![]() 16.06.2009 21:41:25 | |
---|---|
Hyvältä näyttää. Ollaan vielä lähellä otsikkoa. Sitä mä en vaan ymmärrä, että jos joku haluaa vetää Ynkkää, matematiikkametallia tai ihan mitä vain Ferrari-biisejä, ja kaiken lisäksi haluaa plärätäkin ne jotenkin kohtuullisesti, niin miten se on joltain pois jossain määrin? Vaikka se ei alkuun kuulostaisikaan mitenkään hyvältä, tai vaikka tatsi ei koskaan loisi uutta tyylisuuntaa tai edes kuulosta hyvältä, vaan pelkältä paskalta aina. Ja nyt vielä se dramaattinen toisto: Mitä väliä? | |
![]() 16.06.2009 21:57:06 (muokattu 16.06.2009 22:07:46) | |
oiva tumpeloinen: Hyvältä näyttää. Ollaan vielä lähellä otsikkoa. Pitääks sulle vielä kerrata? No, tässä on ilman dramatiikkaa: - How to Most Effectively Pick Your Battles - Mitä väliä? - Jucciz on perustellut itse, miksi hän on omasta mielestään pätevä sanomaan, että Yngwie on suurimmaksi osaksi musiikillinen nolla ja vibrasarjassa Kirk Hammetin luokkaa. Muisti myös syyttää perusteettomasti kanssakeskustelijaa "soita ite"-kortin käytöstä sekä marttyyrimaisesti kiittää annetusta mahdollisuudesta. - Mitä väliä? - Mitä väliä? Rakenne kuin pop-biisistä. Taattua purkkaa. Kysyttävää? | |
![]() 16.06.2009 22:54:22 | |
Kontiak: Pitääks sulle vielä kerrata? No, tässä on ilman dramatiikkaa: - How to Most Effectively Pick Your Battles - Mitä väliä? - Jucciz on perustellut itse, miksi hän on omasta mielestään pätevä sanomaan, että Yngwie on suurimmaksi osaksi musiikillinen nolla ja vibrasarjassa Kirk Hammetin luokkaa. Muisti myös syyttää perusteettomasti kanssakeskustelijaa "soita ite"-kortin käytöstä sekä marttyyrimaisesti kiittää annetusta mahdollisuudesta. - Mitä väliä? - Mitä väliä? Rakenne kuin pop-biisistä. Taattua purkkaa. Kysyttävää? Ei tää nyt toiminu ihan sun toivomalla tavalla. Annoin plussan silti, sillä kyllähän yrittäjää pitää aina kannustaa. | |
![]() 16.06.2009 23:09:09 (muokattu 16.06.2009 23:10:10) | |
Jucciz: Ei tää nyt toiminu ihan sun toivomalla tavalla. Annoin plussan silti, sillä kyllähän yrittäjää pitää aina kannustaa. Äläs nyt taas sooloile. Ja jos sooloilet, niin kerää nyt vähän kuorrutusta sen sietämättömimmän ominaisuutesi ympärille. Kyllähän sä tiedät, kun kuulostaa samalle kuin Ynkän vibra sun korvaan. | |
![]() 17.06.2009 00:06:52 | |
Kontiak: Äläs nyt taas sooloile. Ja jos sooloilet, niin kerää nyt vähän kuorrutusta sen sietämättömimmän ominaisuutesi ympärille. Kyllähän sä tiedät, kun kuulostaa samalle kuin Ynkän vibra sun korvaan. Juice ois sanonu tästä ihan samaa kuin mitä se sanoi yhdessä 50-vuotisjuhlahaastattelussaan suomalaisen rock-lyriikan nykytasosta. | |
![]() 17.06.2009 08:47:06 | |
Nuno Bettencourt ja Paul Gilbert Jaa.. no... Nunon soitossa on niinpaljon muuta juttua etten oo tohon shaustaitoon niin kiinnittäny huomioo. Gilbertin Pate ei oo niin kauheen tuttu, mutta totta, se on aika kova äijä sahaamaan, mutta silläkin on niinpaljon muita juttuja, ettei toi sahaaminen oo niin jääny mieleen. Parasta gilberttiä mitä mä oon nähny löytyy niistä Gilbert & Friedman Young Guitar pätkistä. Lisäks niissä on kivasti huumoria. If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson | |
![]() 17.06.2009 12:49:46 (muokattu 17.06.2009 12:59:13) | |
Jucciz: Muistaakseni en. Täytyy tsekata. Korjaan mielipidettäni tarpeen vaatiessa. En väitä, että syyllistyit siihen, mutta "soita ite"-kortin käyttäminen on vähän väsynyttä. Tähän väliin heräsi ajatus "musiikin ymmärtämisestä"... Annoin kirjoitukselle plussan, koska sisälsi totuutta selkein sanoin. Mutta...kyse on ihmisistä, jotka on erilaisia, on myös erilaisia tapoja ymmärtää musiikkia. Tuo sinun tapasi pohjautuu hyvin kirjaviisaaseen ajattelutapaan. Minusta siinä missä soittamisen teknisyyden ja musiikillisen sisällön välinen kuilu on iso, on se iso myös niiden välillä, ymmärtääkö/arvostaako musiikkia sen perusteella, kuulostaako se hyvältä/hyvin toteutetulta "kirjaviisaan" päässä, ja sellaisen ihmisen päässä, joka lähestyy musiikkia automaattisesti enemmän "fiilispohjalta", kuin sitten esim. yksityiskohtiin liikaa paneutumalla ja siihen, onko se varsinaisesti "musiikillisesti rikasta". E: After all, persoonallisuushan se oli se tärkein. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" | |
