CRETIN 15.09.2006 13:08:47 | |
---|
Se on harjoittelun puutetta jos ei kännissä soittaminen onnistu. Tämä on tosi. Nykyisen bändin kanssa aloittaessa olimme aina treeneissä kännissä varmaan ekan vuoden ajan. Nykyään kun kuuntelee niitä vanhoja demoja niin soitto on oikein hyvän kuuloista, mutta ääneenlaatu ei niinkään. Ei varmaan ollu hirveesti kärsivällisyyttä ruuvailla mitään nappuloita. Enää en pahemmin kännissä soittele ja silloinkin kun soitan niin kyl se ihan vituiksi menee. On päässyt taito ruostumaan. Mitä järkeä edes ryypätä? Mitä hyötyä siitä on? Ei mitään ja ei mitään. Laulajakitaristilta poksahti haima tuossa vuoden alussa ----> Meinasi kuolla, oli joku parikuukautta teholla ja rokotti yleiskuntoa aika pahasti. Ilman tätä tapausta musta ois varmaan tullu joku doku joka ois kuollu viinaan joskus alle 30vuotiaana. Eli on siinä dokaamisessa muitakin huonoja puolia kun darra ja rahan meno. "Kyllähän se on niin, että kitara kutsuu soittajaansa" - Naapuri |
Oceancalibra 15.09.2006 13:15:52 | |
---|
Parin bissen jälkeen on enemmän fiilistä. "It's all fun and games till
someone loses an eye, then
it's just fun you can't see" |
Räkkipeli 15.09.2006 13:24:20 | |
---|
Mä oon suhtautunu aika skeptisesti siihen ku jotku puhuu että "joo, meidän kitaristilta vast alkaa tulee niit ihan hulluja juttuja ku se on suunnillee sammumispisteessä"... vittu varmaan. Kännissä ei vaan toimi niin tarkan työn teko käsillä ainakaan. Itse tykkään soittaa pari nautittuani mut sit ku enemmän ni ei enää teekkään mieli soittaa ku kuulostaa hölmöltä. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
J.Ahonen 15.09.2006 13:51:14 (muokattu 15.09.2006 16:09:44) | |
---|
johonkin 6-packiin asti pärjään, sen jälkeen menee ihan reisille. Olin yhden rumpalin luona kylässä viime viikonloppuna. Juotiin ronskisti, ja soitettiin miltein koko yö. Ei tullut yhtään mitään. EI MITÄÄN. muistan vaan hämärästi kun naurattaa niin perkeleesti koko tilanne, kun ei siis yksikään isku mene kohdilleen. Mulla tuntuisi alkoholi vaikuttavan lähinnä rytmitajuun, soinnut tms.. taittuu kännissäkin. EDIT: On tyyppejä jotka oikeasti soittavat paremmin humalassa, mutta se tuntuisi johtuvan a) Huono omatunto (ei pokkaa selvinpäin) B) Sen mitä on soittanut, on soittanut pää-osin aina humalassa Lainatakseni erästä old school blues äijää jonka näin yksissä blues jameissa. "Silloin kun juodaan, juodaan kunnolla, silloin kun soitetaan soitetaan kunnolla". Sanoi tämän, kun suosittelin häntä nousemaan lauteille. (oli KUNNON humalassa) |
LamaAjanElvis 15.09.2006 15:10:29 | |
---|
Soitto ei kulje koskaan, mutta pienessä tuiterissa se on mukavampaa. Olipa kerran karvainen Norjalaisbändi vuonoilta. Ne soitti 5 oktaavia alavireessä ja kuulosti ihan huonoilta. Sormet lähtee soundista. |
Piirakka 15.09.2006 15:15:19 | |
---|
oli KUNNON humalassa) Tuo ganjakommentti oli vähän kyseenalaine kun täällä on nuita kersoja kuitenkin niin paljon, voisitko poistaa sen ettei tule noottia. Olen itsekin aktivisti aiheen tiimoilla mutta tämä lasten/muusikoiden.net ei ole oikea paikka ylistää yrttiä. hamppu.net on kyllä alhaalla ;) Asiaan, olut haittaa soittoa myöhemmin jos sitä nautiskelee hissukseen esim bänditreenien lomassa, treenien jälkeen voikin sitten siirtyä baariin viettään iltaa. Keikoilla tulee pidettyä rotia tuon tissuttelun suhteen enempi kun tuntee itsensä eikä halua mokata :) On kyllä huono päihde tuo alkoholi, toistaiseksi olen lopettanut koko touhun, tarpeeksi krapuloita tähän ikään jo.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!"
