Aihe: Plekukäsi väärin..
1 2 3
wertyson
21.12.2006 22:06:52 (muokattu 22.12.2006 12:51:20)
Kannattaa opetella soittamaan kahdella sormella. Itsekin soitin ennen kolmella sormella, koska aloitin tosi nuorena ja sillon se tuntui helpommalta. Kun sitten joskus näin Albert Järvisen pitävän plekua kahdella sormella päätin itsekin opetella. Aluksi tuntui vaikealta, mutta kun sen oppi oli siitä paljon apua. Pystyy soittamaan paljon nopeammin ja tarkemmin. :)
Karipiirto
22.12.2006 23:56:16

Mä pidin plekua ennen just noin ja se toimi silloin kun käytin pelkkää downstrokea mutta tarkkuus oli päin koivuklapeja ja soolot yms. ei luonnannu sitten millään. Nyt soitan sillä "yleisellä" tyylillä ja tarkkuus on kehittynyt hitosti(vääriä säveliä tulee enää harvoin). Se vanha ote pakotti mulla ranteen niin jännittyneeksi että soitto kärsi. Silti kahdella sormella saan aivan yhtä tukevan otteen.
NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!!
Leper Messiah
23.12.2006 12:42:03
Varmaan on hyvä opetella "oikea" tekniikka (eihän sellaista olekaan), joka voi olla tosin hankalaa. Pitää varmaan vaan alkaa soittamaan uudella tekniikalla, eikä ensimmäsienä varmastikaan kannata kokeilla niitä vaikeimpia biisejä.

MUTTA. Useat kitaristit ovat osoittaneet, että ei se soiton hienous plektrakäden asennosta ole kiinni. Ensimmäisenä tuli mieleen Marty Friedmanin "hieman" omaperäinen ja epäekonominen tyyli.

Itse kokeilisin uutta tyyliä jos siltä tuntuu, mutta jos ei se siitä lähtisi aukeamaan, soittaisin sillälailla kuin parhaalta tuntuu.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4 Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu
saastara
23.12.2006 14:01:28
soittaisin sillälailla kuin parhaalta tuntuu.

Juuri näin.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Mikaelo
23.12.2006 14:19:31

Tärkeintä kokeilla eri tyylejä, oma ote löytyy kyllä ajan kanssa.
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41
Ze Kink
23.12.2006 17:19:41
MUTTA. Useat kitaristit ovat osoittaneet, että ei se soiton hienous plektrakäden asennosta ole kiinni. Ensimmäisenä tuli mieleen Marty Friedmanin "hieman" omaperäinen ja epäekonominen tyyli.

Eikös Martyllä tullut joskus pahoja ongelmia tuon tekniikan takia, kun ei meinannut pystyä soittamaan joitain riffejä? Jotain tällaista muistelisin.

Itse kokeilisin uutta tyyliä jos siltä tuntuu, mutta jos ei se siitä lähtisi aukeamaan, soittaisin sillälailla kuin parhaalta tuntuu.

Näin minäkin tekisin. Itsekin aloitin kolmen sormen tekniikalla joskus, mutta heti ensimmäisellä kitaratunnilla opettaja korjasi asennon. Ei ollut paha juttu vaihtaa, sillä olin tuolla "väärällä" tekniikalla ehtinyt soittaa vasta ihan vähän aikaa.
Leper Messiah
23.12.2006 19:19:02
Eikös Martyllä tullut joskus pahoja ongelmia tuon tekniikan takia, kun ei meinannut pystyä soittamaan joitain riffejä? Jotain tällaista muistelisin.

jep, taisi tulla ihan terveysongelmiakin sen takia käteen.. mutta tosiaan, kun megadethin, cacophonyn ja miehen soolojuttuja kuuntelee ja kattelee, eipä näytä käden asento juurikaan hidastelevan.

Näin minäkin tekisin. Itsekin aloitin kolmen sormen tekniikalla joskus, mutta heti ensimmäisellä kitaratunnilla opettaja korjasi asennon. Ei ollut paha juttu vaihtaa, sillä olin tuolla "väärällä" tekniikalla ehtinyt soittaa vasta ihan vähän aikaa.

Sama täällä, heti ensimmäisenä ensimmäisellä soittotunnilla pistettiin plektrakäden asento kuntoon.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4 Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu
Hotkins
24.12.2006 23:37:04
On muuten rustylla tosi kummallinen pikkaustyyli, vaikken koko jätkästä pidäkään

http://www.youtube.com/watch?v=mTT- … 5b7s5A&mode=related&search=
Mosh!
Ze Kink
25.12.2006 03:45:59
On muuten rustylla tosi kummallinen pikkaustyyli, vaikken koko jätkästä pidäkään

http://www.youtube.com/watch?v=mTT- … 5b7s5A&mode=related&search=

On muuten tuolla takana hämäävästi MF DOOMin naamarin näköinen kypärä tms.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)