![]() 17.06.2009 13:02:02 (muokattu 17.06.2009 13:05:33) | |
Inhottavaa, että ajattelet mun arvioivan musiikin hyvänkuuloisuutta "kirjaviisauden" pohjalta. Asia kun ei todellakaan ole näin, etenkään kun mulla ei edes ole suoritettuna minkäänlaisia teoriaopintoja, vaan ainoastaan jonkin verran omatoimista asioiden selvittelyä. Eikö se viimeinen kappaleeni aikaisemmassa kirjoituksessani tehnyt aika selväksi sen, että lopultakin se ratkaisee, miltä kuulostaa? Korvat on mulle kaikista tärkein työkalu - ei teoreettiset lainalaisuudet määrää, onko joku juttu hyvä vai ei. Se teoriaosaaminen, mitä tähän mennessä on karttunut, on auttanut ainoastaan joltain osin ymmärtämään, MIKSI joku juttu kuulostaa hyvältä - mutta silti sekään ei selitä kaikkia tapauksia, tai edes pientä osaa. Eli lyhyesti: fiilispohjalta täälläkin päässä, hyvin vahvasti. :) | |
![]() 17.06.2009 13:03:22 | |
Käydäänköhän jossain vaellusfoorumeilla samanlaisia keskusteluja pikajuoksusta? Tältä pohjalta. | |
![]() 17.06.2009 13:04:27 (muokattu 17.06.2009 13:04:49) | |
Kitaravirtuaali: Käydäänköhän jossain vaellusfoorumeilla samanlaisia keskusteluja pikajuoksusta? Ei paha vertaus - molemmissa ollaan yhtä kaukana olennaisesta. ;) Kirjoitukselle antamasi plussa on kirjattu järjestelmään. | |
![]() 17.06.2009 13:30:30 | |
Jucciz: Inhottavaa, että ajattelet mun arvioivan musiikin hyvänkuuloisuutta "kirjaviisauden" pohjalta. Asia kun ei todellakaan ole näin, etenkään kun mulla ei edes ole suoritettuna minkäänlaisia teoriaopintoja, vaan ainoastaan jonkin verran omatoimista asioiden selvittelyä. Eikö se viimeinen kappaleeni aikaisemmassa kirjoituksessani tehnyt aika selväksi sen, että lopultakin se ratkaisee, miltä kuulostaa? Korvat on mulle kaikista tärkein työkalu - ei teoreettiset lainalaisuudet määrää, onko joku juttu hyvä vai ei. Se teoriaosaaminen, mitä tähän mennessä on karttunut, on auttanut ainoastaan joltain osin ymmärtämään, MIKSI joku juttu kuulostaa hyvältä - mutta silti sekään ei selitä kaikkia tapauksia, tai edes pientä osaa. Eli lyhyesti: fiilispohjalta täälläkin päässä, hyvin vahvasti. :) Myönnetään että kirjoitukseni perustui vähän olettamukseenkin. Asiaa varmasti hämmentää sekin, jos henkilön arvomaailma (eli se, mitä arvostaa musiikissa ja mistä dikkaa) on hyvin kirjaviisaaseen ajattelutavan kaltainen. Eli jos yhtäläisyyksiä on paljon, niin siitä voi saada sellaisen kuvan että ne tanssisivat yhdessä enemmän kuin pitäisi. Mutta kantasi selveni siis enempi. Ja arvostan näkemyksiäsi. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
![]() 17.06.2009 13:54:28 | |
Räkkipeli: ... henkilön arvomaailma (eli se, mitä arvostaa musiikissa ja mistä dikkaa) on hyvin kirjaviisaaseen ajattelutavan kaltainen Koska mua monesti kiinnostaa, mitä ihmisten päässä liikkuu, selvennäthän toki, mitä tämä tarkalleen ottaen meinaa ja mistä oletus on syntynyt? Ihan uteliaisuudesta vaan. Ihan noin yleisesti ottaen koko elämän tasolla, mulle käytännön viisaus ja asioiden hoituminen ("know-how") on paljon kirjaviisautta ja nippelitietoa tärkeämpää. Ekalla pärjää elämässä, tokalla ehkä tietokilpailuissa ja Riitta Väisäsen kymppitonnissa. | |
![]() 17.06.2009 13:59:15 | |
Lisää draamaa tiedossa. Popcorneja tulikin jo haettua kaupasta. | |
![]() 17.06.2009 14:16:27 | |
