Pande 07.05.2004 16:37:28 (muokattu 07.05.2004 16:38:26) | |
---|
JS: ...improtesssani soitan vaistomaisesti nopeasti ja että nopeat jutut tuntuvat luonnollisemmilta kuin hitaat. Sama vika rahikaisella, eilen viimeksi soitin pidemmän ajan jatsahtavan taustan päälle, äänitin kaiken, ja kuuntelin myöhemmin niin tällaistahan se suurin osa oli: http://www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/diibadaaba.mp3 (tosin tavoitteena tuossa oli lähinnä tuon D-molliskaalan opettelu jokapuolella kaulaa, mutta silti.) Joskus kun oikein keskittyy soittamaan hitaasti keksii mielestään kivoja melodioita, mutta myöhemmin kun niitä kuuntelee ei tunne ole välttämättä ollenkaan samanlainen. Hidas soitto vaan ei yleensä tunnu miltään. Nyt kun asiaa miettii niin en tiedä yhtäkään kitarasooloa jossa soitetaan kokoajan hitaasti ja josta pitäisin. Outoa? If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
JS 07.05.2004 16:57:02 (muokattu 07.05.2004 17:46:25) | |
---|
Nyt kun asiaa miettii niin en tiedä yhtäkään kitarasooloa jossa soitetaan kokoajan hitaasti ja josta pitäisin. Outoa? Jaa... Minä kyllä voisin listata n määrän hitaita sooloja, joista pidän (esim. B.B. Kingin useimmat soolot), mutta omista hitaista jutuista tulee tylsän kuuloisia ja soittaessa huomaan sormien odottavan "oikean" sooloilun alkamista. Ja jostain syystä kuulen koululla jatkuvasti mainintoja "tiluttajasta" ja "x:n (lukioni paikkakunta tähän) Yngwie Malmsteenista" :) Pitää syödä hyvin että jaksaa tiluttaa |
hanipai 07.05.2004 17:43:48 | |
---|
Niin, eihän steve vaikaan ole tyylitajuton vaikka soittaa livenä ihan sairaan nopeita sooloja. Perkele :D Ei kannata puhua Satrianista tai Vaista edes samana päivänä. On meinaan ihan eriluokan soittajia/säveltäjiä |
skinkarde 07.05.2004 18:36:13 | |
---|
vai oli kuitenkin satrianin oppilas.. minä ainakin kuulen samankaltaisuuksia kyseisten kavereiden soitossa. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
toxic 07.05.2004 18:38:30 | |
---|
vai oli kuitenkin satrianin oppilas.. minä ainakin kuulen samankaltaisuuksia kyseisten kavereiden soitossa. Joo, ne on aika paljon samankuuloisia mutta Vailla ei ole juurikaan mitään tietokone musaa taustalla. Ja Vai on enemmän sellane "nössömmän" musan soittaja. (en tarkoita nösöllä huonoa, vaan sellasta, no kyllä te tiiätte :D) |
hanipai 07.05.2004 21:31:27 (muokattu 07.05.2004 21:42:26) | |
---|
vai oli kuitenkin satrianin oppilas.. minä ainakin kuulen samankaltaisuuksia kyseisten kavereiden soitossa. Siis meinasin, että Vai ja Satriani on kunkkuja eikä esim. Angelo ole niiden rinnalla kuin tusinamies..got it? Tykkään itsekin nopeista sooloista, mutta mitä olen vähäisissä määrin kuunnellut shreddaajia/ylinopeita sooloilijoita, niin kyllä eenmmän pidän virtuooseista. Eli asteikkoa edestakaisin nopeasti vetämällä ei mielestäni vielä synny musiikkia, vaan tekniikkaharjoituksia. |
hanipai 07.05.2004 21:46:12 | |
---|
JS: Sama vika rahikaisella, eilen viimeksi soitin pidemmän ajan jatsahtavan taustan päälle, äänitin kaiken, ja kuuntelin myöhemmin niin tällaistahan se suurin osa oli: http://www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/diibadaaba.mp3 (tosin tavoitteena tuossa oli lähinnä tuon D-molliskaalan opettelu jokapuolella kaulaa, mutta silti.) Kuulosti samalta kuin Satriani:) |
ICE 08.05.2004 17:51:50 | |
