kimurantti1 04.10.2006 23:30:19 (muokattu 04.10.2006 23:38:43) | |
---|
Tiedätkö mitä? Tää on ehkä se juttu minkä takia monia kitaristeja mollataan heidän nopeasta soitostaan: Joo, siis saundi ja harmonia on aivan eri asia, tässä puhuttiin nopeudesta:D Kyllä nopeammassakin soitossa pitää olla hyvä soundi. Ja kyllä, vaikkei yksittäisia nuotteja pystyisikään erottelemaan niin hyvin, niin soundin kuulee kokonaisuudesta. Se erottaa hyvät ja huonot tiluttajat. Pätee muihinkin soittimiin kuin kitaraan. Edit: Ja ihan oikeasti, ei puhaltimet ole sellaisia, että vaan puhalletaan ja ääntä tulee. Tai ääntä kyllä tulee, muttei kovin miellyttävää sellaista. Ansatsi on todella iso osa soundia, niin hitaassa kuin nopeassakin soitossa. Mä tiedän, koska olen soittanut poikkihuilua. Itse asiassa olen ajatellut alkaa taas treenaamaan :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
BigPapa 04.10.2006 23:31:29 | |
---|
Esmes pikkaus. Ilman pikkausta kitarassa tarvitsee ihan homona voimaa, jos aikoo saada äänet soimaan kunnolla. Voima taas on pois nopeudesta. Lisäksi kitaralla eivät ole kaikki äänet koko ajan soitettavissa jos nopeasti tulitetaan, ja lisäksi vaikka olisi sairaan nopea vaihtamaan asemaa, osumatarkkuus kärsii. Että zillee, jos haluatte olla sairaan nopeita, vaihtakaa soitinta. Nopeus ei oo tässä se ratkaiseva juttu, mun mielestä... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
John Titor 05.10.2006 11:39:51 (muokattu 05.10.2006 11:40:58) | |
---|
Tiedätkö mitä? Tää on ehkä se juttu minkä takia monia kitaristeja mollataan heidän nopeasta soitostaan: Kyllä nopeammassakin soitossa pitää olla hyvä soundi. Ja kyllä, vaikkei yksittäisia nuotteja pystyisikään erottelemaan niin hyvin, niin soundin kuulee kokonaisuudesta. Se erottaa hyvät ja huonot tiluttajat. Pätee muihinkin soittimiin kuin kitaraan. Jujjjuujjuu. Siis kyllä, nopemmassa soitossa PITÄISI olla hyvä saundi, mutta kun monella ei ole (tsekkaa vaan alempaa palstalta vaikka Francois Ferrarin veto:D). Tässä tilanteessa vaan nyt puhuttiin siitä että kumpi on nopeampi, rekka vai formula. Rekalla voi tehdä kaikenlaista kivaa, kuten ottaa tonnin hiekkaa kyytiin, mutta vaikka sitä virittäisi kuinka helevetisti se pärjäisi aika harvalle formulalle. Edit: Ja ihan oikeasti, ei puhaltimet ole sellaisia, että vaan puhalletaan ja ääntä tulee. Tai ääntä kyllä tulee, muttei kovin miellyttävää sellaista. Ansatsi on todella iso osa soundia, niin hitaassa kuin nopeassakin soitossa. Mä tiedän, koska olen soittanut poikkihuilua. Itse asiassa olen ajatellut alkaa taas treenaamaan :-) Siis, oikeasti, kun soitetaan laadukkaasti nopeasti, saundin, kitarassa eritoten akustisen saundin pitää olla hyvä, ja itse asiassa se on kitarassa välttämätöntäkin, koska nimenomaan ne asiat, jotka aiheuttavat huonon akustisen saundin, estävät nopeat, vaivattomat liikkeet. Fonissa on ero nimenomaan se, että paskallakin saundilla voi soittaa ihan vitun nopeasti, kunhan torvesta vaan tulee ääni. Vaikkapa kitaralla näin voi tehdä ainoastaan siten että on helvetin hyvä tekniikka/akustinen saundi ja vääntää kamalan saundin vahvistimesta. Se, onko kumpikaan edellämainituista hienoa, on taas eri juttu. Tuttavapiirissäni on puhaltajia, ja ihan lähimmässä piirissäkin on diplomitason huilisti, kyllä se kärjistettynä vaan niin menee että senkun puhaltaa ja heiluttaa sormia niin äänet viuhuu. Tärkeintä on kuitenkin se, että soittaa jotain järkevää vaikka kuinka soittaisi nopeasti. Tämä on nimenomaan se alue jossa fonistit pyyhkivät 99% "nopeista" kitaristeista ihan milloin vaan. Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
