routa 01.10.2004 17:15:16 | |
---|
juu olen kyllä , nimittäin paska "Jos ihan rehellisiä ollaan, niin minusta harva asia on niin turha kuin kitarasoolo" |
burning wee 06.10.2004 11:25:42 | |
---|
En osaa tekniikkaa, en teoriaa, en näppäilyjä, en skaaloja, en yhtään mitään. Itse asiassa mä en edes tiedä miten kitaraa pitäisi oikeasti soittaa. Muiden valmiiksi kehittämiä juttuja en ole ikinä jaksanut opetella. Korvakuulolla ja perstuntumalla mennään. Siitä huolimatta kaikki mitä soitan kuulostaa ainakin omaan korvaan tarpeeksi hyvältä. Siispä koen syvemmän analysoinnin tarpeettomaksi.Kuin myös.Olipa kerrassaan osuva ilmaisu, veit sanat suusta. |
Mako 07.10.2004 17:42:58 | |
---|
Oletko analysoinut itseäsi soittajana? En, toistaiseksi analisoiminen on riittänyt osaltani. -Keskihyvä komppaaja, epävarma liidaaja- tai jotain voisi olla kategoriani. Opettelen lähinnä soittamalla (kaikkea mistä pidän), niin ei tuo tilutus ja Metallicat ym. lähde. Paha sitten itseäni arvioida, mihin vertaisin? Jamitetaan niin se selviää. "Kuka minä on?
Missä minä on?
Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston." |
Boogierooster 07.10.2004 22:19:56 | |
---|
Sitä omaa tyyliäkin olis kiva saada, ettei soolot olis aina semmosta molliskaalan edestakaisin sahausta. Heh, vähän samantyyppinen ongelma, mä sahaan duuriskaaloja, kuulostaa kivemmalta! |
toxic 10.10.2004 20:35:56 (muokattu 10.10.2004 20:36:41) | |
---|
Hmm... Olen nauhoittanut omaa soittoani kameralla ja "tulokset" tulevat tässä: -übert komppi machine! -über Vakavat ilmeet! :-| -über nopea, ainakin kuvioissa ja komppauksessa :D -über huono rytmitaju ilman metronomia. -über hyvä rytmitaju metronomin kanssa :) -über hieno kitara sopii minulle. -über tekniikka molemmissa käsissä. Hieman hidas vasen käsi, mut ei se tilutus oo tärkeetä :) Edit: Itseasiassa kuulostan(omasta mielestäni) paremmalle kun katson nauhalta, jopa pidän soitostani. Enää puuttu über soundi :D |
Bilharzia 12.10.2004 18:47:09 | |
---|
Hyvä komppi, keskinkertanen sooloilija. Teorian oppiminen on jääny puolitiehen mutta perusteet ymmärrän Kaipa sen paskempi kun muutkaan mutta aina on parantamisen varaa. www.LifeofDebauchery.Com |
SuomiRokinToivo 12.10.2004 19:13:36 | |
---|
Ostetaan rytmitaju ja sävelkorva. Muutaman vuoden kitaraa rämpyttäneenä, olen lihasmuistin avulla oppinut soittamaan, mutta sitten näkee jonkun tyypin joka on soittanut kaksi kuukautta, eikä ole ikinä kuullutkaan ko. biisiä aiemmin vetäisee sen korvakuulolta oikein. Tekis mieli katkoa sormet (omat tai sen tyypin). Kuulostaako tutulta? Siunattuja ovat kuurot, sillä he eivät kuule minun laulavan |
Metallityöläinen 15.10.2004 18:42:09 | |
---|
Analyysin tulos: kokonaisvaltaisesti paska. "On ihmisii jotka uskoo Jumalaan, uskoo Jeesukseen ja siihen et se kuoli ristillä meidän syntien takii, mut on kans ihmisii jotka uskoo siihen et suomirap on hyvää musaa ni miten pitkälle noihin uskomuksiin voi oikeen perustaa" -Laveerre | IMIK #24 |
Karvanaama 26.10.2004 19:46:51 | |
---|
