oiva tumpeloinen 09.11.2006 12:43:28 | |
---|
Noissa ei varmaan matalaa C-sointua pahemmin tarvitse. Eikä tarvitse äksyillä siellä, mielenkiinnosta minä kysyin. Jos tuo vimonen lause oli mulle tarkoitettu, niin se oli ihan vilpitön ehdotus. Ei mitään äksyilyä. |
Juutas 09.11.2006 13:17:44 | |
---|
juu ei mitään, olkoon. Ja sama ääni se on silti, vaikka olisikin oktaavia ylempää. Ei asiat tunnu koskaan olevan niinkuin ne vaikuttaa olevan näköjään. Heh, tällä logiikallahan oktaveri olisi täysin turha laite se kun "tuottaa aivan saman äänen, mutta vain oktaavia ylempää". Itseasiassa koko kitara voisi olla yksioktaavinen "kun siinä on jo kaikki mahdolliset äänet". Itseasiassa myös kaikki erilaiset vahvistimet, pedaalit ja lisälaitteet on ihan turhia kun ihan samoja ääniähän niillä tuotetaan... Kyllä niillä sointukäännöksillä on HITOSTI merkitystä. Soundi, harmonia yms. muuttuu täysin sen mukaan mistä kohtaa otelautaa soinnun ottaa ja millaisena käännöksenä. Tämän luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta eipä näemmä ole. ;-) |
Tasapaino 09.11.2006 13:31:33 | |
---|
Jos tuo vimonen lause oli mulle tarkoitettu, niin se oli ihan vilpitön ehdotus. Ei mitään äksyilyä. Ei ollut sulle. Itse asiassa se minullekin tuli mieleen. Enpä ole kuullut kappaletta, jossa tarvitsisi niin matalaa C-sointua. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
pasia 09.11.2006 14:23:32 (muokattu 09.11.2006 14:24:13) | |
---|
Siis mitäh?? Esim. Black Label Societyn 1919 Eternal levyllä monessakin biisissä, useissa jopa Drop-B! Tästä drop-C:stä hyvä esimerkkibiisi Graveyard Disciples. Ja onhan tuo vire käytössä ties kenellä artistilla, hätäisiä esimerkkejä: Poisonblack, Disturbed, Bullet for my valentine.. |
Tasapaino 09.11.2006 16:38:40 | |
---|
Siis mitäh?? Esim. Black Label Societyn 1919 Eternal levyllä monessakin biisissä, useissa jopa Drop-B! Tästä drop-C:stä hyvä esimerkkibiisi Graveyard Disciples. Ja onhan tuo vire käytössä ties kenellä artistilla, hätäisiä esimerkkejä: Poisonblack, Disturbed, Bullet for my valentine.. Ookkei. Lungisti vaan. Laitetaan kuunteluun. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Werihukka 09.11.2006 18:38:41 (muokattu 09.11.2006 18:59:09) | |
---|
Heh, tällä logiikallahan oktaveri olisi täysin turha laite se kun "tuottaa aivan saman äänen, mutta vain oktaavia ylempää". Itseasiassa koko kitara voisi olla yksioktaavinen "kun siinä on jo kaikki mahdolliset äänet". Itseasiassa myös kaikki erilaiset vahvistimet, pedaalit ja lisälaitteet on ihan turhia kun ihan samoja ääniähän niillä tuotetaan... Kyllä niillä sointukäännöksillä on HITOSTI merkitystä. Soundi, harmonia yms. muuttuu täysin sen mukaan mistä kohtaa otelautaa soinnun ottaa ja millaisena käännöksenä. Tämän luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta eipä näemmä ole. ;-) No juu. On se itsestään selvyys. Ajattelimpahan vaan kertoa että asian voi nähdä eri tavalla eikä se tee asiasta yhtään sen erilaisempaa. Ei jaksa tästä enää vääntää, kun asia pitää ottaa niin ******** henkilökohtaisesti. Sama se on mitä ne on mitä soitetaan, kunhan soittimesta lähtee ääntä ja se kuulostaa hyvältä ja sitä on mukava soittaa. Arkussa sitä ollaan siitä huolimatta jossain vaiheessa. Moro!!!!!!! Edit: En muuhun ota kantaa, mutta siis alunperin tarkoitus oli kuitenkin vaan sanoa, että drop-d on käytännön asia. Jos tarvitsee kappaleessa matalempaa D-vitossointua, niin käytetään sitten, mutta jos sen voi korvata ilman droppivirettä soittamalla vaikkapa A- ja D-kieli yhtä aikaa, niin miksemme käyttäisi sitä? Tuohan oli taas itsestäänselvyys kaikille, joten asiani oli turha.. Heipä hei. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
SH1THEAD 10.11.2006 13:22:50 | |
---|
Tuolla on muistaakseni ihan ketjukin missä on listattu kyseistä virettä vaativia kipaleita. CoB:n uus tuotanto, HevyDevyn jutut, vanhempi SOAD ja Killswitch Engage näin äkkiheittämällä. Tuosta tuli mieleen, että ainakin SYL:llä on käytössä open-C viritys. Mitä hyötyä tuosta vireestä on? helpottuuko mikään muu kuin vitossoinnut alakielillä? äsh :/ |
Ridicilous 10.11.2006 17:24:06 | |
---|
Jos kysyjä ei tiedä mikä on kvintti- tai vitossointu, niin silloin Aloittelijat-palsta olisi sopivampi paikka kysyä näitä. Nuo on kuitenkin niin peruskauraa. Siis tiedän kyllä mitä kyseiset soinnut ovat mutta kiinnostuin soittamaan dropped dlläa kun yritin erästä kappaletta opetella soittamaan. Joten kysyin vain että mitenkäs sellainen vire saadaan. Arkielämä on opettanut meille, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja |
kimurantti1 10.11.2006 17:26:46 | |
---|
Siis tiedän kyllä mitä kyseiset soinnut ovat mutta kiinnostuin soittamaan dropped dlläa kun yritin erästä kappaletta opetella soittamaan. Joten kysyin vain että mitenkäs sellainen vire saadaan. Joo, en mä välttämättä sulle tuota tarkoittanut, vaan niille jotka valittavat liian "teoriapitoisesta" tekstistä. |
Ridicilous 10.11.2006 17:32:04 | |
---|
Joo, en mä välttämättä sulle tuota tarkoittanut, vaan niille jotka valittavat liian "teoriapitoisesta" tekstistä. Joo, mutta keskustelun loppupuolella meni sitten minulle liian "teoriapitoiseksi" joten poistun tästä keskustelusta, ja päästän viisaammat jatkamaan. Arkielämä on opettanut meille, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja |
kimurantti1 10.11.2006 17:42:33 | |
---|
Joo, mutta keskustelun loppupuolella meni sitten minulle liian "teoriapitoiseksi" joten poistun tästä keskustelusta, ja päästän viisaammat jatkamaan. Eikä tarvitse poistua keskustelustakaan. Eihän kysyminen ole kiellettyä. Typerää on ainoastaan valittaa asiasta, eikä tehdä itse sille mitään. :-) |
Ridicilous 10.11.2006 22:32:04 | |
---|
Eikä tarvitse poistua keskustelustakaan. Eihän kysyminen ole kiellettyä. Typerää on ainoastaan valittaa asiasta, eikä tehdä itse sille mitään. :-) Niin siinä olet kyllä oikeassa :) Kertokaaspas sitten jotain vinkkejä kyseisellä vireellä soitteluun koska se ei tunnu minulta onnistuvan samallalailla kuin normaalivireessä. Arkielämä on opettanut meille, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja |
ollikainen 10.11.2006 23:06:30 | |
---|
Kummallista että näin yksinkertaisesta jutusta saa näin paljon tekstiä :) Jatkakaa... I like big butts, and i cannot lie! |