Paskaskitta 19.12.2004 22:42:19 | |
---|
Yksin...tabulatuurien kanssa... Lempibändien levyjen kans tuli soiteltua. Näinhän se meni mullakin... Kyllä sitä kai pitäis jotain teoriaa osata mutku ei vois vähempää kiinnostaa koko asia... Mutta pitäiskös teoriaa osata? " Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain |
JuniperThree 19.12.2004 22:45:47 | |
---|
Näinhän se meni mullakin... Kyllä sitä kai pitäis jotain teoriaa osata mutku ei vois vähempää kiinnostaa koko asia... Mutta pitäiskös teoriaa osata? paskat mistään teorioista... Kunha on Fiilistä vaan... |
Chester 20.12.2004 09:29:38 | |
---|
Kylhän se fiilis on paljon mut jos osaa sen teorian nii much better. En mä ainakaan kadu yhtään sitä et alotin nuottien opettelulla. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta |
Huonokitara 20.12.2004 10:27:34 | |
---|
pari vuotta opiskelin itse ja pari vuotta kävin tunneilla... ois pitäny kyllä mennä suoraan tunneille :/ "Kreikan meri, meri Kreikan" |
samueld 20.12.2004 13:51:04 | |
---|
Pari vuotta yksin kitaran soittoa opiskellut olen. Kitaramaikat yrittää vaan tehdä oppilaasta samanlaisen kuin ite on. Eli kaikki maikat ketkä soittaa bluesia haluu oppilaan soittavan bluesia ja maikat, jotka soittaa heviä haluu oppilaan soittavan heviä jne. Ei kannata tunneille mennä! Kannattasko kelata, että mitä haluaa oppia ja mennä semmoselle maikalle, joka osaa ja haluaa opettaa sitä? Kysymykseen: Itse ja klasaria tunneilla. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Kitarajeesus 20.12.2004 14:00:32 | |
---|
Pari vuotta yksin kitaran soittoa opiskellut olen. Kitaramaikat yrittää vaan tehdä oppilaasta samanlaisen kuin ite on. Eli kaikki maikat ketkä soittaa bluesia haluu oppilaan soittavan bluesia ja maikat, jotka soittaa heviä haluu oppilaan soittavan heviä jne. Ei kannata tunneille mennä! No huh huh. Sulla ei sitten varmaan ole kovin hyvää opettajaa ollut? Tosin kommenttisi on huomattavasti yleisempi niiltä, jotka ei ole ikinä tunneilla käyneetkään. Sama homma on teorian puolella. En ainakaan itse tunne ketään kuka olisi sanonut että teorian osaamisesta ja tunneilla käymisestä ei olisi ollut hyötyä. Musiikki on elämä. |
Milkop 20.12.2004 15:55:04 | |
---|
Musiikkileikkikoulu joskus pentuna, sitten pianoa opistossa. Nyt kitaraa 7 vuotta takana ja yksin on tullut harjoiteltua. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |
Kampuzzjeah! 20.12.2004 16:12:59 | |
---|
itse olen opetellut.Ja olen soittanut 1v 7kk.Bravuureihin kuuluu deadnight warriorin toka soolo (kyllä,olen ylpee) ja crazy train kokonaan. Meidän liikunnan opettaja kertoi että mitä palloilulajeja tietää:"jalkapallo,pesäpallo,sulkapallo,koripallo,pallo,lentopallo,polttopallo.." |
sikanaama 20.12.2004 16:33:01 | |
---|
Itse opetellut. Hyvin vähän kyllä oppinut. Tunneille pitäisi kyllä mennä. Mutta tuskinpa siitä mitään tulisi. Mulla on kaikki sen hyvän pändin levyt, ei kuitenkaan ihan kaikki. |
PoLFus 20.12.2004 16:39:21 | |
---|
8 vuotta soittanut ja eka vuosi yksin nuottikirjan kanssa (siis 8 vuotiaana). Faija opetti nuotit ja niitä biisejä. Hän on taas itseoppinut basisti. Tuolloin omasin vain akustisen. Nylonkielisen. Sitten 9 vuotiaana kitaratunneille työväenopistoon (itseopiskelun ohessa tietenkin) ja siellä 14 vuotiaaseen asti, jonka jälkeen tuntien lisäksi samaiselta opettajalta yksityistunteja. Sähkökitaraa ja akustista sekaisin. Sitten 15 vuotiaana menin musiikkiopistoon klassista (lähinnä teorian takia) ja tein 2/3 ekana vuotena ja nyt toisen vuoden jälkeen olisi tarkoitus tehdä se päättötutkinto jokaisesta osa-alueesta. Sähkökitara vie kumminkin n. 2/3 (ehkä enemmänkin) ajasta, vaikka pitäisi klassisen läksyjä ahkerammin opiskella. |
dfloreno 20.12.2004 17:14:01 | |
---|
Pari vuotta yksin kitaran soittoa opiskellut olen. Kitaramaikat yrittää vaan tehdä oppilaasta samanlaisen kuin ite on. Eli kaikki maikat ketkä soittaa bluesia haluu oppilaan soittavan bluesia ja maikat, jotka soittaa heviä haluu oppilaan soittavan heviä jne. Ei kannata tunneille mennä! Kakkapuhetta. En oo itse moista tavannut. Tottahan se on, että jonkun erikoisosaaminen voi olla jotain mitä itse ei kauheesti dikkaa, mutta perusteet on kaikille samat, soitti sitten mitä tahansa. Henkilökohtaiset kemiat on tietenkin asia erikseen, kaikki maikat ei sovi kaikille. |
ozymandias 20.12.2004 21:37:05 | |
---|
