Aihe: Täydellinen soundi?
1 2 3 4
LaXu
28.11.2003 22:09:23
Kyllä minäkin sanoisin, että RG ei kyllä Les Paulilta kuulosta. Soundissa on toki sitä samaa lämpöä mutta potkua ei löydykään sitten samalla lailla vaan RG:n soundi on pehmeämpi tai jotain. Molemmat hyviä soundeja, mutta erilaisia.
Ari
29.11.2003 00:10:30
Hyvä soittaja sovittaa soittonsa aina tilanteen mukaan. Jos ei ole säröä mietitään sitä miten pitäs soittaa ilman säröä. Vähän väsyttää kun vingutaan näistä että en saa sitä sun tätä soundia aikaan...turha siitä on efektiä syyttää, oma vika se on. (Vittu) sentäään, miksi sitä pitää sen mooren soundia kaivaa (vaikka se on kieltämättä hyvä) pilkulleen? Voisko kehittää oman ja hyvän soundin mikä sopii omaan soittotyyliin? Siltä pohjalta on parempi lähteä kehittämään näitä Moore piisejä. Varmasti pääsee parempaan lopputulokseen.

t. Ari
Keppi
29.11.2003 00:47:49
Hyvä soittaja sovittaa soittonsa aina tilanteen mukaan. Jos ei ole säröä mietitään sitä miten pitäs soittaa ilman säröä. Vähän väsyttää kun vingutaan näistä että en saa sitä sun tätä soundia aikaan...turha siitä on efektiä syyttää, oma vika se on. (Vittu) sentäään, miksi sitä pitää sen mooren soundia kaivaa (vaikka se on kieltämättä hyvä) pilkulleen? Voisko kehittää oman ja hyvän soundin mikä sopii omaan soittotyyliin? Siltä pohjalta on parempi lähteä kehittämään näitä Moore piisejä. Varmasti pääsee parempaan lopputulokseen.

t. Ari

Olen kanssasi samaa mieltä. Kun löytää hyvän, mieleisensä soundin, ni sillä voi soittaa ihan kaikki maailman biisit. Volumella ja tonella saa tarvittavat sävyt irti...niin ja tietysti sormilla!;) Osaltaan se on just sitä luovuutta, kun käyttää omaa näkemystään myös sillä rintamalla.

Muakin hieman huvittaa noi SRV fanaatikot, jotka hakee juuri niitä samoja laitteita ja säätöjä, kun itse maestro. Ilmeisesti sitä luulee, ett soitto käy sitt yhtä vaivattomasti?! Vauhgan soitti uransa aikana niin monella erillaisella styrkkarilla, ett tuskin se nyt mistään laitteista oli kiinni. Samoin, ku tää TubeScreamer -vouhotus.

Ei ollu tarkoitus "ronkua", että pitäis olla LP jos haluu Mooree soittaa. Halusin sanoo vaan sen, ett Mooren tavaramerkki on nimenomaan toi LesPauli.
...no ei vaineskaan;)
superfly
29.11.2003 00:50:14
Täällähän puhutaan harvinaisen viisaita. Ei se osaavalla soittajalla ole laitteista kiinni.
Harppu on alaston piano
Swan
29.11.2003 20:40:32
Olen kanssasi samaa mieltä. Kun löytää hyvän, mieleisensä soundin, ni sillä voi soittaa ihan kaikki maailman biisit. Volumella ja tonella saa tarvittavat sävyt irti...niin ja tietysti sormilla!;) Osaltaan se on just sitä luovuutta, kun käyttää omaa näkemystään myös sillä rintamalla.

Herätinkö taas hirveän kinastelun? :P

Tarkoitukseni oli - niin kuin jo aiemmin mainitsin - saada soolosaundi, joka on jotain Gary Mooren suuntaan, eli kaulamikillä lämmin ja sustainrikas (joo, väännän tällöin aina tonea lounaammaksi) ja tallamikillä kirkkaampi ja parhaimmillaan jopa hevahtava. Tässä vuoden verran olen jo PODxt:tä räveltänyt, ja kivoja saundeja löytyy, mutta ei vielä sellaista yhtä tiettyä unelmasaundia. Sama koskee myös komppisaundeja.

Lienee karu tosiseikka, että kaikkiin musiikkityyleihin sopivaa saundia ei ole vielä keksittykään, ja siitähän kaiken maailman GASitkin johtuvat. :) RG:ni kyllä pystyn mukauttamaan aina itselleni sopivaan saundiin, ja Squierini remontin jälkeen en periaatteessa tule tarvitsemaan useampia kitaroita. Mikäli rahaa joskus saan, lähden metsästämään _sitä_ saundia oikeiden putkivahvistimien maailmasta.
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
Keppi
01.12.2003 14:34:45 (muokattu 01.12.2003 14:35:41)
Herätinkö taas hirveän kinastelun? :P

Etpäs...ku ihan asiallisen kommentin heitit!;)

Tottakai mieltymykset jonkun tietyn kitaristin tyyliin ja soundiin vaikuttaa myös omaan soundimieltymyksiin.
Itse olen...kuten tossa varmaan kävi jo selväks, tykästyny tohon staro soundii. Tottakai siihen vaikuttaa SRV:t, Henkat, Gilmoret, Blacmoret;), Marvinit, Pulliasiset ym...lajin veteraanit.

Totuus on kuiteskin varmaa se, ett ei sitä yhtä ainoota...unelmasoundia tule varmaan koskaan löytymään.
Mulla esimerkiksi vaikuttaa fiilis niin hiton paljon siihen, miltä kuulostan...tai ainakin miltä itse tiedän kuulostavani. Huonona päivänä kuulostaa paskalta, oli minkälaiset vehkeet hyviään. Hyvänä päivänä kuulostaa taas hyvältä, ihan millä laitteilla tahansa.
...no ei vaineskaan;)
askomiko
02.12.2003 02:54:05 (muokattu 02.12.2003 02:56:22)
Isoista säröistä Steve Vai, die to liven alku. Cleaneista Nancy Sinatran bang bangin kitara.

Tuossa pari suosikkisoundipätkää sieltä sun täältä:
http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/KitaraL%e4%e4h.mp3 Eli lääh, ei laeaeaeh, jos ei toimi.
Quu
02.12.2003 08:41:16

Täydellinen soundi on sellainen joka itseä miellyttää... Tietty jos soittaa bändissä, niin soundi pitää katsoa niin, että ne sopivat edes jotenkin yhteen :)

Mun soundi(t) syntyy näin:
Bass: 0-10 (milloin mitenkin tykkään)
Treble(mid): 10
High: 10
Gain: 10

Noi on vahvistimen säädöt kun yksin soitan, mutta soundit muuttuu kunhan saan Digitech RP100:n

Ja säröllä soittaessa käytän tallamikkiä ja soitan aina sormilla.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Keppi
02.12.2003 10:33:52
Täydellinen soundi on sellainen joka itseä miellyttää... Tietty jos soittaa bändissä, niin soundi pitää katsoa niin, että ne sopivat edes jotenkin yhteen :)

Nimenomaan toi bändin kaa toimiminen on tärkee juttu! Monesti onkin käyny just nii, ett soundi on ollu tosi pyllystä, mutt siku on bändin kaa ruvennu soittamaan, niin asiaan ei ole hirveesti edes kiinnittäny huomiota...koska homma onkin toiminu niin pirun hyvin. Tai sitt juuri päinvastoin, ett soiundi on just unelma, muttaku bändi tulee mukaan kuvioihin, nii... Ei sitä orkesterin kaa jaksa sellasta pikkutarkkaa näpertelyä tehdä ja ne soundin pienet hienosäädöt hukkuu siihen metakkaan kuiteskin.

