Aihe: G3, Fripp, mikä miehiään?
1 2 3 4 5 6
Pande
09.06.2004 23:30:59

Naurettavaa keskustelua tämä. Satrianihan on ihan paska, Vailla on joitain ihan hauskoja tilutuksia, vaikka en nopeasta kitaransoitosta olekaan kiinnostunut. Jos hieman haastavampi musiikki ei aukea, niin ei sitä kannata ruveta heti huonoksi väittämään.

Puhuit itses pussiin: Sanoit että "Satriani on paska." ja vielä "Kuitenkaan ei pidä ruveta haukkumaan huonoksi jos ei hieman haastavampi musiikki aukea." -- Ehkä Satriani on vaan liian haastavaa sinulle?

Huvittavaa tämä proge-hörhöjen ylemmyydentunne joka tulee pelkästä "haastavan" musiikin harrastamisesta.
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
sarkjan
09.06.2004 23:57:33
Puhuit itses pussiin: Sanoit että "Satriani on paska." ja vielä "Kuitenkaan ei pidä ruveta haukkumaan huonoksi jos ei hieman haastavampi musiikki aukea." -- Ehkä Satriani on vaan liian haastavaa sinulle?

Huvittavaa tämä proge-hörhöjen ylemmyydentunne joka tulee pelkästä "haastavan" musiikin harrastamisesta.

Asiaa. Kaikki on niin suhteellista jälleen.
Kauppojen aukioloajoista keskusteltava myös sunnuntaisin.
Socialite
10.06.2004 09:41:12
Vaista ja Satrianista tykkään kummastakin ja sen verran mitä olen King Crimsonia kuunnellut, lähden kiinnostuneena kuuntelemaan mitä Fripillä on tarjottavaa!

Hyvä kontrasti Vain ja Satchin kaveriksi...

Jukkikselle plussaa, pelastat keskustelua hienosti!
We're so glad to see so many of you lovely people here tonight, and we would especially like to welcome all the representatives of Illinois' Law Enforcement Community.
sartanen
10.06.2004 10:11:49
Jucciz: Kumma mies. Tosin, mielestäni aivan päinvastaisista syistä.

RomeoWannabe:
Kiitos että kerrot mielipiteesi Satrianista kolmatta kertaa, Frippiä käsittelevässä topicissa, herra Kitarat:soittaminen-palstan pelastaja.

Plussaa tuli, RomeoWannabe. Olen pidemmän aikaa ihmetellyt tätä Sinun meininkiä, Jucciz. Puhut paljon asiaa, enkä kiellä soittajan lahjojasi, mutta miksi tulet aina avautumaan näihin aiheisiin, jos ei Sinulla mitään rakentavaa sanottavaa ole. Varsinkin kun kaikki tietävät mielipiteesi heavystä, Vaista, Satrianista, Yngwiestä, Laihosta, "tilutuksesta. Miksi Jucciz, miksi?
"5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai
leather rebel
10.06.2004 11:06:44
Jucciz. Puhut paljon asiaa, enkä kiellä soittajan lahjojasi, mutta miksi tulet aina avautumaan näihin aiheisiin, jos ei Sinulla mitään rakentavaa sanottavaa ole. Varsinkin kun kaikki tietävät mielipiteesi heavystä, Vaista, Satrianista, Yngwiestä, Laihosta, "tilutuksesta. Miksi Jucciz, miksi?

Jos sillä on tylsää töissä.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Brian May jr.
10.06.2004 12:28:03

EDIT: Ja juu, tähdennetään nyt vielä että itse lähden G3-keikalle vain ja ainoastaan Robert Frippin vuoksi.

Niin minäkin tekisin, mutta koska 2/3 ajasta vievät ne kaksi muuta yliäänisärötilusankaria, niin en vaivautunut/vaivaudu vieläkään ostamaan lippua.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
marke-
10.06.2004 12:35:55 (muokattu 10.06.2004 12:36:36)

Ehkä on myös huvittavaa tämä tilumiehien tietämys siitä että ne on oikealla tiellä, koska kitaransoittohan on todellakin urheilua :)

No juu.. anteeksi jo nytten, mutta huomaatte kaikki varmaan itsekkin, että yleistykset voisi pistää vaikka sinne minne aurinko ei paista.

Miksi melkein jokainen 'paska' kommentti tulkitaan henk.kohtaiseksi vittuiluksi?
Ja sitten joku yhtä onneton untamo yrittää perustella miksi ko.henkilö ei olekkaan 'paska' jollain naurettavilla termeillä "luova" "omalaatuinen" "aito". Huhhuh. Veikkaanpa että jokainen näistäkin G3 kavereista on vaan nöyränä ottanut kitaran pikkupoikana käteensä ja soitellu. Ei ne oo miettiny olenko minä 'aito'. Ja sepä on tehny näistä kaikista helvetin hyviä soittajia. Miksei sitä voi vaan hyväksyä? Fripp on hyvä, Satriani on hyvä, Vai on hyvä. Ne on hyviä niinkauan kun edes yksi pitää niiden musiikista. Minä en pidä, mutta se on mun ongelma.. joten kysynkin nytten, että laittakaapa joku jos jaksaa tähän joka äijältä biisi tai pari joka tekee kustakin loistavia. Kiitos.
No chiefs, all indians.
Pande
10.06.2004 12:46:29

Ja juu, tähdennetään nyt vielä että itse lähden G3-keikalle vain ja ainoastaan Robert Frippin vuoksi.