Mie oon huono liidaaja ja komppaaja. Ongelmana on käsien yhteenpelaamattomuus. Oikea käsi ei mitenkään mieli seurata vasenta. Syynä tähän on tod.näk. alkuaikojen hammer/pulloff-rankkis tiluttelu. Komppaajana tosi huono siksi että ei osaa soittaa kikkailematta. Ku joka rumpufillin päälle on pakko vetää joku pinch tai vastaava niin tietää että ei näin... Joka tapauksessa ei voi itselleen mitään. Improsooloilu kaatuu siihen että ei meinaa pysyä omissa kengissä. Oma taso muistuu mieleen vasta sen töks-lickin jälkeen. Tähän on jonkin verran auttanu viimeaikojen armoton Vai-treeni. Ei voi häslätä ku ei kertakaikkiaan oo aikaa veellä omiaan. Teoria on yleisesti hallussa. vielä kun sen tuonne otelaudalle nuoteilta osaisi kääntää niin hyvä. (tab-friikki;) Kehittyminen on tasaisen hidasta. Mutta epävarmaa. Ehkä tähän syynä viimeaikojen jopa parin päivän soittotauot... Kiitos kaunis videonkäyttelysoitonanalysoinnissa-vinkistä:) Kokeilen oitis! |
jami87 26.10.2004 21:18:23 | |
---|
Oon soittanut jo yli 6 vuotta, mutta oon hidas kuin kirahvi suossa. Soolot ei irtoa juur ollenkaan, kompit kohtalaisesti ja näppäilyt jopa hyvin. Sweepata en osaa ja täppäilykin on tosi kankeeta. Sointuja osaan melko paljon ja hyvin. Taimingi pettää pahasti jos soitan yksin, mutta rumpalin kanssa ei niin pahasti. Kertokaapa jotain harjotuksia, joilla vois vaikka saada vähän nopeutta vasempaan eli mun otelautakäteen. I'm Rock, but I don't Roll... |
biibob 26.10.2004 23:29:48 | |
---|
Kromaattisesti otelautaa läpi. Kyllä se nopeus tulee, mutta aina ei ole vedeltävä älyttömän nopeesti. Kuuntelepa david gilmouria, se on kyllä nannaa kuuneltavaa. Hänellä ei ole mihinkkään kiire, ja hyvältä kuulostaa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Butcheri 27.10.2004 09:55:55 | |
---|
Kuvasin kerran soittoani videokameralla ja huomasin siitä että minä pitelen plegua ihan miten sattuu ja vedän lähes kaikki jutut downstrokella. Sitten ei kun plegukättä treenaamaan, alternate pickingiä ja jotain rämpyttelyjä. Tarkkuutta pitäisi kehittää, menee epävarmuuden piikkiin. Taimi on on ihan ok, johtuu levyjen mukana soittelusta. Hitaat soolotkin menevät ihan mukavasti, joskin bendejä pitäisi treenata ja skaaloja opetella PALJON lisää. Teoriasta en tiedä paljon p*skaakaan, mutta kitaran säätämisestä ja hoidosta tiedän aika paljonkin(mistä kiitos m.netille). Omasta mielestäni olen kuitenkin suht paska kitaristi. Pitäisi vaan jaksaa treenata enemmän. Soitellaan! Pastilli? |
Cletus Awreetus 27.10.2004 18:29:29 | |
---|
Kyllähän sitä tulee toisinaan soittotaitoja analysoitua, mutta tapana on jättää tuo tuomitseminen muille. Jos nyt jotain pistän, niin - OK lead-tekniikka. Treenattua tulee. - Ihan tiukka riffitatsi, en ole kuitenkaan mikään Mr. Death Metal. - Teoriaa löytyy omiin tarpeisiin. Enempi teoriaosaaminen ei kyllä olisi pahitteeksi. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
käsi 27.10.2004 18:57:12 | |
---|
joo olen, puutteita vähän kaikissa osa-alueissa, paitsi halussa soittaa. paska mikä paska:) kohta ne ottaa avaimet pois |
Jumina5/6 27.10.2004 20:03:08 | |
---|
