Aihe: 100 Greatest Guitarists (Guitar Magazine)
1 2 3 4 5
Keppi
10.01.2004 15:49:05
Muistan kyllä Stryperin. Ne pukeutu sellasiin kelta/musta raitaisiin asuihin...ja niillä oli sillon jopa yks hittikappale, mikä näky kaaplilta. Joskus vuosia myöhemmin näin kyseiseltä bändiltä uuden videon ja kovasti oli muodin mukana muuttunu meininki. Liekkö usko horjunu?!;)
Missään muussa yhteydessä en bändistä oo mitään kuullu. Epäilen, ettei ollu mikään suuri menestys ...
...no ei vaineskaan;)
Player
10.01.2004 17:44:05 (muokattu 10.01.2004 17:44:20)
Eikä Brian Mayta tolla listalla näkyny, ihme sinänsä sekin et Kurt Cobain oli 41.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
vantage
10.01.2004 18:37:48
Heavy Metal Is The Law
Eemil
10.01.2004 18:48:48
http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_guitarsolo.html

Mielstäni tämä oli kiintoisin

Kah, jenkkejä ja brittejä. Malmsteen,Malmsteen, Malmsteen, Hammett, Hammett, Hammett, Darrell, Darrell, Darrell ja ehkä parhaimpana kitaristina Metallica.
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
routa
10.01.2004 20:54:19
missä ZAKK WYLDE!!!!!!!!!!
BLACK LABEL TO YOU FUCKERS!!!.....niin wyldellä on komee mikki ständi.........
toxic
10.01.2004 22:01:59
missä ZAKK WYLDE!!!!!!!!!!

Kitaraa soittamassa. sen paras soolo oli muuten no more tits.
kimurantti1
10.01.2004 22:08:55
Voi voi voi...turhia tuollaiset listat...
Ehkäpä maailman susituimmat kitaristit top100 voisi tehdä, mutta taitavimmat...ei...
toxic
10.01.2004 22:12:14 (muokattu 10.01.2004 22:12:33)
mutta taitavimmat...ei...

tuollaista ei ole edes mahdollista tehdä. joku kotonaan soitteleva eläkeläinen voisi vaikka olla paras mut kukkaan ee tiiä. joten listan pitää olla täynnä julkkiksia.
Lord of the strings
10.01.2004 22:27:41
1. Stairway to Heaven - Jimmy Page (definitly the greatest solo)
2. You Shook Me All Night Long - Angus Young (its not hard to play but one of the most beautiful solos.)

Joku sentään on samaa mieltä kanssani.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
Härski
10.01.2004 22:49:46
Mukavaa nähädä, että parhaissa kitarasooloissa oli ihan oikeita kitaristeja; Page, SRV, Jimi, Agnus... Hieanoae.
Puavali
10.01.2004 23:17:15
Kuulkaas...tuolla mualimalla on lukuisia Esa Pulliaisen tasoisia ja parempiakin kitaristeja, joten mietitäänpäs uudestaan, ett miks just se Eric Clapton on tuolla listalla?!;)

Siksi. kun se on suosittu. Pulliainen ON parempi soittamaan kitaraa kuin Clapton. Kuuntele kummankin versiot Little Wingistä. Ja muutenkin hän on parempi kitaristi.

Muuten, onko ne Pulliaisen tasoiset ja paremmatkin kitaristit tuolla sadan listalla?
Keppi
11.01.2004 00:27:21 (muokattu 11.01.2004 00:30:32)
Siksi. kun se on suosittu. Pulliainen ON parempi soittamaan kitaraa kuin Clapton. Kuuntele kummankin versiot Little Wingistä. Ja muutenkin hän on parempi kitaristi.

Muuten, onko ne Pulliaisen tasoiset ja paremmatkin kitaristit tuolla sadan listalla?

Tarkoitin tolla siis sitä, ett ei siellä listalla ole Pulliaista kovempiakaan kitaristeja, ni miks pitäs itkee sitä, ett Pulliainen ei oo?! Ei siellä oo Hank Marvinia, ni miks siellä pitäs olla Esa Pulliainenkaan? Tietysti suomalaisenahan Esa ois kiva siellä nähdä.

Niin...en tiedä. Kyllä minä tykkään Pulliaisen soitosta. Oiskohan se sitt vaan niin, että Eric Clapton on jonkun verran ansioituneempi kitaristi ja vaikuttanut kitaransoiton kehittymiseen hieman enemmän...tai jotain?! Voiskohan se olla tämä se syy?!

Sitä tosiseikkaa ei muuta edes se, että sinun mielestäsi Pulliainen ON parempi soittamaan kitaraa ja Pulliaisen versio Little Wingistä on parempi.
...no ei vaineskaan;)
Puavali
11.01.2004 08:30:28
Sama se mulle on, ettei Pulliainen ole päässyt listalle ja mitä mieltä minä olen, mutta kun Pulliainen on parempi...

Aivan sama. Aurinko nousee kohta puolin ja pakkasta on. Muutama kuukausi eteenpäin, ilma lämpiää ja pian onkin kesä!
Keppi
11.01.2004 09:52:43
Sama se mulle on, ettei Pulliainen ole päässyt listalle ja mitä mieltä minä olen, mutta kun Pulliainen on parempi...

Teet kato iha oman listan ja pistät siihen Pulliaisen vaikka ykköseks!?! Ja etkä laita Claptonia koko listalle?!:D Saat iha ite päättää! Voit sitt katalla sitä yksikses tai laittaa vaikka seinälles.
...no ei vaineskaan;)
Aerodactev
11.01.2004 11:50:05

"73. Aqualung - Martin Barre"

Sietääkin päästä listalle, perkele.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
reijoteppo
11.01.2004 11:54:39
Suomalaisesta nimestä ja sukujuuristaan huolimatta Jorma Kaukonen on täysin yhdysvaltalainen henkilö.

Sen “rootsit” on muuten tuossa lähellä,Ylistaron Kaukolankylässä…
Keppi
11.01.2004 12:09:29
"73. Aqualung - Martin Barre"

Sietääkin päästä listalle, perkele.

Jossain kitaralehdessä oli muuten listattu aliarvostetuimmat kitaristit ja mukana oli mm. Martin Barre...ja ihan aiheesta!
...no ei vaineskaan;)
Puavali
11.01.2004 13:16:12
Teet kato iha oman listan ja pistät siihen Pulliaisen vaikka ykköseks!?! Ja etkä laita Claptonia koko listalle?!:D Saat iha ite päättää! Voit sitt katalla sitä yksikses tai laittaa vaikka seinälles.

No minä laitan sen listan seinälle, jos sinäkin laitat.
Juugeli
11.01.2004 13:40:01

No näistä voikin jo allekirjoittaa aika monta.
Ihmettelen vain sitä Paranoid Androidia.
Helvetin hyvä biisi kyllä, mutta en minä edes ajattele sitä välilirutusta soolona. Se on vain semmoinen hieno lisä biisin vainoharhaiseen tunnelmaan.
I don't give a damn if you don't like me, coz I don't like you, coz you're not like me (Jimmy Pop)
Joees
11.01.2004 18:21:47
Jänniä nämä listat. Olis kenties järkevämpää(jos listoja haluaa tehdä) että laittaisi vain sata hyvää kitaristia, mutta ei mihinkään järjestykseen. Kovin huvittavaa että listalla arvostellaan mm. Wes Montgomerya ja Kurt Cobainia, jotka ovat tyylillisesti aivan eri maata. Miten helkutissa Monttia ja Cobainia verrata keskenään? No, kai joku ilmeisesti voi?
Groooove is in heart!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)