Hohhoijaa 23.10.2004 10:26:37 | |
---|
Ja mitä mie nyt oon tehny väärin, kaikki muut täppää etusormella, paitsi mä täppään sit keskarilla. Et mitään. Tapansa kullakin. Kai se puhkaisemallakin toimii... voi kyllä olla vähän kipeät sen jälkeen. Sattuu kieltämättä ihan helvetisti. Nytkin kun kirjotan tätä niin etusormea kirpaisee... argh |
PoLFus 23.10.2004 10:39:22 | |
---|
Et mitään. Tapansa kullillakin "PoLFus on ihan söpö lapsi. kun vielä 10 vuotta aikuistut niin oot oikein komea :)" - Tupuna |
- Oka - 24.10.2004 10:21:08 (muokattu 24.10.2004 13:01:59) | |
---|
Ja mitä mie nyt oon tehny väärin, kaikki muut täppää etusormella, paitsi mä täppään sit keskarilla. Niin Miekin. |
Skywalker 24.10.2004 17:21:37 | |
---|
sormenpäät saa kestämään ku iskee sormiin JESARIA ! jeesusteippi soveltuu ihan kaikkeen :D Hey ho, let's go |
Progressiveland 25.10.2004 10:08:53 | |
---|
osta 40:stä hiekkapaperia ja naputtele siihen..alkaa kovettumaan.. niin että sormenpäät verillä.. sitten annat parantua.. tai masokistina viillät sormenpäät auki että saat kovan arven siihen.. nojoo.. soita enemmän.. kyllä ne kovettuu ajan myötä.... kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene |
samueld 26.10.2004 13:12:57 | |
---|
Tuli muuten mieleen, että kovettuu ne oikeita töitä tekemälläkin. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Hohhoijaa 26.10.2004 20:30:56 | |
---|
Aarrrh! Nyt mä revin ne melkein parantuneet ruvet täysin irti! Harjottelin täppinkiä taas äsken. Sormenpää ihan punanen ja verestävä mutta ei tunnu missään...?! |
Ze Kink 26.10.2004 20:49:59 (muokattu 26.10.2004 20:50:32) | |
---|
Eikös Fear Factoryn Christian pistä pikaliimaa sormiinsa juuri tämän takia? Itseasiassa kun katoin sitä Archetypen mukana tullutta dvd:tä niin se selitti että se soittaa jotenkin silleen että sormi menee paskaksi siitä soitosta (huono plektran asento, plektrakäsi siis eikä otelautakäsi) ja kun on vähän aikaa soittanu silleen (eli joku 5 keikkaa tms. en tiiä) niin kynsi lähtee irti (ai saatana). Ja sitten se laittaa tekokynnen siihen pikaliimalla kiinni keikan jälkeen tms. Siitä on aikaa kun sen katoin mutta jokseenkin noin se muistaakseni meni. |
NoCo 26.10.2004 21:42:31 | |
---|
Mulla ainakin sormenpäät rypyttyy esim uidessa nopeasti. Samoin käsintiskatessa. Kait ohut nahka tai jotakin. Joten hanki pesukone. Väkisinkin pehmenee nahka veden kanssa lotratessa sitten taas kestää että kovettuu. Soita LP:llä niin sormet pääsee vähemmällä, mun mielestä. N.C. |
Lord of the strings 26.10.2004 22:07:31 | |
---|
Soita LP:llä niin sormet pääsee vähemmällä, mun mielestä. Riippuupi aika paljon kielistä. Ei se 13-setti ole mikään ihan löysä. Laita kynsilakkaa sormien pinnoille. Testattu on ;) "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
Krice 29.10.2004 00:44:39 | |
---|
Tuli muuten mieleen, että kovettuu ne oikeita töitä tekemälläkin. Punttisalillakin voi alkaa käymään jos oikea työ arveluttaa. |
Kimmo72 29.10.2004 04:32:36 | |
---|
Mulla ainakin sormenpäät rypyttyy esim uidessa nopeasti. Ui hitaammin :D:D:D:D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
rattledad 30.10.2004 02:13:16 | |
---|
Stevie Ray Vaughan harrasti samaa. Ihan ymmärrettävää miehen soittotyylin ja kielisetin (13?) huomioon ottaen. Nyt löysin, minkä muistin joskus lukeneeni: 'Gradually grow accustomed to a heavier string gauge. For instance, don't bend a .012" first string without first toughening up. Otherwise you risk getting "split nails," where the flesh of your finger pulls away from the nail. Splits are common and take about a week to go away. I've made it through many a night's playing by super-gluing the split, but I don't know if this is medically sound. Stevie Ray constantly glued his split nails.' Eli kyse on vähän eri asiasta kuin sormenpäiden kovettamisesta pikaliimalla. Ylimääräinen töhkä tai muuten repaleiset sormenpäät ei varmasti tee soittoa helpommaksi tai soundia paremmaksi. Ja varsinaiseen kysymykseen: "simply keep playing": http://www.people.fas.harvard.edu/~ … ith/guitar/acoustic/hand/callus.htm "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
jami87 01.11.2004 16:07:53 (muokattu 01.11.2004 16:08:58) | |
---|
Hiukkasen offtopiccina: Tulin perjantaina saunasta ja aattelin, että vetäsenpäs tossa jonkun helpon biisin. Okei, vaikka Trooper. Se on helppo. Aloin sitten soitteleen. Olin just siinä "tii-tidi-tidi-tii-tii-tidi-ti..." AI SAATANA! H-kieli meni saunan pehmittämän keskarin nahasta läpi. Nyt se on ollu auki jo melkein viikon. Ei meinaa uusiutua millään. Sama juttu aina kun on kovat sormenpäät ja kun tulee haava, niin ei meinaa parantua ollenkaan. I'm Rock, but I don't Roll... |
G O 11.12.2009 22:22:22 (muokattu 11.12.2009 22:22:50) | |
---|
Löysinpä tällaisenkin ketjun vielä... Haku auttoi.. Itsellä on ollut nyt samoja ongelmia kun soitin viimeksi vuosi sitten kunnolla kitaraa ja nyt kokeilin taas jotain sooloja yms. niin meinaa sormenpäät olla ihan hellinä. Lueskelin tätä ketjua ja mietin että mitkähän näistäkin pitävät oikeasti paikkansa ? Kannattaa kokeilla lanoliini-voidetta!!! (= lampaanvilla-öljy) Eikös Fear Factoryn Christian pistä pikaliimaa sormiinsa juuri tämän takia? Lämmitä hellan levy kutosella punaseks. Sen jälkeen tunget sormenpäät siihen levyyn puoleks sekunniks. Jo vain on kovat sormenpäät XD joku joskus kertoi sellaisen ohjeen että se hio sormenpäitään hiekkapaperilla tai kynsiviilalla. sanoi että näin kasvaa sormiin vahvempi iho. ja harjoittelu Itselläni on joskus ollut sormet ihan pikaliimassa ja kyllä oli helppo soittaa mutta tuntuma siinä menee ja kun pikaliimalähtee pois niin on vielä pahempi kuin ennen. |
hemuu 11.12.2009 22:28:27 | |
---|
Alotin soittamaan vasta 1.5 v sitten ja muistan elävästi että ensimmäiset kuukaudet sormenpäät kipeytyi jatkuvasti. Soitin kipurajoille asti ja lopetin sitten, kyllä ne siitä paksuuntui ja nykyään ei tule ongelmaksi pidemmänkään akkarisession jälkeen. Ei mitään kikkoja, soittelua vaan. |
Ianuarius 11.12.2009 22:32:04 | |
---|
Ajattelet sitä kipua ja teet siitä biisin. Sit kehittelet siihen tarinan jostain teinirakkaudesta ja nimeät sen "Dying Love". Ei se multa oo pois, että joku toinen on taitava kitaristi. Päin vastoin. |
G O 11.12.2009 22:32:24 | |
---|
Itse olen soittanu 3v joista ensimmäiset 2v meni siihen että sain sormet edes jonkinlaiseen kuntoon, sitten pidin tauon ja nytkö pitäis toiset 2v saada sormet kondikseen... |
laakeri 11.12.2009 22:46:03 (muokattu 11.12.2009 22:51:06) | |
---|
G O: Itse olen soittanu 3v joista ensimmäiset 2v meni siihen että sain sormet edes jonkinlaiseen kuntoon, sitten pidin tauon ja nytkö pitäis toiset 2v saada sormet kondikseen... Kuulostaa aika oudolta. Yleensä kun tupataan sanoa, että jossain viikossa jo ovat sormet siinä kunnossa, että voi soittaa niin kauan kuin haluaa. Itselläni kyllä hajoavat sormet vieläkin ainakin bendeistä ja tappingistä. Nahka siis paksuuntuu, mutta menee kuitenkin rikki. Harvemmin sormet kuitenkaan niin kipeäksi käyvät kuin aloitellessa. |
Peku911 11.12.2009 22:48:16 (muokattu 11.12.2009 22:48:54) | |
---|
G O: Itse olen soittanu 3v joista ensimmäiset 2v meni siihen että sain sormet edes jonkinlaiseen kuntoon, sitten pidin tauon ja nytkö pitäis toiset 2v saada sormet kondikseen... En ymmärrä tätä.. Itse kun olen soittamatta vaikka pari viikkoa, niin sormen päät ovat taas pehmeät, mutta kun kerran soittaa vähän pidemmän aikaa (pari tuntia vaikka) niin sormien päistä lähtee nahka ja sen jälkeen parin päivän päästä ne kestää soittoa vaikka kuinka paljon.. Vasta kuukausien soittamattomuuden jälkeen ne ovat täysin pehmeät, jolloin ekoilla kerroilla saattaa saada sormenpäät haavoille. Mutta kyllä "kipu" lähtee hetkessä pois. Eihän tuota voi edes kivuksi sanoa. Lapsellista valitusta.. Soittaa ei kyllä pysty, sen ymmärrän. Sitten pieni esimerkki. Sama juttu toteutuu paljainjaloin kävelemällä.. Kun juokset karkealla hiekkatiellä paljain jaloin niin jalkoihin sattuu. eikö totta=? Mutta kun teet tätä pari viikkoa niin eipä satu enää.. Nahka paksunee jaloissa, jolloin ne alkaa kestämään. Näin tapahtuu myös sormien päässä kitaristeille. Jos ei tapahdu niin et soita riittävästi. |