Aihe: Steve Vai.. pisteet laski..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
telecustom
08.08.2003 17:34:59
Sanotaanko että jos stiivin pisteet laskivat esimerkiksi 100 pistettä niin ei se kovin mullistava asia ole herran ollessa muutenkin jo niin rankasti miinuksen puolella...siis minun kirjoissani...
"rock`n`roll is never die" Kirka
leather rebel
08.08.2003 18:06:10
The Crying Machine kuulostaa minun korvaani aika paljonkin Santanalta. Kummallista... :)

Mäkin oon huomannu. Mun mutsi luuli että se on Santanaa.
Brian May jr.
11.08.2003 12:14:55
Eikös toi Joe Satriani oo aikamoinen liruttelija, sellanen niinku Petrucci? Tyylilaji edelle.
petemus
18.08.2003 15:06:42
Mielestäni Satriani on helvetin lahjakas ja taitava soittaja, jolta on vain loppuneet ideat...

Paras levy mielestäni jäpikältä on, kumma kyllä, "Not of this earth". Sillä olevan "Rubina" -biisin soolon jos joku vetäisee samalla tatsilla, niin mitaleita kyllä jaetaan. Ko. soolo on niin melodinen kuin vain olla voi, soundi on aika jännä (ilmeisesti säröä + aika paljon chorusta) ja artikulaatio aivan huipussaan. Kyllä soittotatsifriikit tietää, mistä puhun...

Satriani on nyttemmin hylännyt tietynlaisten outojen ratkaisujen käytön biiseissä, kun taas S. Vailla on vieläkin ilahduttavan paljon ns. hämärämpiä ideoita.
Keppi
18.08.2003 16:01:00
En minä oikeestaan hirveesti ihmettele, miks noi kitarainstrumenttaali-levyt ei oo hirveen suosittuja suuren yleisön silmissä. Ei ihmiset jaksa kuunnella musaa, jossa taka-ajatuksena tuntuu olevan monimutkaiseten juttujen esille tuonti...kappaleiden muodossa(!?!)
Ei esim. sellaiset kitaraklassikot, kun Santanan-Samba Pa Ti ja vaikka Peter Greenin Albatrossi, ole kovin monimutkaisia, vaan ne perustuu just simppeliin, mutta kauniiseen melodiaan.
Juuup!
Veikko
18.08.2003 16:21:28
Kannattaa kuunnella musiikkia eikä katsella. Pääsee vähemmällä.
Suojele Suomen metsiä. Tapa tikka(Picoides arcticus).
PoLFus
18.08.2003 18:28:50

Äsrytttää muuutenkin se paska. Ihan R******I! En tajuu miten joku on saanut päähänsä että se osaa mukamas soittaa? Semmosta paskoilla saudeilla rävellystä. Mutta se "mies" onkin luultavasti miehiin menevää sortttia. Älkääkä vaan poistako tätä kirjotusta ei tässä oo mitään asiatonta jos oman mielipiteensä sanooo. Aina joku poistaa mun kirjotukset.

ja syystä...
~ why everybody always pickin' on me? ~
kid ego
18.08.2003 23:52:39
En minä oikeestaan hirveesti ihmettele, miks noi kitarainstrumenttaali-levyt ei oo hirveen suosittuja suuren yleisön silmissä. Ei ihmiset jaksa kuunnella musaa, jossa taka-ajatuksena tuntuu olevan monimutkaiseten juttujen esille tuonti...kappaleiden muodossa(!?!)
Ei esim. sellaiset kitaraklassikot, kun Santanan-Samba Pa Ti ja vaikka Peter Greenin Albatrossi, ole kovin monimutkaisia, vaan ne perustuu just simppeliin, mutta kauniiseen melodiaan.

Instrumentaalilevyjen tarkoituskaan ei ole varmaan kivuta listasijoille. Listahitit nimittäin ovat aina sellaisia renkutuksia joita on helppo vislailla. Mutta ei niiden biisien tarkoitus missään nimessä ole olla pelkkä tekninen suoritus, vaan jos laulu jätetään pois, muille instrumenteille jää enemmän tilaa ja näin on helpompi tehdä vaikeampiakin juttuja. Joillakin se vain menee yli hilseen.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
kid ego
18.08.2003 23:55:47
Äsrytttää muuutenkin se paska. Ihan R******I!
Sä ärsytät meitä.

En tajuu miten joku on saanut päähänsä että se osaa mukamas soittaa?
Mä ainakin luulen, että se osaa.

Semmosta paskoilla saudeilla rävellystä.
Sun mielestäsi ehkä, mutta joskus on hyvä olla erilainen. Sitä paitsi Vain ja Satrianin musiikki on muutenkin hieman kokeilevampaa, niin voi niillä saundeillakin leikkiä.

Mutta se "mies" onkin luultavasti miehiin menevää sortttia.
Kyllä homo homon tuntee.

Älkääkä vaan poistako tätä kirjotusta ei tässä oo mitään asiatonta jos oman mielipiteensä sanooo. Aina joku poistaa mun kirjotukset.
Oma mielipiteesi? Haukkumiselta vaikutti lähinnä. Sitä paitsi sun tyylisi kirjoittaa on mahdottoman epäselvää lukea, toivottavasti siellä yläasteella opetetaan kirjoittamaan.
Hirvi on petoeläin.
k...
19.08.2003 05:57:07
Voiskos joku sanoa Vai:n ja Satrianin tunnetuimmat kipaleet. Joskus kuullu jotain Satriania mutta ei oikee uponnu. Ehkä se vaatii vain aikaa.. Samal voisitte mainita vielä muutaman Ynkän kappaleen et pääsen siihenki paremmin tutustuu.
Cletus Awreetus
19.08.2003 08:36:33
Voiskos joku sanoa Vai:n ja Satrianin tunnetuimmat kipaleet. Joskus kuullu jotain Satriania mutta ei oikee uponnu. Ehkä se vaatii vain aikaa.. Samal voisitte mainita vielä muutaman Ynkän kappaleen et pääsen siihenki paremmin tutustuu.

Steve Vai:

- For The Love Of God
- Attitude Song
- The Audience Is Listening

Joe Satriani:

- Satch Boogie
- Always With Me, Always With You
- Crush Of Love

Yngwie Malmsteen:

- Black Star
- Far Beyond The Sun
- You Don't Remember, I'll Never Forget

tossa on nyt muutama...
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Flash
19.08.2003 08:48:27

Akustinen kitara seuloo jyvät akanoista. Istuttaisin mielelläni herrat Vai, Satriani ja Malmsteen vierekkäin akustisten kitaroiden kanssa. Voisi syntyä ihan hyvääkin jälkeä. Tai sitten ei. Mielelläni kuitenkin näkisin & kuulisin mitä tuolla kokoonpanolla syntyisi pelkkien akustisten kitaroiden kanssa.
Rust Never Sleeps
Herra Rapu
19.08.2003 09:22:27

Akustinen kitara seuloo jyvät akanoista. Istuttaisin mielelläni herrat Vai, Satriani ja Malmsteen vierekkäin akustisten kitaroiden kanssa. Voisi syntyä ihan hyvääkin jälkeä. Tai sitten ei. Mielelläni kuitenkin näkisin & kuulisin mitä tuolla kokoonpanolla syntyisi pelkkien akustisten kitaroiden kanssa.

Niin tai laitetaan klasarijätkille sähkikset kouraan. :)
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Jaz
19.08.2003 09:37:43

Joe Satriani:

- Satch Boogie
- Always With Me, Always With You
- Crush Of Love

Lisäisin tuohon listaan vielä Yhden Herra Satrianin helmistä: Summer song
Dick Parker
19.08.2003 10:06:54

Ynkkä tiluttaa akustisella ja klassisella. Kuuntele vaikka Crying-biisi. Se on muuten varmasti myös yksi sen hiteimmistä instrumentaaleista.

Steve Vain hiteistä vois lisätä vielä Tender Surrenderin ja Passion and Warfare-levyllä on paljon hyviä biisejä myös.
Flash
21.08.2003 08:34:48

Ynkkä tiluttaa akustisella ja klassisella. Kuuntele vaikka Crying-biisi. Se on muuten varmasti myös yksi sen hiteimmistä instrumentaaleista.

Steve Vain hiteistä vois lisätä vielä Tender Surrenderin ja Passion and Warfare-levyllä on paljon hyviä biisejä myös.

Juu, olen kuullut nuo biisit ja tiedän kyllä, että äijillä pysyy akustisetkin kädessä. Mutta mielelläni kuulisin mita ukot (siis Satriani, Vai ja Malmsteen) saisivat kolmestaan aikaiseksi. Saattaisi olla melkoinen teidepläjäys. :)
Rust Never Sleeps
Keppi
21.08.2003 09:35:47
Mulla on tää uus Vain Live-levy(en muista edes nimee!?!), missä se vetää myös akustisia kappaleita. Kyllä mun mielestä Steve Vai on enempi "sähkökitaristi".
Juuup!
kid ego
21.08.2003 13:19:04
Mulla on tää uus Vain Live-levy(en muista edes nimee!?!)

Alive In Ultra World.

Niin ja vielä niistä tunnetuimmista biiseistä: Steve Vain The Crying Machine on kuuntelun (tai useamman) arvoinen.
Hirvi on petoeläin.
Sammakko
21.08.2003 18:12:27

Sun mielestäsi ehkä, mutta joskus on hyvä olla erilainen.

Semmonenko Vai mukamas on?
Vai on just semmonen tusinakitaristi.
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
Sammakko
21.08.2003 18:13:30

Saattaisi olla melkoinen teidepläjäys. :)

Vittu siitä ois taide kaukana.
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)