Itse lähden G3-keikalle vain ja ainoastaan Steve Vain ja Joe Satrianin masturbatorisen tilulilushoun vuoksi.. No ok, Tony MacAlpine Vain bändissä on myös ihan kiva boonus. Frippillä on silti tietysti mahdollisuus parantaa asemiaan silmissäni, joten kirves ei ole vielä kaivossa siinämielessä. Oikeastaan tuossa Exposure-biisissäkin enimmäkseen raastaa tuo vokalistin määkivänrääkyvä osuus.
leather rebel
10.06.2004 12:52:40
Itse lähden G3-keikalle vain ja ainoastaan Steve Vain ja Joe Satrianin masturbatorisen tilulilushoun vuoksi.. No ok, Tony MacAlpine Vain bändissä on myös ihan kiva boonus.

Mua taas ei kiinnosta kuin Vai ja Fripp.

Satriani on kova kepittäjä, mutta musiikki ei (suurimmaksi osaksi) kolise.
McAlpine on ihan paikallaan Vain taustabändissä, mutta jätkän oma tuotanto on kyllä hirveetä skeidaa.

Makuasioita...
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Pande
10.06.2004 12:59:10 (muokattu 10.06.2004 13:00:56)

..laittakaapa joku jos jaksaa tähän joka äijältä biisi tai pari joka tekee kustakin loistavia. Kiitos.

Tämähän on tietysti mielipidekysymys, mutta tässä kummaltakin esimerkiksi pari biisiä:

Steve Vai:
- Liberty
- The Riddle
- For the Love of God
- Rescue Me or Bury Me
- Juice
jne.

Joe Satriani:
- Until We Say Goodbye
- Satch Boogie
- Summer Song
jne.

McAlpine on ihan paikallaan Vain taustabändissä, mutta jätkän oma tuotanto on kyllä hirveetä skeidaa.

En itsekään pidä kun joistain MacAlpinen tuotoksista (ja hänen soittamistaan Chopinin etydeistä melkein kaikista), esim. kappale Autumn Lords on lysti.
Tony Narrows
10.06.2004 13:03:25
Ihmiset taas hieman heittävät omiaan tälläkin palstalla.
Eikös tämä ole "G3,Fripp,mikä miehiään?" eikä
"miksi lähdet katsoon G3?"
Toni A Salmi
paranoid android
10.06.2004 13:21:02

Satriani haastavaa? En koe Satrianin musiikkia haastavaksi, se on pikemminkin niin tyhjänpäiväistä että se on sen takia paskaa. Pidätkö itse Satriania haastavana kuunneltavana?
Pande
10.06.2004 13:32:47

Satriani haastavaa? En koe Satrianin musiikkia haastavaksi, se on pikemminkin niin tyhjänpäiväistä että se on sen takia paskaa. Pidätkö itse Satriania haastavana kuunneltavana?

En. Ylipäätään ei ole olemassa mitään haastavaa kuunneltavaa, haasteet on elämässä ihan toisilla alueilla. Pointti oli kuitenkin ihan toinen.

PS. Onko sunmielestä mikä tahansa "haastava" musiikki hienoa?
paranoid android
10.06.2004 15:03:55
En. Ylipäätään ei ole olemassa mitään haastavaa kuunneltavaa, haasteet on elämässä ihan toisilla alueilla. Pointti oli kuitenkin ihan toinen.

PS. Onko sunmielestä mikä tahansa "haastava" musiikki hienoa?

Ei todellakaan. Onhan se tietysti plussaa jos levy vaatii vähän enemmän kuuntelua avautuakseen, mutta yleisesti ottaen siis ei.
theox
10.06.2004 16:10:18
Fripp oli kitaransoiton aloittaessaan sävelkuuro ja häneltä puuttui rytmitaju.

"I was tone deaf and had no sense of rhytm when I began playing guitar, and I've pondered that for many years. The answer I finally came up with was that music so wishes to be heard that it sometimes calls on unlikely characters to give it voice."

-Guitar Player tammikuu 1986

Riippumatta siitä mitä mieltä jotkut ovat hänestä täällä, hän on päässyt todella pitkälle ja ansaitsee kaikkea kunnioitusta. Riippumatta siitä pitääkö hänen musiikistaan vai ei. Jos joku väittää että muusikko joka kiertää maailmaa soittamassa on paska, minä väitän että hänellä on vikaa korvien välissä.

Ei Britneykään ole paska. Hän on loistava viihdyttäjä. Ei tosin minun makuuni, mutta hänellä on kuitenkin faninsa.

No, tämähän on vain oma mielipiteeni ja tietenkin saa olla muuta mieltä.
JarnoH
10.06.2004 16:36:00

...Riippumatta siitä mitä mieltä jotkut ovat hänestä täällä, hän on päässyt todella pitkälle ja ansaitsee kaikkea kunnioitusta. Riippumatta siitä pitääkö hänen musiikistaan vai ei. Jos joku väittää että muusikko joka kiertää maailmaa soittamassa on paska, minä väitän että hänellä on vikaa korvien välissä.