Jucciz: Koska mua monesti kiinnostaa, mitä ihmisten päässä liikkuu, selvennäthän toki, mitä tämä tarkalleen ottaen meinaa ja mistä oletus on syntynyt? Ihan uteliaisuudesta vaan. Siis lähinnä kommenteista, jossa sanotaan vaikka matematiikka metallia tylsäksi tai ynkän soittoa musiikillisesti sisällöttömäksi, koska? Eli tein jotenkin johtopäätöksen että ynkän soitto olisi teikäläisen mielestä musiikillisesti rikkaampaa, jos mies keskittyisi enemmän taustalla soivaan musiikkiin ja tätä kautta sävelvalintoihin. Sehän periaatteessa ei ole väärin, mutta se ajattelutapa tulee helposti esiin myös kirjaviisaan ajattelussa. Eli kuten sanoin, olettamukseen perustui. Ihan noin yleisesti ottaen koko elämän tasolla, mulle käytännön viisaus ja asioiden hoituminen ("know-how") on paljon kirjaviisautta ja nippelitietoa tärkeämpää. Ekalla pärjää elämässä, tokalla ehkä tietokilpailuissa ja Riitta Väisäsen kymppitonnissa. Samaa mieltä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
![]() 17.06.2009 14:26:44 (muokattu 17.06.2009 14:29:18) | |
Jucciz: Koska mua monesti kiinnostaa, mitä ihmisten päässä liikkuu, selvennäthän toki, mitä tämä tarkalleen ottaen meinaa ja mistä oletus on syntynyt? Ihan uteliaisuudesta vaan. Ihan noin yleisesti ottaen koko elämän tasolla, mulle käytännön viisaus ja asioiden hoituminen ("know-how") on paljon kirjaviisautta ja nippelitietoa tärkeämpää. Ekalla pärjää elämässä, tokalla ehkä tietokilpailuissa ja Riitta Väisäsen kymppitonnissa. Eiks sulla ole se kaksikuukautinen paskoja tätä varten? Odottelet nyt vaan rauhassa, niin pääset istuttamaan siihen näitä viisauksias. Kato ei tule sitten näitä koulusurmia. Perinteisestihän kirjaviisas ei ole kyennyt toteuttamaan paasaamaansa asiaa fyysisesti. Ei-kirjaviisas on sitten kyennyt sen toteuttamaan. Tällä perusteellahan Jucciz on kirjaviisas. Juha Björninen sanoi klinikalla, että välttelee tekniikkaharjoitteita siksi, että pelkää alkavansa kuulostaa liikaa tekniikkaharjoitteilta. Mitä?! Ai vaikuttaako yngwiemäisen tekniikan saavuttaminen jotenkin improvisointiin?! Miksei Jucciz kertonut tätä? Eiks sillä ollut fiilistä vai eiks se vaan osaa? Vitut sitä juccizta muiden päiden sisältö kiinnosta. Toivottavasti se löytää jostakin hienompaa hiekkapaperia. | |
![]() 17.06.2009 14:31:25 | |
Kontiak: Eiks sulla ole se kaksikuukautinen paskoja tätä varten? Odottelet nyt vaan rauhassa, niin pääset istuttamaan siihen näitä viisauksias. Kato ei tule sitten näitä koulusurmia. Perinteisestihän kirjaviisas ei ole kyennyt toteuttamaan paasaamaansa asiaa fyysisesti. Ei-kirjaviisas on sitten kyennyt sen toteuttamaan. Tällä perusteellahan Jucciz on kirjaviisas. Juha Björninen sanoi klinikalla, että välttelee tekniikkaharjoitteita siksi, että pelkää alkavansa kuulostaa liikaa tekniikkaharjoitteilta. Mitä?! Ai vaikuttaako yngwiemäisen tekniikan saavuttaminen jotenkin improvisointiin?! Miksei Jucciz kertonut tätä? Eiks sillä ollut fiilistä vai eiks se vaan osaa? Vitut sitä juccizta muiden päiden sisältö kiinnosta. Toivottavasti se löytää jostakin hienompaa hiekkapaperia. Tää on ku jostain Alibista. :D Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
![]() 17.06.2009 14:38:54 | |
Räkkipeli: Tää on ku jostain Alibista. :D "Ketju-Jucciz murhasi taas - vittuili, viisasteli ja vetosi Juiceen!!!!!!!!!!!!" | |
![]() 17.06.2009 14:43:34 | |
Kontiak: "Ketju-Jucciz murhasi taas - vittuili, viisasteli ja vetosi Juiceen!!!!!!!!!!!!" No jotenkin silti ASIAAN kuulumattomiin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika totaalinen rimanalitus... | |
![]() 17.06.2009 14:46:58 | |
Tälläinen kysymys väliin: voisiko joku mainita nimeltä tunnettuja "tekniikkaguruja" jotka käyttävät paljon economya ja toisaalta sellaisia, jotka eivät juuri käytä vaan vannovat alternaten nimiin? Soundista on minusta vaikea kuulla tätä ainakaan minun korvalla... | |
![]() 17.06.2009 14:48:47 | |
vox10: No jotenkin silti ASIAAN kuulumattomiin henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika totaalinen rimanalitus... Räkkipeli: After all, persoonallisuushan se oli se tärkein. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)