Alppinauris 29.08.2004 17:40:35 | |
---|
Miksi sitten on olemassa käsite Tremolo ja Alternate? Muotoilen uudelleen: Miksi soittajat käyttävät alternate pickkingiä kohdissa joissa selviää tavallisella downilla? Olen joiltain sivuilta lukenut että Alternate pickingin opettelu on ehdotonta ja sitä kannattaa käyttää kokoajan... Alternate vaan on paljon käytännöllisempi, kuin pelkkä downpicking... Itse soitin noin vuoden (aloittaessani) pelkällä downilla kunnes kitaransoitonopettaja huomautti asiasta. ensin vittuunnuin, mutta tällä hetkellä olen erittäin kiitollinen! |
tommiot 29.08.2004 19:15:47 | |
---|
Kyllä mä pyrin melkein aina käyttämään alternatea. |
Brian May jr. 29.08.2004 21:56:43 | |
---|
Mä käytän tota aina sooloja sahatessa.(se johtuu siitä että pysyn aika tehokkaasti mollipentatonisissa ja joissain muissa samantapaisissa skaaloissa, eckonomyssa olen täystumpelo) Kompatessakin ranne heiluu usein ylös-alas ranteesta alkaen, mutta poikkeuksiakin on, esim. juuri tuo metallica. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Spez 31.08.2004 17:08:50 | |
---|
Tulee käytettyä tuota niin paljon, että meinaa välillä helpommat jutut mennä tremolopickaten. :) Elikkä jokainen nuotti kahteen kertaan. (Huomatkaa totuusperäisestä huumorista vihjaileva hymiö.) Jason Becker. |
Traktor X 01.09.2004 08:38:55 | |
---|
Ite tulee soitettua downstrokeilla niin päljon ku on mahollista, yleensä monet melodiat kanssa soitan alaspäie pelkästään, saa mielestäni päremman soundin. Muuten sitten yleensä alternatea, paitsi 4+ kielen näppäilyissä, yms. |
skebajaba 01.09.2004 22:53:38 | |
---|
ite tossa alotin vasta nyt kuukausi sitten vetämään alternatella kun oon ennen vetäny tolla legato tyylillä, ja jollain omatakeisella alternatella ei kuitenkaan oikealla eli oon vaan soveltanut ylös alas lyöntejä silloin tällöin. kyllähän helpottu jutut huomattavasti ja pikkaus tarkentu aivan törkeän paljon, nyt oon tossa treenannu joku reilu kuusi tuntia päivässä(en tiedä miten oon jaksanut=)) ja on tuo semmonen erittäin tärkeä juttu kuitenkin ja helpottaa aika paljon soittamista. mutta ei paranoidia voi soittaa ilma downstrokea, siitä katoaa muna ihan kokonaan jos ei "hakkaa" niitä kieliä oikeen olan takaa: "pau pau pau tydytydy..." yeah. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
tilutusman 18.11.2006 11:28:48 | |
---|
mullaki oli sama "ongelma" n. vuosi sit mut aloin sit harjotteleen alternatee koska esim. metallican - batteryn se ratsastuskohta voi olla aika vaikee downstrokella... |
hullu_ukko 18.11.2006 11:36:48 | |
---|
mullaki oli sama "ongelma" n. vuosi sit mut aloin sit harjotteleen alternatee koska esim. metallican - batteryn se ratsastuskohta voi olla aika vaikee downstrokella... Hieno nosto suorastaan ellen sanoisi. M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |