Aihe: Puhtaus ja täydellisyys..
1 2 3
DJKaaos
08.07.2004 16:26:13
Soittaa pitää osata. Efektit ovat pelkkää kuorrutusta. Käyttäköön ken tahtoo. Välttämättömiä ne eivät missään nimessä ole.

No mun puolesta raapikoot heviä ilman säröä jos todella tuntuu siltä, että efektiä ei tarvita. Tai soittakoon ken tahtoo vaikka rautalankaa ilman minkäänlaista kaikua. Eli omasta mielestäni tietyissä tyyleissä ne jotkut "efektit" ovat välttämättömyys.
Olen matkalla taas läpi nukkuvan maan, on kesäyö
C3PO
08.07.2004 19:26:24
Eiköhän se ole vähän musiikkityylistäkin kuitenkin kiinni poijjaat... Johonkin rockabillyn vääntöön ylikiillotettu, aivan tappiin asti hinkattu miksaus jossa kaikki mahdollinen on siloteltu kuntoon ei todellakaan sovi, mutta toisaalta esim. sankarihevissä kyseinen äänimaisema on todella tärkeä. Aika ankeilta kuulostaisivat tämän päivän hevilevyt jos mentäisiin tyyliin "Tuossa on nyt pari mikkiä, soittakaa. Mitään kaikupaskaahan siihen ei kyllä miksatessa laiteta, kunhan kaikki kuuluu niin ei kun masterointiin vaan"...
"Art is making something out of nothing and selling it. - Frank Zappa"
leather rebel
09.07.2004 09:18:47
No mun puolesta raapikoot heviä ilman säröä jos todella tuntuu siltä, että efektiä ei tarvita. Tai soittakoon ken tahtoo vaikka rautalankaa ilman minkäänlaista kaikua. Eli omasta mielestäni tietyissä tyyleissä ne jotkut "efektit" ovat välttämättömyys.

Säröä ja kaikua en niinkään laskisi efekteiksi. Sähkökitaran kanssa vahvistin on ehkä enemmän osa instrumenttia.

En minä ketään kiellä efektejä käyttämästä, itse vaan tykkään pitää homman simppelinä. Eli särö ja kaiku riittävät mainiosti. Minulle siis.

Tulikohan tää ny selväksi?
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
leather rebel
09.07.2004 09:28:56
Eiköhän se ole vähän musiikkityylistäkin kuitenkin kiinni poijjaat... Johonkin rockabillyn vääntöön ylikiillotettu, aivan tappiin asti hinkattu miksaus jossa kaikki mahdollinen on siloteltu kuntoon ei todellakaan sovi, mutta toisaalta esim. sankarihevissä kyseinen äänimaisema on todella tärkeä.

En olekaan muuten pitkään aikaan törmännyt sellaiseen hevilevyyn, jonka saundista pitäisin. Joko sellasta ylikiillotettua (nimenomaan tää sankarihevi), tai sitten ylikompressoitua pro-tools-räkää (Kotiteollisuus, mikä tahansa muu Karmilan tuotos, ameriikan lökäpöksyhevi).

Sellanen sopivan rosoinen saundi sopii mielestäni parhaiten heviin. Esim. Slayerin Reign In Bloodilla on mielestäni hyvät saundit.

Riippuu kyllä musiikista. Esim. Megadethin Countdown To Extinctioniin sopii sellainen vähän kiillotetumpi saundi.

Aika ankeilta kuulostaisivat tämän päivän hevilevyt ...

Nehän kuulostavat ihan pirun ankeilta! :P
Tony Narrows
09.07.2004 11:28:18
aloittelijat peittelee virheitään jollain ultrasuperhyper-säröllä

Sanonpa että jos soitat kovalla volumella niin särö ei todellakaan peitä virheitä,pikemminkin se tuo ne esiin.
Joka ikinen käden liike ja muut raapimiset kuuluu.
Toni A Salmi
leather rebel
09.07.2004 11:55:39
Sanonpa että jos soitat kovalla volumella niin särö ei todellakaan peitä virheitä,pikemminkin se tuo ne esiin.
Joka ikinen käden liike ja muut raapimiset kuuluu.

Kyllä se särö peittää melko tehokkaasti huonon dynamiikan hallinnan. Toisaalta se myös korostaa päriseviä avoimia kieliä, tallan jousien kohinaa yms.

Paras on opetella soittamaan sekä säröllä että ilman.
C3PO
10.07.2004 01:52:30
Kyllä se särö peittää melko tehokkaasti huonon dynamiikan hallinnan. Toisaalta se myös korostaa päriseviä avoimia kieliä, tallan jousien kohinaa yms.

Paras on opetella soittamaan sekä säröllä että ilman.

Paras opetella soittamaan. Piste.
Perseestä koko paska
Tony Narrows
10.07.2004 11:26:36
Kyllä se särö peittää melko tehokkaasti huonon dynamiikan hallinnan

Riippuen tietenki kuinka paljon sitä säröä on =) ja mistä vahvarista se on lähtösin.
Toni A Salmi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)