Aihe: Apua pikkurillin harjoittamiseen
1 2 3
kimurantti1
24.09.2009 22:56:14 (muokattu 25.09.2009 16:14:30)
Armada: Olen vielä ihan aloittelija, mutta minä harjoittelin sormien motoriikkaa aluksi juuri tuolla 1234-harjoituksella. Nyt olen löytänyt pari biisiä kuten Amorphiksen Brother Moonin alun, jossa pikkurillin ja nimettömän on pakko päästä työskentelemään itsekseen.

Alkutaipaleella olevalle kitaristille tuollaiset muutaman äänen treenit varmasti toimivatkin. Yllä kuvatut sointupohjaiset harjoitukset on yksinkertaisesti liian monimutkaisia ja melkeinpä mahdottomia muistaa aloittelijalle. Kyllä mä olen laittanut kaikki kitaraoppilaani soittamaan kromaattista asteikkoa. Se on helppo muistaa, ja jos ei sitä ole aikaisemmin kelannut, niin kitaran otelaudan ja virityksen logiikka valottuu aika hyvin. Eli treenaa ihmeessä niitä 1234-treenejä ja vielä enemmän treenaa kappaleita, ja yritä käyttää kaikkia sormia tarpeen mukaan. Mutta siinä vaiheessa kun aletaan systemaattisesti käymään kaikkia 1234-sormien permutaatioita läpi kromaattisella asteikolla, on musta hyvä pysähtyä ja funtsia, että "onks tässä ihan oikeasti mitään järkeä".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)