![]() 27.04.2004 16:46:56 | |
---|---|
Mul tippuu aina oikee jalka.Yleensä sillon ku vasen tuntosarvi polkas käyntiin.Leikkasin pois.Ei silläkään mitään tee. Höhöö! Mullakin oli joskus silleen et vasenkäsi ei pysyny mukana, mut jostain syystä silleen ei oo ollu piiitkään piitkään aikaan. Paitsi sweepeissä, koska en ole harjoitellut niitä viikkoon. Alko vähä kyllästyttämään D: | |
![]() 27.04.2004 17:00:30 | |
Taidat olla aika luonnonlahjakkuus??Vaikka oon aika pitkään soittanut ja moni on hyväksikin väittänyt ,niin edelleen kyllä uusia tilulilu biisejä joutuu ihan vasurilla eka treenaamaan.Ja sitten oikeella.Ja sitten synkkaamaan. Veikkaan että treenaat aika kiitollisilla saundeilla?Aika paljon säröä,kaikua ja tehokkaat mikit?Legatot on törkeen helppoja ja aina olleet? Kokeileppa soittaa ohjelmistosi läpi aivan kuivilla saundeilla ja keskimikillä jos löytyy.Tiputa vielä vähän volumea kitarasta.Sitten metronomi päälle ja virheetöntä sweeppailua,tilua sun muuta about 160 bpm.Mielellään sekstioleja,septioleja ja muita outoja jakoja.Pikaten ja legatona.Aksenttien paikkaa vaihtelemalla.Ei välttämättä ihan just meekkään niin hyvin kun luulis...Ei mulla ainakaan. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... | |
![]() 27.04.2004 17:07:28 | |
Eikös tätä ilmiötä, jossa vasen käsi ei pysy ylinopeen oikean käden tahdissa -> soitto on epätarkkaa, kutsuta wannabe-tiluksi? Itse välttelen juttuja, jotka ei mene sujuvasti; pakko vain huokaista ja todeta, etten osaa soittaa yhtä nopeasti kuin Jason Becker. Treenaamallahan tuon käsien kommunikaation saa pelaamaan, kunhan on tarpeeksi kärsivällinen ja jaksaa treenata hitaasti. Kromaattiset jutut on ihan hyviä treenejä tähän, niitä soittaessa voi vaikka katsoa televisiota tai lukea ruotsin läksyjä :). Jos käyttää päivästä vaikkapa 15 minuuttia kroomaattisiin juttuihin kuten 1,2,3,4; 4,3,2,1; 1,2,3,1,2,3) niin kyllä se tarkkuus nopiaan paranee. Tosin, kannattaa treenata paljon muutakin kuin vain noita ellei halua vetää pelkästään kromaattisia tiluja lopun ikäänsä. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! | |
![]() 27.04.2004 17:10:19 (muokattu 27.04.2004 17:16:07) | |
Veikkaan että treenaat aika kiitollisilla saundeilla? No en oikeestaan. Aika paljon säröä,kaikua ja tehokkaat mikit? kaikua on kylläkin, ja kyllä ne menee ihan cleaneilla. Legatot on törkeen helppoja ja aina olleet? No ei legatot mee niin hyvin kuiteskaan :D Kokeileppa soittaa ohjelmistosi läpi aivan kuivilla saundeilla ja keskimikillä jos löytyy.Tiputa vielä vähän volumea kitarasta.Sitten metronomi päälle ja virheetöntä sweeppailua,tilua sun muuta about 160 bpm.Mielellään sekstioleja,septioleja ja muita outoja jakoja.Pikaten ja legatona.Aksenttien paikkaa vaihtelemalla.Ei välttämättä ihan just meekkään niin hyvin kun luulis...Ei mulla ainakaan. No toi rytmi menee ilman metronomia kait päin persettä, mut kyllä mä harjottelen yleensä cleaneilla. Ja ei kannata tietenkään soittaa liian nopeasti heti alussa, kun opettelee jotain. Sen jälkeen siitä ei tuu mitään, jostain syystä. Ja kyllähän ne yleensä menee paitsi jos on jokin sellanen johon tarttee ihan perkeleen hyvän tekniikan, niin sitä saa sitten opetella joko 15-30 minuuttia tai sit joutuu opettelemaan koko päivän ja seuraavana päivänä se sit onnistuukin. Ainahan on joitain pätkiä jotka ei heti onnistu mut ku opettelee... Edit: Ja niinkuin Cletus Awreetus sanoi niin kannattaa tota kromaatista sahata ihan miten sattu ja ei tietenkään liian nopeeta. esim tälleen: ------------------------------------------------------9-8-7-6-- --------------------------------------------8-7-6-5-------- ----------------------------------7-6-5-4------------------ -----------------------6-5-4-3----------------------------- ------------5-4-3-2----------------------------------------- --4-3-2-1-------------------------------------------------- Toi siis vielä takaperin ton jälkeen. ja tälleen: ---------------------------------8-7-6-5------------------ ----------------------5-6-7-8------------------------------- -------------------------------------------8-7-6-5-------- -----------5-6-7-8----------------------------------------- -------------------------------------------------------8-7-6-5- -5-6-7-8-------------------------------------------------- ja tietenkin silleen normaalisti ylös alas. Noilla pärjää ainakin aluks, laitan lisää näitä jos halluutte :D Edit taas osa bäy? hhööhö: Ja tällä hetkellä cleaneilla on ihan oikeasti kivempi harjoitella ku on niin paskat mikit että E5:sta rämpätessäkin kuuluu hurinaa. | |
![]() 27.04.2004 18:05:33 | |
No jos se jää kovin paljon jälkeen niin ei siinä ole mitään muuta tehtävissä kuin oottaa vähän aikaa... "G-strings are for strippers" | |
![]() 27.04.2004 18:45:38 (muokattu 27.04.2004 18:47:09) | |
Ai Satchilla ei ole tunnetta pelissä vai? Hmmm... Kuunnelkaapas sellaiset biisit kuin Always with me, Always with you, Rubina, Summer Song, Cryin' jne. Vai onko Jucciz olevinaan taas mukasarkastinen... Voin minäkin alkaa olemaan sellainen, aloitetaan vaikka T. Nikin sanoin: Fuck the Jazz! Under Construction... | |
![]() 27.04.2004 19:54:12 | |
nytkö se alkaa satrianin morkkaus? ei jumalauta sanon minä. "Siitä puhe mistä puhutaan" | |
![]() 27.04.2004 23:14:57 | |
Neuvokaas mua miten nuo Thunderstrukin Pull Ofit/Hammer Onit menee kun itellä ne kuullostaa aina niin hölmöiltä, että teen ne varmasti väärin. :D Metallica, Iron Maiden, Kotiteollisuus & Guns ´N Roses ,,/Òó | |
![]() 27.04.2004 23:19:31 | |
Neuvokaas mua miten nuo Thunderstrukin Pull Ofit/Hammer Onit menee kun itellä ne kuullostaa aina niin hölmöiltä, että teen ne varmasti väärin. :D En osaa neuvoa, vaikea selittää. Kai sinä demppaat kaikki muut kielet paitsi h:n? Mä ainakin yritän saada tehtyä noi hoot ja peet sormenpäillä. Siis silleen että sormet ovat mahdollisimman epämukavassa asennossa :D | |
![]() 28.04.2004 00:02:22 | |
Neuvokaas mua miten nuo Thunderstrukin Pull Ofit/Hammer Onit menee kun itellä ne kuullostaa aina niin hölmöiltä, että teen ne varmasti väärin. :D En osaa neuvoa, vaikea selittää. Kai sinä demppaat kaikki muut kielet paitsi h:n? Mä ainakin yritän saada tehtyä noi hoot ja peet sormenpäillä. Siis silleen että sormet ovat mahdollisimman epämukavassa asennossa :D Eikä kun tuossahan on ihan selvä tekniikkavirhe havaittavissa: Oikea käsihän nostetaan korkealle oikealle yläviistoon n. 45 asteen kulmaan jolloin vasen käsi yksinään hoitelee sävelet 'nyhtämällä'. :-D c|-ô-ô| | |
![]() 28.04.2004 09:32:35 | |
Eikä kun tuossahan on ihan selvä tekniikkavirhe havaittavissa: Oikea käsihän nostetaan korkealle oikealle yläviistoon n. 45 asteen kulmaan jolloin vasen käsi yksinään hoitelee sävelet 'nyhtämällä'. :-D Aivan. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 28.04.2004 10:22:51 | |
nytkö se alkaa satrianin morkkaus? ei jumalauta sanon minä. No on Satriani huippu, mutta tietyissä biiseissä esim. Cool#9 koko biisi on pilattu jollakin nintendon kasibittissäröpelleilysoololla jossakin välissä. Ei kuulosta mukavalta :( Kuolema kaikille muille paitsi mulle! | |
![]() 28.04.2004 12:16:06 | |
No on Satriani huippu, mutta tietyissä biiseissä esim. Cool#9 koko biisi on pilattu jollakin nintendon kasibittissäröpelleilysoololla jossakin välissä. Ei kuulosta mukavalta :( Biisihän on sinänsä loistava. Tämä on pakko laskea Satrianin eduksi, mikäli se nyt hänen säveltämänsä on. Komppi groovaa eteenpäin kuin hirvi ja homma toimii hienosti siihen asti kunnes alkaa sooloiluosuus. Saman levyn kakkosbiisikin on vielä hieno, nimeä en kylläkään muista. Ennen tätä levyä ja tämän levyn jälkeen Satriani ei kyllä tunnu saaneen mitään mielenkiintoista aikaan. Nintendo mikä Nintendo. :( Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 28.04.2004 12:50:45 | |