Osaan kaikkea vähän, mutten mitään kunnolla. No, vakaasti ajatellen: Luulen olevani sounditietoinen: Etsin/säädän koko ajan hyvää soundia, ja sitten kun löydän, seuraavana päivänä se kuulostaa taas paskalta. ->Taas säätämään. Rytmitajuni on ihan riittävä, mutta soittoteknisistä syistä (liian vähän harjoittelua) vaellan välillä ihan missä sattuu. Osaan improvisoida hyvin, mutta kyllästyn aika ajoin omaan mielikuvituksen puutteeseen. En tiedä teoriasta käytännössä juuri mitään. Sooloilen ihan liikaa. Käytän aina 'ihan v*tusti kaikua', joka paikassa, silloinkin kun ei tarvitsisi. Hermoan itselleni koska treenaan aivan liian vähän, enkä kuitenkaan tee asialle mitään. En ikinä muista biisejä vaikka olisin soittanut niitä yli vuoden treeneissä. -- Jos saisi vielä kehityttyä paremmaksi edes jossain noista, mutta kun on ilmeisesti niin laiska. |
Zed 28.10.2004 12:59:00 | |
---|
En pidä soittamisesta, ja olen vuosikausia paikallaan junnannut paska. "Mulukku hyppäsi" -Zed nelivuotiaana tullessaan kotiin ensimmäisen päiväkotikäynnin jälkeen. |
jogo3000 29.10.2004 01:07:23 | |
---|
No ainakin hauskaa on. Olen kehittänyt jonkinlaisen oman tyylin ja jonkun verran omia biisejä on. Pitäisin itseäni ehkä enemmän kuuntelijana kuin soittajana. Ja sattuma on tosi tärkeä tekijä mun soitossa. "I am the war machine marching on your soul/command and conquer, I shall take control" -Jeff Waters |
TommyGun 01.11.2004 18:28:13 | |
---|
Olen. Ja puhkesin kyyneliin 2 suurta elämän totuutta on:
1.Oikeat basistit soittaa plektralla.
2.Laatuviineissä on kierrekorkit |
Pitsa 28.11.2004 14:50:55 | |
---|
Ostetaan rytmitaju ja sävelkorva. Muutaman vuoden kitaraa rämpyttäneenä, olen lihasmuistin avulla oppinut soittamaan, mutta sitten näkee jonkun tyypin joka on soittanut kaksi kuukautta, eikä ole ikinä kuullutkaan ko. biisiä aiemmin vetäisee sen korvakuulolta oikein. Tekis mieli katkoa sormet (omat tai sen tyypin). Kuulostaako tutulta? Herraisä. Kuulostaa niin tutulta, että ei mittään jiitä. Kerrankin joku on kanssani samis Ei me tämmösiä |
zzy 30.11.2004 07:08:03 | |
---|
Analysointi johti joskus siihen että myin soittokamat kitaraa lukuunottamatta. Se jäi koristeeksi seinälle. Eli mulla oli vuoden paussi (joskus harvoin rämppäsin landolaa) jonka jälkeen soitto oli aika kankeaa, viimeisen 3-5 vuoden aikana on taas alkanut homma luistamaan(soittanut olen noin 9-10v). Voisi kuvitella, että jos tulee tilanne jolloin tuntuu ettei kehity yhtään ja päälimmäinen ajatus on että "tämä on tässä", niin pienen tauon jälkeen löytyy helpommin uusi kipinä ja muutenkin kehitys paranee verrattuna siihen, että jää junnaamaan tiettyyn vaiheeseen. Omalla kohdalla meni aikalailla noin. Joku tuossa mainitsi jotakin siihen suuntaan, että nuoruuden tilu-pull-off-hammer sooloilu haittaa nykyistä soittoa. Itselläni pienessä mittakaavassa ollut vastaavaa: vaikea opetella asiat uudestaan, kun ne on jo mieleen ja lihasmuistiin syöpynyt hiukan huteralle pohjalle. Uskoisin että tuo Vai:n soitto auttaa, varsinkin jos aiot soittaa mahdollisiman "oikein", etkä semmosella "sinne päin"-asenteella. Itse oon viimeaikoina harjoitellu ehkä hiukan perfektionistisellä tatsilla ja tämä on huomattavasti parantanut soittotaitoa. Sävelkorva ja improvisointi on kohdallaan, tekniikka ihan ok, näppäily hallinnassa ja teoria menettelee. |