vitunnahkaviitta 26.09.2006 07:37:47 | |
---|
En löytänyt haulla etsimääni, joten laitetaanpa aihetta pystyyn. Eli minkälaisia vaikutuksia kuntosalitreenillä on kitaransoittoon? Onko siitä haittaa vai hyötyä tms? Kertokaas toki. riippuu missä määrin, mutta se kangistaa sormia |
kid ego 26.09.2006 10:34:21 | |
---|
Tiedän kyllä eräänkin voimanostajan, joka on meikäläistä paljon ripeämpi kitaristi. Ja sen penkkitulos on kuitenkin 200 kiloa parempi kuin omani. |
jkauppin 26.09.2006 12:28:37 | |
---|
Mulle ei sovi ollenkaan. Kädet vapisee vuorokauden tai pari sellasen jälkeen. Hienomotoriikka kärsii ja soittimen hallinnan tunne katoaa. Heiveröinen äijä, tiedän. Hyvä lihaskunto olis eduksi soittamiselle, mutta koska pitää valita, roskikseen lentää ehdottomasti punttis, eipä siinä ole juuri epäselvyyttä. Treenaan fysiikkaa sitten muilla tavoilla. |
kid ego 26.09.2006 12:48:42 | |
---|
Mulle ei sovi ollenkaan. Kädet vapisee vuorokauden tai pari sellasen jälkeen. Hienomotoriikka kärsii ja soittimen hallinnan tunne katoaa. Heiveröinen äijä, tiedän. Hyvä lihaskunto olis eduksi soittamiselle, mutta koska pitää valita, roskikseen lentää ehdottomasti punttis, eipä siinä ole juuri epäselvyyttä. Treenaan fysiikkaa sitten muilla tavoilla. Omalla painolla voi tehdä vaikka minkälaisia lihasharjoitteita. Ihan normeista punnerruksista, vatsoista, kyykyistä ja leuanvedoista voi tehdä monenlaisia variaatioita. |
Novac 26.09.2006 15:47:32 | |
---|
Btw, itselleni teki kuntosaliohjelman ammattilainen(fysioterapeutti), jolle mainitsin soittavani kitaraa. Ja kyllä se treeni kuulemma hienomotoriikkaa voi tappaa, jos siis harjoittelee väärällä tavalla. Ja laittoipa vielä ihan punttitreenin jolla voi treenata voimaa sormiin ja ranteeseen. Pitää myös muistaa alku- ja loppuverryttelyt sekä ehdottomasti venyttelyt. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Juustonaksu 26.09.2006 15:51:15 | |
---|
Ja laittoipa vielä ihan punttitreenin jolla voi treenata voimaa sormiin ja ranteeseen. Jos nuo ovat niitä, että otat kevyehkön painon, pistät kyynärvartesi etureitesi päälle ja roikotat ranteen kohdalta sitä painoa sieltä polven ohi ja taivuttelet siitä ylöspäin molemmin puolin? Jos on niin nuo jos mitkä, tappavat sen hienomotoriikan ja sujuvan soiton, kun on suoraan ranteisiin ja niihin jänteisiin kohdistuvia lihasharjoitteita. Kestävyys tulee soittamalla. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
kid ego 26.09.2006 16:53:12 | |
---|
Btw, itselleni teki kuntosaliohjelman ammattilainen(fysioterapeutti), jolle mainitsin soittavani kitaraa. Ja kyllä se treeni kuulemma hienomotoriikkaa voi tappaa, jos siis harjoittelee väärällä tavalla. Ja laittoipa vielä ihan punttitreenin jolla voi treenata voimaa sormiin ja ranteeseen. Pitää myös muistaa alku- ja loppuverryttelyt sekä ehdottomasti venyttelyt. Pistäpä tähän näkyville, jookos! Jos nuo ovat niitä, että otat kevyehkön painon, pistät kyynärvartesi etureitesi päälle ja roikotat ranteen kohdalta sitä painoa sieltä polven ohi ja taivuttelet siitä ylöspäin molemmin puolin? Jos on niin nuo jos mitkä, tappavat sen hienomotoriikan ja sujuvan soiton, kun on suoraan ranteisiin ja niihin jänteisiin kohdistuvia lihasharjoitteita. Kestävyys tulee soittamalla. Epäilen kanssa samaa. Rannekäännöt ja muut kyynärpäästä alaspäin vahvistavat liikkeet eivät ainakaan auta kitaransoittoa. |
