Aihe: James Hetfield
1 2 3 4 5 6 7 8
mathias
18.02.2007 01:01:15
Kova komppaamaan. Aikoinaan se suurin esikuva. Ja eipä siinä, kova setä nykyäänkin.
PLing
18.02.2007 01:13:40
Minäkin olen juuttunut tähän "Metallica-vaiheeseen" ja tuskin vähään aikaan paranen siitä. Omasta mielestäni edelleen todella kova bändi eikä Jamesia parempaa keulakuvaa voisi toivoa. Miehen ansiota on myös että omistan nykyään itsekin Gibson Explorerin. ;)
Doh, nakki.
föödel
18.02.2007 09:03:39
muistaakseni Hetti vetää myös Orionissa ja To Live Is To Die:ssä myös

Kamoon kaverit, mistä nää teidän tiedot tulee? levytyksistä en tiedä, mutta tuskin james niitä sooloja on koskaan vetänyt. TLITD soolossa on tappingia, se eliminoi jo jamesin. ja noissa molemmissa biiseissä tulee ainakin kerran niitä "interludeja" elikkä en luokittelisi sooloiksi, vaan pikemmimkin melodiapätkiksi. Orionissa ihan sama juttu.
hullu_ukko
18.02.2007 12:52:55
Kamoon kaverit, mistä nää teidän tiedot tulee? levytyksistä en tiedä, mutta tuskin james niitä sooloja on koskaan vetänyt. TLITD soolossa on tappingia, se eliminoi jo jamesin. ja noissa molemmissa biiseissä tulee ainakin kerran niitä "interludeja" elikkä en luokittelisi sooloiksi, vaan pikemmimkin melodiapätkiksi. Orionissa ihan sama juttu.

Jaymz ei osaa tappingia vai?
Ja kyllä MOP:ssa vaan kaksi sooloa sattuu olemaan, joista se ensimmäinen on interludejen välissä. Ei sitä nyt mun mielestä voi hyvällä tahdollakaan melodianpätkäksi kutsua.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/
föödel
18.02.2007 12:55:20
Kyllä james varmasti tappingia osaa, mutta jos nauhotuksissa tulisikin vaikkakin vain helppo soolo jossa tappingia niin kyllä kirk sen vetää. Puppetsissa on se hiljanen kohta siinä keskellä, ensin melodiaa ja sit se jamesin lyhyt "soolo". vähän samanlainen kuin nothing else mattersissa. kai se sitten sooloksi lasketaan, mutta ei james vedä SOOLOJASOOLOJA mielestäni ollenkaan.
Karipiirto
18.02.2007 13:36:49

Siinä Live Sh*t:n San Diegon puliskolla se vetää aika makeasti Onen lopulla Kirkin kanssa sooloja:-)
NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!!
opuh
18.02.2007 14:32:39 (muokattu 18.02.2007 14:32:48)
Kannattaa varmaan lukea niitä levyjen mukana tulevia kansivihkoja. Masterilla on aika selvästi merkitty, että James soittaa MOPin ensimmäisen ja Orionin toisen soolon.
Hahahah
Karipiirto
18.02.2007 14:37:31

Kannattaa varmaan lukea niitä levyjen mukana tulevia kansivihkoja. Masterilla on aika selvästi merkitty, että James soittaa MOPin ensimmäisen ja Orionin toisen soolon.

Milläs lukevat kun kopiolevy tallinnan torilta ei sisällä kuin kansikuvanXD
saastara
18.02.2007 14:47:10 (muokattu 18.02.2007 14:47:18)
Ja kyllä nuo Tseimsin soolot sieltä on melko helppo ihan tyylillisesti plokata:

Veemäistä "oonsairaannopee"-vaakkutilua = Kirk
Hillittyä, tyylitajuista ja taustaan pohjaavaa "liidailua" = Tseims.

E: :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
föödel
18.02.2007 18:48:08
Tulipa tossa äsken selattua video tiedostoja ja katoinpa pitkästä aikaa whiskey in the jarin musavideon, siinäkin james vetää soolon! tiedoksi!
Karipiirto
18.02.2007 18:53:10

Tulipa tossa äsken selattua video tiedostoja ja katoinpa pitkästä aikaa whiskey in the jarin musavideon, siinäkin james vetää soolon! tiedoksi!

