Artist 19.09.2006 20:09:03 (muokattu 19.09.2006 20:09:38) | |
---|
Täppää plektralla äläkä sormilla Mitenpä korvaat plektralla esim. useamman sormen tappingin? Myös soundi on ihan eri plekulla täpättäessä, toki sopii joihinkin juttuihin paremmin. "Don't push me, cos I'm close to the edge" |
antti.merikapteeni 19.09.2006 20:36:54 | |
---|
Opettele clean:illä soundilla vain lyömään sitä sormea siihen otelautaan ja yritä saada se (tapatty) sävel soimaan. Sitten vasta kun se soi kunnolla, niin teet pull-offin. Muutenkin puhataalla soundilla, yleensä ymmärtää paremmin sitä todellista kitaran sointia ja sitä miten hyvä tekniikka oikeasti on. Kokeilkaapa soittaa vaikka asteikoita nopeasti 1/16-osina ilman vahvistinta. " the great googely moogely " |
Kampela77 20.09.2006 08:19:43 | |
---|
Täppää korvilla. Ynkkäkin soittaa korvilla. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Werihukka 20.09.2006 13:07:40 (muokattu 20.09.2006 13:09:00) | |
---|
Tai sitten harjottelee kompressorin kanssa. Sitten kuulee virheet selkeesti ja alkaa pikkuhiljaa sujumaan... sitten tiputtaa kompressointia pikkuhiljaa ja lopulta poistaa kokonaan. :) Edit: Keinoja on monia... Paras on että jankkaa vaan sitä samaa niin kauan että se kypsyttää ja jatkaa seuraavana päivänä taas jankkausta. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Tony Narrows 20.09.2006 13:17:40 | |
---|
Luulenpa, että vika on ennen kaikkea tekniikassa ja reenin puutteessa, mut toisaalta se voi johtua myös saundista tai sit soittimesta :) Itseasiassa siihen voi vaikuttaa niin moni asia. Alias Tonza^^ |
Jimi 21.09.2006 10:37:10 | |
---|
Mitä ihmeellistä siin nyt on? Vähän matkaa aika tavallista venyttelyä ja pieni tilutus perään, ...Van Halen on improvisoinut ihan varmasti. Mene harjoittelemaan. Rupesin itseasiassa herjoittelemaan :P Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!! |
Terry Pantheras 21.09.2006 11:58:25 | |
---|
Mulla on aina soittoreeneissä olalla mukana semmoinen posetiivimarakatti, joka hyppää hakkaamaan pikku nyrkeillään kieliä aina kun tarttee täppingiä. Kätevää! |
-Aleksi- 21.09.2006 13:06:55 | |
---|
Ei missään nimessä kannata opetella plekulla täppäystä. Jää pahaksi tavaksi. |
Starlia 21.09.2006 14:00:30 | |
---|
Ei missään nimessä kannata opetella VAIN plekulla täppäystä. Jää pahaksi tavaksi. Plekulla saa kanssa jänniä juttuja. Esim. nopeaa täppingiä vaikka E-kielen 17. nauhalta ja vasemmalla kädellä slideä nuotista nuottiin. |
aziztcf 21.09.2006 16:39:36 | |
---|
VAIN Plekulla saa kanssa jänniä juttuja. Esim. nopeaa täppingiä vaikka E-kielen 17. nauhalta ja vasemmalla kädellä slideä nuotista nuottiin. Entäs ynkän? musiikki on ku paskantamine |
Lennu 22.09.2006 08:52:26 | |
---|
Entäs ynkän? Eiköhän se oo varattu. "Ei, sä et näköjään ollenkaan käsitä missä suunnassa ongelmat on."