Novac 26.09.2006 16:56:28 | |
---|
Epäilen kanssa samaa. Rannekäännöt ja muut kyynärpäästä alaspäin vahvistavat liikkeet eivät ainakaan auta kitaransoittoa. Ai olette tota mieltä... Käyn kysymässä yhdeltä tuntemaltani ammattikitaristilta ja tulen sitten raportoimaan. Ja olen tod. näk. taas väärässä... Palaillaan. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
tilujätkä 26.09.2006 17:04:16 | |
---|
jos punnertelee tai vetelee leukoja niinkuin minä niin kyllä se ihan heti reenin jälkeen on hankala soittaa kun kädet on uupuneina, mutta eihän se reeni mitenkään hirveästi vaikuta niihin sormenvääntelylihaksiin (mitä ne nyt onkaan siinä kyynärpään ja ranteen välillä) vaan ojentaja ja koukistajalihaksiin. Ja ainakaan omalla kohdalla ei näin ole sattunut että haballa sitä skittaa soitettaisin. ;) Ja jos syö oikein että saa tarpeeks vitamiiniä sun muita niin eiköhän se sitä palautumistakin helpota... en tiedä pahemmin kun mikään terveysekspertti en ole. |
JS 26.09.2006 17:15:42 | |
---|
Epäilen kanssa samaa. Rannekäännöt ja muut kyynärpäästä alaspäin vahvistavat liikkeet eivät ainakaan auta kitaransoittoa. Voi olla, mutta enpä mä ainakaan ole mtn haittaakaan havainnut. Mua aikanaan fysioterapeutti nimenomaan käski tekemään noita, kun oli käsien kanssa ongelmia. Do you the Devil's work
>-)))> #20 |
Novac 26.09.2006 20:11:18 (muokattu 26.09.2006 20:13:54) | |
---|
Noniin. Nyt sain ammattikitaristin vastauksen asiaan. On kuulemma aivan täydellistä paskapuhetta sanoa että treeni tappaisi hienomotoriikan. Silloin kun aloittaa säännöllisen treenaamisen, niin tottakai se aluksi tuntuu pahalta. Mutta käsien vetreyttäminen ennen treeniä ja soittoa, ja niiden jälkeen on tärkeätä. Käsien jumiutuminen saattaa johtua vääränlaisesta harjoittelutavasta tai venyttelyn puutteesta. Edit. Ja lisäyksenä vielä saamani vastauksen viimeinen kommentti: "Kitarakin on pohjimmiltaan lyömäsoitin, ja sen soittamisessa tarvitaan myös voimaa." mikä on olutta on nyt mennyttä... |
jensiii 26.09.2006 20:17:49 | |
---|
nii'in, en itsekkää oikeen keksi että miten esim. kyykkääminen ja penkkipunnerrus vaikuttaisi käsien hienomotoriikkaan :D kyllähän tietyt liikkeet ottaa niihin kyynervarren lihaksiin epäsuorasti (ja sitte rannekäännöt suoraan) mutta se ei tunnu missään paitsi tietty jos yrittää heti treenin jälkeen soittaa. Jos jollain joku liike ottaa ranteisiin millään tavalla niin silloin on kyllä menoss v****lleen. |
Karipiirto 26.09.2006 20:50:20 | |
---|
Punttien nostelusta en tiedä mutta raksatyö vaikuttaa. Isällä oli kuulemma nuorena samanlaaset nakit ku mulla mutta nyt ne on enempiki makkarat. Paksut ja kovat. Hienomotoriikan lisäksi on mennyttä myös mahdollisuus painaa yhtä kieltä kerralla kun sormet peittävät väkisin kolme:-) NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
Jannipaali 26.09.2006 21:02:13 (muokattu 26.09.2006 21:03:32) | |
---|
Voispa testata, että vaikuttaako tuo minun soittamiseen mitenkään. Pitäisi vain pistä lihakset taas "juhlakuntoon". Edit. Veikkaan, että soitosta tulee vähän jäykemmän oloista. M.A.C.H.O. # 6 "Don't disturb my friend.