Oon itse ainakin huomannu sellasen jutskan, ett ku ei oo bändiä ja soittelee kotona vaan omaks iloks, ni sillo just tekee mieli hankkia kaikkee roinaa ja parempia styrkkareita ym.
...no ei vaineskaan;)
oulukyllosa
02.12.2003 14:40:12 (muokattu 02.12.2003 14:40:38)

Rossingtonin Gary ja sen Les Paul ja silloin Skynyrdin vanhaan aikaan käyttämänsä vahvistin-mikälie.Joku Peavey vissiin.Mace tai joku.Siinä soundi minun makuun.
---"play some skynyrd,man!"---
Lord of the strings
02.12.2003 18:37:17
Tarviset:
-Lab Series L7 vahvistimen
-Squier stratocaster '62 vintage
-Dean Markley blue steel .10-.52 kielisetin
-Fender Medium plärä
-Mun kädet

1. Säädä Lab Series:
Volume : 9
Bass : 6,5
Frequency : 1600mhZ
Treb, Reverb, gain, multifilter : Kaakkoon

2. Straton tallamikki päälle.

ON SE PERKELE JOS EI KUULE SKEBA ÄRJY!
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
Slo-Hand
03.12.2003 15:15:44

Täällähän puhutaan harvinaisen viisaita. Ei se osaavalla soittajalla ole laitteista kiinni.

Niijjust, Taispa olla Brian Setzer joka sano, että taitava soittaja voi soittaa kitaraa vaikka kelloradion kautta ja se kuulostaa hyvältä. Näinhän se on..
RRrrock!
" I use heavy strings, tune low, play hard and floor it. Floor it. That's technical talk. " - Stevie Ray Vaughan
Prian
04.12.2003 11:10:19
vaikka kelloradion kautta
Samaa mieltä.
Mutta kelloradiosta en saa mitenkään sellaista saundia kuin Bostonin "Amandassa". Joka on - vaikka en ko. saundia haekaan itse - kyllä korvalle yksi lempisaundeista.
Keppi
04.12.2003 14:44:01
Samaa mieltä.
Mutta kelloradiosta en saa mitenkään sellaista saundia kuin Bostonin "Amandassa". Joka on - vaikka en ko. saundia haekaan itse - kyllä korvalle yksi lempisaundeista.

Luulen, että noiden kommenttien tarkoitus oli sanoa se, ett soittajan tatsin vaikutus on merkittävä lopputuloksen kannalta.
Ehkäpä ne kitaravehkeet, joilla tuo Bostonin biisi(?) on soitettu, ei kuulostakkaan yhtään hyvältä, kun niillä itse soittaa?!;)
...no ei vaineskaan;)
Timesby
04.12.2003 20:33:37

täydellisin soundi, jonka oon kuullu on sg supremen näyte clipit gibsonin sivuilla. tiedä sitten miten säädetty.

parhaat soundit on ehdottomasti brian maylla ja mattias "ia" eklundhilla.
Es gang zum Vituiks!
jj86
09.12.2003 18:07:11
John Petruccilla on uusimmalla Theaterin tuoksella aikas murisevat särkijät!
Muuten aikas surkea levy melodisesti ja kitaran soiton kannalta, mutta tää soundi kyllä on tappo kamaa.
En yleensä enää innostu jonkun toisen "särkijöistä", mutta tämmöistä kyllä jo himoitsee.

Mikähän vire mahtaa Petruccilla olla tällä Train of thought lätyllä?
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Sahanpurija
09.12.2003 18:18:33
Mikähän vire mahtaa Petruccilla olla tällä Train of thought lätyllä?
Eiköhän se ole ihan normaali HEADGHE. Tosin joissaikin kappaleissa saattaa olla toinenkin. Ei siitä koskaan tiedä.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
Juice
10.12.2003 18:03:33 (muokattu 15.12.2004 15:44:29)
........
Paskahädän kanssa aina pärjää.
jj86
11.12.2003 16:20:18
Eiköhän se ole ihan normaali HEADGHE. Tosin joissaikin kappaleissa saattaa olla toinenkin. Ei siitä koskaan tiedä.

aivan... mää kun olin taas ahdasmielinen ja ajattelin vaan et se on 6 kielistä laskenut... noh tulipa nyt tietoon että petruccillakin on sitten 7 kielinen isommassa käytössä..
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
TheWickerMan
11.12.2003 19:15:57
Varmaan Iron Maiden - 2 Minutes To Midnight

Oon yrittäny saada kaikista maailman vehkeistä semmosta soundia, mutta ei oo toistaseks osunu vielä tielle
"Rokkariksi synnytään, ei kasveta"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)