"Mä käsitän,mut mä en tiedä sitä että saatko sä niihin ammattitaitoista apua?" |
metalsika 23.09.2006 10:26:45 | |
---|
mun ensimmäinen kitara oli sellainen paska stratokopio jolla ei saanut tappingia kuulumaan vaikka olisi lekalla lyönyt niihin kieliin. luulin että mä en vaan osaa. ostin sitten uuden kitaran (sg) ja nyt ei tarvii kuin hipasta siihen kieleen niin ääni tulee. |
Keronimo 23.09.2006 10:44:34 | |
---|
Omalla kohdalla ei tapping aluks sujunu mitenkään vaikka treenasin omasta mielestä paljon. Yksi kaunis päivä rupesin harjottelemaan Iron Maidenin Paschendalea. Siinä on hidas täppinki alku. Opettelin sen kunnolla ja sitten kokeilin vähän nopeammin, hieman ylempää. Johan rupesin tapping sujumaan. Elikkä suosittelen harjottelemaan tuota Paschendalea. Siitä löytyy tekniikka. "Se joka vitsaa säästää saa kaatumataudin" |
Hutte 25.09.2006 09:33:39 | |
---|
harjottelin justiin jumpin soolon ja se menee muuten ihan hyvin mutta tuo tapping ei kuulu kovin hyvin onko tekniikassa vika vai sormi voimassa? koska sulla o paska skeba ? |
King_V 25.09.2006 10:12:14 | |
---|
Lisää harjoitusta niin tulee sormiin enemmän voimaa -> kuuluu paremmin. sormiin saa hyvin lisää voimaa hommaamalla paksummat kielet tai ostamalla voimapallon (powerball) kuntoilu laitteen... tai jos ei jaksa sormia vahvistaa niin aina voi hommata ohuemmat kielet... Forging dreams into the reality |
Basisti222 13.03.2019 21:08:12 (muokattu 13.03.2019 21:32:45) | |
---|
Niin.. Olen itse huomannut saman. Jos soittaa clean kanavalla (vähän gainia) ja yrität täpätä korkeita säveliä, niin eipä kuulu juuri mitään vaikka pesäpallomailalla hakkaisit. Ongelmahan on se ensimmäinen/korkein hammer on. Mutta kun plektralla soitat saman niin korviin sattuu kun soi niin kovaa. Helppo ratkaisu = gain täysille (paljon säröä). Luulen äänen olevan sen takia pienempi, että kieli on tietenkin korkealta soitettuna niin lyhyt, ettei se vaan yksinkertaisesti rupea värähtelemään riittävästi kun se täräytetään alas. Itselläni ei ole ollut kuin 2 eri kitaraa ja vahvistinta, mutta tasan sama homma molemmilla (mikä/mitkä mikit käytössä vaikuttaa myös). Ja vasta luettuani tämän ketjun viestit, rupesin miettimään, että onko se normaalia vai ei. Edit. Tossa päätin kokeilla mitä tapahtuu kun rupeaa oikeasti hakkaammaan tuota kitaraa, niin kyllähän siitä ääntä irtoaa vaikka puhtaalla kanavalla, muttei kuitenkaan yhtä kova ääni kun plektralla soittaessa. Ja en usko sormivoiman riittämättömyyteen omassa tapauksessa. Olen kuitenkin jo noin 6 vuotta bassoa hakannut, eikä sitäkään tarvi hakata noin kovaa edes slappia soittaessa. |
Jarkre 15.03.2019 16:15:49 (muokattu 16.03.2019 18:25:12) | |
---|
------------ |
Kampela77 28.03.2019 07:22:24 | |
---|
Opettele ensin täppäämään paskalla akustisella, jossa kielet on kahden senttimetrin korkeudella. Sen jälkeen naurat miten helppoa homma on sähkiksellä. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
vilippon 29.03.2019 22:53:14 | |
---|
Kampela77: Täppää korvilla. Ynkkäkin soittaa korvilla. vaikeeksi menee jos pitää täpätä molemmalla korvalla :) niin,siitä nyt tuli tämmöne |
balanced1 05.04.2019 00:29:10 | |
---|
Kampela77: Opettele ensin täppäämään paskalla akustisella, jossa kielet on kahden senttimetrin korkeudella. Sen jälkeen naurat miten helppoa homma on sähkiksellä. Aloittaja oli paikalla viimeksi vajaa 12-vuotta sitten. Voi olla ettei enää "täppingit" kiinnosta.. |