mä olen sitä mieltä, että käytäntö menee ehkä itsellä helpommin koppaan kun yksin harjoittelee. vertailukohteita kavereistakin löytyy. however. mitä tulee teoriaan, niin ainakin itse toivoisn, että aikanani olisin joltakulta edes jonkinlaisen teoriapohjan saanut. tosin itse olenkin motivaatovammainen, eli kaikki on ihmisestä kiinni, eikös. |
ShadowWalker 20.12.2004 23:22:36 | |
---|
Ihan oon yksin opetellu. Teoriasta ei kovin kummoista käsitystä oo ja oikeita sointujakaan en oo ikinä opetellu, enkä kyllä skaalojakaan. Heviä siis soittelen ja jos joskus tarvii joitain muita sointuja ku viitosia, niin koitan kehitellä jotain ite... Kyllä kun olis ollu sillon alussa mahollisuus käydä tunneilla, niin olisin kyllä käyny :( Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. |
Jormaz 20.12.2004 23:24:44 | |
---|
Täysin yksin. En osaa soittaa mutta tatsi on persoonallinen. Andrey Bolshakov - Master of Shred |
Starlia 20.12.2004 23:42:59 | |
---|
Ihan itse. |
leather rebel 21.12.2004 11:07:03 | |
---|
10-vuotiaasta lähtien parin vuoden ajan akustista tunneilla. En katsonut tuolloin harjoittelua kovin tarpeelliseksi, joten pari ekaa vuotta meni aika pitkälle hukkaan. Sain ensimmäisen sähkökitarani 12- tai 13-vuotiaana, ja opettelin soittamista (enemmän tai vähemmän ahkerasti) itsenäisesti. Pari vuotta sitten aloin taas ottaa tunteja, kun alkoi tuo itseopiskelu tuntua nihkeältä. 8 vuotta skeban skulausta plakkarissa, ja mä oon vieläkin ihan paska. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Walrus 21.12.2004 14:54:00 | |
---|
itse on joutunut opetella. Ei ole ollut varaa tunteihin, kitaraakin sai aikoinaan ruinata vaikka kuinka ja kauan ni turha siinä oli enää kysellä että kustannatteko vielä soittotunnit. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
sub zero 21.12.2004 15:47:50 | |
---|
itse on joutunut opetella. Ei ole ollut varaa tunteihin, kitaraakin sai aikoinaan ruinata vaikka kuinka ja kauan ni turha siinä oli enää kysellä että kustannatteko vielä soittotunnit. v-mäiset vanhemmat. sitkun oot stara ja tienaat miljoonia niin älä anna vanhemille mitään "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Apricot 21.12.2004 15:56:08 | |
---|
Musiikkiopistossa vuodesta -92, myöhempinä aikoina ammattiopiskelua. En ole soittanut koskaan käymättä minkäänlaisilla soittotunneilla. Paitsi kerran n. vuoden ajan. Silloin se oli erittäin hyvä asia, mutta myöhempi soittotunneilla käyminen on ollut ratkaisevan tärkeää edistymiselleni. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä olisi tapahtunut jos en olisi alun perin hakeutunut opetukseen. Huono opettaja tekee oppilaastaan tarkoituksella itsensä kuuloisen. Mutta kyllä mä mielellään olen ottanut vaikutteita joiltakin hyviltä opettajiltani, että ei ole ollenkaan pahitteeksi, jos oma soitto alkaa kuulostaa samalta. Kaikki opettajat on erilaisia, laittakaa vaan ne kylmästi jonoon ja valitkaa se, jonka kanssa hommat tuntuu luistavan. Tiettyä kunnioitusta on kuitenkin oltava sellaista kohtaan, joka on kokeneempi ja tietää asioista laajemmin. Mitä tulee teorian yms. oppimiseen, niin ensinhän on synnyttävä tarve oppia jotain tiettyä. Mun mielestä se tulee sen musan kautta, mitä soitetaan. Ei silloin tarvitse opetella neli- tai viisisointuja, jos haluaa soittaa vaan heviä. Mutta kyllä intervallien tunteminen on silloinkin hyödyllistä, viimeistään kun haluaa väsätä hyviä stemmakitaroita omiin biiseihin. Välillä kyllä tarvii ottaa aikaa touhuta ihan itsekseen ilman ketään opettajaa. Siinä työstetään silloin omaa muusikkoidentiteettiä, kun pääsee uppoutumaan asioihin täysin omasta näkökulmastaan ilman, että kukaan tulee "häiritsemään". Koko touhu eheytyy, kun tekee yksin. Välillä taas on hyvä, että joku ulkopuolinen syöttää uutta materiaalia, ettei omat ajatukset ja käsitykset ala pyöriä kehää. Mutta jos ei ole tarvetta oppia mitään tiettyä, johon tarvitaan opettajaa, niin omin päin touhuaminen on ehdottomasti paras ratkaisu. Eipähän voi syytellä ketään muuta mistään. No problemo! |
LaXu 21.12.2004 17:12:47 | |
---|
Enpä ole ikinä soittotunneilla käynyt, jos ei peruskoulun ja lukion musiikin tunteja lasketa (joita tuskin voi soitonopetukseksi laskea). Eli ihan itse on tullut opeteltua omaa tahtia. Mulle ei oikein sovi tuollainen järjestelmällinen aikataulujen ja harjoitusten mukaan opettelu. Mieluummin opettelen uutta aina kun sille on tarvetta tai ihan kokeilemalla. Teoriapuoli ei kyllä ole hyvin hallussa, enemmänkin tunnistan soinnut ja savelet soundin perusteella. Paljon tulee soiteltua sointuja, joiden nimistä ei ole hajuakaan. |