Aihe: Oikean käden tekniikka hakusessa
1 2 3
Vetehinen
27.11.2012 10:10:58
John Titor: Sormenpäät ei oo kovilla, ellei oo ollut soittamatta pidemmän aikaa, mutta lihakset on vähän eri juttu. Mulla ainakin häviää esmes useemman päivän/viikon intensiivisissä sessioissa helposti herkkyys, ja se johtuu ei pelkästään sormista, vaan niska-hartiaseudun jännityksistä yms., jotka heijastuvat sormiin.

Ok, sithän tässä on meillä osittain samaa vikaa, mulla tuo hartia tosin on ollu "jumissa" jo vuosia. En tiiä onko siellä jotain haittaa tullu rustoihin, oudosti rutisee kyl kun olkapäätä pyörittelee. Jos kipuilisi levossa niin menisin fysioterapeutin juttusille, vielä ei oo ollut tarvetta. Etkö oo havainnut että em. huomion keskittämis-metodi toisi apua niska-hartiaseudun jännitykseen?
Survival of the richest
John Titor
27.11.2012 18:28:27

beliel: Ok, sithän tässä on meillä osittain samaa vikaa, mulla tuo hartia tosin on ollu "jumissa" jo vuosia. En tiiä onko siellä jotain haittaa tullu rustoihin, oudosti rutisee kyl kun olkapäätä pyörittelee. Jos kipuilisi levossa niin menisin fysioterapeutin juttusille, vielä ei oo ollut tarvetta. Etkö oo havainnut että em. huomion keskittämis-metodi toisi apua niska-hartiaseudun jännitykseen?

Kyllähän se auttaa, mutta en usko että on mahdollistakaan saavuttaa semmoista pistettä, jossa mitään väsymystä/rasitusta ei tulisi. Kyllähän jo pelkästään käsien nostaminen soittoasentoon aiheuttaa tietynasteisen staattisen jännityksen, hihna vaikuttaa verenkiertoon, sormien tuijottelu pakottaa pään olemaan vähän kääntyneenä, istuminen aiheuttaa lonkan ja alaselän verenkiertohäiriöitä ja staattista jännitystä jne. Jos vetäsee 5h intensiivitekniikkatreenit niin kyllähän se muutaman peräkkäisen päivän päivän jälkeen alkaa viimeistään tuntua. Eri asia on sitten perussoittaminen, kyllähän sitä bändin kanssa jaksaa soittaa vaikka minkä verran, kun koko ajan ei oo niin intensiivistä, kerkeää vaikka jonkun a-osankin aikana venytellä ja lepuuttaa paikkoja.

Noista jännityksistä eroon pääsemisessä on kyllä kullan arvoista soittaa riittävän harvoin ja keskittyneesti. Silloin on esmes heti herätessään mahdollista huomata mitkä paikat tuntuu aremmilta ja rasittuneemmilta kuin muut. Näistä lihaksista on jännityksiä todennäköisesti löydettävissä soiton aikana.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
northern
27.11.2012 21:13:49

Oon tässä nyt kokeillut vähän erilailla soittaa että löytyis semmonen asento ettei jännitä, eikä käsi heti väsy. Monesti huomaan että olkapää nousee ylös kun rupean liikaa pusertamaan. En tiedä liittyykö näihin kokeiluihin vai johonkin muuhun, mutta eilen vasemman kyljen kohalta vihlo välillä kun teki äkkinäisiä liikkeitä. Muutenkin tuntuu että selkä jumissa ja illalla vielä kun menin nukkumaan niin niska vähän rusahti...

Mulla oli keväällä yks päivä tosi pahasti selkä jumissa ja sen jälkeen on helpottanut, mutta edelleen välillä tuntuu ettei se ihan kunnossa ole ja joskus tuntuu niinkuin olis kumilenkki vasemman jalan ympärillä. Voikohan väärä soittotapa aiheuttaa tota tai päinvastoin? Tiiän että moni juttu kehossa vaikuttaa toisiinsa. Kaverilla esim. jäi välillä sormi "jumiin" kun soitti kitaraa ja siihen autto ryhdin parantaminen.
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)