kimurantti1 05.10.2006 16:27:06 (muokattu 05.10.2006 16:47:57) | |
---|
Fonissa on ero nimenomaan se, että paskallakin saundilla voi soittaa ihan vitun nopeasti, kunhan torvesta vaan tulee ääni. Vaikkapa kitaralla näin voi tehdä ainoastaan siten että on helvetin hyvä tekniikka/akustinen saundi ja vääntää kamalan saundin vahvistimesta. Se, onko kumpikaan edellämainituista hienoa, on taas eri juttu. Tuttavapiirissäni on puhaltajia, ja ihan lähimmässä piirissäkin on diplomitason huilisti, kyllä se kärjistettynä vaan niin menee että senkun puhaltaa ja heiluttaa sormia niin äänet viuhuu. Mä ymmärrän kyllä pointin, mutta sä et nyt taida tietää mistä puhut.. Ja mun mielestä hyvälläkin soundilla voi nopea soitto kitaralla kuulostaa aivan kamalalta. Esim. juuri Fareri. Ei sen soundissa mun mielestä mitään vikaa ole, soitossa enemmänkin. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
John Titor 06.10.2006 03:53:41 (muokattu 06.10.2006 03:54:42) | |
---|
Mä ymmärrän kyllä pointin, mutta sä et nyt taida tietää mistä puhut.. Ja mun mielestä hyvälläkin soundilla voi nopea soitto kitaralla kuulostaa aivan kamalalta. Esim. juuri Fareri. Ei sen soundissa mun mielestä mitään vikaa ole, soitossa enemmänkin. Voitko muka väittää ettei fonilla pysty soittamaan ihan vitun nopeasti aikas heleposti? Se, mitä ääniä soittaa (ja miten tasaisesti jne.) on eri asia, se ei ole sen helpompaa kuin muillakaan instrumenteilla, koska niiden valikoiminen on korvien välistä kiinni. No ei se saundi mikään helmi ole. Ja akustinen saundi se on mikä Francescanallakin nimenomaan kusee. Ei oo kato hallussa homma. Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
a22 06.10.2006 08:35:47 | |
---|
Stairway to heavenin soolo on ollut itselle oikea bendausten superharjotus, jos ei liian nopea ole niin siitä vaan sitä. :) |
milkman 06.10.2006 10:23:06 | |
---|
Stairway to heavenin soolo on ollut itselle oikea bendausten superharjotus, jos ei liian nopea ole niin siitä vaan sitä. :) mie kanssa tykkään tuota sooloa soitella, tosin vähän omalla höystöllä, kun ei tunnu oikeen pystyvän oikein soittaan tuota koko hässäkkää. kaikki aikanaan sitten "Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani! Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle, tuulen tuuiteltavaksi" >:D |
saha 06.10.2006 11:56:00 (muokattu 06.10.2006 11:57:17) | |
---|
Ammutaanko minut suorilta alas, jos ehdotan Megadethin A Tout Le Mondea? :D Ja pakko sanoa: Megadethin System Has Failedilla on monia biisejä seminopein sooloin yksinkertaisin jutuin mutta helvetin kummallisella Polandin tatsilla vedettynä. Mutta eipä se liitykkään aiheeseen. |
John Titor 06.10.2006 12:21:20 | |
---|
Ammutaanko minut suorilta alas, jos ehdotan Megadethin A Tout Le Mondea? :D Ja pakko sanoa: Megadethin System Has Failedilla on monia biisejä seminopein sooloin yksinkertaisin jutuin mutta helvetin kummallisella Polandin tatsilla vedettynä. Mutta eipä se liitykkään aiheeseen. Megadeth on kuningas. Mut varmaan tapetaan kun sanon että Countdown to Extinctionista lähtien, Rust in Peacekin on sellaista "enemmän intoa, vähemmän harkintaa"-kamaa.:D Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
kimurantti1 07.10.2006 18:43:29 | |
---|
Voitko muka väittää ettei fonilla pysty soittamaan ihan vitun nopeasti aikas heleposti? Se, mitä ääniä soittaa (ja miten tasaisesti jne.) on eri asia, se ei ole sen helpompaa kuin muillakaan instrumenteilla, koska niiden valikoiminen on korvien välistä kiinni. No niin tässähän tää olikin. Mä puhun nyt nopeasta soitosta, joka kuulostaa myös hyvältä (oikeat äänet, tasainen soitto). En välttämättä äänien puolesta, mutta kyllähän sitä kitarallakin voi helposti soittaa aivan saamarin nopeasti jos ei mieti miltä ne äänet kuulostaa. Tottakai fonilla tekniikka on helpompi ihan sormien motoriikan puolesta, mutta ansatsi on aivan eri juttu. Mä ole kuullut monia puhallinsoittajia, jotka periaatteessa soittaa ihan hyvin juttunsa, mutta soundi on hirveä. Siinä on usein kyse huonosta tai vielä kehittymättömästä ansatsista. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
John Titor 07.10.2006 23:34:49 | |
---|
No niin tässähän tää olikin. Mä puhun nyt nopeasta soitosta, joka kuulostaa myös hyvältä (oikeat äänet, tasainen soitto). En välttämättä äänien puolesta, mutta kyllähän sitä kitarallakin voi helposti soittaa aivan saamarin nopeasti jos ei mieti miltä ne äänet kuulostaa. Tottakai fonilla tekniikka on helpompi ihan sormien motoriikan puolesta, mutta ansatsi on aivan eri juttu. Mä ole kuullut monia puhallinsoittajia, jotka periaatteessa soittaa ihan hyvin juttunsa, mutta soundi on hirveä. Siinä on usein kyse huonosta tai vielä kehittymättömästä ansatsista. Kato kvaliteetti erikseen:D Jepjep, se ero, jota haen tässä, on että fonilla pystyy soittamaan tempoon 200 kuudestoistaosina melkein minkä tahansa patternin jos vaan sormet liikkuu oikeassa järjestyksessä, niin että ne äänet oikeasti tulevat ulos, vaikka saundi (ansatsi jne) olisi ihan vitun kuraa. Kitaralla taas ei ainakaan pikkaamalla pysty tekemään samaa, jos saundi on perseestä. Äänet ei vaan tule ulos. Fonisteilla on omat ongelmansa, niihin ei kuulu nopeus yksinkertaisimmassa muodossaan. Ei tästä enempää kannata jauhaa - laadukas soitto, nopea tai hidas, on ihan vitun vaikeaa ihan millä tahansa soittimella. Siitä olemme varmasti samaa mieltä. Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
Roker 08.10.2006 01:58:02 | |
---|
treenaa vanhaa bon jovia. vaikka esim. wanted dead or aliven soolo =P muutenkin ihan kiva kipale :P =E |
kimurantti1 08.10.2006 10:47:20 (muokattu 08.10.2006 10:47:31) | |
---|
Kato kvaliteetti erikseen:D No joo, no joo. Niinpä mä vähän arvelinkin, että puhutaan toistemme ohi, vaikka samaa mieltä kai itse asiasta ollaan :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
MasaM 08.10.2006 20:57:09 | |
---|
Pink Floyd - Comfortably Numb siinä sulle soolo! Vielä puoli pulloo ja mää soitan kuin Clapton konsanaan! |