Robert 10.02.2004 13:20:15 | |
---|
Miten matalalla kitara teillä muuten roikkuu? Mulla se on ihan kaulassa, koska olen tottunut siihen. Tästä on mulle vittuiltu ja eihän se toki näyty yhtään coolilta, mutta mulla soitto kulkee parhaiten kitaran ollessa kaulan korkeudella. Sama täällä! =) En nyt keksi mitään hyvää allekirjoitusta... Kaikilla muilla on hienoja ajatuksia ja jänniä linkkejä, mutta minulla ei ole mitään niistä... |
Minushuman 10.02.2004 16:09:41 | |
---|
En mä oikeastaan osaa soittaa istualtaan ollenkaan. Treenaan pääsääntöisesti kaikki jutut seisaaltaan, koska jos joskus soittaa livenä jossain, on todennäköisempää, että seisoskelee enemmän/vähemmän leveässä zen kutsu dachissa kuin istuu ja sanotaanhan, että altaan syvässä päässä oppii parhaihen uimaan. Teräskielistä akkaria tulee tosin soiteltua pääasiassa istualtaan. Kuulun siihen (harvinaiseen?) ihmisjoukkoon joka istualtaan soittaessa pitää kitaraa vasemman jalan päällä. Klassisen kitaran asento? Mutta silleen kitara tulee enemmän samalla tavalla kuin seisaaltaan soittaessa. Jos laitan skeban oikean jalan päälle se tuntuu menevän liian kainaloon ja oikea plekukäsi on jossain selän puolella, kun se seisaaltaan soittaessa tuppaa olemaan jossain lisääntymisvehkeitten kohdalla. Mutta kaikki tavallaan. Tuskinpa on olemassa mitään oikeaoppista tapaa pitää skebaa. Roikkui se sitten homoropelissa tai niin, että saa montun kaivaa eteensä, että saa sen tarpeeksi alas. Mulle jälkimmäinen tuntuu luonnollisemmalta. Tuskinpa siitä kannattaa ottaa paineita. Mikä vaan tuntuu luonnollisemmalta. Ei se tyyppi joka roikottaa kitaraansa polvien alapuolella ole yhtään sen parempi soittaja koska instrumentti roikkuu alempana. Ei se ole mikään mittari. "The joy of violent movement pulls you under..." |
Leatherman 10.02.2004 21:59:29 | |
---|
jep mäkin kyllä pitelen ihan vasemman jalan päällä, oikealla jalalla pitäessä ei onnistu mikään tekninen mulla enää :) Soitan istualteen lähinnä siks melkeen kokoajan, että menee niska ja hartiat ainaki mulla pidemmän päälle seisaaltaan ihan jumiin. Pitsa on kyllä hyvää -Jari |
rap1ds 10.02.2004 22:27:17 | |
---|
Mun eka kitara oli sellanen helevetin kevyt Epiphone SG. Siinä oli balanni niin päin vittuu ettei seisaaltaan pystynyt soittaa vaan kaula laahas maata kohti. Toki kevyt runko on SGlle ominaista, mut tä oli kyllä niin ilmaa et oli varmaan Koreassa tullu joku paskanen puupalikka. Kunnon jakkara on paras soittoalusta... Makkara on murha! -hjukke |
toxic 10.02.2004 22:30:46 | |
---|
Kunnon jakkara on paras soittoalusta... Nii o, mut wahia o paska käyttää ja jos pitää polkasta pari pedaalia yhtäaikaa niin eihän siitä tuu mitään. Se kitara siis lentää siinä vaiheessa helvettiin ja pedaalit menee paskaks. Sit ottaa ite turvalleen lattialle ja pökrää. Seuraavana päivänä kun herää niin saattaapi olla pari johtoa väärässä reiässä ja plektra tontut vauhdissa. |
Kihtiukkeli 11.02.2004 09:27:04 | |
---|
Istualtaan soittaminen on turhaa, jollei meinaa keikoillakin vetää BB Kingin tyylillä. Lisäksi, istuessa ainakin näin lyhytsorminen oppii luottamaan liikaa ulottuvuuteen myös tiukoissa tilanteissa. Sitten kun ottaa kitaran seisten kyytiin, ihan kaikki jutut eivät välttämättä menekään kuin vettä valaen. Soitan VAIN seisoen, ja kitara aika korkealla. Taitaa "hengille" tulla lähtö kun laitetaan Partnerit soimaan. |