"I chose not to tilu"
"Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince" |
Lord of the strings 15.09.2006 16:47:01 | |
---|
Parin kaljan jälkeen soitto on tosiaan rennompaa. Sitten sen jälkeen alkaakin tulemaan aikamoista paskaa ulos vahvistimesta. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Metallikitaristi 15.09.2006 16:53:41 | |
---|
Hyvällä fiiliksellä menee.. Semmonen pieni haitta vaan että ei meinaa osua kieliin |
ötzi 15.09.2006 17:21:00 | |
---|
4kaljan jälkeen soitto onnistuu parhaiten. on sitä tietysti kokeiltu 5-10kaljan+viskipullon jälkeen soittoa, katkaisin melkein 2kieltä bassostani Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna |
juuso a 15.09.2006 17:30:16 | |
---|
Neljä olutta kärsii enimmillään ennen keikkoja juuva. Nykyään juon sen kaksi ennen keikkaa koska se on juuri sopivasti rentouttava määrä. Mutta jos isketään keikkajännitys päälle niin kuusikin olutta on jo liikaa. Oon sen verran jännittävää tyyppiä että tulee kämmäiltyä yksinkertaisissakin jutuissa. Treeneissä uskaltaa juuva kaljaa enimmillään kaheksan pulloa, sen jälkeen rupee menemään jo räpeltämiseksi. "The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle |
JamesHetfield 16.09.2006 16:52:01 | |
---|
Alkoholi on huono renki, mutta hyvä isäntä! Tää oli kyl pakko+! Pillu olis kyllä tähän väliin suht kova sana. |
Keppis 16.09.2006 16:55:24 | |
---|
Ei tarvi paljoo hörppiä, kun kompista lähtee tarkkuus. Ei alkomahoolia tilanteissa, joissa tarvii soittaa hyvin. Luppoaika pidentää elämää.
http://www.mikseri.net/fobia |
Karipiirto 16.09.2006 21:56:33 | |
---|
Silloin kun olen humalassa minusta tulee salamana maailman paras, nopein ja kaunein kitaransoittaja kautta aikain. Sen lisäksi muista tulee kaikkein epämusikaalisimpia ja tyhmimpiä pällejä jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Kehtaavatkin haukkua soittoaniXD NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
pekurides 16.09.2006 22:44:01 | |
---|
juu, 8 keppanaa on semmonen raja jonka jälkee ei taho enää muistaa riffejä ja muutenkin ei oikeen pelitä kunnolla:) (testattiin reeniksellä monta kertaa:).. ja keikathan sitten menikin ihan vituiksi viinan takia:) Mutta perkeleen kivaahan se pierussä pyöriä:) Tunteella päin vittua. |
TheLemon 16.09.2006 23:39:59 | |
---|
Kännissä soittamistaki pitää harjotella, sit voi siirtyä aina soittelemaan isommissa humalatiloissa ku on soitellu tarpeeks usein niin, että homma sujuu kanssa... Nojoo kyllähän siinä tulee tietyn määrän jälkee sellanen raja tietenki vastaan, millo alkaa soittotaito kärsiä... "Her face is cracked from smiling, all the fears that she's been hiding." |
kitarisaristi 17.09.2006 04:01:40 | |
---|
itse tässä kuukausi sitten olin ottanut hieman liikaa ja eräissä bileissä sattui rummut ja vahvistin löytymään ja itselläni oli kepukka mukana niin siinä sitten tapasin erään vanhan tutun rumpali roosan joka 11vuotta on paukutellut.. no ehdotin sitten että soittamaan mennään ja niimpä menimme autotalliin soittelemaan ja sen jälkeen pari kaveria tuli kuuntelemaan ja niinhän siinä kävi että autotallin ovi aukesi ja noin 100 ihmistä siellä oli kuuntelemassa ja huusivat paranoidia niin perkeleesti.. ensitten tiedä miten meni mutta taputuksia kuului niin maan perkeleesti.. kyllähän se soittaminen sen 0.5 jälkeen vielä sujuu mutta on pari kertaa käynyt silläkin tavalla ettäkun ulkona ollut hieman pahemmassa soittelemassa niin kaatuillut kitaran päälle nurmikolle... mies meni metsään... LAPIO! |
Makuupussimies 17.09.2006 04:09:14 | |
---|
Riippunee varmaan aika paljon ihmisestä. Välillä sitä näkee keikoilla muusikoita kaatokännissä esiintymässä, mutta silti soitto sujuu normaalisti, ellei jopa paremmin. Meikäläisellä alkaa siinä kolmen kaljan jälkeen tökkimään tavallaan, vaikkei humalatilaa tunnu juuri olevan. "Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
Lennu 17.09.2006 04:53:57 (muokattu 17.09.2006 04:55:40) | |
---|
Jees. Pystyy vetää, ihan missä kondiksessa vaan. Ei mitään eroa. edit: taino, korjataan sen verran, että jos on vetäny taukoomatta jonkun neljä päivää soppoo niin, että kävelykin on jo vähän kulmikasta, niin ei silloin taitu ihan kaikki jutut. mä ulpu oon |
ogre 17.09.2006 05:36:16 | |
---|
Alkoholi tunnetusti vetää lihaksia rennoksi. Se sitten missä se liian rennon raja menee on ihan toinen juttu. Toisaalta... mitäpä minä kännissä soittamaan kun menee selvinpäinkin soittelut ihan päin vittua vaivattomasti! |
käsi 17.09.2006 08:41:41 | |
---|
Olen soittanut kaameassa kännissä, bändissä tosin ei keikoilla saanut olla edes selvinpäin:), se oli sellainen kokeellinen häröily projekti. ja soittosta sen verran että eipä ollut kaunista kuultavaa. Nyt viimme keikan soitin omasta mielestäni pirun hyvin ja rentoutuneesti, alla oli 2 pitkää baarissa ja yksi kalja, eli vähän rentouttajia. Oma soitto ei tuosta kärsi mutta eipä paljon tuon enempää viitsi ottaa koska alkaa varmasti vaikuttamaan heikentävästi soittoon jos on kännissä. Pieni nousuhumala fiilis on ihan eri asia Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |