Aihe: Zakk wylden soittotyyli
1 2 3 4 5
Syge
27.08.2007 21:04:04
Melkoisesti tulee tota tyyliä ihailtua..

Ja kuten joku täällä mainitsi että soittaisi epätarkasti niin ei taatusti soita.

Youtubeen kattomaan kun se vetää cleanilla niin johan asiat selkenee.
Tidizdii
Räkkipeli
27.08.2007 21:06:52
Ja kuten joku täällä mainitsi että soittaisi epätarkasti niin ei taatusti soita.

Ai kuka mainitsi?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Syge
27.08.2007 21:18:45 (muokattu 27.08.2007 21:19:56)
...ien tekemistä? Se ei soita kyllä kovin tarkasti vaan aika pikkaa aika rajusti...

- Suolintu

...........................
No myönnytys, ei sanonut että soittaa epätarkasti vaan sanoi ettei soita tarkasti.
Tidizdii
wilzhu
27.08.2007 23:07:06 (muokattu 27.08.2007 23:07:39)
Itse olen huomannut, että kitarasta saa samalta kieleltä samalla otteella monta erilaista pinchiä..

Offtopic: Ihme trollaamiseksi muuten mennyt tämäkin palsta väköjään viime aikoina..
Elämä off.
InYourFace90
27.08.2007 23:21:38
Itse olen huomannut, että kitarasta saa samalta kieleltä samalla otteella monta erilaista pinchiä..

Sherlock!

Offtopic: Ihme trollaamiseksi muuten mennyt tämäkin palsta väköjään viime aikoina..

Juu sori.
Onhan tuokin totta.
Up The Irons!
Räkkipeli
27.08.2007 23:48:39
...ien tekemistä? ...

- Suolintu

...........................
No myönnytys, ei sanonut että soittaa epätarkasti vaan sanoi ettei soita tarkasti.

No itse olen sitä mieltä että kaveri soittaa aika tarkasti. Ja kuten sanoit, akustisena sen erottaa ehkä vähän paremmin, mutta tämä "epätarkkuus" johtuu ehkä juuri siitä rajusta otteesta, jonka seurauksena jotkut nuotit tulee soitettua lujempaa ja jotkut kevyemmin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Ylilordi
28.08.2007 17:38:20
"For never was a story of more woe Than this of Victoria and her Julian"
Syge
28.08.2007 17:48:10
Älä pyydä anteeksi, hyvähän toi on :D
Tidizdii
Jonttu
29.08.2007 17:26:36

samueld
29.08.2007 22:38:12

Sillä on kanssa merkitystä, että mistä kohtaa pikkaa oikealla kädellä. Pitää etsiä ne kielten luonnolliset huiluäänet sieltä. Vinkuu helpommin ja kovempaa.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Syge
31.08.2007 14:59:06
Kyllä ne pitää selkärangasta lähteä just se sävel jonka tahtoo tosta noin vaan jos meinaa sanoa pinch harmonicin osaavansa..
Tidizdii
- Oka -
31.08.2007 15:31:48 (muokattu 31.08.2007 15:34:10)
Jännä juttu muuten.

Yleensä kitaristit iän karttuessa tuleva tyylitajuisemmiksi ja hakevat soittoonsa erilaisia vivahteita muistakin tyylilajeista.

Mutta ei Zakk. Samaa rankomista vuodesta toiseen biisistä riippumatta.

Loistavaa!

Jep, tai itse asiassa lievää taantumustakin havaittavissa:

http://www.youtube.com/watch?v=-HG- … KIXMis&mode=related&search=

Ihan järkyttävän hyvän kuuloista matskua.

Kun nyt tuli tuo Ozzyn keikkakin tässä taannoin nähtyä, niin ei voi kun ihmetellä, miksi sen pitää vetää livenä tuo soitto niin yli. Joka toiseen säveleen kauhea neljän sävelaskeleen vibra yhdistettynä siihen pinchiin. Levyllähän tuo sen soitto pääosin toimii, ja No More Tearsin soolo räjäyttää kyllä pankin joka kerta.
Elämä on.
L4t3
02.09.2007 22:00:36 (muokattu 02.09.2007 22:01:51)
Wylde on/oli mielestäni helvatan kova riffimies ja erityisesti akustisen kitaran kanssa mies oli miltei parhaimmillaan.

Soolotyöskentelystä sen verran, että minusta joissain tilanteissa se päätön sahaaminen ja vaakun polkeminen toimii kuin perunat kalasopassa (eli hiton hyvin), kuunnelkaa vaikkapa esimerkiksi BLS:n The Blessed hellride-lätty. P&G:ssä sensijaan se revittely aiheuttaa pelkkää kivuliasta korvaverenvuotoa, vaikka muilta osin P&G onkin Wyldeä parhaimmillaan.
Hevarit tappaa räpärit.
Joees
03.09.2007 01:57:40 (muokattu 03.09.2007 01:58:10)
Wylden paras tuotos tähän mennessä on mun mielestäni BLS:n Hangover Music Vol jotain. Siinä on tiukka levy.

E: Ja soitto toimii kyllä sillä levyllä. Muutamaa överiksi vedettyä lukuunottamatta. Jotka nekin toisaalta ovat ihan hauskoja.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Iron Horse
03.09.2007 22:11:20
Zakk on kyllä aikas tykki riffittelijä (vaikka Rhoadsin vaikutteet kuuluu esim. Miracle Manissa melko hyvin), ja No Rest.. ja soololevy Book of Shadows ovat ehkä suosikit. Ja pincheistä sevverran, että kyl se John Sykeskin niitä on käyttänyt..
(oiskohan Wylde oppinut tältä Tygers of Pan Tang/Blue MurderThin Lizzy/Whitesnake -äijältä jotain..) Hyvä saundi sillä oli kyllä, JCM+SD-1 on kova yhdistelmä (nimim. enää puuttuu vaan se JCM :D)
-Kaulamikki, kompura, liikaa säröä ja kaikua -- KYLLÄ LÄHTEE !!
rajamd
09.09.2007 00:23:06
Mua on aina ärsyttäny ton jätkän jatkuva pinchailu. Sanonpa vain sen, että jos eräs Kirk Hammett pinchailis noin paljon ja samalla lailla ku mr. Wylde, niin täällä kitistäis sen wahin käytön lisäksi myös siitä.
Tärkeintä on ettei tee elämässä lainkaan virheitä.
Kasperi Tervonen
09.09.2007 14:30:56
Mua on aina ärsyttäny ton jätkän jatkuva pinchailu. Sanonpa vain sen, että jos eräs Kirk Hammett pinchailis noin paljon ja samalla lailla ku mr. Wylde, niin täällä kitistäis sen wahin käytön lisäksi myös siitä.

Eikös täällä tuon Wyldenkin pinchailusta aika paljon kitistä... Kyllä se ainakin mua ärsyttää. :D
"Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir
brn2sk8
09.09.2007 17:24:50
Kattokaa jotain wylden videoita ja ihmetelkää ite millä se sitä kitaraansa soittaa, siitä se soundi irtoo katsokaas.. Yleensä saa ihmetellä vähän aikaa ennenkun nappaa sen idean joissain jutuissa, kun monesti etenkin näissä videoissa tahtoo olla se tyyli että opetetaanpa pinch harmonicsi niin pitäis sit olla kaikki muu teoria ja tekniikka hallussa jotta tajuaa täysin miten ne yrittää asian selittää, joten kannattaa olla ennemminkin kriittinen niiden opetusvideoita kohtaan ja kuunnella rivien välistä kaikki ennen kun sisäistää ne kaikki itteensä...
Cry Baby and ask me WHY WHY
D-pick
10.09.2007 00:49:12
Minusta Wylden soitto on lähes välittömästi tunnistettavissa herran itsensä soittamaksi ja eikös tämä ole jo aika paljon? Tottakai vehkeiden ja muiden saundiin vaikuttavien tekiöiden vaikutus on merkittävä, mutta Zakillä on tiettyä persoonallisuutta...
Tilumiässs
10.09.2007 14:55:14
Sillä on kyl varmaan persoonallisuushäiriö.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)