäin eli dgcfad.

Mikähän lie totuus tässäkin asiassa. Tässäki viestiketjussa on mainittu jo 3 eri virettä (Perus-C#, Drop-D, Perus-D). Itse kyllä veikkaisin, että kyseessä on Drop-D -vire. Ainakin päätellen Hetfieldin kädenliikkeistä videolla :)

En muista että Ajattaraa olisi mainittu. Käsittääkseni käytössä on Drop-C -vire. Ei kovin vaikeatakaan soitettavaksi. Kyseessä voi myös olla tavallainen C-vire. Koskinen puhuu ainakin imperiumin haastattelussa vain C:stä.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
cerulean
13.05.2005 20:07:49
Mikähän lie totuus tässäkin asiassa. Tässäki viestiketjussa on mainittu jo 3 eri virettä (Perus-C#, Drop-D, Perus-D). Itse kyllä veikkaisin, että kyseessä on Drop-D -vire. Ainakin päätellen Hetfieldin kädenliikkeistä videolla :)

En muista että Ajattaraa olisi mainittu. Käsittääkseni käytössä on Drop-C -vire. Ei kovin vaikeatakaan soitettavaksi. Kyseessä voi myös olla tavallainen C-vire. Koskinen puhuu ainakin imperiumin haastattelussa vain C:stä.

Olen nähnyt biisin videolta useita eri paikoista soitettuna ja voin sanoa aika varmasti, että sitä ei soiteta dropped-vireestä. Tavallisia vitosia pojat siinä vetelee. Ihme kyllä netistä löytyvien tabujen mukaan biisi soitetaan droppedista. Yhdellä keikalla Hetfield soittaa Thingyn ja Sad But Truen samalla kitaralla enkä usko että poikien kitaroita veivataan hirveään moneen eri vireeseen keikan aikana.
Ja kaikki tämä, vain turhaa jauhamista ;)
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
overthewall
13.05.2005 20:19:48
Khöm. King on ainakin jossain sanonut käyttävänsä Eb-virettä, eli puoli askelta alespäin. Kai ne ekat on ihan E:stä vedetty. God Hates Us Allilla ainakin osa menee C# F# B E G# C#-vireessä. Kuten esim. Bloodline.

Entäs Diabolus In Musica levy. Eikö siinä käytetä juuri Dropped D virettä?
Jamzku
13.05.2005 20:29:32
Ja kaikki tämä, vain turhaa jauhamista ;)

Tosiaan :) Mutta katsottuani tarkemmin ei taida olla Dropped-vire käytössä. Joistain kuvakulmista vain näyttää että olisi. Tosin ei liene mitään estettä sille, että biisin voisi soittaa jostain muustakin vireestä..
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
overtake
13.05.2005 20:46:44 (muokattu 13.05.2005 20:49:08)
Olen nähnyt biisin videolta useita eri paikoista soitettuna ja voin sanoa aika varmasti, että sitä ei soiteta dropped-vireestä. Tavallisia vitosia pojat siinä vetelee. Ihme kyllä netistä löytyvien tabujen mukaan biisi soitetaan droppedista.

Tämä johtuu siitä että "virallisessa" Master of Puppets nuottikirjassa on virhe. Eli biisin väitetään olevan drop-D vireessä, mikä ei siis pidä paikkaansa, vaan ihan perus D-vireellä se on soitettu. Eli kaikki kielet sävelaskeleen alas päin.

Aivan sama kyllä. Ihan yhtä hyvin sen Drop-D vireellä soittaa. Ehkä jopa helpommin.
www.stonetabs.tk
Frehley
27.05.2005 20:56:29
mötley crüe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)