Aihe: John Frusciante
1 2 3
massnerderer
07.02.2004 14:33:12
JOO,tullut seurattua ukon hommia enemmänkin. Sehän tosiaan alkoi spedeilemään herskan kanssa vasta kun lähti peppersistä, ja sekoilikin sitten ihan kunnolla. omien sanojensa mukaan, ei pystynyt edes nukkumaan tai ajattelemaan mitään järkevää/ei ahdistavaa jos ei ollut stoned. John oli tosiaan aika heikossa hapessa jossain vaiheessa, ja kun teki noi soolot ni oli sekaisin kuin apassi. En muista sanoiko mies itse vai oliko jossain maininta siitä että roinan vetäminen aiheutti sille jotain motoriikka oireita jonka takia se ei esim keikoilla soita blood sugarin ja mothers milkin vaikeimpia biisejä/sooloja.

Soundiltaan ja tyyliltään omasta mielestäni yksi kovimpia, ja kaksi kertaa livenä nähtynä...kyllä ne soolot toimi, ja parempi olikin ettei mennyt suoraan "kirjoituksen mukaan".

Kyllä toi roinan vetäminen jälkensä jättää soittamiseen, esim. Johnnie Winter, Andy Mc Coy jne. lista on riittävä.

Tämä oli minun näkemykseni aiheesta.
Shakermaker
08.02.2004 19:27:33
Mutta livenä... ei ei ei!!! Se on mahtavaa, mikäli livenä soitetaan eri sooloja ku levyllä, mikäli ne soitetaan OIKEIN!! Se vituttaa, ku frusciante soittaa niin väärässä timessa ne soolot ja lähes joka toinen nuotti on aivan vituilla. Hyvä esimerkki on esim. miten se on vetänyt keikoilla scar tissuen soolot. Levyllähän soolot otavat todella tyylitaitoisia, mutta keikoilla soundi on ollut hirveä ja soolot vielä hirveämpää kuunneltavaa.
sehän on vaan hienoa, jos vetelee sooloja keikoilla miten sattuu, varsinkin Frusciantelta. sehän on tappavan tylsää kuunnella samat soolot keikalla ja levyllä, antaa keikoilla olla taiteilijalla vapaus!

Tätä mieltä minä olen.
Minä en!
...shake along with anyone you like to...
The Duke
15.02.2004 11:23:40
kuuntelemaan paskaa musiikkia esim. syd barrettia ja katsokaa minkälaista sooloilua tuli: pari hassua nuottia tahdissa, todella lässähtänyttä fiilistelymössöö on kaverin soitto nykyään...

Ai, ai, ai! Nyt voisi melkein jopa miinuksella rangaista tuosta Barret herjasta!
It's not another state of mind..It's another mind of state...
Generic L
15.02.2004 15:29:53
Hyvä keskustelun aihe! Joku tuossa huusi siitä fruscianten sooloilusta ja niistä erilaisista sooloista. Die hard fanina oon kuunnellu aika monta erilaista sooloa ja ykskään ei oo tähän asti ollu huono. Jos saatte käsiinne seuraavia niin kannattaa katsoa: RHCP livenä moskovassa (pari vuotta vanha) ja Scar tissue soolot siinä. Toisena legendaarinen peppers-veto under the bridge saturday night livessä joskus 92, varsinkin se intro!

Dave Navarron tyylikin on muuten selvästi erottuva!

Pidän RHCP:stä erittäin paljon, samoin John Frusciantesta mutta kyllä sen soolot menee joskus aivan päin persettä livenä... mut se on vaan hauskaa
Dash
16.02.2004 11:59:53
no on on.
frusciante on sekä vakavasti otettava muusikko että taiteilija.
ja siinä missä kangistutaan kaavoihin, frusciantella on ollut taipumusta venyä.
ja äijän uudet sinkut kuulostavat paremmalta ku RHCP:n lähiaikojen tuotanto.
live-sooloista kuulee että ne ovat improvisoituja.
jopa SRV soitti soolonsa livenä melkein aina samalla tavalla.
harva uskaltaa siis improvisoida, koska siinähän voi vaikka mokata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)