Aihe: Apua plektrakaden tekniikan kehittamiseen..
1 2 3
Eddie
27.11.2009 19:09:45

Eiks tässä vaiheessa aina pyydetä sitä soittonäytettä?
Ostetaan soittotaito.
tender.insanity
27.11.2009 19:13:04
Eddie: Eiks tässä vaiheessa aina pyydetä sitä soittonäytettä?

Lars Ulrich on ammattimuusikko, joka ei varmaan useasti ole metronomia (tai muutakaan treeniä) nähnykään. Silti tienaa vitusti. Toisin sanoen, treenaat vitusti = olet käyhä sossupummi, tai vielä pahempaa, jazzmuusikko.
Jucciz
27.11.2009 19:57:51
Lars Ulrich ei mun kirjassa ole ammattimuusikko. Todella sinnikäs, määrätietoinen ja "lisää-tähän-suosikkisanasi-joka-kuvaa-kaikkia-urallaan-menestyneitä-henkilöitä" heppu kylläkin. Mut mulle ammattimuusikko on enemmänkin "ammattimaisesti instrumenttinsa hallitseva muusikko" kuin "henkilö, joka on kolistelullaan tai tiluttelullaan tienannut miljoonia".
tender.insanity
27.11.2009 20:42:13
Jucciz: Lars Ulrich ei mun kirjassa ole ammattimuusikko.

Missäs sun kirja on luettavana?

Eiköhän ammattimuusikoiksi voi kuvata henkilöitä, jotka elättävät itsensä musisoimalla. Näin sen itse näen. Jos jotain koulutusta kaivataan, niin suurimman osan rocktähdistä voi karsia pois.
rize88-
27.11.2009 20:48:13
Jucciz: Lars Ulrich ei mun kirjassa ole ammattimuusikko. Todella sinnikäs, määrätietoinen ja "lisää-tähän-suosikkisanasi-joka-kuvaa-kaikkia-urallaan-menestyneitä-henkilöitä" heppu kylläkin. Mut mulle ammattimuusikko on enemmänkin "ammattimaisesti instrumenttinsa hallitseva muusikko" kuin "henkilö, joka on kolistelullaan tai tiluttelullaan tienannut miljoonia".

no oletko sitten itse mielestäsi ammattimuusikko?
padaa@dadaa!
27.11.2009 20:58:16

Jucciz: Lars Ulrich ei mun kirjassa ole ammattimuusikko. Todella sinnikäs, määrätietoinen ja "lisää-tähän-suosikkisanasi-joka-kuvaa-kaikkia-urallaan-menestyneitä-henkilöitä" heppu kylläkin. Mut mulle ammattimuusikko on enemmänkin "ammattimaisesti instrumenttinsa hallitseva muusikko" kuin "henkilö, joka on kolistelullaan tai tiluttelullaan tienannut miljoonia".

Painelin varoitusta.
Carlsberg
27.11.2009 21:25:12

Voiko makuuhuonekitaristi olla ammattimuusikko mikäli toteuttaa ton sun kriteerin?
Vai sisältääkö tuo määre "ammattimaisesti" sen, että kyseinen heppu myös ansaitsee studio/livesoitollaan elantonsa?

Kuhan vaan uteliaisuuttani kyselen.
Papa-paparazzi
Johann Onn
27.11.2009 23:25:43 (muokattu 27.11.2009 23:41:22)
cosmob83: Plektrakäsi heikko ja pickaus tekniikkana huono

Itse olen, aina testannut "onnistuuko tämä helpommin plekulla vaiko ilman sitä ?" pohjalta juttuja.

Itsellä esim. plekulla näppäily, sujui aikoinaan jotenkuten. Aina vaan kun koitin sitä sormilla, se sujui 10 kertaa helpommin ja kuulosti vähemmän "kuljetaan kokoajan taitojen rajamailla" meinigiltä.

Aika äkkiä alkoi tuntua turhalta, koittaa väkisin opetella samaa asiaan, kahdella eri tavalla. Sormilla soittaessa, käsi oli helpointa ankkuroida tallan päällä. Kun siihen tottui, käsi alkoi pysyä siinä, myös plekulla soittaessa.
jpjanhun
28.11.2009 00:22:23

no oletko sitten itse mielestäsi ammattimuusikko?

Jos kriteeri kriteeri on että "hallitsee soittimensa ammattimaisesti" niin mun mielestä jo pelkästään niiden clippien perusteella mitä oon kuullut kyseisen henkilön soittoa oon sitä mieltä että kyseisen henkilön on syytä pitää itseään ammattimuusikkona. Soitto menee senverran hyvin, sisältörikasta kamaa, loistava tatsi, hyviä ideoita. Olen ehdottomasti tätä mieltä, sanokaa mitä sanotte.