---|
Onpas tämä mun aloittama keskustelu poikinut asiallistakin juttua. :) Jaa mää vai? |
Antti1 08.05.2004 18:30:44 | |
---|
Onpas tämä mun aloittama keskustelu poikinut asiallistakin juttua. :) Poikkeuksellista näissä nopeisiin kitaristeihin liittyvissä keskusteluissa. Koitetaan pitää homma asiallisena keskusteluna, eikä ruveta vääntämään mielipide-eroista kauheasti. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Jackson Dinky 09.05.2004 22:14:45 (muokattu 09.05.2004 22:16:51) | |
---|
No tämä tekeekin Yngwiestä noin 1000 kertaa paremman kuin esim. Batio tai Fareri. Oli musasta mitä mieltä tahansa, niin kyllä se svedu nyt jumalauta osaa keppiä käsitellä. Mitä vittua? Älä pistä batiota ja fareria samaan lauseeseen. Kyllähän batio tekee hyvin bendejä sun muita juttuja mitä fareri ei edes varmaan osaa.. edit: kyllähän batio on tiluttaja josta monet ei pidä mutta ei se silti niin karmea oo ku fareri. Jau jau! |
Bloso 09.05.2004 22:28:17 | |
---|
Kyllä hyvä tilu väärässä paikassa on parempi kuin huono oikeassa. |
leather rebel 10.05.2004 09:14:28 | |
---|
Olen samaa mieltä. Ja Angelon hitaat ("harvinaista") kappaleet/soolot on ihan hyviä, ja jos niitä verrataan ynkkään niin ne ovat huomattavasti parempia. Angelolla on "hieman" enemmän malttia sen tilun kanssa. Välillä saattaa tulla joku 2 sekunnin tilupätkä joka kuulostaa yllättävän hyvällä nopeaksi soitoksi. Ja ynkällä on ensin jokin pitkä ääni ja sen jälkeen tilua/sweeppiä siis. Nyt nahka mies tuu haukkumaan... Makuasia, sanoi koira kun persettään nuoli... Yngwiellä on minun korvaani miellyttävämpi soundi ja soittotatsi, ja musiikkityyli vetoaa enemmän. Ei siinä sen kummempaa. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
telenaattori 12.05.2004 18:22:17 | |
---|
Angelo on ihan kingi, sen se käsitemppu on aika hassu mut eräässäkin videossa se tekee "käsitempun" ja sitten kun alkaa menee aivan paskapuuroksi niin jätkä pistää floikan pohjaan ja alottaa taas järkyn tiluamisen. Mulla on Angelovideo jos toinenkin koneella ja on aika settiä kyllä jätkällä. Tosin, Yngwie iskee 100-0. |
toxic 12.05.2004 18:33:49 | |
---|
Makuasia, sanoi koira kun persettään nuoli... Yngwiellä on minun korvaani miellyttävämpi soundi ja soittotatsi, ja musiikkityyli vetoaa enemmän. Ei siinä sen kummempaa. Tarkoitat varmaan "makuasia, sanoi koira kun pallejaan nuoli..." :D No, nämähän on ihan mielipide asioita. |
leather rebel 13.05.2004 08:39:12 | |
---|
Tarkoitat varmaan "makuasia, sanoi koira kun pallejaan nuoli..." :D Whatever... "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
toxic 13.05.2004 15:27:46 | |
---|
Whatever... TEINIX! |
DarkPolaris 20.05.2004 16:47:58 | |
---|
Marty Friedman ja Jason Becker on kyl aika kultaisella tiellä tos virtuoosimaises jutus. Molemmil on hyvää hidasta ja nopeet mut harvinaist kyl kumpikaan ei oo varmaan koskaan koittanukkaan soittaa täysvauhdill, ainakaan levyil en oo koskaan kuullu. Marty Friedman "Arrival". |
Aksu89 20.05.2004 17:26:59 | |
---|
Tyhmän näköinen jätkä ja paskat tilut PISTE No comments. |
moottorisaha 20.05.2004 17:28:54 | |
---|
Tyhmän näköinen jätkä ja paskat tilut PISTE homoudesta voi parantua. |
leather rebel 21.05.2004 19:16:39 | |
---|
TEINIX! 18. Mulla on vielä kaksi vuotta aikaa teineilyyn. Otan kaiken irti :) "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |