Aihe: Ehkä maailman kovin kitaristi??
1 2 3 4 5
Super-Jari
03.10.2003 08:35:26
sitäpaitsi angelo osaa puhua tyhmän kuulosesti.

Onhan se hyvä kitaristi mutta tuo yllä oleva lause on kyllä maailman eniten tosi. Redneck-ääni on sillä.
hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen
Keppi
03.10.2003 09:21:44
Jep, soitappa ihan kitaralla ite perässä.

No tulihan se sieltä!

Jos jonkun artistin tuotokset on erittäin teknisiä, nopeita ja tosi vaikeita soittaa, ni onko se silloin automaattisesti sen merkki, ett se on hyvää musaa?

Kun itse esim. kuuntelen Satrianin tuotoksia, ni mulle jää ainakin sellainen kuva, ett niistä puuttuu kunnollinen "ajatus". Ok...ne on helkatin taitavasti soitettu ja niissä on just sellasia juttuja, jotka ei ehkä itseltäni onnistuisi. Onko se kuitenkaan syy, miksi minun pitäis sellaista kuunnella? Se syy mun mielestä, miks monet pitää näitä kitarasankareita keskinkertaisina biisintekijöinä on se, ett ne panostaa liikaa pelkkään skitansoittoon. Itse kun kuuntelee satrianin levyjä, ni tulee sellanen fiilis, ku kuuntelis jotain kitarantreenaus-levyä, missä on hirveesti eri tekniikoita ängätty yhden kappaleen sisälle. 2 tahtia täppinkiä-->2 tahtia sweeppiä...jne. tyyliin;) Ne on vähän sellaisia kitarasoittotaidon näytteitä, missä taustat on isolla T:llä...Taustoja. Ei mitään oikeita biisejä...mun mielestä.

Tottakai joku voi oikeesti tykätä tollasesta, mutt mun mielestä kappaleella pitää olla joku muukin tarkoitus, kun
soolo tai joku kitaralla tehty hienous. Tämäntakia monet kitarasankareiden levyt on jääneet mulle aika etäisiksi.
Tässä mielessä esim. Ynkkä saa poitsit. Sillä on ollut aina selkee linja ja ajatus kappaleisaan...vaikkakaan mä en nyt hirveesti välitä sen tavasta soittaa kitaraa. Kyllä mä kuitenkin Malmsteenia pidän paljon parempana säveltäjänä, kun esim. Vaita tai Satriania...enkä ihmettele yhtään, miks Ynkkä on parhaiten menestynyt tästä kolmikosta.

Mutta kuten niin usein on tullut mainittua...tämähän on vain minun mielipide;)
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
Herra Rapu
03.10.2003 09:47:21 (muokattu 03.10.2003 09:49:42)

Kyllä mä kuitenkin Malmsteenia pidän paljon parempana säveltäjänä, kun esim. Vaita tai Satriania...enkä ihmettele yhtään, miks Ynkkä on parhaiten menestynyt tästä kolmikosta.

Mutta kuten niin usein on tullut mainittua...tämähän on vain minun mielipide;)

Ynkkä kun keksi lähteä tekemään sukkisheviä mistä kaikki maailman juntti-immeiset diggaa. Kaiken lisäksi oivalsi vielä "lainata" hieman ideoita klassiselta puolelta höystääkseen tätä mighty neo-klassismia huippuunsa. :)

Kyllä mun mittarissa Vai ja Satriani nousee heittämällä Malmsteenin yli.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
JS
03.10.2003 10:04:55
Niin... Kyllä mun mielestä kaikilla kolmella- Vailla, Ynkkä-kynkällä ja Satrianilla- on ihan oma selkeähkö linjansa ja kaikki on tehny hyviä piisejä. Vain ja Satrianin toisiaan muistuttaviin tyyleihin ehkä on vähän vaikeampi päästä sisälle, tommonen Ynkkätiluilu ja pari rokkiriffiä siihen väliin kun on todennäköisesti keskivertokuuntelijalle tutumman olosta.

Kaikki ovat hyviä :-)
Snap!!! Naps!!! PRKL!!!
Boner-Joe
03.10.2003 11:00:35
No tulihan se sieltä!

Jos jonkun artistin tuotokset on erittäin teknisiä, nopeita ja tosi vaikeita soittaa, ni onko se silloin automaattisesti sen merkki, ett se on hyvää musaa?

Tulihan tämäkin täältä, eli threadi käsittelee kovinta kitaristia, eikä kovinta säveltäjää joka sattumalta soittaisi kitaraa.

Onko se kuitenkaan syy, miksi minun pitäis sellaista kuunnella?

Ei todellakaan.. eikä sen pitäisi olla syy sillekään, että jokainen tämän tapainen threadi viedään aina tähän samaan suuntaan.
outo_O
03.10.2003 11:13:22
kUk4 0n P4r45?????! ?!?!? !?!?!? XX?!?!? xx+1+0?
B L A C K E N E D ! ! !
Super-Jari
03.10.2003 11:20:07
"A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once. This amazing ambidextrous guitarist..." Guitar World Magazine

Hoho
hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen
kid ego
03.10.2003 12:08:09
Mun mielestä Vai, Satriani ja Ynkkä ovat kaikki kovia kitaristeja omalla alallaan. Kahden ensimmäisen tuotantoa kuuntelen säännöllisesti, Ynkkää harvemmin. Kaikilla kolmella on tekniikka hallussa ja biisintekotaidostakin löytyy.

Nuo Angelot sun muut hirvittävät mua...
Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta.
Dick Parker
03.10.2003 12:22:34
Onhan se hyvä kitaristi mutta tuo yllä oleva lause on kyllä maailman eniten tosi. Redneck-ääni on sillä.

Ei se kyllä millään Redneck-äänellä puhu ton opetusvideon perusteella, jos siis tarkotat tommosta Alabama-aksenttia.
Dick Parker
03.10.2003 12:31:02
Malmsteen ja Vai ovat ton kolmikon kovemmat osapuolet. Satrianin legatovingutukset ei ole ikinä kiinnostaneet, vaikka on Satrianillakin hyviä biisejä. En vaan tykkää Satrianin tyylistä.

Kuunnelkaapas vaikka Mattias Eklundhia. Se osaa vingutella mielenkiintoisella tavalla ja sillä on hyviä instrumentaalibiisejä kuten Lisa's Passion for Heavy Metal ja Lydia's House.
jmtihine
04.10.2003 01:02:53
Tenkula
Eemil
04.10.2003 11:29:21
No tulihan se sieltä!

Jos et ymmärtänyt mitä tarkotin, niin tätä tarkotin: Kysytään siis kovinta kitaristia. Ei kovinta säveltäjää, eikä karismaattisinta esiintyjää, eikä mitään muutakaan kuin kovinta kitaristia. Ja väitän tältä pohjalta, että ihminen on tyhmä, jos väittää että Angelo ei ole kova kitaristi.

Ja toi soita perässä juttu tarkotti sitä, että arvostan enemmän kitarasta lähtöisin olevaa tilu-ääntä, kuin nintendosta lähtöisin olevaa tilu-ääntä.
Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200€. Tiedustelkaa perkeleet.
JasonBeckerWannabe
07.10.2003 14:45:38
Fareeeria älkää edes mainitko. Vai on pirun kova ja mielestäni ainaski For The Love Of Goodissa on helvetin hieno ja tunteikas soolo. Satriani vähän semmonen kaavojen mukaan soittaja.

Mutta nyt mä haluun kuulla teidän mielipiteet Jason Beckeristä ! Mitä se ei osannut? Virtuoosi, saatanan kova soittamaan kaikenlaista ja vitun hyvä säveltämään. Sanokaa mielipiteenne.. Omasta mielestäni PARAS
Referring Jason as a genious is an understatement :Marty Friedman
Carlsberg
07.10.2003 15:40:16
Mutta nyt mä haluun kuulla teidän mielipiteet Jason Beckeristä ! Mitä se ei osannut? Virtuoosi, saatanan kova soittamaan kaikenlaista ja vitun hyvä säveltämään. Sanokaa mielipiteenne.. Omasta mielestäni PARAS

On mun mielestä ehdottomasti yks kovimmista kitaristeista. Biisiin nimeltä Altitudes ei kyllästy koskaan.
kassu_90
07.10.2003 15:50:01
Tsakk Vylde

(vai miten se nyt kirjoitetaan)
lovesrock
07.10.2003 21:29:27
Ai "hyvä kitaristi" määritellään tilunopeuden perusteella.Huhhuh.Onhan jotkut säälittävät Yngwiet,ym. nopeita,mut säveltäjiksi/sovittajiksi/sanoittajiksi ei noista yleensä ole.Ei paljon päässä liiku jos jaksaa kuunnella jotain skaalojen sahaamista levykaupalla...
Maailman kovin kitaristi on jokainen joka soittaa aidosti tunteella ja musiikin takia.
Cletus Awreetus
07.10.2003 21:33:36
Ai "hyvä kitaristi" määritellään tilunopeuden perusteella.Huhhuh.Onhan jotkut säälittävät Yngwiet,ym. nopeita,mut säveltäjiksi/sovittajiksi/sanoittajiksi ei noista yleensä ole.Ei paljon päässä liiku jos jaksaa kuunnella jotain skaalojen sahaamista levykaupalla...
Maailman kovin kitaristi on jokainen joka soittaa aidosti tunteella ja musiikin takia.

Huooh... taas tämmönen. Siis ei tietenkään nopeus tee kenestäkään maailman parasta mutta ei myöskään mikään goddamn blues-fiilistely. Ei mistään löydy maailman parasta kitaristia!
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Eemil
07.10.2003 22:46:08

Huooh...Lukisit edes edelliset viestit ennenkuin kommentoit...
Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200€. Tiedustelkaa perkeleet.
Keppi
07.10.2003 22:50:46
Ei mistään löydy maailman parasta kitaristia!

Samaa mieltä! Sitäpaitsi epäilen, ett ton Michael Angelon tasoisia tiluttelijoita löytyy jo pelkästään jenkeistä paljon. Ei toi nyt mun mieletä niin universaalisen hienoa ollut.
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
skinkarde
07.10.2003 22:51:13
sama homma se on joka soittimen kanssa. eli siis hyvä on olla tekniikka hallussa, mutta ei tarvi olla tekniikallisesti paras tehdäkseen helvetin hyvän kuulosta musaa. hyvä kitaristi soittaa biisin kuin biisin hyvällä tatsilla ja osaa improta hyvin tyylilajin mukaan. siis kuulee paljon juttuja tyyliin "mä osaan iron maidenin trooperin sooloineen" jnejne, mutta välttämättä nämä kaverit eivät saa biisiä oikein iskevän kuuloiseksi vaikka periaatteessa soittavat oikein. en tiedä teistä, mutta minun mielestä tatsi on tekniikkaa tärkeämpää.
-skag!-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)