Sori offtopic, mutta oli pakko sanoa. Musta usein tuntuu siltä etteivät kaikki oikein tajua kuinka hyvä soittaja tämä nimim. jucciz on.
Ambitus
28.11.2009 01:33:20

jpjanhun: Jos kriteeri kriteeri on että "hallitsee soittimensa ammattimaisesti" niin mun mielestä jo pelkästään niiden clippien perusteella mitä oon kuullut kyseisen henkilön soittoa oon sitä mieltä että kyseisen henkilön on syytä pitää itseään ammattimuusikkona. Soitto menee senverran hyvin, sisältörikasta kamaa, loistava tatsi, hyviä ideoita. Olen ehdottomasti tätä mieltä, sanokaa mitä sanotte.

Sori offtopic, mutta oli pakko sanoa. Musta usein tuntuu siltä etteivät kaikki oikein tajua kuinka hyvä soittaja tämä nimim. jucciz on.

No joo...kylhän se Jukkis osaa soittaa sekä kitaraa, että suutansa oikein hyvin. Oikein lahjakas kaveri! Mutta mun on kyl pakko sanoo eriävä mielipide tohon Larssi-läppään. Jos tienaa elantonsa musiikin soittamisella, niin pakko sellasta ihmistä on sanoa ammattimuusikoksi. Ei sil oo väliä kuinka hyvä on soittaa tai kuinka paska on.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
jpjanhun
28.11.2009 09:22:28

Jos tienaa elantonsa musiikin soittamisella, niin pakko sellasta ihmistä on sanoa ammattimuusikoksi. Ei sil oo väliä kuinka hyvä on soittaa tai kuinka paska on.

Jees, no samaa mieltä kyllä tuosta.
Eddie
28.11.2009 11:55:41

Ambitus: No joo...kylhän se Jukkis osaa soittaa sekä kitaraa, että suutansa oikein hyvin. Oikein lahjakas kaveri! Mutta mun on kyl pakko sanoo eriävä mielipide tohon Larssi-läppään. Jos tienaa elantonsa musiikin soittamisella, niin pakko sellasta ihmistä on sanoa ammattimuusikoksi. Ei sil oo väliä kuinka hyvä on soittaa tai kuinka paska on.

Vähä samoilla linjoilla. Ammattilaismuusikkouteen kuuluu mun mielestä myös sekin, että osaa ajaa omaa asiaansa ja tuoda itseään esille eli löytyy päättäväisyyttä menestyä. Tätähän Larssilta on kovasti löytynyt (soittotaitoihin en ota kantaa :D)
Ostetaan soittotaito.
Jucciz
28.11.2009 12:02:01
Näähän on toki varmaan makuasioitakin, mutta helpompi mun on kutsua ammattimuusikoksi makuuhuonesoittajaa, joka on oikeasti ihan maailmanluokan soittaja kuin omaisuuksia tienaavaa kaveria, joka ei saa pysymään komppia kasassa.

Jos ammattimuusikon määritelmäksi riittää se, että hankkii leipänsä musiikilla, mäkin olen siinä tapauksessa sellainen.

Jokuhan voisi olla vaikkapa sitä mieltä, että ammattimuusikko on henkilö, jolla on suoritettuna muusikon tutkinto esim. toiselta asteelta tai ammattikorkeakoulusta. Sehän ei sinänsä ota kantaa siihen, onko kaveri tällöin hyvä soittaja tai tuleeko koskaan ansaitsemaan elantonsa musiikilla, mutta onpahan ammattitutkinto taskussa.
pirkko liimanaama
28.11.2009 14:04:47 (muokattu 28.11.2009 14:10:47)
Jucciz:

Jokuhan voisi olla vaikkapa sitä mieltä, että ammattimuusikko on henkilö, jolla on suoritettuna muusikon tutkinto esim. toiselta asteelta tai ammattikorkeakoulusta. Sehän ei sinänsä ota kantaa siihen, onko kaveri tällöin hyvä soittaja tai tuleeko koskaan ansaitsemaan elantonsa musiikilla, mutta onpahan ammattitutkinto taskussa.

http://www.youtube.com/watch?v=L2nOOHPSeTc
cosmob83
28.11.2009 19:48:06
Kiitoksia niille jotka vastasivat alkuperaiseen kysymykseeni. Taalla kylla tama keskustelelu harhailee vauhdikkaasti... Noh, mitapa tuosta. Kiitoksia kuitenkin niille jotka neuvoivat. Katsotaan miten tuo kasi lahtee tasta rentoutumaan.
Epämuusikko
29.11.2009 02:24:19
January: Mikä vittu sua nyt vaivaa? :DD Mä oon jo kahesti sanonu, että jos sitä rytmitajua on, niin sit se metronomi ei oo mikään hyödyllinen.

Jos ei ole rytmitajua, ts. ei pysty soittaan juttuja rytmiin, niin totta kai sen metronomin kanssa sit kannattaa treenata.

:)

Jos ei pysty soittamaan metronomin kanssa, niin silloin sitä kannattaa treenata.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)