No siitä ei pisteet kyllä heru kokonaan Jamesille sillä mies soittaa miltein täysin nuotilleen Thin Lizzyn version soolon mutta mikäs siinä kun soolo on hyvä:-)
Kirk_Hammett
18.02.2007 19:43:27

Levyjen kansilehtiöt kannattaa tsekata, niistä löytyy ja sitten wikipedia on kanssa aika kova. itse kyllä nuo heitin nuo ihan muistista joten voi olla että olen väärässäkin :D
You know it's sad but true...
Jucciz
18.02.2007 19:54:48
Kova komppikitaristi hevipuolella. On tullut joskus kuunneltua paljon.

Ja kaikkia kiinnosti. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
DVD-SOITIN
18.02.2007 20:13:51
Milläs lukevat kun kopiolevy tallinnan torilta ei sisällä kuin kansikuvanXD

Kuole sinä sekopäinen luopio!

Master Of Puppets pitää omistaa:

1. CD:nä
2. Vinyylinä
3. Tuplavinyylinä
4. Kasettina
5. Selänkokoisena tatuointina
6. T-paitana
7. Hupparina
8. Hihamerkkinä
9. Selkämerkkinä
10. Master Of Puppets 20v. juhla-kuviona Kirk Hammettilta saadun pletran kuviona

Itse en ole ihan noin kova äijä, toteutan ehdot 1 & 10.
Jannipaali
18.02.2007 20:24:09

2. Vinyylinä
3. Tuplavinyylinä
4. Kasettina
6. T-paitana
7. Hupparina
8. Hihamerkkinä
9. Selkämerkkinä
10. Master Of Puppets 20v. juhla-kuviona Kirk Hammettilta saadun pletran kuviona

Itse en ole ihan noin kova äijä, toteutan ehdot 1 & 10.

1, 4 ja 9 on täällä, mutta kasetin sijainti on tällä hetkellä tuntematon.
M.A.C.H.O. # 6 "You're a one ugly motherfucker!"
"We're either gonna die, or we're gonna fly" - Jamie Hyneman
Karipiirto
18.02.2007 20:52:25

Mistä sinä oikein puhut:-)
En sanonut missään vaiheessa itse omaavani tallina-editionia. Toisaalta jos omaat itse edes kaksi noista niin hienoa. Ja mitä tulee solvaukseesi niin sekopää olen ja osaan lukea puhelinluetteloa(vinkvink) mutta luopio en. Perskuta:-)
Deepdelver
18.02.2007 22:35:55

Tää jätkä on kyllä se kaikkeista legendaarisin. Henkilökohtainen idoli. Mahtava biisien tekijä ja muistetaan kovana komppaajana.. Hyvä laulamaan, tai ainakin siinä sen touhussa on aina hvä meininki ja kyllä se hyvin vetää. James on kyl paras, tullut kyllä paljon vaikutteita tosta jätkästä.. Oikeastaan ensimmäinen kitaristi johon tutustuin.. ;) Ja se on kyllä totta että Hetfieldistä ei löydy parempaa keulahahmoa bändille. Kova tyyppi ketä osaa soittaa kitaraa. paras...
"Dont Kill Rock'n'Roll."
Räkkipeli
19.02.2007 11:21:53
James on ollut myös helvetin hyvä perusamerikkalaisen rockäijjäasenteen ruumiillistuma, tiiättekö? Leffoissa sen näkönen äijä on se joka kantaa baarista sen itseään tyrkyttävän naisen himaan ja pahoinpitelee sen. Semmonen maantien susi, joka kiertää maailmaa kuin omaa elämäänsä. Ne Hetfield-viikset ja jätkän asenne, puhetyyli ennen...se oli helvetin hyvä. Ehkä katu-uskottavin ulkonäöllinen seikka Metallicassa.
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Numb
19.02.2007 11:27:15

2. Vinyylinä
3. Tuplavinyylinä
4. Kasettina
6. T-paitana
7. Hupparina
8. Hihamerkkinä
9. Selkämerkkinä

1, 2, 3, 4... Siinä ne olikin. Tuplavinyyli piti aikoinaan hommata, kun se yksöisvinyyli on niin pitkä, että soundi kärsii. Kaiverrettu niin tiukkaan.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
Lord of the strings
19.02.2007 12:59:49
James.. Erinomainen biisintekijä ja helvetin tiukka komppaaja. Laulua en kommentoi.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)