Ei Britneykään ole paska. Hän on loistava viihdyttäjä. Ei tosin minun makuuni, mutta hänellä on kuitenkin faninsa.

No, tämähän on vain oma mielipiteeni ja tietenkin saa olla muuta mieltä.

Minä olen kyllä myös tätä mieltä ja olen kyllästynyt yleensäkin musiikkia tekevien artistien vähättelemiseen ja vertailuun.
Kauneus on ihmisen silimä.
lxi
10.06.2004 23:57:50
Fripp oli kitaransoiton aloittaessaan sävelkuuro ja häneltä puuttui rytmitaju.

Frippin "tuntien" en ottaisi tuota lausuntoa aivan sellaisenaan, kirjaimellisesti.

Kävi kuitenkin niin, että lipun myin pois. Olisi tullut reissu yksinkertaisesti liian kalliiksi.

Joko Pande on King Crimsonia ehtinyt kuuntelemaan?
Tony Narrows
11.06.2004 10:38:14
Riippumatta siitä mitä mieltä jotkut ovat hänestä täällä, hän on päässyt todella pitkälle ja ansaitsee kaikkea kunnioitusta. Riippumatta siitä pitääkö hänen musiikistaan vai ei. Jos joku väittää että muusikko joka kiertää maailmaa soittamassa on paska, minä väitän että hänellä on vikaa korvien välissä.

Olen samaa mieltä kanssasi Frippin suhteen ja ottaen huomioon että Steve Vai ja Satrainikin ovat todella korkea koulutettuja ja kokeneita muusikkoja/artisteja.
Paranoid Androidia säälin siinä mielessä,että hän on yksi niitä,jotka eivät osaa etsiä asioiden positiivista puolta.
En tiedä oletko kuunellut kuinka paljon Satriania,mut silläkin on haastavat biisinsä,sekä kuuneltavaks,että soitettavaks.
Ja sinuna en kuitenkaan sanois,että joku on paska,jos se vain sattuu olemaan musiikkia,josta et pidä. Ja sanotaan että Satrianin musiikissa on paljon annettavaa ja opittavaa.
Ei aivan joks tyyppi saa uransa aikana tehtyä noin paljon ja noin laidasta laitaan eri musiikkityylejä omaavia levyjä.
Ja mitä Vaihin tulee,niin tuskin paskat muusikot saavat musiikin Tohtorin papereita,erittäin arvostetusta koulusta,joten voisit miettiä sitäkin.
Ymmärrän kyl sen että et herrojen musiikista pidä,mut tarviiko niitä silti haukkua.

Onhan se tietysti plussaa jos levy vaatii vähän enemmän kuuntelua avautuakseen, mutta yleisesti ottaen siis ei.

Ja eikös sellaisen musiikin kuunteleminen ole haastavaa,josta ei pidä? :D
Toni A Salmi
marke-
11.06.2004 12:52:33
Pande: Kiitos vinkeistä. Tarkastan kun viitsin.

Ei kaikki Picasson taulutkaan ole kaikkien mielestä hienoja. Tää väittely alkaa ehkä jopa lipsua..
No chiefs, all indians.
paranoid android
11.06.2004 13:17:56
Olen samaa mieltä kanssasi Frippin suhteen ja ottaen huomioon että Steve Vai ja Satrainikin ovat todella korkea koulutettuja ja kokeneita muusikkoja/artisteja.
Paranoid Androidia säälin siinä mielessä,että hän on yksi niitä,jotka eivät osaa etsiä asioiden positiivista puolta.
En tiedä oletko kuunellut kuinka paljon Satriania,mut silläkin on haastavat biisinsä,sekä kuuneltavaks,että soitettavaks.
Ja sinuna en kuitenkaan sanois,että joku on paska,jos se vain sattuu olemaan musiikkia,josta et pidä. Ja sanotaan että Satrianin musiikissa on paljon annettavaa ja opittavaa.
Ei aivan joks tyyppi saa uransa aikana tehtyä noin paljon ja noin laidasta laitaan eri musiikkityylejä omaavia levyjä.
Ja mitä Vaihin tulee,niin tuskin paskat muusikot saavat musiikin Tohtorin papereita,erittäin arvostetusta koulusta,joten voisit miettiä sitäkin.
Ymmärrän kyl sen että et herrojen musiikista pidä,mut tarviiko niitä silti haukkua.

Ja eikös sellaisen musiikin kuunteleminen ole haastavaa,josta ei pidä? :D

En ole Vaita väittänyt missään vaiheessa paskaksi. Ja totta on etten ole Satrianilta kuullut kuin yksittäisiä kappaleita joiltain levyiltä, ja sen verran huonolta kuulosti, etten ole viitsinyt perehtyä enempää.
Ja jos ei jostain musiikista pidä, niin ei sitä todellakaan tarvitse haukkua, mutta saa kyllä haukkua jos siltä tuntuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)