He's dead tired."
In GOTOH We Trust.
THV-Klubi #40 |
Torniojaws 26.09.2006 21:03:34 (muokattu 26.09.2006 21:03:42) | |
---|
Edit. Ja lisäyksenä vielä saamani vastauksen viimeinen kommentti: "Kitarakin on pohjimmiltaan lyömäsoitin, ja sen soittamisessa tarvitaan myös voimaa." Jouni Hynyseltä kysyit vai? |
Novac 26.09.2006 21:19:52 | |
---|
Voispa testata, että vaikuttaako tuo minun soittamiseen mitenkään. Pitäisi vain pistä lihakset taas "juhlakuntoon". Edit. Veikkaan, että soitosta tulee vähän jäykemmän oloista. Niin varmasti tulee. Ainakin aluksi. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Räkkipeli 27.09.2006 11:59:42 | |
---|
Mielestäni pienestäkin punttis/urheilu taustasta on enemmän hyötyä kuin haittaa kiraran soitossa. Saattaa ehkä riippua mitä soittaa mutta minusta ainakin yleisesti ottaen. ainoa negatiivinen tekijä on todella se treenin jälkeinen käsien väsymys/kankeus. Itellä on kovan painin jälkeen käden purstukset ja sormityöt raskasta toimintaa, tai jos oon lyönyt paljon, kädet saattavat täristä vielä kotonakin. Yritä siinä nyt jotain soitella niin että kuulostaisi hyvältä. Mutta tosiaan sitte kun on palautunu reeneistä ja virkeänä taas, soitossa (etenkin nopeassa soitossa) on tehoa enemmän minusta jos on voimaa käsissä. Olen joutunut vähän jopa hillitsemään itseäni jos olen oikein fiiliksissä ja revittelen kammpella niin meinaan repiä siinä hurmiossa kielet poikki tai muuten vahingoittaa soitinta ihan huomaamatta. Sehän vaikuttaa myös paljon että millasta reeniä esim. punttiksella tekee. jos se on raskasta voima reeniä, sitä kangistuu. Jos se on räjähtävää, sitä tulee räjähtäväksi. Jos on taas reenannu kestävyyttä, ei mene välttämättä ranne hapoille kovassa sahauksessa. Mutta, punttiksella tai millään muullakaan urheilulla ei ole mielestäni suurta merkitystä kitaran soitossa. Hyviä esimerkkejä ovat vaikkapa Laihon Allu joka osaa soittaa, vaikka onkin varsinainen hankisääski. Taikka Zakk Wylde, jolla massaa riittää, mutta sitäkin enemmän soittotaitoa. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
masterhat 27.09.2006 15:38:16 | |
---|
Venyttely / lämmittely. Oli se sitten punttisali, kitaransoitto tai näpittäminen :) komppaan. tottakai jos soittelet oikein kunnon trashia yms, niin ainakin demppauksiin saat nopeutta ja kestävyyttä salin kautta. mutta en mä tiedä onko sillä muuten niin väliä. itse en ainakaan ole homannut muuta, kun juuri tuon hevinsoitamisessa olevan hyödyn. ainakin roudaamista helpottaa:) Tehotyttö95 |
Rotgut 27.09.2006 15:53:46 | |
---|
Mielenkiintoinen kysymys onkin, että jos Yngwie ei olis nii läski nii vittuiltaisko sille nii paljo. Korvaako ulkonäkö taidonpuutteet :) |
John Titor 27.09.2006 16:12:46 (muokattu 27.09.2006 16:29:50) | |
---|
Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |