U.Honey 01.05.2004 13:35:01 | |
---|
kun mä olin 1 luokalla, Apulantaa Vai että lannalla aloitit. Tollaista kohtaloa en toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleni! My name is Baron, U.Honey Baron. |
mie 01.05.2004 13:45:02 | |
---|
Otin kitaran käteen ja kävin soittamaan. Tunneilla rupesin käymään puoli vuotta soiteltuani mutta siellä en ole oppinut juuri mitään. Käyn siella vain koska siitä saa yhden lukion kurssin. Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet.
IHKK #10 |
Guitargirl1 02.05.2004 13:21:47 | |
---|
Kitaratunnilla mä suurinpiirtein koskin ekaa kertaa kitaraan..... Siitä se lähti. :) |
Super-Jari 02.05.2004 13:23:21 | |
---|
Kerron kun olen oppinut. Sacred excrement |
Spiff 02.05.2004 13:44:58 | |
---|
Ei tarvinu opetella, osasin jo! Ei vittu mitään. |
Brian May jr. 02.05.2004 13:53:54 | |
---|
Ei tarvinu opetella, osasin jo! Jee, luonnonlahjakkuuksia!:) Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Capsu 02.05.2004 21:45:13 | |
---|
Koulussa opin 'perusasiat', mutta muuten olen Panden koulussa nimeltä Kitarointia Kädettömille jossa epätoivoisten itkuraivareiden siivittämänä yritän oppia musisoimaan. |
NigorPappa 03.05.2004 20:08:56 | |
---|
Klassista kitaraa opin tunneilla, mutta sähköskittaa iha itse olen opetellu soittelemaan. (No lieneekö niiden kahden välillä mitään muuta eroa kuin tilut ja bendit? :P) |
Brian May jr. 03.05.2004 20:46:10 | |
---|
Klassista kitaraa opin tunneilla, mutta sähköskittaa iha itse olen opetellu soittelemaan. (No lieneekö niiden kahden välillä mitään muuta eroa kuin tilut ja bendit? :P) Lienee. Komppaus, vibratot, korut, käsien asennot, lähes eri soittimet:) Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Kuha 03.05.2004 20:58:19 | |
---|
Siskon poikakaveri näytti barreotteen ja CCR:n down on the cornerin joskus -75: Niillä pääsi hyvin alkuun. Mä vain kikkailin |
Jackson Dinky 03.05.2004 21:04:23 | |
---|
Sama täällä. Silti tahdon antaa joitain eväitä: Kuunnelkaa paljon musiikkia, paljon erilaisia taitavia soittajia ja useita eri instrumentteja (ei pelkästään sitä omaa). Analysoikaa, mitä musiikissa tapahtuu ja yrittäkää tunnistaa ne asiat, jotka yhdistävät kaikkea sitä, mikä kuulostaa hyvältä. Olkaa musikaalisia, älkää pelkästään teoreettisia tai teknisiä. Tekniikka ei pelasta mitään, jos soittajalla ei ole muuta annettavaa kuin tekniikka. Jos mahdollista, opetelkaa nuotit tai vähintään sointumerkinnät. Tabulatuurit ovat itsensä kusettajille: yrittäkää ennemmin etsiä itse instrumentistanne oikea (=sinulle parhaiten soveltuva) tapa soittaa biisit. Kuuntele lisää musiikkia. Nauhoita omaa soittoasi, kuuntele sitä ja kiinnitä huomiota siihen, mitkä asiat kaipaavat parannusta ja keskity niihin hetkeksi muita asioita enemmän. Palaa myöhemmin uudelleen asiaan: nauhoita soittoasi ja huomaat, että olet kehittynyt. Hanki soittelukavereita ja yritä saada soittosi kuulostamaan hyvältä muiden soiton kanssa. Treenaa soittoa metronomilla, ilman metronomia, levyjen päälle, ilman levyjä, bändin kanssa, kaverin kanssa, ilman bändiä, ilman kaveria. Improvisoi, soita paljon, soita vähän, soita yhdellä kielellä, soita yhdellä kädellä, soita ilman käsiä. Pidä tauko ja käy ostamassa jäätelö, limsa tai pussi irtokarkkia. Kuuntele lisää musiikkia. Nauhoita omaa soittoasi ja kuuntele sitä. Huomaat, että olet kehittynyt. Hyvä. Tämä antoi lisää potkua kitaroinnille. kiitokset. Jau jau! |
Volle 03.05.2004 21:04:34 (muokattu 03.05.2004 21:06:15) | |
---|
Enpä tiedä osaanko oikein soittaa, mutta kymmenisen vuotta sitten löysin setäni sängyn alta kielettömän kitaran, jonka sain sitten omakseni. Kaveri näytti mulle Knockin' on heavens doorin soinnut ja sitä sitten innokkaasti rimputtelin ekat kuukaudet. Koulun bändiin "jouduin" sitten basistiksi, kun mulla oli kitara kotona. Siinä opin sitten aika paljon soittamisesta sekä kitaran että basson osalta. Varsinaisilla soittotunneilla en ole koskaan käynyt (ikävä kyllä). Nam. |
leather rebel 04.05.2004 09:54:17 | |
---|
Vai että lannalla aloitit. Tollaista kohtaloa en toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleni! Mua pidettiin outona, kun en soittanu Apulantaa ja Don Huonoja ylä-asteella. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
JM 04.05.2004 10:11:10 | |
---|
Kitara käteen, hirveä määrä kauhean kuuloista räpellystä heti alkuunsa, sen jälkeen soittotunneille, joissa kuluikin aika monta vuotta aika nopeasti. Tosin omia juttuja aloin todella kehittämään vasta soittotuntien jälkeen, samoin jätin nailonkielisen nurkkaan ja siirryin sähkikseen. Kauhean huono olen soittamaan, jos harjoitteluun käytettyä aikaa suhteuttaa taitoihin, mutta semmoisen neuvon voin antaa kuitenkin, että kärsivällisyyttä. Se on yksi avainasioista, joka tulee kaikkien vasta-alkajien muistaa. Ilman pitkäjänteistä harjoittelua ei tule kyllä taitoakaan. Ja tuossa harjoittelussa kannattaa sitten muistaa "kuunnella" itseään, 7h pentatonista asteikko ylösalas ei ehkä tunnu kenestäkään kivalta parin päivän jälkeen. Järkeä siihen harjoitteluun, lickejä, komppeja, soolontynkää ja kaikkea. Ei vain yhtä asiaa. Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net.
Kaikki muusikot pidätetään. |