DJ Lattialuukkukoira 11.02.2004 19:28:33 | |
---|
...oli kokoajan sellanen pinnistysilme, että mun oli pakko lopettaa soittaminen kun en enää pystynyt hillitsemään itseäni. Tosta tulikin mieleen... Kerran bänditreeneissä vedettiin jotain biisiä läpi, ja rumpuihin ei oltu keksitty paljon mitään, eli rumpalisoitti jotain vähän modifioitua biittikomppia(rumpali on kiistatta bändimme paras muusikko) vilkaisin kesken biisiä rumpalia, Ja äijä soitti puolinukuksissa! Tuoli nojasi seinää vasten ja silmät oli katossa! Siinä sitten naurettiin pari minuuttia. Roc-pro ei ole huono! |
rap1ds 11.02.2004 20:14:18 | |
---|
Nii o, mut wahia o paska käyttää ja jos pitää polkasta pari pedaalia yhtäaikaa niin eihän siitä tuu mitään. Se kitara siis lentää siinä vaiheessa helvettiin ja pedaalit menee paskaks. Sit ottaa ite turvalleen lattialle ja pökrää. Seuraavana päivänä kun herää niin saattaapi olla pari johtoa väärässä reiässä ja plektra tontut vauhdissa. Heh... aika dramatisoitu, mutta joo onhan se niinki. Itte en ainakaa saa Cry Beibiäni polkastua päälle istuessa. Makkara on murha! -hjukke |
Brian May jr. 11.02.2004 21:07:23 | |
---|
Klassisessa aina siinä klassisen kitaran asennossa minkä oppii ekalla tunnilla jonka käyt läpi ja joka sitten parantuu ajan myötä(eli istuma-asento), sähkiksessä aina kun mahdollista seisaaltaan. Kyllä, se on ihan oikeasti munki mielestä helpompaa niin jälkimmäisellä(Stratocasteri omistuksessa) Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Krice 12.02.2004 20:13:26 | |
---|
Jos lasken kitaran liian alas niin se painautuu alavatsaa vasten ja kitara kääntyy alaspäin, joten pidän sitä mahan päällä jolloin se kääntyy ylöspäin ja soitto helpottuu. Plektrakäsi on ehkä hiukan liian korkealla, mutta sellaista se on. |
meiju 12.02.2004 20:16:12 | |
---|
Kitaraa on paljon helpompi soittaa istualtaan, kun seisaaltaan. Seisaaltaan on TOSI paljon vaikeempaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Ja Piina Jatkuu... |
Minushuman 19.02.2004 11:29:48 | |
---|
Siinähän se homman juju onkin. Jos pystyy soittamaan jonkun vaikean jutun seisaaltaan, niin mitäköhän sitä voi soittaa istualtaan? "The joy of violent movement pulls you under..." |
toxic 19.02.2004 15:30:48 | |
---|
Siinähän se homman juju onkin. Jos pystyy soittamaan jonkun vaikean jutun seisaaltaan, niin mitäköhän sitä voi soittaa istualtaan? NJäh! Muuten käyttääkö kaikki oikea kätiset wahia vasemmalla jalalla ku seisoo :-D Ite ainakin käytän ku muuten se jalka kääntää sen kitaran pikkikuartin taivasta kohti (lyhyt ku oon) ja soitto ei onnistu ku kitara heiluu. |
Ziggy Bubba 23.02.2004 14:30:50 | |
---|
Toi istualtaan soittelu on jääny mulla melkein kokonaan, akustista soittelen vaan istualtaan. Jotenkin paljon vapaampaa soitella pystyssä. Siinä voi mukavasti heilua ja käppäillä ees ja taas :D Oon semmoset 173cm pitkä ja kitara roikkuu tossa mahan alapuolella.. Sen kun on kerran oppinu koukistamaan kättä sopivasti niin ei sitä enää oikein muuta tyyliä osaa. Enemmän mulla tuottaa ongelmia soittaa seisaaltaan noita palm-mute juttuja, siinä kun joutuu laittamaan plekukäden vähän ihme asentoon... |
toxic 23.02.2004 14:46:36 | |
---|
Enemmän mulla tuottaa ongelmia soittaa seisaaltaan noita palm-mute juttuja, siinä kun joutuu laittamaan plekukäden vähän ihme asentoon... Muahhaaahaa, mulla ei oo sitä onkelmaa vaikka pidän kitaraa nykyään hepin tasolla. Ranteella ja peukalolla kun soitat (kai tajusit peukalon) niin ei oo mitään ongelmaa ees whiplashissa. Kyynärpäästä asti (?Mitä helvataa?) soittaessa tulloopi onkelmia. Jos et tajunnut tätä, niin olisitko hyvä ja lukisitko sen uudelleen. |
riimu 23.02.2004 15:07:23 | |
---|
jep.. mullakin soittaminen seisaalteen on lähes tuskaa, kun sormet tuntuu olevan niin solmussa. Kaiketi johtuu klassisen mukana tullessa tavassa jossa peukalo pidetaan kokoajan otelaudan takana keskellä eikä siellä päällä. Ja seisaalteen soittaessa pidän hihnaa myös pirun ylhäällä. Sama täällä. Aika veemäinen homma kyllä. :/ Ei näkymätön löydä kaltaistaan. |
Von Härskiburg 23.02.2004 16:59:15 | |
---|
Aivan. Kumma ettei kukaan ole vielä tunnustanut soittavansa peilin edessä ;-) Tunnustan. Pääosin kyllä soitan tilua ja katson peilikuvasta kuinka sormet vipeltää otelaudalla. Siinä on jotain eroottista. Kyllähän niitä poseerauksiakin tulee harjoiteltua aika paljonkin. Istualteen en tykkää sähkistä oikein soitella. Ibanezilla voi jotenkuten vinguttaa, mutta Les Paul meinaa pudota koko ajan. Seisaaltaan onkin sitten ihan eri meininki. Akkari sopii isomman bodyn takia paremmin istualteen soitettavaksi. "Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme |
Ziggy Bubba 25.02.2004 11:07:36 | |
---|
Muahhaaahaa, mulla ei oo sitä onkelmaa vaikka pidän kitaraa nykyään hepin tasolla. Ranteella ja peukalolla kun soitat (kai tajusit peukalon) niin ei oo mitään ongelmaa ees whiplashissa. Kyynärpäästä asti (?Mitä helvataa?) soittaessa tulloopi onkelmia. Jos et tajunnut tätä, niin olisitko hyvä ja lukisitko sen uudelleen. Hohoo. Ei kai palm-mute juttuja voi kyynäpäällä soittaa. Meinasin että se talla jää aika taakse ja alas, eli käden joutuu vääntämään aika koukkuun. Noissa Gibson mallisissa kitaroissa talla on taas tosi edessä, ja niillähän voikin kukkoilla vaikka kitara lattialla. Hepin tasolla tuo munkin ketara roikkuu. |
toxic 25.02.2004 14:05:05 | |
---|
Ei kai palm-mute juttuja voi kyynäpäällä soittaa. Meinasin että se talla jää aika taakse ja alas, eli käden joutuu vääntämään aika koukkuun. Mää luulin et sä kyynärpäällä hinkkaat sitä. Miten nii koukkuun? Mullaki on tuo talla aika "takana" joten ostan viperin :-D |
Kitarajeesus 25.02.2004 18:38:39 | |
---|
Tunnustan. Pääosin kyllä soitan tilua ja katson peilikuvasta kuinka sormet vipeltää otelaudalla. Siinä on jotain eroottista. Kyllähän niitä poseerauksiakin tulee harjoiteltua aika paljonkin. Istualteen en tykkää sähkistä oikein soitella. Ibanezilla voi jotenkuten vinguttaa, mutta Les Paul meinaa pudota koko ajan. Seisaaltaan onkin sitten ihan eri meininki. Akkari sopii isomman bodyn takia paremmin istualteen soitettavaksi. Jos pitää klassiseen tyyliin vasemmalla reidellä niin skeba pysyy varmasti paikoillaan.Ja sehän on ylivoimaisesti paras tapa kaikin puolin,ei väänny selkä ja on helppo soittaa.Seisaaltaan en normaalisti soita ellei pidä reenata keikalle. Musiikki on elämä. |