Biisihän on sinänsä loistava. Tämä on pakko laskea Satrianin eduksi, mikäli se nyt hänen säveltämänsä on. Komppi groovaa eteenpäin kuin hirvi ja homma toimii hienosti siihen asti kunnes alkaa sooloiluosuus. Saman levyn kakkosbiisikin on vi.... Juuh...Kyllähän se on Satrianin tekemä.Mulla ei oo ikinä ollut nintendoa joten en voi tietää.Satriani on varmaan ottanut vaikutteita Mario Brossista. Aina välillä rupee vähän kuumenemaan kun lukee noita sun juttujasi mutta sitten muistaa että musahommissa vallitsee vittuilun tasapaino.Täytyy vaan jatkaa polkemista... I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... | |
![]() 28.04.2004 13:01:49 | |
satriani osaa soittaa huuliharppua saatana "Siitä puhe mistä puhutaan" | |
![]() 28.04.2004 13:13:41 (muokattu 28.04.2004 13:20:38) | |
Ennen tätä levyä ja tämän levyn jälkeen Satriani ei kyllä tunnu saaneen mitään mielenkiintoista aikaan. 'Joe Satriani' on Ylivoimaisesti surkein Joe Satrianin levy -- koko levyllä yhteensä yhden biisin verran ideoita (joista suurin osa biisissä "Luminous Flesh Giants"). Muuten levy on lähes pelkkää jamittelua jota en itse ainakaan kehtaisi edes hänen tasoisenaan kitaristina julkaista. Verrattavissa Time Machinen biisiin "Woodstock Jam". Brrrr. Ja kadenssiksi hetkeksi pois offtopic-linjalta: Vasen käsi pysyy jälleen mukana kun ryhdyt soittamaan enemmän vasemmalla kädellä, ts. harrasta enemmän legatoa jne., ja kohta huomaat että se onkin oikea käsi joka ei pysy mukana... :P If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. | |
![]() 28.04.2004 13:26:23 | |
'Joe Satriani' on Ylivoimaisesti surkein Joe Satrianin levy -- koko levyllä yhteensä yhden biisin verran ideoita (joista suurin osa biisissä "Luminous Flesh Giants"). Muuten levy on lähes pelkkää jamittelua jota en itse ainakaan kehtaisi edes hänen tasoisenaan kitaristina julkaista. Verrattavissa Time Machinen biisiin "Woodstock Jam". Brrrr. Menee näköjään makuasioiksi. "Joe Satriani" on taas minun korvaan ehdottomasti parhaimman kuuloinen Satriani-levy, sillä se kuulostaa tiettävästi kaikkein vähiten siltä, miltä Satriani yleensä kuulostaa. Monet muut varmaankin vihaavat levyä täsmälleen samasta syystä. Eihän tuon levyn biisit kummoisia (tai ainakaan kovin erikoisia) biiseinä ole, se pitää kyllä paikkaansa. Silti, tuommoinen rennompi jamittelu kuulostaa korvaani aina paremmalta kuin Satrianin perinteinen väkinäinen kitaratyöskentely ja mitäänsanomattomat sävellykset. Mies on pohjimmiltaan todellakin enemmän soolokitaristi kuin mikään säveltäjä, joten "Joe Satriani"-levyn sessiot tarjosivat Satrianille varmasti hyvät puitteet itsensä toteuttamiselle. Kaikki tähän mennessä kuulemani Satriani-biisit ovat olleet formaattia "keksitään nyt joku sointukierto ja soitetaan tähän päälle jotain, mikä kuulostaa (Super) Nintendolta". "Joe Satriani"-levyllä tuo idea saatiin toimimaan mielestäni muita levyjä paremmin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 28.04.2004 13:45:33 | |
'Joe Satriani' on Ylivoimaisesti surkein Joe Satrianin levy Ainakin parhaat kitarasoundit mitä minä olen Satrianilta kuullut. Ja Cool #9:ssa on ihan magee meininki. Loput levystä sitten enemmän tai vähemmä turhaa meininkiä. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 28.04.2004 13:49:17 | |
minusta IF on parhaita satrianin biisejä.. eikös se ole just tällä joe satriani -levyllä.. en oo kyllä ihan varma "Siitä puhe mistä puhutaan" | |
![]() 28.04.2004 13:55:13 | |
Täytyy nyt vielä tunnustaa etten ole tota levyä kuullut ainakaan kolmeen vuoteen, että ihan huonon muistini varassa siitä puhun. Mitä tulee Satrianin sävellystaitoihin olen kyllä erimieltä siinä etteikö niissä olis muuta sisältöä kuin väkinäisesti väännetty sointukulku joka tehdään vain että sen päälle pääsisi tiluttamaan (itse harrastan sitä, tai harrastaisin jos jaksaisin ylipäätänsä tehdä taustoja ;) Mutta makuasiahan tämä, joten tästä voitaisiin keskustella vielä tulevanavuonnatuohikuussakin. If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)